Maar een harde deadline wanneer dit materiaal beschikbaar komt is er natuurlijk nog niet. Er is nog geen schop de grond in gegaan langs de Maaslijn.cassie127 schreef:Op de langere termijn komen er ook gtw's beschikbaar vanaf de maaslijn en dacht bij breng ook als die 2 niet meer op de Valleilijn nodig zijn?
Klopt, ook deze lijnen behoren tot Blauwnet. Had de stickers ook al gezien.Meltrain schreef:Ook de treinen op de Vechtdallijnen hebben of krijgen een logo van Blauwnet, zag ik vanmiddag.
Vind het alleen wel verwarrend dat Keolis dus haal actief communiceert met de merknaam Keolis Blauwnet en Arriva er voor kiest om gewoon te blijven communiceren met Vechtdallijnen. Naar mijn idee hadden ze deze merknaam beter kunnen laten vallen voor Arriva Blauwnet.
Ik zou echt voorstander zijn van inderdaad een extra stel huren en de motor vernieuwen. Ik reis zelf regelmatig met het ander LINT treintje van Zutphen naar Hengelo. En daar rijden ze prima.dennistd schreef:Dat klopt, maar het grote probleem is de structurele onbetrouwbaarheid van de Lint bij Arriva. Syntus heeft rond het ingaan van de concessie Twente in december 2013 de 9 Linten die ze gebruiken voor Zutphen-Oldenzaal helemaal laten reviseren, waarbij ook de motoren vervangen zijn. In de Linten van Arriva (33 en 34) zitten nog altijd de motoren uit 2002 en is alleen het interieur wat opgefrist met een ander stofje.
De beste oplossing lijkt mij het huren van een extra Lint en alle drie stellen dan voorzien van nieuwe motoren. Anders zou je kunnen kijken naar GTW's waarbij je de reserve deelt met de Achterhoek. Het tanken in Hengelo hoeft echt geen probleem te zijn: er is maar liefst vier uur tijd voor tussen de ochtend- en middag-halfuursdienst.
Lijkt me niet dat ze daar zomaar een LINT kunnen weghalen. Op de Maaslijn zitten ondanks het extra materiaal in de spits te treinen nog steeds best vol.Meltrain schreef:Wordt dat een LINT uit Limburg of wordt de verzameling terzijde gestelde LINTen nog iets kleiner?
(Van de oorspronkelijke 25 zijn er nu 20 (weer) in dienst en is er eentje al lang geleden gesloopt.)