Intercity Direct (Amsterdam - Breda)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Intercity Direct (Amsterdam - Breda)
NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Geplaatst op: vrijdag 15 mei 2015 09:30
Laatst bijgewerkt: vrijdag 15 mei 2015 09:31
De snelle treindienst tussen Amsterdam en Breda, Intercity Direct, valt veel vaker dan gewenst uit. De uitval van de opvolger van de Fyra schommelt tussen de 5,3 procent en 11,5 procent, afhankelijk van dag en tijdstip. Daarmee worden de normen en prestatieafspraken die zijn gemaakt voor de snelle treindienst niet gehaald, constateert NRC vrijdag na analyse van punctualiteit en betrouwbaarheid van Intercity Direct.
Lees verder | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Geplaatst op: vrijdag 15 mei 2015 09:30
Laatst bijgewerkt: vrijdag 15 mei 2015 09:31
De snelle treindienst tussen Amsterdam en Breda, Intercity Direct, valt veel vaker dan gewenst uit. De uitval van de opvolger van de Fyra schommelt tussen de 5,3 procent en 11,5 procent, afhankelijk van dag en tijdstip. Daarmee worden de normen en prestatieafspraken die zijn gemaakt voor de snelle treindienst niet gehaald, constateert NRC vrijdag na analyse van punctualiteit en betrouwbaarheid van Intercity Direct.
Lees verder | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Wat ik me al een poosje afvraag is of de uitval van TRAXX in goederendienst net zo hoog is. En hoe zich dat verhoudt met de BR189.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Sowieso is het hierboven genoemde percentage niet puur uitval van de treinen zelf. Het volledige artikel meldt dat NS uitgaat van 2,5% uitval na aftrek van de verstoringen waarvan de oorzaak bij ProRail ligt.
Aangezien nu iets kleins als een gestoord wissel aan de zuidkant van Rotterdam Centraal de hele HSL plat kan leggen gaat het natuurlijk ook wel heel hard met de niet-treingerelateerde uitval.
Aangezien nu iets kleins als een gestoord wissel aan de zuidkant van Rotterdam Centraal de hele HSL plat kan leggen gaat het natuurlijk ook wel heel hard met de niet-treingerelateerde uitval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
BR189 schijnt nog onbetrouwbaarder te zijn dan BR186, aldus wat machinisten die op beide lokken rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Het helpt ook niet als je bij windkracht 3 al de Moerdijkburg moet sluiten...
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Het zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de vele wisselingen ATB <-> ERTMS waar de meeste goederenlocs veel minder last van hebben..deadlock schreef:Wat ik me al een poosje afvraag is of de uitval van TRAXX in goederendienst net zo hoog is. En hoe zich dat verhoudt met de BR189.
Komt wel goed schatje.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Als je van de havens naar Duitsland rijdt dan doe je: ERTMS->ATB->ERTMS->PZB en dat was zelfs ERTMS->ATB->ERTMS->ATB-PZB dus het valt wel mee met het verschil in wisselingen. De CNL doet ook ATB->ERTMS->ATB->ERTMS->PZB trouwens. Ik vraag me ernstig af waarom zoiets eenvoudigs als van veiligheidssysteem wisselen storingsgevoelig zou kunnen zijn.
Edit: Daar hoort nog een toevoeging bij; Na zoveel jaar
Edit: Daar hoort nog een toevoeging bij; Na zoveel jaar
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dus wat gaat NS hier nu concreet aan doen?Daniel schreef:NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Of ligt het gewoon aan ingewikkelde omstandigheden, buiten de schuld en verantwoordelijkheid van NS?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Vraagje, waar ga je terug naar ATB vanuit de haven?deadlock schreef:Als je van de havens naar Duitsland rijdt dan doe je: ERTMS->ATB->ERTMS->PZB en dat was zelfs ERTMS->ATB->ERTMS->ATB-PZB dus het valt wel mee met het verschil in wisselingen. De CNL doet ook ATB->ERTMS->ATB->ERTMS->PZB trouwens. Ik vraag me ernstig af waarom zoiets eenvoudigs als van veiligheidssysteem wisselen storingsgevoelig zou kunnen zijn.
Edit: Daar hoort nog een toevoeging bij; Na zoveel jaar
ICd heeft ATB, ERTMS, ATB, ERTMS, ATB binnen 60 minuten, dat is een stuk meer dan die vier in 2 uur haven -> Emmerich
Komt wel goed schatje.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Kijfhoek!
En het maakt niet uit of het binnen een uur is of binnen tien uur. Apparatuur hoeft niet uit te rusten, this is not how any of this works.
En het maakt niet uit of het binnen een uur is of binnen tien uur. Apparatuur hoeft niet uit te rusten, this is not how any of this works.
Laatst gewijzigd door deadlock op vr 15 mei 2015, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Zijn de problemen van de locomotieven niet veroorzaakt door softwareproblemen?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De grap is dat je vroeger je hardware (weerstanden, transistors, etc) zelf bouwde - tegenwoordig worden veel meer van die componenten ook software in de vorm van programmeerbare hardware en chips die een specifiek ding doen. Altijd maar roepen "software" is geen oplossing. Ik geef wel toe - de wereld van software in apparaten loopt vaak jaren achter. Heeft deels te maken met het feit dat je mensen die electrotechniek hebben gestudeerd software laat schrijven. Dat kan, maar software ontwikkelen is deels ook een vak apart.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Kijkhoek heeft tegenwoordig ook ERTMS. Wel level 1 overigens dus daar zit nog een verschil..deadlock schreef:Kijfhoek!
En het maakt niet uit of het binnen een uur is of binnen tien uur. Apparatuur hoeft niet uit te rusten, this is not how any of this works.
En ik zie via volgende bron dat ook de Havenspoorlijn level 1 is, dat wist ik niet: http://www.keyrail.nl/uploads/servicede ... 1_v2_3.pdf
Komt wel goed schatje.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De Telegraaf heeft er inmiddels ook een stukje over geschreven:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2404 ... uit__.html
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2404 ... uit__.html
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik kan je verhalen vertellen over inefficient gebruik van supercomputers omdat programmeurs niet goed genoeg opgeleid worden waar je een beetje naar van wordt (want vele miljoenen aan belastinggeld) maar dat zou te ver gaan voor hier maar je hebt echt een goed punt.webguy schreef:De grap is dat je vroeger je hardware (weerstanden, transistors, etc) zelf bouwde - tegenwoordig worden veel meer van die componenten ook software in de vorm van programmeerbare hardware en chips die een specifiek ding doen. Altijd maar roepen "software" is geen oplossing. Ik geef wel toe - de wereld van software in apparaten loopt vaak jaren achter. Heeft deels te maken met het feit dat je mensen die electrotechniek hebben gestudeerd software laat schrijven. Dat kan, maar een software ontwikkelen is deels ook een vak apart.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik wist niet dat de Kijf al omgebouwd was en dacht dat de in- en uitrijders nog ATB was. Havenspoorlijn wist ik dus al wel want ik ben nog naar het plaatsen van bakens wezen kijken ;)Thom91 schreef:Kijkhoek heeft tegenwoordig ook ERTMS. Wel level 1 overigens dus daar zit nog een verschil..
En ik zie via volgende bron dat ook de Havenspoorlijn level 1 is, dat wist ik niet: http://www.keyrail.nl/uploads/servicede ... 1_v2_3.pdf
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Oh zo bedoelde ik de mijne niet, ik dacht dat het level 2 was :)deadlock schreef:Ik wist niet dat de Kijf al omgebouwd was en dacht dat de in- en uitrijders nog ATB was. Havenspoorlijn wist ik dus al wel want ik ben nog naar het plaatsen van bakens wezen kijken ;)Thom91 schreef:Kijkhoek heeft tegenwoordig ook ERTMS. Wel level 1 overigens dus daar zit nog een verschil..
En ik zie via volgende bron dat ook de Havenspoorlijn level 1 is, dat wist ik niet: http://www.keyrail.nl/uploads/servicede ... 1_v2_3.pdf
Komt wel goed schatje.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
En ook een stukje op de site van Rtv Rijnmond (hierin wordt verwezen naar het stukje op de site van de NRC):
http://www.rijnmond.nl/nieuws/15-05-201 ... ns-beweert
http://www.rijnmond.nl/nieuws/15-05-201 ... ns-beweert
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
We hoeven toch niet alle stukjes van alle websites te hebben als er geen andere/nieuwe informatie in staat ten opzicht van de eerder gedeelde artikelen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Nee, dat hoeven we niet.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ook een leuke trouwens... We hebben het hier over techniek, maar de NS denkt het anders op te kunnen lossen:
NRC schreef:NS moet van het ministerie twee miljoen euro investeren in verbetering van de Intercity Direct. De helft gaat naar verlenging van de Geld Terug bij Vertragingregeling, de andere helft naar betere bereikbaarheid van de klantenservice.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Welja, nog maar even twee miljoen ertegenaangooien :') Schijntje ten opzichte van alles dat dat hele ding al gekost heeft :Y
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
@webguy: Eeehm... daar zal 'ie vast minder vaak door gaan uitvallen ja
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Belangrijke nuancering mist daar we of eigenlijk klopt het niet wat er staat. Dat bedrag is namelijk de boete die IenM heeft opgelegd aan NS vanwege de te lage punctualiteit. Afspraak met de Kamer is vervolgens weer dat het geld wordt geïnvesteerd in iets wat ten goede komt aan de klant. Ik type dit mobiel dus kan de Kamerbrief er zo bijzoeken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten