Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑wo 01 feb 2023, 20:32
Rijn-Waal is veel te groot voor de markt
Dat had je ook op kunnen lossen door alles boven de A12 (behalve Arnhemse stadslijnen naar Schaarsbergen en Velp uiteraard) niet naar Rijn-Waal over te hevelen, maar tesamen met een deel van IJssel-Vecht een eigen concessie te maken.
De stadsdienst Ede (inclusief de koppeling met die stadsdienst uit Veenendaal), de lijnen Ede-Apeldoorn, Arnhem-Barneveld, Barneveld-Scherpenzeel, Arnhem-Apeldoorn (rechtstreeks en via Dieren) en de zuidelijke Achterhoek (incl. stadsdienst Doetinchem) zou je dan weghalen bij die concessie. Dat is al best wat.
Als je dat samenvoegt met de stadsdiensten van Apeldoorn en Harderwijk, de lijnen in de driehoek Apeldoorn-Harderwijk-Amersfoort en de lijnen via Zeewolde van de concessie IJssel-Vecht heb je samen een prima concessie (binnen de Veluwe houdt je dan eigenlijk alleen de lijnen Nunspeet-Zwolle en Apeldoorn-Zwolle over die bij IJssel-Vecht blijven). Eventueel zou je later ook nog de Valleilijn kunnen bijvoegen.
Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Roeland schreef: ↑do 02 feb 2023, 08:23
Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.
Etienne schreef: ↑ma 27 mar 2023, 20:27
Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Nieuwe buurtbusjes voor Veluwe-Zuid toevallig? Lijkt qua aantal wel te passen en die concessie is weer met een extra noodconcessie er achteraan verlengd natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Etienne schreef: ↑ma 27 mar 2023, 20:27
Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Roeland schreef: ↑do 02 feb 2023, 08:23
Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.
Dat zou inderdaad al een hele verbetering zijn.
Of: de 89 naar Rivierenland, en de 42 naar Arnhem-Nijmegen. Zodat de ene vervoerder rechtstreeks de 89-165, en de andere vervoerder rechtstreeks de 42-85 kan rijden.
Etienne schreef: ↑ma 27 mar 2023, 20:27
Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Ik vermoed dat dit nieuwe POD wagens zijn.
Dat denk ik niet. De Transdev POD wagens in een niet-emissieloze concessie zijn normaal altijd overtollige taxibusjes die omgebouwd worden naar grijs kenteken. Hiervan zijn er onlangs in Arnhem 9 ingestroomd, VW Transporters uit 2012. En 5 is te weinig voor de vervanging van de Vito’s (7 Bemmel en 9 Nijmegen).
Het kan zijn dat deze ter vervanging zijn van de busjes voor lijn 54, 57, 61/66 en 12. Deze busjes beginnen aardig wat slijtage te vertonen.
Roeland schreef: ↑do 02 feb 2023, 08:23
Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.
Dat zou inderdaad al een hele verbetering zijn.
Of: de 89 naar Rivierenland, en de 42 naar Arnhem-Nijmegen. Zodat de ene vervoerder rechtstreeks de 89-165, en de andere vervoerder rechtstreeks de 42-85 kan rijden.
Je neemt daarmee wel weg dat wellicht op basis van reisgedrag of logistieke redenen een andere doorkoppeling wenselijker is. Bovendien krijg je wel dat je in Druten dan een knoop hebt tussen lijnen van verschillende vervoerders en dat wil nog wel eens verkeerd gaan doordat communicatie tussen vervoerders niet altijd optimaal is.
Als laatst denk ik dat het ook concessietechnisch beter is, aangezien dan alles ten westen van Beuningen onder één vervoerder valt, in plaats van dat je op Beneden Leeuwen-Nijmegen moet gaan delen en op Tiel-Beneden Leeuwen of 's-Hertogenbosch-Beneden Leeuwen opeens midden in het Rivierenland gebied alleen maar een vervoerder van Arnhem-Nijmegen hebt, wat voor afwijkende prijzen en abonnementen kan zorgen.
Koppeling lijn 42-85: de dorpen gaan rechtstreeks naar Tiel en dan via NS naar Utrecht
Koppeling lijn 165-89: de dorpen langs de 165 kunnen rechtstreeks naar Nijmegen en door de lange rijtijd via de snelweg sneller reizen.
Wel beiden onder dezelfde vervoerder, want in Nijmegen kan je eventueel kiezen voor koppelen van deze lijnen. Ik had persoonlijk dat dan niet gedaan, maar het is een optie. In de avonduren kan dan wellicht de 165 gekoppeld worden in Druten aan de 85. De 85 rijdt namelijk 2x/uur, waar de 42 en 165 elk een uursdienst rijden.