Zomaar een aantal zaken die me opgevallen zijn door een beetje speuren in de Duitse railplanner:
- RE18 wordt hier op zijn beurt wel weer aangeduid als Aachen - Liege, maar zonder stop in Eijsden
- S43 Hasselt - Luik wordt gekoppeld aan S41 Luik - Verviers
- S44 Waremme - Luik rijdt voortaan naar Visé i.p.v. Flémalle
- S42 rijdt 2x per uur naar Liers
Ik vraag me wel af in hoeverre dit weer verandert als RE18 inderdaad niet naar Luik gaat rijden.
Spoordienstregeling België 2024
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling België 2024
Volgens de Belgische reisplanner is het enige verschil dat er een losse L-trein Luik - Maastricht rijdt. (Serie 16900 ipv 18900).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling België 2024
Ik vind het jammer dat de NMBS niet meer creativiteit toont om de IC12 Welkenraedt-Kortrijk en de L-trein Liège-Aachen in Welkenraedt toch op elkaar aan te laten sluiten. Nu missen beide treinen elkaar op zo'n vijf minuten wat erg jammer is. De aansluiting van en naar Eupen op de trein van en naar Aachen in Welkenraedt wordt vanaf december ook heel slecht, maar tussen Eupen en Aachen rijdt 1x per uur een rechtstreekse bus (lijn 14).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling België 2024
Voor die relatie zou het waarschijnlijk nodig zijn om de IC naar Eupen 8 minuten langer in Welkenraedt te houden, en dat zou het niet waard zijn.
Re: Spoordienstregeling België 2024
Ik zie een aankomst om .50 uit Aachen en een vertrek van de IC naar Kortrijk om .49. Die is inderdaad wel jammer ja.Nitein-Repart schreef: ↑wo 11 okt 2023, 19:34 Ik vind het jammer dat de NMBS niet meer creativiteit toont om de IC12 Welkenraedt-Kortrijk en de L-trein Liège-Aachen in Welkenraedt toch op elkaar aan te laten sluiten. Nu missen beide treinen elkaar op zo'n vijf minuten wat erg jammer is. De aansluiting van en naar Eupen op de trein van en naar Aachen in Welkenraedt wordt vanaf december ook heel slecht, maar tussen Eupen en Aachen rijdt 1x per uur een rechtstreekse bus (lijn 14).
En volgens mij kan die trein zonder al te grote problemen te veroorzaken 3 tot 5 minuten later rijden. Moet je alleen de stoptijd in Ans en Leuven (en bij 5 minuten ook Liège-Guillemins) met 1 tot 2 minuten verkorten. In Luik heb je dan alleen de regionale treinen naar Liers en Waremme niet meer als aansluiting.
Maar ook de aansluiting vanuit Welkenreaedt op de trein na Spa is slecht te noemen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling België 2024
Een andere oplossing was wellicht dat de Eupener IC voortaan gaat stoppen in Angleur en Pepinster en dat de IC Kortrijk-Welkenraedt deze stations zou overslaan. De Spa-trein zou je dan een half uur kunnen draaien om de aansluiting in Pepinster te behouden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling België 2024
Ma t/m za overdag 2x per uur.Nitein-Repart schreef: ↑wo 11 okt 2023, 19:34 maar tussen Eupen en Aachen rijdt 1x per uur een rechtstreekse bus (lijn 14).
En wat de rest betreft....het wordt alweer duidelijk dat verbindingen met het buitenland in Belgie niet echt top-prioriteit hebben....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten