Korte vragen
Re: Korte vragen
Al sinds de uitgifte van die codes _O- Net als E-tickets kunnen ze al vanaf het begin van afgifte worden gescand. We zien traject, kaartsoort, naam en geboortedatum. Daarnaast of en wanneer er eerder vandaag gecontroleerd is op deze code.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Korte vragen
Was dat laatste altijd al? Of is dat een nieuwe gimmick met die nieuwe apparaten van Ullie?
Re: Korte vragen
Nee, kan ook al sinds dag 1.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Korte vragen
Zulks een technologie toch weer :o *O*
Overigens bedoelde ik deze app. Mocht iemand zelf voor Ome Mikos willen spelen
Overigens bedoelde ik deze app. Mocht iemand zelf voor Ome Mikos willen spelen
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Is er een reden waarom dat vrijwel nooit gebeurde tot ca. half jaar/jaar terug?Mikos schreef:Nee, kan ook al sinds dag 1.
Re: Korte vragen
Met dat we kunnen zien of er eerder op de dag al is gecontroleerd, of het scannen?
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
E-tickets worden een half jaar tot jaar ofzo pas gescanned (net voor introductie van de mobiele variant). De exacte reden had iets technisch, maar geloof dat Mikos nu ook briefje heeft gehad met instructies :)
Re: Korte vragen
Het scannen doen we alweer iets langer, maar er zat inderdaad een technische beperking aan, waardoor niet alle E-tickets uitgelezen konden worden. De internationale in het begin wel, de nationale niet.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Korte vragen
Want NS moest natuurlijk weer zijn eigen systeem bedenken? :') of viel dat mee deze keer? (A)
Re: Korte vragen
Zoiets, maar eigenlijk heb ik geen idee. Volgens mij waren de codes die in het begin werden uitgegeven niet voorzien van de informatie die er nu wel in zit (traject, kaartsoort, dat soort dingen) en waren de codes die er op het nationale E-ticket stonden alleen bedoeld als sleutel voor de poortjes.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Korte vragen
Het is mij recent wel opgevallen dat mijn E-ticket inderdaad niet herkend werd door de hierboven door mij aangehaalde app (die ik toen voor het eerst gebruikte, dus het kan ook aan mij liggen natuurlijk :') (A) )
Waarschijnlijk zit er dus inderdaad iets anders in de code/logica/indeling/vertaling van hullie bij NS
Waarschijnlijk zit er dus inderdaad iets anders in de code/logica/indeling/vertaling van hullie bij NS
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Korte vragen
Nog wel een vraagje van mij. Ik reis weleens met IC naar een station voorbij mijn bestemmingsstation, om dan met een sprinter terug te reizen, omdat ik dan soms tot wel 45 minuten tijdwinst kan boeken. Normaal gesproken heb ik daar nooit problemen mee, maar vorig jaar kreeg ik er wel een waarschuwing voor. Ik ben weleens benieuwd hoe dat zit?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Korte vragen
Als het uit de Almachtige planner komt mag het, anders mag je je begin- of eindstation niet voorbijreizen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik zal eens kijken wat er aan de hand is, maar het zal wel iets simpels zijn. Het helpt als je een code doorstuurt, anders moet ik weer kaartje van 1,08 kopen van Arnhem naar Arnhem Velperpoort...Aking schreef:Het is mij recent wel opgevallen dat mijn E-ticket inderdaad niet herkend werd door de hierboven door mij aangehaalde app (die ik toen voor het eerst gebruikte, dus het kan ook aan mij liggen natuurlijk :') (A) )
Waarschijnlijk zit er dus inderdaad iets anders in de code/logica/indeling/vertaling van hullie bij NS
Overigens zijn die codes door UIC gestandardiseerd, maar het is in feite een barcode van een normaal ticket (zo'n oude Flap zoals je bij NS International krijgt)
Re: Korte vragen
Ah, zit jij daar achter?
Maar volgens mij had ik de barcode toen doorgestuurd. En als het je helpt wil ik nog wel meer tickets scannen (en doorsturen) voor je :)
Maar volgens mij had ik de barcode toen doorgestuurd. En als het je helpt wil ik nog wel meer tickets scannen (en doorsturen) voor je :)
Re: Korte vragen
Gewoon bij het IC station waar je overstapt snel even uit en weer inchecken, dan mag het wel. Het kost alleen een paar dubbeltjes per rit extra.Western Soldier schreef:Nog wel een vraagje van mij. Ik reis weleens met IC naar een station voorbij mijn bestemmingsstation, om dan met een sprinter terug te reizen, omdat ik dan soms tot wel 45 minuten tijdwinst kan boeken. Normaal gesproken heb ik daar nooit problemen mee, maar vorig jaar kreeg ik er wel een waarschuwing voor. Ik ben weleens benieuwd hoe dat zit?
🍉
Re: Korte vragen
Dan ben ik toch wel benieuwd van waar naar waar je reist dat het zo veel scheelt in reistijd.
Re: Korte vragen
Is zo'n systeem nou echt makkelijker dan een simpele qr code die verwijst naar een paginatje met de info voor die reis? Dat is ten slotte een bestaande, open standaard. En al die apparaten (poortjes, handscandingen) hebben gewoon een interwebsverbinding toch?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Korte vragen
Volgens mij komt het niet uit de reisplanner als je station->station plant, maar als je vanaf een adres plant gaat de reisplanner ineens 9292 gebruiken achter de schermen en komt dat advies er wel uit. Knappe conducteur die je dan wil beboeten (A)Western Soldier schreef:Nog wel een vraagje van mij. Ik reis weleens met IC naar een station voorbij mijn bestemmingsstation, om dan met een sprinter terug te reizen, omdat ik dan soms tot wel 45 minuten tijdwinst kan boeken. Normaal gesproken heb ik daar nooit problemen mee, maar vorig jaar kreeg ik er wel een waarschuwing voor. Ik ben weleens benieuwd hoe dat zit?
Re: Korte vragen
Weet het niet meer zeker of ik het al eens gevraagd heb (kan in ieder geval niet vinden niet), maar kun je op station Bad Bentheim een beetje beschut en bij voorkeur ook verwarmd zitten? Dus niet op een saai en tochtig perron zoals in Emmerich en Kaldenkirchen.
Ik moet Hengelo - Bad Bentheim nog doen eigenlijk dit jaar en had eigenlijk gehoopt dat die stoptrein inmiddels al reed. Dus nu moet ik 1,5 uur zien door te brengen daar en dat doe ik graag een beetje warm. :@
Ik moet Hengelo - Bad Bentheim nog doen eigenlijk dit jaar en had eigenlijk gehoopt dat die stoptrein inmiddels al reed. Dus nu moet ik 1,5 uur zien door te brengen daar en dat doe ik graag een beetje warm. :@
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Hoezo 1,5 uur zien door te brengen? Wat wordt de reis?
Er is wel een stationsgebouw in Bad Bentheim. Of die verwarmt is dat zal wel.
Er is wel een stationsgebouw in Bad Bentheim. Of die verwarmt is dat zal wel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ligt er beetje aan of je binnen kan komen:
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Owja, dat gedoe met het perron verhogen. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Nou daar is in Augustus nog een update over geweest.
Eerste video 25 augustus 2016:
Eerste video 25 augustus 2016:
En een jaar later 30 augustus 2017:
Ga er dus maar niet vanuit dat je in Bad Bentheim momenteel beschut of in een verwarmd wachthokje kan zitten. Enige optie die je hebt is in de RB 61 gaan zitten die daar 54 minuten stil staat. Maar dat ligt overigens wel aan het personeel. De ene laat de trein open de ander sluit hem af.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Ik pak de IC Berlijn tot Bad Bentheim en dan moet ik geloof ik 1,5u wachten tot de trein terug weer vertrekt. Want ik kan wel doorreizen naar Rheine, maar dat kost weer een hoop extra geld dat ik momenteel eigenlijk wel beter kan besteden.regenmaker schreef:Hoezo 1,5 uur zien door te brengen? Wat wordt de reis?
Er is wel een stationsgebouw in Bad Bentheim. Of die verwarmt is dat zal wel.
Oh dear, is dat dit station?webguy schreef:Ligt er beetje aan of je binnen kan komen:
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten