OVer Missers in de Reisinformatie #45
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Ze bedoelen zeker dat je overstapt in Zwolle op de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]? Normaal ga je voor die plaatsen via Rotterdam, omdat dat sneller is. Niet heel handig verwoord.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het was een omroepbericht vanwege uitgelopen werkzaamheden bij Almere, dus je kon nog steeds gewoon via Utrecht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Reden de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] niet meer over Amersfoort dan?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Nee, die keerden in Lelystad. Hoewel ik er ook een paar in Meppel zag keren, geen idee wat daarvan de logica was.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
'In verband met een spoorwijziging vertrekt de Intercity naar Leeuwarden van spoor 1'. Goede reden wat mij betreft :D En waarom live-omroep i.p.v. een automatische?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Blijkbaar zijn her en der nog wat verkortingslijsten niet geupdate. Zowel op het reisinfoscherm in de U-OV bus die ik naar Utrecht Centraal had als op het vertrektijdenscherm van de OV Servicewinkel werden bussen naar Veg en Wkb aangekondigd tussen de treintijden.
Rijden de Treinen maakt er wel iets voor de gemiddelde reiziger leesbaarders van. De omroep op Utrecht Centraal kondigde alleen de bus naar Drunen en Waalwijk aan maar niet die naar Veghel.
Rijden de Treinen maakt er wel iets voor de gemiddelde reiziger leesbaarders van. De omroep op Utrecht Centraal kondigde alleen de bus naar Drunen en Waalwijk aan maar niet die naar Veghel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het informatiesysteem in de bussen van Qbuzz in Zuidoost-Friesland mag wel eens nagekeken worden. Op meerdere lijnen werd een halte afgeroepen, terwijl we die halte dan al voorbij reden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Heb je dit ook bij Qbuzz gemeld?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Bij de verstoring gisteren tussen Den Haag / Delft en Schiedam stond op de borden en werd omgeroepen dat reizigers tussen Den Haag Centraal en Delft Zuid gebruik kunnen maken van de tram.
Weliswaar komt lijn 1 in Tanthof, maar de dichtstbijzijnde halte is toch nog ongever 20 minuten lopen.
Weliswaar komt lijn 1 in Tanthof, maar de dichtstbijzijnde halte is toch nog ongever 20 minuten lopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Om 7:00 een mededeling op Rotterdam Centraal. Machinist twintig-negentien moet contact opnemen met Product Control.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Complete reisinfochaos in Utrecht: op spoor 8 stond een set VIRM als IC naar Den Haag aangekondigd maar de omroep corrigeerde dat dit de 11759 wordt. Die 11759 staat echter op spoor 11 op de borden :?
Op dat spoor 11 blijkt echter de 559 te staan met vervangend materieel afkomstig van OZ. In de apps wordt echter juist gemeld dat die +55 heeft, zodoende is die op Utrecht Centraal zelf nergens in de reisinfo te vinden.
Blijkbaar dus ook nog wat personeelsproblemen want het VIRM op spoor 8 was er ruim op tijd om op de 1759 te kunnen keren die echter opgeheven was.
Inmiddels is terwijl ik dit bericht aan het schrijven was de 559 wel op de borden verschenen en is het materieel dat op spoor 8 stond met niemand erin richting Amersfoort vertrokken.
Op dat spoor 11 blijkt echter de 559 te staan met vervangend materieel afkomstig van OZ. In de apps wordt echter juist gemeld dat die +55 heeft, zodoende is die op Utrecht Centraal zelf nergens in de reisinfo te vinden.
Blijkbaar dus ook nog wat personeelsproblemen want het VIRM op spoor 8 was er ruim op tijd om op de 1759 te kunnen keren die echter opgeheven was.
Inmiddels is terwijl ik dit bericht aan het schrijven was de 559 wel op de borden verschenen en is het materieel dat op spoor 8 stond met niemand erin richting Amersfoort vertrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Wat is de misser?Suus schreef:Om 7:00 een mededeling op Rotterdam Centraal. Machinist twintig-negentien moet contact opnemen met Product Control.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Wellicht doelt Suus op de 2000. Die komt niet in Rotterdam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
2019 is het dienstnummer van de ICd reservemachinist in Rotterdam. Dus klopt gewoon.
(Hoewel je het misschien een misser zou kunnen noemen dat het nodig is om een machinist via de omroep op te roepen).
(Hoewel je het misschien een misser zou kunnen noemen dat het nodig is om een machinist via de omroep op te roepen).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
20 jaar geleden waren dienstmededelingen via de omroep heel normaal. Daaraan wist je al eerder de vertraging van je trein dan via de "normale" omroep ("dienstmededeling 525 +5"). Ook werden er vaak namen van reizigers omgeroepen die zich dan bij de loketten moesten melden :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Dat laatste hoor ik ook nu nog geregeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
De reisplanner check bewees zijn waarde weer eens... niet dus. Toen ik kort voor ik van huis ging reden er nog slechts minder ICs tussen Amersfoort en Utrecht maar kwartiertje later op het station was dat opeens geen treinen Amersfoort - Den Dolder geworden. Tja, dan helpt zelfs een overstap van 20 minuten verderop in de reis niet meer om +30 te voorkomen. En eigenlijk was het +60 zelfs maar dat viel te voorkomen met een OV fiets vanaf een stationnetje eerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Naar mijn mening niet.JWM schreef:Wat is de misser?Suus schreef:Om 7:00 een mededeling op Rotterdam Centraal. Machinist twintig-negentien moet contact opnemen met Product Control.
Zoals anderen al aangaven waren vroeger dienstmededelingen heel normaal. Maar de dienstmededelingen zijn uitgestorven door de komst van de huidige communicatiemiddelen.
Overigens was een dienstmededeling voor de geoefende reizigers best handig .
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
De misser lijkt mij "Product control", het is toch goedverredoemme geen Murica? :X
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Tja, we hebben ook Train Managers ipv hoofdconducteurs aan boord van de treinen van NS Int ;)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Volgens de NS app was trein 5414 vanmorgen ingekort van DDZ 4 naar DDM1 4. Volgens mij is dat dan juist langer dan korter.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Qua zitplaatsen vast niet dan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Je hebt sowieso een halve bak extra omdat je i.p.v. een motorrijtuig gewoon een rijtuig met twee verdiepingen t.b.v. reizigers hebt. Veel minder plek kan het dan toch niet zijn lijkt me.
Edit: wat trouwens eigenlijk ook wel een misser is... de nieuwe reisplanner op ns.nl geeft ook aan hoeveel winkels en services er open zijn op je aankomststation op de aankomsttijd. Leuk zo'n aantal, alleen kan je op de website nergens zien welke winkels er open zijn. Je ziet alleen dat er bv. 20 van de 25 winkels open zijn. In de NS-app is die optie wat dat betreft nuttiger want die toont in de lijst met winkels wel welke er op dat moment open zijn.
Edit: wat trouwens eigenlijk ook wel een misser is... de nieuwe reisplanner op ns.nl geeft ook aan hoeveel winkels en services er open zijn op je aankomststation op de aankomsttijd. Leuk zo'n aantal, alleen kan je op de website nergens zien welke winkels er open zijn. Je ziet alleen dat er bv. 20 van de 25 winkels open zijn. In de NS-app is die optie wat dat betreft nuttiger want die toont in de lijst met winkels wel welke er op dat moment open zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
:')
De NS-app laat ook een Thalys zien. In werkelijkheid begint de rit pas in Utrecht.
De NS-app laat ook een Thalys zien. In werkelijkheid begint de rit pas in Utrecht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Daar kan ik, gelet op het internationale karakter van die specifieke treinen nog wel inkomen. Ik erger me ook elke keer weer aan het feit dat in de IC Berlijn tussen Amsterdam en Bentheim v.v. keurig in het Nederlands, Engels en Duits wordt omgeroepen, maar er daarna, met veel geluk, in Berlijn nog een Engelse omroep vanaf kan waar het daarvoor uitsluitend Duits is...Jultar schreef:Tja, we hebben ook Train Managers ipv hoofdconducteurs aan boord van de treinen van NS Int ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten