Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Voor de steward neem ik aan...
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Las het even verkeerd. Klopt, de balie is bedoeld voor de stewards die in de treinen tussen Zwolle en Emmen zijn te vinden. Overigens zit de balie alleen in de GTW 2/8 en niet in de GTW 2/6 (en modellen die van 2/6 naar 2/8 verlengt zijn ook niet?). Echter is de kans dat je de steward in de 1e klas aantreft groter dan achter de balie... daar zijn ze vrijwel nooit te vinden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Zijn die stewards ook BOA's eigenlijk?
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Dat zou ik zo ook niet weten... Maar denk het wel anders mogen ze geen boetes uitschrijven?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Ja.marvinkok schreef:Zijn die stewards ook BOA's eigenlijk?
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Schrijven ze ook UvB's dan zijn het inderdaad BOA's. Ik kom er nooit, dus vroeg het me af. Straks bij Syntus is het wel het geval dat de stewards (of hoe ze ook gaan heten) BOA zijn. Was ook geëist door de provincie meen ik.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Gisteren gtw 2/6 op Almelo - Hardenberg. Dacht dat ze minstens met minstens 2× gtw moesten rijden vanwege slechte detectie?Daniel schreef:Het probleem met een GTWtje is daarnaast ook nog dat het er gelijk twee moeten zijn wegens de detectie tussen Mariënberg en Hardenberg. Zoveel hebben ze er ook weer niet over in de Achterhoek gedurende de spits, naast de tijd die het kost om de stellen die kant op te krijgen.
Weet iemand hoe dat zit?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Die eis is volgens mij inmiddels vervallen. Blijkbaar heeft Arriva aan kunnen tonen dat de detectie daar wel gegarandeerd is.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Wat mij betreft gaan die dingen eruit en worden t gewoon normale zitplaatsen, heb niet t idee dat ze werken.cassie127 schreef:Las het even verkeerd. Klopt, de balie is bedoeld voor de stewards die in de treinen tussen Zwolle en Emmen zijn te vinden. Echter is de kans dat je de steward in de 1e klas aantreft groter dan achter de balie... daar zijn ze vrijwel nooit te vinden.
De luxe arbeidsvoorwaarden van NS zijn natuurlijk belachelijk, zelfs in tijden van crisis is het personeel er nog op vooruitgegaan. Dit in tegenstelling tot veel andere lageropgeleiden die loon inleverde door de deeltijd WW.Z2N schreef:Meer betaald krijgen (maar nog steeds minder dan NS), en geen gebroken diensten (heeft NS ook niet). Ik zie geen onredelijke eisen hier. (A)
Geen gebroken diensten is voor regionale vervoerders onredelijk door het gebrek aan andere lijnen.
Eigenlijk vind ik dat NS de mogelijkheid moet krijgen om gebroken diensten in te voeren om zo kosten te besparen.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Er heerst momenteel een personeelstekort op de vechtdallijnen.
'Trein door rood sein door personeelsproblemen bij Arriva'
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=270419
'Arriva erkent personeelstekort Vechtdallijnen'
http://www.treinreiziger.nl/arriva-erke ... dallijnen/
'Trein door rood sein door personeelsproblemen bij Arriva'
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=270419
'Arriva erkent personeelstekort Vechtdallijnen'
http://www.treinreiziger.nl/arriva-erke ... dallijnen/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
De reizigersvereniging wil elektrificatie Almelo-Mariënberg vanwege de vele storingen. Waarom niet gewoon GTW's ipv Lint eisen?
Reizigers eisen elektrische trein voor Almelo-Hardenberg
De spoorlijn Almelo-Hardenberg moet geëlektrificeerd worden. Dat vindt reizigersvereniging Alma, die het gedoe met de Arrivatreinen zat is.
Vervoerder Arriva slaagt er volgens Alma niet in de problemen met de treinen onder controle te krijgen. Secretaris Arie Willigenburg: "Reizigers zijn de falende dieseltreinen zat en willen een betrouwbare dienst."
Willigenburg zegt dat de gemeenten langs de spoorlijn benaderd worden en dat er binnenkort een brief naar Overijssels gedeputeerde Boerman gaat. Elektrificatie werd in 2013 ook al eens genoemd als oplossing, maar dat ging toen niet door. Alma put nu hoop uit de elektrificatie van de spoorlijn tussen Zwolle en Kampen, waar de provincie wel geld voor uittrok.
Sinds Arriva de dienst tussen Almelo en - toen nog - Mariënberg overnam, zijn door Overijssel miljoenen geïnvesteerd. Sporen en wissels werden in 2015 en 2016 aangepast en station Geerdijk werd opgeheven, zodat de dieseltrein voortaan rechtstreeks naar Hardenberg kon rijden. Maar sinds eind 2016 zijn er voortdurend problemen met de 15 jaar oude treinstellen. Motoren haperen en ook moet het dieseltje naar Hengelo rijden om te tanken, waar soms gewacht moet worden op NS-treinen. Gevolg is dat de trein van Arriva te laat komt voor het volgende vertrek vanuit Almelo. Bij te veel vertraging leidt dat ertoe dat de trein niet verder rijdt dan Mariënberg. 'De inspanningen zijn erop gericht om uiterlijk in de dienstregeling van 2018 een robuuste oplossingsrichting gekozen te hebben', kreeg Alma onlangs te horen. Volgens Alma bestaat die oplossing dus uit elektrificatie.
Bron: Tubantia (papier)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Omdat het lijntje dan nogsteeds erg kwetsbaar is voor verstoringen qua reservematerieel. Wat dat betreft kan het wellicht beter gebruik maken van de reservepool van de dichtstbijzijnde lijn met diesel-exploitatie, Oldenzaal - Zutphen.dennistd schreef:De reizigersvereniging wil elektrificatie Almelo-Mariënberg vanwege de vele storingen. Waarom niet gewoon GTW's ipv Lint eisen?
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
In Duitsland rijden er honderden Linten rond en die hebben toch ook geen last van storingen. Lint is prima materieel voor nevenlijnen als Almelo-Hardenberg. Misschien kan er gekeken worden naar hoe het komt dat de Alma-Lintjes veel storingen hebben.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Kunnen ze niet een paar DM90's overnemen van de NS?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Als je terug wil naar een uursdienst die niet verder rijdt dan Mariënberg wel.... Die haalt nooit de rijtijden en dus ook niet de kruising in Vroomshoop.MarkHul schreef:Kunnen ze niet een paar DM90's overnemen van de NS?
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Maar dan rijdt DM90 ook na december, dat vindt ik ook wel wat waard.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Volgens mij rij je treinen om.reizigers te vervoeren. Niet om een materieeltype bezig te houden, terwijl dat niet nodig is.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Er staan nog genoeg Linten op reserve bij NSFS in Amf. Als Arriva er daar een paar van over neemt hebben ze i.i.g een reserve.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Op de langere termijn komen er ook gtw's beschikbaar vanaf de maaslijn en dacht bij breng ook als die 2 niet meer op de Valleilijn nodig zijn?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Maar daarmee verlies je uit het zicht dat ook andere dieseltreinen buiten het traject (Hengelo) moeten tanken en dat er weinig tot geen reservematerieel beschikbaar is. Homogenisatie leidt tot schaalvoordelen zoals efficiency, robuustheid, etc; en van homogenisatie op materieelgebied is nu eenmaal geen sprake.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Dat klopt, maar het grote probleem is de structurele onbetrouwbaarheid van de Lint bij Arriva. Syntus heeft rond het ingaan van de concessie Twente in december 2013 de 9 Linten die ze gebruiken voor Zutphen-Oldenzaal helemaal laten reviseren, waarbij ook de motoren vervangen zijn. In de Linten van Arriva (33 en 34) zitten nog altijd de motoren uit 2002 en is alleen het interieur wat opgefrist met een ander stofje.
De beste oplossing lijkt mij het huren van een extra Lint en alle drie stellen dan voorzien van nieuwe motoren. Anders zou je kunnen kijken naar GTW's waarbij je de reserve deelt met de Achterhoek. Het tanken in Hengelo hoeft echt geen probleem te zijn: er is maar liefst vier uur tijd voor tussen de ochtend- en middag-halfuursdienst.
De beste oplossing lijkt mij het huren van een extra Lint en alle drie stellen dan voorzien van nieuwe motoren. Anders zou je kunnen kijken naar GTW's waarbij je de reserve deelt met de Achterhoek. Het tanken in Hengelo hoeft echt geen probleem te zijn: er is maar liefst vier uur tijd voor tussen de ochtend- en middag-halfuursdienst.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Ook de treinen op de Vechtdallijnen hebben of krijgen een logo van Blauwnet, zag ik vanmiddag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
In de reisinformatie op de stations is Arriva daar ook niet de vervoerder meer, maar (net als bij Keolis) Blauwnet. Een logootje opplakken kan dan ook geen kwaad. :)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Na lang hopen krijgen ze er tussen Almelo en Hardenberg een extra lint bij, deze zal halverwege januari moeten gaan rijden, eind december gaat deze naar Aken voor ombouw.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)
Het leek me ook wel logisch, maar of het daadwerkelijk gebeurt, is altijd maar afwachten.Z2N schreef:In de reisinformatie op de stations is Arriva daar ook niet de vervoerder meer, maar (net als bij Keolis) Blauwnet. Een logootje opplakken kan dan ook geen kwaad. :)
Vanmiddag zag ik in elk geval één treinstel dat wel die logo's heeft en één treinstel dat ze nog niet heeft.
Mooi. :pos:Dave4055 schreef:Na lang hopen krijgen ze er tussen Almelo en Hardenberg een extra lint bij, deze zal halverwege januari moeten gaan rijden, eind december gaat deze naar Aken voor ombouw.
Wordt dat een LINT uit Limburg of wordt de verzameling terzijde gestelde LINTen nog iets kleiner?
(Van de oorspronkelijke 25 zijn er nu 20 (weer) in dienst en is er eentje al lang geleden gesloopt.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten