OVer Missers in de Reisinformatie
OVer Missers in de Reisinformatie
Zodat ie gekoppeld is aan lijn 120, lijkt me dat je zo wel wat reizigers kan trekken.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Die extra bus rijdt er toch wel in de vorm van lijn 120 inderdaad.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Plannen is een paradox.
Plannen is een paradox.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Heeft 120 niet andere materieeleisen omdat dat geen scholierenlijn is? Op 620 rijdt immers vaak zat gewoon een Paarse TCR-bus, lijkt me dat zoiets niet toegestaan is op een reguliere buslijn. Daarnaast heeft 620 een extra vertragingsrisico doordat 'ie met de pont mee gaat en kom je met een echte lagevloerbus niet zo makkelijk de pont op als die niet kan heffen op de voorwielen.
Tot slot is de reizigersvraag tussen Dordrecht en Sleeuwijk nihil: tot medio juni 2004 reed lijn 6 nog tussen Dordrecht en Sleeuwijk maar die was na Werkendam gewoon grotendeels leeg (naar Sleeuwijk-Dorp reed 'ie alleen maar omdat de bus op de Tol Oost toch alleen maar in de weg stond).
Tot slot is de reizigersvraag tussen Dordrecht en Sleeuwijk nihil: tot medio juni 2004 reed lijn 6 nog tussen Dordrecht en Sleeuwijk maar die was na Werkendam gewoon grotendeels leeg (naar Sleeuwijk-Dorp reed 'ie alleen maar omdat de bus op de Tol Oost toch alleen maar in de weg stond).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
120 is een reguliere streeklijn met alle eisen van dien.
Koppelen aan 620 is lastig vanwege het compleet afwijkende rittenpatroon en bovendien gaat het om twee totaal verschillende reizigersgroepen; de toerist die over Werkendam naar Dordrecht reist is echt een uitzondering. Voor de bus moet het niet uitmaken, ook de MAN Lion's City TÜ van TCR (de rood-witte 485) heeft er een tijd op gereden en een standaard Citea LLE heeft ook gewoon een heffunctie.
Het is een lijn van de concessie West-Brabant dus de vertrekstaten in Dordrecht zijn in eerste aanleg de verantwoordelijkheid van de Brabantse 'palenman'.
Koppelen aan 620 is lastig vanwege het compleet afwijkende rittenpatroon en bovendien gaat het om twee totaal verschillende reizigersgroepen; de toerist die over Werkendam naar Dordrecht reist is echt een uitzondering. Voor de bus moet het niet uitmaken, ook de MAN Lion's City TÜ van TCR (de rood-witte 485) heeft er een tijd op gereden en een standaard Citea LLE heeft ook gewoon een heffunctie.
Het is een lijn van de concessie West-Brabant dus de vertrekstaten in Dordrecht zijn in eerste aanleg de verantwoordelijkheid van de Brabantse 'palenman'.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Is dat zo? Ik dacht dat juist de gedogende concessiehouder verantwoordelijk is voor alle haltepalen in zijn gebied. In dit specifieke geval was het bijvoorbeeld destijds SVD wat de stickers van de toen Brabantse lijn 231 op de borden in Dordrecht plakte. En in Utrecht zie je ook dat Qbuzz de lijnen van Connexxion en Arriva op de borden zet, al zijn er her en der wel U-OV borden te vinden met een losse gele sticker van Connexxion erop geplakt.nvdw schreef:Het is een lijn van de concessie West-Brabant dus de vertrekstaten in Dordrecht zijn in eerste aanleg de verantwoordelijkheid van de Brabantse 'palenman'.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het zijn wel allemaal van die blauwe palen, volgens mij zijn die van Brabant? In Gorinchem staat ook een aparte paal voor Brabantse bussen, ipv alleen een sticker.
We gaan hier trouwens redelijk offtopic, misschien even verdergaan in de Brabant-thread?
We gaan hier trouwens redelijk offtopic, misschien even verdergaan in de Brabant-thread?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
In Gorinchem staan voor de uit Brabo ontsnapte bussen inderdaad blauwe halteborden. De rest van Gorinchem heeft Arriva-groene borden met ouderwetse stickers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- dylanwild94
- Berichten: 6301
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Wordt lijn 165 ook nogsteeds op de halte paal weergegeven?Stefan schreef:Heb het al een paar keer aangegeven, maar het heeft allemaal niet zo'n prioriteit geloof ik...
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Wat betreft bebording is er geen specifieke landelijke regel. Maar in het pve zou hier iets over moeten staan.
Ik ben voorstander van de volgende regel.
- vervoeder in zijn concessie is verantwoordelijk voor het haltebord op de lijn waar hij rijdt.
- komt een vreemde vervoerder binnen op de concessie en hij deelt de halte. Dan is de vervoeder in de concessie verantwoordelijk.
-komt een vreemde vervoerder binnen op de concessie en hij deelt de halte niet. Dan is de betreffende vervoerder verantwoordelijk.
Dus bijvoorbeeld lijn 27. Halte Deurne Langstraat. Halte ligt in Brabant maar alleen Veolia Limburg rijdt daar : Verantwoordelijk is Veolia.
Lijn 145. Best Kapelweg. Ligt in SRE/Zuidoost van Hermes. Maar ook 141/142 rijdt daar van Arriva. : Verantwoordelijk is Hermes.
Waken dat er 3 haltepalen staan aan een halte. In Best is die situatie geweest met 2 haltepalen. Het staat slordig en geeft een beeld van het niet samenwerken.
Ik ben voorstander van de volgende regel.
- vervoeder in zijn concessie is verantwoordelijk voor het haltebord op de lijn waar hij rijdt.
- komt een vreemde vervoerder binnen op de concessie en hij deelt de halte. Dan is de vervoeder in de concessie verantwoordelijk.
-komt een vreemde vervoerder binnen op de concessie en hij deelt de halte niet. Dan is de betreffende vervoerder verantwoordelijk.
Dus bijvoorbeeld lijn 27. Halte Deurne Langstraat. Halte ligt in Brabant maar alleen Veolia Limburg rijdt daar : Verantwoordelijk is Veolia.
Lijn 145. Best Kapelweg. Ligt in SRE/Zuidoost van Hermes. Maar ook 141/142 rijdt daar van Arriva. : Verantwoordelijk is Hermes.
Waken dat er 3 haltepalen staan aan een halte. In Best is die situatie geweest met 2 haltepalen. Het staat slordig en geeft een beeld van het niet samenwerken.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Als die halten niet gedeeld worden met de lijnen van de concessiehouder is het m.i. dus logisch.Suus schreef:In Gorinchem staan voor de uit Brabo ontsnapte bussen inderdaad blauwe halteborden. De rest van Gorinchem heeft Arriva-groene borden met ouderwetse stickers.
Dat is in Eindhoven ook. Alle borden zijn Geel behalve die vd tempellaan. Die is blauw omdat daar Arriva rijdt.
In Son idem. De gemeenschappelijke halten zijn Geel. Die alleen Arriva aandoet Blauw.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
In Gorinchem delen de bussen naar Brabant geen halte met de andere bussen, als gevolg staan er twee type borden op het busstation.
Maar ik ken ook haltes in Alkmaar die twee halteborden hebben, Arriva Friesland heeft zelf maar borden neergezet.
Maar ik ken ook haltes in Alkmaar die twee halteborden hebben, Arriva Friesland heeft zelf maar borden neergezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Op Schiphol wordt in drie talen omgeroepen dat er bussen rijden van Breda naar Noorderkerken. Gelukkig hebben we nog ruim een jaar voordat het station in de reguliere dienstregeling vanaf Nederland wordt opgenomen.
-
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Ik neem aan dat je Noorderkempen bedoelt.
Bovendien klopt het bericht; ik citeer NS:
Bovendien klopt het bericht; ik citeer NS:
reizigers naar/van België reizen met Intercity direct via Breda en stappen daar over op een bus van/naar Noorderkempen (B); vanaf Noorderkempen rijden treinen naar Antwerpen-C; vanaf Antwerpen-C kunt u met overige treinen naar Brussel-Zuid/Midi reizen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Was Noorderkerken niet juist de misser?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
De grootste misser is dat er een prachtige HSL ligt maar er een omreisadvies naar Brussel is met drie overstappen, een bus en een reisduur van een halve dag :(
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
En dat het te moeilijk is om een rechtstreekse trein over de HSL te sturen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Dat is omdat Bombardier het niet lukt een beveiliging in hun treinen te leveren die zowel op het Belgische als het Nederlandse gedeelte van de HSL werkt, maar Bombardier is te trots om toe te geven dat ze prutsers zijn. Alstom lukt het ook niet trouwens, alleen Ansaldo (dat was geïnstalleerd in de V250 en is geïnstalleerd in de Thalys) heeft haar zaakjes op orde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8683
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Overigens zegt het ook wat over de standaard zelf dat elke partij het toch net anders implementeert. Overigens is leverancier voor HSL in NL Thales/Siemens zie ik op Wikipedia en in Belgie een net andere combinatie. Met een beetje geluk moet je dus 3 of 4 partijen samen laten werken, in de IT altijd een ramp. Daarnaast is het apparatuur uit 2007: die zal vast op gegeven moment weer out of date zijn (wie hier heeft nog een PC uit 2007...?)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Telt een pc uit 2008 ook?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Plannen is een paradox.
Plannen is een paradox.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Overdrijven is ook een vak. Met die drie overstappen is het amper een kwartier langer dan met de rechtstreekse trein tussen Amsterdam en Brussel Zuid. Er zijn weinig werkzaamheden waarbij je met de bus moet en de extra reistijd zo beperkt is.Ronald schreef:De grootste misser is dat er een prachtige HSL ligt maar er een omreisadvies naar Brussel is met drie overstappen, een bus en een reisduur van een halve dag :(
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Vooral te danken aan het feit dat je met intercity direct relatief snel in Breda bent in vergelijking met die slome Beneluxtrein.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het is zo gênant dat de Beneluxtrein de benaming stoptrein eigenlijk niet eens waard is. Met die trein ben je tussen Amsterdam en Antwerpen bijna twee en een half uur onderwerp. Met de IC-direct en lijn 19 vanaf Breda naar Antwerpen heb je nog geen twee uur rijtijd (weliswaar niet te verwarren met reistijd). Het zou mij niet verbazen als vervangend vervoer, indien goed gepland, in de weekenden sneller zou zijn tussen Amsterdam en Antwerpen dan de reguliere trein.
Het is een spectrum.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Is lijn 19 een buslijn?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Voortaan maar gewoon een shuttle per vliegtuig tussen Breda Airport en Antwerpen Airport dan.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Ik neem aan dat je weet dat Breda Airport niet bestaat, dan wel geen burgerluchtvaart kent (A) ...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten