Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik had vanochtend een conducteur die waarschijnlijk de leukste thuis is, en bij de kaartcontrole om en om “Een goeie dagschotel” en “je kaartje of je leven alsjeblieft” riep…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Op Arnhem Centraal staat nu ICE3neo 8008. Opmerkelijk, gezien beide gebruikelijke ICE-routes vanuit Arnhem momenteel gestremd zijn door werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gydo
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gydo »

Die ICE 3neo maakt testritteb, is vanochtend/middag bij Vl de grens overgegaan en is via Elst en Betuweroute naar ah gegaan, gaat in Ah weer terug. Is inmiddels al bij Ht richting Vl .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Met zowel Gouda - Woerden als Utrecht - Ede-Wageningen gestremd op enig moment gedurende het verlengde weekend had de 3600 aan reizigers geen gebrek. Wat een gekkenhuis was dat zaterdag en vandaag zeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Zaterdag was Gouda - Woerden niet gestremd anders?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7991
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Nee, alleen vandaag. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ja dat wist ik, vandaar de vragende reactie op Suus. In de 3600 was tussen Deventer en Arnhem ook vrij weinig van omreizende reizigers te merken, die ene omreizende (ikke :mrgreen: ) maakte het nou niet echt overdreven druk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Zaterdag was ‘s-Hertogenbosch - Nijmegen echt loeidruk. Gisteren was Nijmegen - Tilburg echt loeidruk.

Blijkbaar is vanaf heden de 1100 het slachtoffer van het defecte wissel bij Den Haag Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ook de 6800 rijdt deze week niet vanwege het defecte wissel.
Hendrik
Berichten: 2551
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

En reparatie laat nog minstens 2,5 week op zich wachten, als ik de werkzaamhedeninfo moet geloven...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Maar waarom was tot deze week dan alleen de 5000 ingekort en zijn er nu ook andere treinen opgeofferd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gamma
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

IC 3229 met +6 en IC 3131 vertrokken tegelijk paralel uit Amsterdam Zuid richting Amsterdam Bijlmer ArenA. Drie keer raden welke trein eerst mocht: IC 3131. Die staat echter 6 minuten stil op Amsterdam Bijlmer Arena. Het is me een raadsel waarom IC 3229 niet eerst mocht, die had tot aan Arnhem vertraging kunnen inhalen i.p.v. nu 6 minuten extra vertraging op te lopen. Why!?
verfmeer
Berichten: 789
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door verfmeer »

De 729 stond waarschijnlijk achter de 3229 te wachten. Die wil je niet vertragen, want dan gaat de knoop in Zwolle de mist in.
Dionysusnu
Berichten: 638
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij heb je de post verkeerd om geïnterpreteerd. De 3229 moest juist wachten. De 729 zat daar inderdaad achter, maar was bij het wachten voor Asdz al genoeg vertraagd om niet ook nog eens te hoeven remmen rond Dvaw (o.b.v GPS).
Silo
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 21 jul 2023, 22:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Silo »

Het klinkt niet logisch maar als de 3200 voor de 3100 was uitgestuurd krijg je een tweede trein met vertraging en dat is niet goed voor de statistieken. Dat is de afhandelingsstrategie van de treindienstleiding (en levert soms heel veel frustratie op bij machinisten -0-, want het is niet altijd het meest logische…)

Ook kan het het iets te maken hebben met de automatische rijweginstelling (ARI). Als de rijweg al ingesteld was voor de 3100 en je wil de rijweg herroepen dan liggen alle wissels nog 2 minuten in de vergrendeling (ter beveiliging). Dan had de 3200 geen tijdswinst gehad en de 3100 ook vertraging opgelopen.

De 3200 heeft ook nog een lange stop op Ut normaliter en loopt in Ah uit dus +10 is minder erg dan vertraging op de 3100. Deze moet nog keren op Ah en door naar Nm en met 9 minuten keertijd op de 3000 in Nm weer terug. Vertraging op deze series en baanvak Ah-Nm is onwenselijker en werkt ook heel ver door.
Gamma schreef: wo 22 mei 2024, 09:51 IC 3229 met +6 en IC 3131 vertrokken tegelijk paralel uit Amsterdam Zuid richting Amsterdam Bijlmer ArenA. Drie keer raden welke trein eerst mocht: IC 3131. Die staat echter 6 minuten stil op Amsterdam Bijlmer Arena. Het is me een raadsel waarom IC 3229 niet eerst mocht, die had tot aan Arnhem vertraging kunnen inhalen i.p.v. nu 6 minuten extra vertraging op te lopen. Why!?
Rijder in burger.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Komt goed uit dat ik vanavond wil gaan stappen in Breda en dus de bus naar station Breda pak in plaats van de auto op Lage Zwaluwe neerzet zoals ik normaal doe, want er rijdt al sinds gisteravond geen trein over de Moerdijkbrug en dat duurt nog de hele dag.
Etienne
Donateur
Berichten: 7991
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

En omdat er goederentreinen omgeleid moeten worden,zijn de 2400 (Dordrecht - Rotterdam), 2800 (helemaal), 8900 (Utrecht - Alphen) en 800 (Utrecht - Eindhoven) geschrapt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 489
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Vandaag heb ik met de 2316 gratis +7 gekregen tussen Gv en Dt omdat iemand in de treindienstleiding het een goed idee vond om de 1127 met +9 voor ons uit te sturen, terwijl wij op tijd waren -0- -0- -0-
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Gamma
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Silo schreef: wo 22 mei 2024, 22:06De 3200 heeft ook nog een lange stop op Ut normaliter en loopt in Ah uit dus +10 is minder erg dan vertraging op de 3100. Deze moet nog keren op Ah en door naar Nm en met 9 minuten keertijd op de 3000 in Nm weer terug. Vertraging op deze series en baanvak Ah-Nm is onwenselijker en werkt ook heel ver door.
Ik ben de eerste die het belang daarvan onderschrijft. Maar haltering op Amsterdam Bijlmer ArenA is 6 minuten dus de 3100 was gewoon op TIJD vertrokken indien de 3200 nog voor mocht.
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

maar wel te laat aangekomen!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 1054 rijdt met 10 bakken ICNG, wat resulteert in staanplaatsen.
En daar moet je dan €2,90 toeslag voor betalen?!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

IIVQ schreef: do 23 mei 2024, 17:12 maar wel te laat aangekomen!
… en daar heeft dan precies niemand last van, want reizigers van Shl en Asdz naar Asb zitten dan natuurlijk in die 3200.
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ja maar dat registreert het systeem niet.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Etienne schreef: do 23 mei 2024, 08:35 En omdat er goederentreinen omgeleid moeten worden,zijn de 2400 (Dordrecht - Rotterdam), 2800 (helemaal), 8900 (Utrecht - Alphen) en 800 (Utrecht - Eindhoven) geschrapt.
Ik vond het aantal storingsmeldingen van defecte bovenleidingen met dezelfde verwachte eindtijd al opvallend.
Beul van de blindegeleidelijn
rooddolfijn
Berichten: 809
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

De 3040 die ik vanaf Utrecht Centraal nam, vertrok vanaf spoor 14 in plaats van 5. Zo te zien worden alle treinen op Utrecht Centraal die vanaf spoor 5 horen te vertrekken, gespoorwijzigd naar spoor 14. Wat is de reden hier achter?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten