Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Dit topic is bedoeld voor de ontwikkelingen van de internationale langeafstandsbussen. In dit topic geldt ook de richtlijn dat het interessant moet zijn voor Nederland (dit forum heet tenslotte OV in Nederland). Dus begin niet over de frequentieverhoging van de bus tussen Athene en Thessaloniki, maar hou het beperkt. Voor de binnenlandse langeafstandsbussen bestaat een apart onderwerp in OV in Geheel Nederland.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Het was blijkbaar de bedoeling om deze SKI-lijnen al vanaf 18 november 2015 te laten rijden.Ezra schreef
Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.
En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.
En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Daarnaast hebben we een nieuwe stad in Nederland: "Nijmengen" ;)
Bron: Persbericht MeinFernbus FlixBus (Document van 18 pagina's inclusief dienstregeling)
Online: http://meinfernbus.de/en/presse/aktuell
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Was al bekend dat per 17 december een extra buslijn van Brussel-Berlijn via Nederland gaat rijden? Naast de 281 (via Bremen/Hamburg) en N81 (nachtbus via Hannover) rijdt er vanaf 17 december ook een daglijn via Hannover:
Lijn 181: Brussel - Antwerpen - Eindhoven - Nijmegen - Arnhem - Hengelo - Enschede - Hannover - Berlijn
Lijn 181: Brussel - Antwerpen - Eindhoven - Nijmegen - Arnhem - Hengelo - Enschede - Hannover - Berlijn
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Voor vanavond zijn er voor de 1e rit tussen Arnhem & Brussel (20:05) - (23:05) al 16 kaartjes (van de 48) verkocht ;)Statler Rail schreef:Was al bekend dat per 17 december een extra buslijn van Brussel-Berlijn via Nederland gaat rijden?
Naast de 281 (via Bremen/Hamburg) en N81 (nachtbus via Hannover) rijdt er vanaf 17 december ook een daglijn via Hannover:
Lijn 181: Brussel - Antwerpen - Eindhoven - Nijmegen - Arnhem - Hengelo - Enschede - Hannover - Berlijn
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Wellicht off-topic, maar bij Flixbus denken ze nu zelfs na over (langeafstands)treinen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Gaaf, maar valt daarover iets te vinden op WWW?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vet! Maar hoe zit dat legaal? Zijn er in Duitsland ook regels over concurreren met concessiehouders?
Ik heb geen onderschrift
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Het Fernverkehr is in Duitsland compleet Open Access, de enige reden dat het bijna alleen DB is is het staatsbedrijf-verleden. Toch zijn er al andere vervoerders te vinden, zoals de HKX.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Toppertje, moet iedereen toch kunnen? Een linkje plaatsen? :pos:Z2N schreef:leesvoer :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Deze lijn had op zijn eerste dag al 25 minuten vertraging bij vertrek uit Arnhem.Ezra schreef
En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Met name de afstand tussen Assen en Hoogeveen is door Flixbus erg krap gepland.
Flixbus trekt in haar dienstregeling slechts 30 minuten uit over een afstand van 39 km
(Google maps min.(& km) (Flixbus ritduur, vertrektijd ,route & aankomsttijd) (google km/u)
Code: Selecteer alles
17 min. (25 km) 25 16:05 Groningen - Assen 16:30 (87 km/u)
26 min. (39 km) 30 16:30 Assen - Hoogeveen 17:00 (91 km/u)
34 min. (50 km) 30 17:00 Hoogeveen - Zwolle 17:30 (88 km/u)
32 min. (40 km) 35 17:30 Zwolle - Apeldoorn 18:05 (75 km/u)
31 min. (32 km) 30 18:05 Apeldoorn - Arnhem 18:35 (63 km/u)
23 min. (21 km) 25 18:40 Arnhem - Nijmegen 19:05 (54 km/u)
163 min.(207 km) 175 16:05 Groningen - Nijmegen 19:05 (76 km/u)
Laatst gewijzigd door michiel71 op zo 20 dec 2015, 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik weet niet hoe je tot die berekening komt, maar van Assen naar Hoogeveen is zo'n 30 km.Met name de afstand tussen Assen en Hoogeveen is door Flixbus erg krap gepland.
Flixbus trekt in haar dienstregeling slechts 30 minuten uit over een afstand van 50 km
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
,,
Volgens Google Maps is de afstand tussen Martin Luther Kingweg, Assen en Station Hoogeveen 39,4 km.waldo79 schreef:Ik weet niet hoe je tot die berekening komt, maar van Assen naar Hoogeveen is zo'n 30 km.Met name de afstand tussen Assen en Hoogeveen is door Flixbus erg krap gepland.
Flixbus trekt in haar dienstregeling slechts 30 minuten uit over een afstand van 50 km
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vooruit dan, ik ging uit van de afstand langs het spoor. Maar het is noch 30 noch 50 km.
En 39 km zou te doen moeten zijn in 30 minuten met een touringcar.
En 39 km zou te doen moeten zijn in 30 minuten met een touringcar.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Gemiddelde snelheid moet dan ongeveer 80 km/h zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
De dienstregeling is gebaseerd op de rijtijd vanaf station Assen terwijl de halte uiteindelijk Marsdijk is geworden. Dat maakt nog iets verschil. Maar in Hoogeveen had de bus slechts 3 minuten vertraging. De vertraging is pas tussen Hoogeveen en Arnhem opgelopen. Overigens is daarna de vertraging onderweg weer ingelopen en is de bus op tijd in München aangekomen.
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Hoe kun je de vertraging enzo achterhalen?Statler Rail schreef:De dienstregeling is gebaseerd op de rijtijd vanaf station Assen terwijl de halte uiteindelijk Marsdijk is geworden. Dat maakt nog iets verschil. Maar in Hoogeveen had de bus slechts 3 minuten vertraging. De vertraging is pas tussen Hoogeveen en Arnhem opgelopen. Overigens is daarna de vertraging onderweg weer ingelopen en is de bus op tijd in München aangekomen.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Statler werkt bij het groene busbedrijf, dus heeft sowieso insideinfo. Dat mag toch wel duidelijk zijn geworden uit de geplaatste berichten (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Als ik het zo lees en interpreteer: Flixbus gaat evt. gecombineerde bus-trein kaartjes verkopen samen met WestBahn in Oostenrijk en RegioJet en/of LEO Express in Tsjechië. Oostenrijk en Tsjechië zijn landen waar het private open access treinvervoer veel meer marktaandeel heeft dan in Duitsland.Z2N schreef:leesvoer :)
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Toch jammer dat je als reiziger niet even een SMS'je krijgt, om te melden dat je bus bij vertrek 25 minuten vertraging heeft...Statler Rail schreef:De dienstregeling is gebaseerd op de rijtijd vanaf station Assen terwijl de halte uiteindelijk Marsdijk is geworden. Dat maakt nog iets verschil. Maar in Hoogeveen had de bus slechts 3 minuten vertraging. De vertraging is pas tussen Hoogeveen en Arnhem opgelopen. Overigens is daarna de vertraging onderweg weer ingelopen en is de bus op tijd in München aangekomen.
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vandaag zijn de SKI- lijnen 06 (Amsterdam- München) en 010 (Den Haag- München) van start gegaan. Bij elke lijn is het maximum aantal van 40 zitplaatsen nog gewoon te boeken.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Nog 59 vrije zitplaatsen (morgen, 24/12 nog 68) op het traject Den Haag - München (buscapaciteit 72 stoelen)Ezra schreef:Vandaag zijn de SKI- lijnen 06 (Amsterdam- München) en 010 (Den Haag- München) van start gegaan. Bij elke lijn is het maximum aantal van 40 zitplaatsen nog gewoon te boeken.
Nog 66 vrije zitplaatsen (morgen, 24/12 nog 72) op het traject Amsterdam - München (buscapaciteit 78 stoelen)
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Aha, wordt er gereden met een Setra S431 DT dubbeldekker?michiel71 schreef:Nog 59 vrije zitplaatsen (morgen, 24/12 nog 68) op het traject Den Haag - München (buscapaciteit 72 stoelen)Ezra schreef:Vandaag zijn de SKI- lijnen 06 (Amsterdam- München) en 010 (Den Haag- München) van start gegaan. Bij elke lijn is het maximum aantal van 40 zitplaatsen nog gewoon te boeken.
Nog 66 vrije zitplaatsen (morgen, 24/12 nog 72) op het traject Amsterdam - München (buscapaciteit 78 stoelen)
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik hoorde van een chauffeur dat de skibus uit Groningen (SKI12) gisteren met 36 mensen uit Nederland is vertrokken.
Basislijn
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Gisteren was deze bus inderdaad behoorlijk vol.Lijn65 schreef:Ik hoorde van een chauffeur dat de skibus uit Groningen (SKI12) gisteren met 36 mensen uit Nederland is vertrokken.
Morgen, vrijdag 25/12, zijn 43 van de 54 zitplaatsen nog beschikbaar op SKI12.
Eén van de redenen dat deze rit nauwelijks is bezet was in eerste instantie de hoge ritprijs (€69,50) die Flixbus berekende.
Op dit moment is de prijs voor deze rit gezakt naar €33 (voor de eerste 28 stoelen). Pas bij een hogere bezetting stijgt de prijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten