Mag ik even kwijt #86

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Caspar »

TheKnitter schreef:Zeker. En qua prijs was het geen drol zeker (Sparpreisangebote bij de DB).
Via Venlo had een 'moeizamera' reis geweest, nu rijdt je met volle snelheid door.
Mwa, volle snelheid? Klein stukje 200km/u is ook weer niet zo ruig. Dordrecht- Keulen via Amsterdam klinkt bij mij een beetje als Den Haag- Brussel via Maastricht en Luik. Maar ieder zijn ding. Als je een zitplaats reservering erbij koopt, heb je natuurlijk ook niet het probleem dat je in Utrecht niet meer kan zitten.

Al heb ik trouwens nog wel vreemdere reizen gemaakt. Ben 3 jaar geleden eens gaan kijken of retour Alkmaar- Berlijn- Alkmaar op 1 dag te doen is, en wat bleek dat ging prima met de ICE via Hannover. Eerst met de 140 serie vanaf Hilversum tot Hannover en daarna met de ICE naar Berlijn Spandau. Broodje eten, kopje koffie, glas Duits bier en dan anderhalf uur later weer met de ICE terug naar Hannover en daar op de IC naar Hilversum. Tsja had nog 1 dag vrij reizen Duitsland over, en die moest natuurlijk wel gebruikt worden :oops:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door STF »

Onze camping heeft momenteel nog 26 lege plaatsen terwijl de buurcamping juist maar 12 plaatsen bezet heeft...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Caspar »

Als dat een camping van 12 plaatsen is, dan heeft ie een hogere bezettingsgraad :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Suus »

Ook met zitplaatsreservering kan je (gezien bij andere reizigers) anderen van je zitplaatsen gaan schoppen, al is het bij de ICE nog niet zo erg als bij de s140, waar sommige mensen zelfs boos worden als ze moeten opstaan omdat ze op een gereserveerde stoel zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:
deadlock schreef:Huh? Wat een zure reactie. Ik vind het juist een geweldig en briljant idee en ik kan niet wachten tot het overal geïmplementeerd is!
Je gaat toch niet menen dat jou reactie echt serieus is he? :X
Natuurlijk. Het is juist creatief en leuk dat iemand dit soort dingen bedenkt. Prrrrima!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door STF »

Caspar schreef:Als dat een camping van 12 plaatsen is, dan heeft ie een hogere bezettingsgraad :lol:
Hij heeft 120 plaatsen dus slechts 10 procent bezet, tegen 62 procent bij ons.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ook met zitplaatsreservering kan je (gezien bij andere reizigers) anderen van je zitplaatsen gaan schoppen, al is het bij de ICE nog niet zo erg als bij de s140, waar sommige mensen zelfs boos worden als ze moeten opstaan omdat ze op een gereserveerde stoel zitten.
Ik ken het ja. Vooral Nederlanders in de s140 hebben niet altijd door dat je in de internationale IC te maken hebt met gereserveerde plaatsen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Vooral Nederlanders in de s140 hebben niet altijd door dat je in de internationale IC te maken hebt met gereserveerde plaatsen.
Staat er in die treinen niet boven alle stoelen de gereserveerde naam digitaal uitgeschreven?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Caspar »

Nee, zou het ook niet zo tof vinden als mijn naam op een zitplaats staat. Er staat alleen het gereserveerde traject boven de stoelen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Nee, zou het ook niet zo tof vinden als mijn naam op een zitplaats staat.
Ben ik dan in de war met de duitse trein van Schiphol - Duivendrecht - Amersfoort ... - Bad Bentheim waar wel de namen digitaal boven de stoelen staan?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Caspar »

Je vergist je, daar staan geen namen... Alleen het traject van A naar B wat gereserveerd is...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Suus »

In zowel de Intercity Berlijn als de ICE International staan alleen het instapstation en het uitstapstation vermeld. Een kwartier na vertrek op het station waar de reservering in zou gaan gaat het schermpje uit. De eventuele reserveringen voor die zitplek nadat jij de trein uit bent komen daarna tevoorschijn.

Ze kunnen overigens geen namen laten zien omdat de meeste internationale treinkaartjes niet op naam zijn :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Caspar »

Ik ben wel eens weggesnauwd door een gezin wat een reservering Schiphol-Hannover had, en pas in Amersfoort de trein in kwamen kakken... In Amsterdam Zuid waar ik instapte stonden de 4 stoelen nog als gereserveerd op de display, en ergens net na Duivendrecht ging het scherpje idd op zwart. Na Hilversum zat er nog niemand en ben ik er gaan zitten omdat ik verwachte dat er gewoon een paar mensen niet waren komen opdagen of elders waren gaan zitten. Waarna ik in Amersfoort dus werd weggesnauwd, omdat ze een andere route hadden gekozen maar wel recht op hun stoelen meenden te hebben. Waarna ik mijn verhaal vertelde en vond dat het zo niet werkte... Ben uiteindelijk wel opgestapt.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Thomas »

Caspar schreef:Waarna ik in Amersfoort dus werd weggesnauwd, omdat ze een andere route hadden gekozen maar wel recht op hun stoelen meenden te hebben. Waarna ik mijn verhaal vertelde en vond dat het zo niet werkte...
In Duitsland heb je na 15 minuten inderdaad geen recht meer op je reservering:
website DB schreef:Ihre Sitzplatzreservierung wird nur bis 15 Minuten nach Abfahrt des Zuges aufrechterhalten.
Het lijkt me logisch als die regel ook geldt op de Nederlandse trajectdelen.

Ik heb overigens in Engeland wel eens een gereserveerde plaats gehad waarbij mijn naam op het schermpje boven de stoel stond weergegeven (plaats was geboekt via internet). Dat was toen in de 1e klas, in de 2e klas stond in die trein helemaal niet aangegeven of een plek gereserveerd was. Geweldige service overigens in die 1e klas, er kwam na ieder station een mevrouw langs met achtereenvolgens thee, cakejes en wijn :mrgreen:. En dat voor een actietarief van 15 pond op een 2 uur durend traject...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door deadlock »

Ik werd net heel sjaggo van http://www.eurrail.com omdat ik zag dat je als adult geen tickets in de 2e klas kan kopen en daarmee Europa rondvliegen goedkoper zou zijn. Maar dat is natuurlijk alleen voor mensen van buiten Europa :facepalm:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door webguy »

Inderdaad verwarrende constructie, vooral om dat het zo goed als dezelfde passen zijn. Interrail is voor inwonenden van de landen die meedoen, Eurail is voor iedereen buiten Europa. Maar, als je er 6 maanden woont, tel je weer als interrailer.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door find_your_spot »

Het viel mij net op dat de teksten op NS kaartlezers opnieuw zijn ingedeeld.

Product vormen worden nu volledig uitgeschreven en de klasse staan vermeld.

Ook bij het uit checken stat tekst en informatie wat mij betreft gunstiger. Voor studenten staat er nu ook 2e klasse bij.

Sinds wanneer is dit?
For Your Railroad Adventures
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Gertjan »

... Het bramenplukseizoen is weer begonnen :?
Ik kom vandaag bij Dordt Stadspolders de bocht om richting Dordt (dus nog voor stadspolders), en zie aan mijn seinbeeld dat er iets mis is. Jahoor, GSM-R.
"Ja, bel me even terug als je vertrekgereed bent in Ddrs " Oké, als ze dat willen. Krijg dus een aanwijzing Voorzichtig Rijden mee (nadat ik daar 56x de GSM-R over heb laten gaan), omdat er een vrouwtje bij kilometer 92.4 braampjes aan het plukken is.

Nu ben ik zo'n grensdebiel (weet het van mezelf :P) dat ik dus expres stapvoets langs die plek ga en zowat half Dordrecht doof heb lopen tyfoneren (A) ... en wat doet dat vrouwtje? Ze gaat gewoon rustig door met bramen plukken, alsof er niets aan de hand is :shock: Heb haar 45 minuten later overigens niet meer gezien *O*
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Fles »

Raampje open en dat wijf de huid vol schelden :Y

Omdat het kan :P
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door find_your_spot »

Gertjan schreef: ... en wat doet dat vrouwtje? Ze gaat gewoon rustig door met bramen plukken, alsof er niets aan de hand is
Zolang ze maar van het tyfoneren goed schrikt is er niks aan de hand.
Laatst gewijzigd door find_your_spot op do 14 jul 2011, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Raampje open en dat wijf de huid vol schelden :Y
Hehe, dat deed een chauffeur op lijn 135 in Huisduinen vanmiddag wel ja... auto reed nog niet niet de bus binnen, dus deurtje open en op z'n plat Noord-Hollands "Heb je nooit van een uitrit gehoord, ga eens opnieuw rijles nemen" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Gertjan »

Fles schreef:Raampje open en dat wijf de huid vol schelden :Y
Dan moet ik opstaan ... weet je wel niet hoeveel energie dat kost (En ik moet de tyfoons loslaten dan) ;) Kom daar voor me rust hoor :lol:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door htm_tram »

Net terug van een dagje Keulen. Morgen met de ic van Keulen naar Luxemburg. Vertrekt om 12.18 de trein. Gaat lekker uitslapen want hoef pas om 12.00 uit te checken.

@STF Theknitter wil niet haasten morgen op station Luxemburg. Ik ga me best doen om die van 50 te halen...



Komt er net een vieze oude pedo bij ons in de kamer. Gelukkig nog 1 nacht in dit JEUGDhostel...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door STF »

Heb je wel je fiets bij je htm_tram? Jullie arriveren hier (volgens planning) tenslotte met de fietsbus...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #86

Bericht door Caspar »

Gertjan schreef:... Het bramenplukseizoen is weer begonnen :?
Ik kom vandaag bij Dordt Stadspolders de bocht om richting Dordt (dus nog voor stadspolders), en zie aan mijn seinbeeld dat er iets mis is. Jahoor, GSM-R.
"Ja, bel me even terug als je vertrekgereed bent in Ddrs " Oké, als ze dat willen. Krijg dus een aanwijzing Voorzichtig Rijden mee (nadat ik daar 56x de GSM-R over heb laten gaan), omdat er een vrouwtje bij kilometer 92.4 braampjes aan het plukken is.

Nu ben ik zo'n grensdebiel (weet het van mezelf :P) dat ik dus expres stapvoets langs die plek ga en zowat half Dordrecht doof heb lopen tyfoneren (A) ... en wat doet dat vrouwtje? Ze gaat gewoon rustig door met bramen plukken, alsof er niets aan de hand is :shock: Heb haar 45 minuten later overigens niet meer gezien *O*
Ach zo lang er ook machinisten zijn die hun trein stil gaan zetten om bramen te plukken... Kan zo´n vrouwtje er ook nog wel bij :D
htm_tram schreef:@STF Theknitter wil niet haasten morgen op station Luxemburg. Ik ga me best doen om die van 50 te halen...

Komt er net een vieze oude pedo bij ons in de kamer. Gelukkig nog 1 nacht in dit JEUGDhostel...
Is dat niet iets voor een PB/sms/Facebook etc etc etc? Toch niet iedereen hoeft te weten welke bus je pakt om op je afspraakje te komen? Verder is het bijna altijd zo dat volwassenen ook welkom zijn in hostels, en mag toch aannemen dat iemand bij de receptie wel weggestuurd wordt als men hem te oud vindt... Maargoed hij was dus pedo? Hoe zag je dat dan? Viel ie op jullie en ben je zelf nog een kind/puber?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten