Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
iamthedutchdude
Berichten: 1080
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door iamthedutchdude »

Etienne schreef: za 30 mar 2024, 22:22 Nou vervang ik deze door een foto, die qua kwaliteit een stuk beter is dan de vorige. Nou plaatst Regenmaker deze weer terug, waarom eigenlijk?

Volgens mij was er ooit de concensus gemaakt dat de foto's op de wiki wel een beetje kwaliteit mogen hebben en dat kan ik nou niet zeggen van de eerste foto, die ooit door Regenmaker zelf geplaatst is.
Dat een afbeelding een hogere resolutie heeft, betekent nog niet dat de kwaliteit van de afbeelding ook beter is. Daarin speelt bijvoorbeeld ook de lichtinval en de locatie mee. De foto van Regenmaker vind ik qua kwaliteit niet slechter dan jouw foto, ondanks dat deze een wat lagere resolutie heeft.

De wijziging van Regenmaker vind ik dan ook terecht: een pagina kan best meerdere foto's hebben en deze foto's kunnen dan ook best gezamenlijk op deze pagina staan. Ik had de verontwaardiging begrepen als hij jouw foto weer verwijderd had, maar dat heeft hij niet gedaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6241
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Ik ben het niet vaak eens met regenmaker maar in deze heeft hij in mijn ogen gelijk. Het is prima om de bestaande foto te laten staan. En wat "beter is" is altijd subjectief, aantal pixels en bestandsgrootte zeggen niet alles.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8787
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Nite ... rd-Holland

Weet iemand waardoor de tabel van 2024 smaller is dan de rest? Ik zie even niet hoe het aangepast kan worden, wellicht iemand? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Tochjo »

Elke kolom had een breedte van 25% van de tabelbreedte. Bij vier kolommen is dat geen probleem, maar bij vijf kolommen kom je dan boven de 100 procent uit. Ik heb de kolombreedtes per kolom gewijzigd naar 20% en de breedte van de hele tabel ook aangepast, zodat de tekst goed leesbaar in de kolommen staat.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8787
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Dat had ik inderdaad over het hoofd gezien :')
Thanks!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iamthedutchdude
Berichten: 1080
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door iamthedutchdude »

Op de overlegpagina voor de drielandentrein heb ik een tabel geplaatst over het in- en uitchecken voor deze trein. Het lijkt mij handig deze toe te voegen aan de pagina (gezien de onduidelijke tariefstructuur die op deze treinserie voorlopig bestaat), maar ik ben eerst benieuwd wat jullie ervan vinden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8787
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

De tabel zelf vind ik erg duidelijk :pos: Wel vraag ik mij af of het wel klopt: volgens mij dien je ingecheckt te zijn bij Arriva voor een reis vanaf/naar Maastricht Randwyck. Of geldt dát nou juist enkel bij een binnenlandse Arrivatrein vanuit Roermond of Kerkrade, en dien je met de drielandentrein naar Randwyck wel bij NS ingecheckt te zijn?

Drielandentrein. Leuker kunnen we het niet maken, wel ingewikkelder :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Dat laatste inderdaad, als ik het goed begrijp klopt de tabel. Ik zat zelf meer aan deze tekst te denken:
== Tarief ==
* Binnen België en voor internationale reizen naar België zijn de reguliere Belgische of internationale tarieven geldig. Er kan niet worden gereisd met de [[OV-chipkaart]] of [[OV-pay]]; de stations in België zijn niet voorzien van OV-chipkaartpaaltjes.
* De OV-chipkaart en OVpay zijn geldig voor binnenlandse reizen in Nederland en voor grensoverschrijdende reizen naar Duitsland. Er dient echter, afhankelijk van het traject, bij verschillende vervoerders ingecheckt te worden:
:* Tussen [[Eijsden]], [[Maastricht Randwyck]] en [[Maastricht]] dient in- en uitgecheckt te worden bij paaltjes van [[NS]].
:* Tussen [[Maastricht]], [[Meerssen]], [[Valkenburg]], [[Heerlen]], [[Landgraaf]], [[Eygelshoven Markt]], [[Herzogenrath]], [[Aachen West]] en [[Aachen Hbf]] dient in- en uitgecheckt te worden bij paaltjes van [[Arriva]].
:* Let op: bij reizen over Maastricht heen, dienen reizigers in Maastricht om te checken van NS naar Arriva of v.v.!
* Op de Duitse stations [[Herzogenrath]], [[Aachen West]] en [[Aachen Hbf]] staan paaltjes van [[Arriva]]. Nederlandse abonnementen zijn ook geldig voor reizen naar deze stations. Let op: reizen met de OV-chipkaart of met OV-pay is niet toegestaan voor een binnenlandse reis in Duitsland!
Maar en-en kan natuurlijk ook.

(Ik heb de richting van de routestrip overigens weer in de oorspronkelijke veranderd om consistent te blijven met de overige pagina's; ik zal de tabel ook omdraaien zodat je niet al dat harde werk weer opnieuw hoeft te doen. Het werk wordt zeker gewaardeerd! :) - inmiddels gebeurd )
iamthedutchdude
Berichten: 1080
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door iamthedutchdude »

Goed punt van die richting. Ik was eerst van plan dat nog na te lopen, maar dit is waarschijnlijk handiger. Ik heb nog wel even de afkortingen in de tabel verduidelijkt (voor de mensen die de afkortingen niet kennen ;) ).
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Dat mag, maar ik was uitgegaan van het principe van deze prijstabel, waar we ook alleen de afkortingen hebben. Immers kun je er bij twijfel op klikken en dat maakt de tabel op klein scherm beheersbaarder.
iamthedutchdude
Berichten: 1080
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door iamthedutchdude »

Dat snap ik, maar daar gaat het ook wel over iets meer gangbare afkortingen. Daar komt bij dat dit v.z.i.w. een gangbare manier is om met afkortingen te werken in dergelijke tabellen. Al zou je ook kunnen argumenteren dat de stations al eerder op de pagina genoemd zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten