Ombouw Hoekse Lijn
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bombardier zou het om gaan.
Overigens had iedereen dit natuurlijk al op een bordje kunnen geven. Randstadrail ging met dezelfde opdrachtgever al zo heerlijk gesmeerd he!
Qua alternatieven: vaart er ook niet een veerboot die ff extra ritjes kan doen?
Overigens had iedereen dit natuurlijk al op een bordje kunnen geven. Randstadrail ging met dezelfde opdrachtgever al zo heerlijk gesmeerd he!
Qua alternatieven: vaart er ook niet een veerboot die ff extra ritjes kan doen?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Maar hoe kan het dat het zo veel tijd kost om de spoorbeveiliging te realiseren?
Toen de lijn van ProRail was, was er een goed functionerende spoorbeveiliging. Ook op de rest van het metronetwerk functioneert de spoorbeveiliging goed.
Waarom kan één van deze twee systemen niet geïmplementeerd worden?
Toen de lijn van ProRail was, was er een goed functionerende spoorbeveiliging. Ook op de rest van het metronetwerk functioneert de spoorbeveiliging goed.
Waarom kan één van deze twee systemen niet geïmplementeerd worden?
Maar zelfs dan kan de inzet van gelede bussen geen kwaad. Connexxion heeft een heleboel gelede bussen over uit Almere (en vanaf medio april ook uit AML), dus die kunnen dan toch ingezet worden?Suus schreef:Om de capaciteitsproblemen op te lossen komen er meer ritten, gaan lege ritten deels met reizigers rijden en worden de dienstregelingen aangepast.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Gelede bussen zijn meestal niet nodig. Vaker rijden is dan een betere oplossing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouw Hoekse Lijn
over die veerpont is ook een nieuwtje over.webguy schreef: Qua alternatieven: vaart er ook niet een veerboot die ff extra ritjes kan doen?
https://www.ad.nl/voorne-putten/straks- ... ~add86c4b/
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Daar ben ik het niet mee eens. Op het deel van Randstadrail waar alleen de RET rijdt waren helemaal geen grote problemen, Hofplein-Nootdorp werd met slecht een week vertraging heropend. Ik had echt niet verwacht dat een vergelijkbare ombouw van de Hoekselijn ineens veel lastiger zou worden.webguy schreef:Overigens had iedereen dit natuurlijk al op een bordje kunnen geven. Randstadrail ging met dezelfde opdrachtgever al zo heerlijk gesmeerd he!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Maar je weet toch dat overal waar NS 100 jaar heeft gereden de kans op bodemverontreiniging zeer zeer hoog is?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Wie heeft het bodemonderzoek uitgevoerd?
In opdracht van (voormalig?) eigenaar ProRail (of NS?)
Zal dan wel een 'light' versie qua onderzoek geweest zijn.. a la Kamperlijntje?
Volgens mij zit het ook in de marketing van dit project. Er wordt gesproken over 'ombouw'.. dat maakt het voor het publiek een minder zware klus.. terwijl het technisch eigenlijk om een complete renovatie van de lijn gaat, wat gewoon meer tijd kost.
Als er 'zoveel' tegenvallers zijn.. lijkt mij dat daar onvoldoende rekening mee gehouden is tijdens de uiteindelijke planfase van de uitvoering.
Risico's zullen wel in kaart gebracht zijn.. maar zal wel te veel een 'hoogst onwaarschijnlijk' label aan gegeven zijn.. speculaas ik even
In opdracht van (voormalig?) eigenaar ProRail (of NS?)
Zal dan wel een 'light' versie qua onderzoek geweest zijn.. a la Kamperlijntje?
Volgens mij zit het ook in de marketing van dit project. Er wordt gesproken over 'ombouw'.. dat maakt het voor het publiek een minder zware klus.. terwijl het technisch eigenlijk om een complete renovatie van de lijn gaat, wat gewoon meer tijd kost.
Als er 'zoveel' tegenvallers zijn.. lijkt mij dat daar onvoldoende rekening mee gehouden is tijdens de uiteindelijke planfase van de uitvoering.
Risico's zullen wel in kaart gebracht zijn.. maar zal wel te veel een 'hoogst onwaarschijnlijk' label aan gegeven zijn.. speculaas ik even
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Men heeft een aparte aanbesteding gedaan voor de Hoekse Lijn, en die werd door een andere leverancier gewonnen -o-Meltrain schreef:Ook op de rest van het metronetwerk functioneert de spoorbeveiliging goed.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
reisthijs schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Op het deel van Randstadrail waar alleen de RET rijdt waren helemaal geen grote problemen, Hofplein-Nootdorp werd met slecht een week vertraging heropend. Ik had echt niet verwacht dat een vergelijkbare ombouw van de Hoekselijn ineens veel lastiger zou worden.
Een groot verschil tussen die twee lijnen is de tractie. De Hofpleinlijn is geboren als electrische lijn, op de Hoekse lijn blijven de diesels zelfs na de ombouw rijden. Dat zal zo zijn gevolgen voor de bodem hebben gehadwebguy schreef:Maar je weet toch dat overal waar NS 100 jaar heeft gereden de kans op bodemverontreiniging zeer zeer hoog is?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Ombouw Hoekse Lijn
'Verlenging Hoekse Lijn tot strand op losse schroeven'
14 december 2017
De Rotterdamse wethouder Pex Langenberg sluit niet uit dat de verlenging van de Hoekse Lijn tot op het strand niet doorgaat.
,,Daarmee zouden we 50 miljoen euro kunnen besparen’’, aldus de wethouder tijdens het debat over de opnieuw vertraagde Hoekse Lijn. ,,Het is niet mijn inzet, maar we zouden onverhoopt kunnen kiezen voor het niet verlengen. Daarover moeten we nu in gesprek.’’
Bron en meer...
14 december 2017
De Rotterdamse wethouder Pex Langenberg sluit niet uit dat de verlenging van de Hoekse Lijn tot op het strand niet doorgaat.
,,Daarmee zouden we 50 miljoen euro kunnen besparen’’, aldus de wethouder tijdens het debat over de opnieuw vertraagde Hoekse Lijn. ,,Het is niet mijn inzet, maar we zouden onverhoopt kunnen kiezen voor het niet verlengen. Daarover moeten we nu in gesprek.’’
Bron en meer...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik denk niet dat het in de handen van de Ret is, zoals Langenberg al aangeeft ziet hij ook in dat het minder reizigers gaat opleveren als de lijn niet doorgetrokken wordt, en de lijn zo dus op de lange termijn duurder wordt, maar je moet toch de gemeenteraad/ de provincie / de Rijksoverheid / de publieke sector overtuigen om nu het bedrag bij elkaar te leggen.
Bij twijfel altijd klagen
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
ATB (wat er in de NS-tijd lag) is zinloos voor metro's, het systeem is in geen enkele metro ingebouwd en ook helemaal niet goed geschikt voor metroverkeer. Het systeem wat op de rest van het net gebruikt wordt zou zeker een optie zijn, maar er zit wel een unieke complexiteit op deze lijn en dat is het goederenverkeer. De brief is helaas niet duidelijk over waar de complexiteit met de software precies zit maar ik vermoed dat het daar is.Meltrain schreef:Maar hoe kan het dat het zo veel tijd kost om de spoorbeveiliging te realiseren?
Toen de lijn van ProRail was, was er een goed functionerende spoorbeveiliging. Ook op de rest van het metronetwerk functioneert de spoorbeveiliging goed.
Waarom kan één van deze twee systemen niet geïmplementeerd worden?
Wel bizar dat Bombardier zo'n grote uitloop heeft. De softwareproblemen met de beveiliging hebben nu dus voor de tweede keer voor forse vertraging gezorgd. Dan moet daar iets heel erg mis zijn gegaan met de planning of met de uitvoering van dit project :?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hoe gaat het nog duren eer dat de Beneluxtrein via Breda gaat rijden. Ook dat loopt veel vertraging op door de software van bombardier. Iets zegt dat er gewoon een structureel probleem zit bij Bombardier.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het zal inderdaad allemaal zo'n vaart niet lopen met die inkorting, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.Mdk schreef:Ik denk niet dat het in de handen van de Ret is, zoals Langenberg al aangeeft ziet hij ook in dat het minder reizigers gaat opleveren als de lijn niet doorgetrokken wordt, en de lijn zo dus op de lange termijn duurder wordt, maar je moet toch de gemeenteraad/ de provincie / de Rijksoverheid / de publieke sector overtuigen om nu het bedrag bij elkaar te leggen.
🍉
Re: Ombouw Hoekse Lijn
@Geert: ATB voor de goederentreinen behouden en het bestaande METRO beveiligingssysteem ernaast aanleggen zou geen optie geweest kunnen zijn?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat mocht waarschijnlijk aanbestedingstechnisch niet. Een bestaand contract met een leverancier mag je maar onder beperkte voorwaarden uitbreiden. Daarom dus nieuwe aanbesteding, die Bombardier won. Het is natuurlijk maar de vraag wat Alstom zou hebben gedaan (die geloof ik RandstadRail hebben aangelegd)
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De nu verwachte extra vertraging van het project is langer dan de duur van de ombouw + eerste vertraging, toch? Dat is tamelijk bizar...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het wordt nog spannend Suus.Suus schreef:Ik hoop dat de Hoekse Lijn op tijd komt, dan heeft Rotterdam sinds de start van de bouw van de Noord-Zuidlijn tot de opening ervan circa 50 kilometermetrosneltram geopend
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het contract met General Electric komt al uit 2008 helaas, de Hoekse Lijn heeft te lang geduurd om nog als optie mee te nemen vrees ik.webguy schreef:Dat mocht waarschijnlijk aanbestedingstechnisch niet. Een bestaand contract met een leverancier mag je maar onder beperkte voorwaarden uitbreiden. Daarom dus nieuwe aanbesteding, die Bombardier won. Het is natuurlijk maar de vraag wat Alstom zou hebben gedaan (die geloof ik RandstadRail hebben aangelegd)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Wat wordt er dan precies met een nieuwe aanbesteding gewijzigd aan het ATB systeem?
Ik bedoel.. op de NS lijnen ligt nu ook een ATB systeem. Naar mijn weten liggen er niet dagenlang stukken spoor eruit omdat de hardware van de ATB vervangen moet worden doordat er een nieuw leverancierscontract is overeengekomen door Pro-Rail.
Ik bedoel.. op de NS lijnen ligt nu ook een ATB systeem. Naar mijn weten liggen er niet dagenlang stukken spoor eruit omdat de hardware van de ATB vervangen moet worden doordat er een nieuw leverancierscontract is overeengekomen door Pro-Rail.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Twee mogelijkheden:Hendrik schreef:De nu verwachte extra vertraging van het project is langer dan de duur van de ombouw + eerste vertraging, toch? Dat is tamelijk bizar...
1) Het systeemonwerp voor de beveiliging was ondanks allerlei patches niet werkend te krijgen, dus ze zijn maar helemaal opnieuw begonnen
2) Het opruimen van de bodemvervuiling en het herstel van de eerdere situatie (inklinken van nieuw opgebracht zand bijvoorbeeld) neemt een hoop tijd.
En allicht kan het ook om een mix van beiden gaan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Goederentreinen gaan maximaal 40km/u, dus die 'atb' bestaat uit geen code :D Er komt alleen een ATB-vv baken te liggen langs de hoofdbaan om te voorkomen dat de goederentreinen het metronet oprijden. Rest van de beveiliging voor goederentreinen bestaat uit het afdwingen van een rijweg via de strengelsporen (ik vermoed dat er iets komt om menselijke fouten uit te sluiten) en het juist aansturen van de lichtseinen.Durashift schreef:@Geert: ATB voor de goederentreinen behouden en het bestaande METRO beveiligingssysteem ernaast aanleggen zou geen optie geweest kunnen zijn?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Begrijp ik het nou goed, gaan er goederentreinen over het metrospoor rijden?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Goedemorgen Mdk *trein*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 75 gasten