De meeste Citaro G's van de eerste generatie zijn aan het eind van hun kunnen. Ook de nog rijdende wagens. Daar ga je als bedrijf geen geld instoppen want dat gaat van herstel naar herstel.
Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als je per se een bus wilt met Euro6-emissienorm hoef je op de Nederlandse occasionmarkt niet te kijken, want zoals gkw1969 al aangaf: er is hier nauwelijks (zeg maar geen) aanbod. Die bussen rijden allemaal nog bij de 'eerste eigenaar' in concessies die normaal gesproken allang waren afgelopen, maar zijn verlengd vanwege corona en gedoe.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Misschien was het de oplettende OV-spotter al opgevallen, maar door de enorme drukte van toeristen op lijn 70/270 naar Giethoorn gaan er (tijdelijk) in het weekend Capacity's rijden. Afgelopen weekend heeft er al een Capacity bij gesprongen.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do 05 okt 2023, 10:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Fijn dat de dienstregeling van lijn 8 in Zwolle Zuid is hersteld. Vanaf 14 april sluit lijn 8 weer goed aan op IC knoop.
Wel jammer dat de wijk er behoorlijk op achteruit gaat. In veel delen van 4x per uur naar 2x per uur door samenvoegen van lijn 6 en 14. Bij de Nieuwe Deventerweg waren naar mijn gevoel behoorlijk wat instappers. Ook is de reistijd van de gecombineerde lijn 6 en 14 is totaal niet concurrerend met de fiets als je in het zuidelijke deel van de wijk woont.
Wel jammer dat de wijk er behoorlijk op achteruit gaat. In veel delen van 4x per uur naar 2x per uur door samenvoegen van lijn 6 en 14. Bij de Nieuwe Deventerweg waren naar mijn gevoel behoorlijk wat instappers. Ook is de reistijd van de gecombineerde lijn 6 en 14 is totaal niet concurrerend met de fiets als je in het zuidelijke deel van de wijk woont.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat was vroeger met de lijnen 4 en 5 ook al en toch zaten die het grootste deel van de dag behoorlijk vol.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Alle goede intenties ten spijt maar inmiddels valt al zo'n 5% van de ritten voor morgen uit. Vandaag viel rondom Zwolle ook alweer van alles en nog wat uit, of kwam niet opdagen. De provincies kunnen weer 'monitoren'
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
STaan er ergens officiële uitvalcijfers vermeld?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Gistermiddag met het lekkere weer mogen wachten op een bus op het busstation Zwolle, die bij vertrektijd 'status is onbekend' kreeg.
Overigens nog wat opvallends: het viel mij op dat er in de middagspits ritten zijn geschrapt van lijnen 171 en 174, terwijl EBS heeft aangegeven dat er alleen ritten in het dal vervallen. Mogen reizigers dit niet weten? Dat is net zoiets als diensten schrappen van chauffeurs, en dat op een PDF'je op de site aangeven zonder enige andere vorm van communicatie.
En ook nog opvallend dat de omleiding van lijnen 1 en 11 in Holtebroek helemaal niet zijn opgenomen in de reisinformatie. Oeps.
Overigens nog wat opvallends: het viel mij op dat er in de middagspits ritten zijn geschrapt van lijnen 171 en 174, terwijl EBS heeft aangegeven dat er alleen ritten in het dal vervallen. Mogen reizigers dit niet weten? Dat is net zoiets als diensten schrappen van chauffeurs, en dat op een PDF'je op de site aangeven zonder enige andere vorm van communicatie.
En ook nog opvallend dat de omleiding van lijnen 1 en 11 in Holtebroek helemaal niet zijn opgenomen in de reisinformatie. Oeps.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De vraag is of de concessieverlener het ook weet.
Het kan niet zo zijn dat de concessiehouder niet op de hoogte is gebracht. Het reizigersbelangenvereniging kan jecwellicht ook vragen.
Het kan niet zo zijn dat de concessiehouder niet op de hoogte is gebracht. Het reizigersbelangenvereniging kan jecwellicht ook vragen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dar is iets wat bij EBS vrijwel standaard niet wordt gedaan is mij al opgevallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Omleidingen lijn 30 hier staat ook enkel in een melding bij de haltes aangegeven op OVinfo en alleen bij de vervallen haltes
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat ligt maar net aan de vervoerder heb ik het idee; de ene keer gebeurt het wel en vaak ook als het een langdurige omleiding gaat zijn. De andere keer gebeurt het alleen middels een melding.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
EBS heeft vooral lokaal op de halte informatie over uitval en omleidingen. Maar plan je je reis in 9292, Google maps of de NS app dan zie je vaak niet dat je halte vervallen is, om daar vervolgens bij de halte zelf pas achter te komen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nou, vandaag aan den lijven ondervonden bij een andere lijn... Halte-afroep die heel graag de oorspronkelijke lijn wilde aanhouden qua omroepen van haltes, terwijl de bus ineens een hele andere kant op ging. Ook geen aankondiging in OVinfo, behalve bij de vervallen haltes zelf...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Weet iemand meer hierover? Intern is hier niks over gedeeld en er stond gisteren ook nog geen andere bus op de stalling.9292 schreef: Zwolle: EBS bus 7 9
Bericht van vervoerder:
EBS test deze week met een langere
elektrische bus. Die ziet er anders uit maar
stap gerust in!
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Klinkt alsof ze een Citea LE-135 gaan testen voor ze in Zaanstreek-Waterland gaan rijden, maar ik kan het mis hebben.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ligt eraan wat ze bedoelen met "langere bus". Langer dan wat? Langer dan een CapaCity die normaal op de lijnen 7 en 9 rijdt lijkt mij elektrisch niet mogelijk? Ik heb er vanuit EBS ook (nog) geen berichten over gelezen...
Of gaat er getest worden met een van de gelede VDL's uit Waterland?
Of gaat er getest worden met een van de gelede VDL's uit Waterland?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het meest logische lijkt mij dan een VDL gelede Citea uit Waterland. Ik denk ook dat ze met een 13,5 meter bus niet zouden gaan testen op lijn 9.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er komt idd een gelede VDL Citea SLFA-181 Electric vanuit Waterland op proef voor lijn 7/9.
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Leuk! Rijd die nu de komende week dan? Was van plan om donderdag daar heen te gaan voor cappacitys
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat ik mij dan meteen afvraag:
1. Gaan de gelede Citea's de CapaCity's vervangen?
2. Werkt dat wel op lijn 9 (en 7, maar vooral 9) met 3 deuren, waar de CapaCity's er 4 hebben?
1. Gaan de gelede Citea's de CapaCity's vervangen?
2. Werkt dat wel op lijn 9 (en 7, maar vooral 9) met 3 deuren, waar de CapaCity's er 4 hebben?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het verhaal met de gelede Citea’s staat nog in de kinderschoenen. Het plan is om te kijken hoe efficiënt de inzet van deze bussen op lijn 7/9 gaat zijn. De Capacity’s blijven.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Iets testen kan nooit kwaad. Je kan er alleen maar van leren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Weet iemand of er al een citea in zwolle is?
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee die is er nog niet. Zal wel ergens verschijnen deze week.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten