OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door M57 »

Gingen er ook niet jaren geleden internationale treinen naar Halfweg of Haarlem ofzo om te keren?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Justin »

Gaat lekker daar op de relatie Ut-(Hvs-)Asd: eerst een gestrandde trein bij Bkl, en zie dat er ook nu aanrijding is op Asd-Wp...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Ook wel een geinige op nufoto voor wat betreft die gestrande trein... een bus in Syntus Gelderland-kleuren zal je daar niet vaak zien: http://media.nu.nl/m/m1fz4s1a1c7c_700.jpg (Geen idee waarom ze helemaal bussen uit Amersfoort hebben gehaald trouwens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Xanland »

Ze zullen wel aan Besseling gevraagd hebben om op te halen, die hebben 2 maal een MAN in Syntus Gelderland-kleuren. ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door MdJ »

Die 2 busjes rijden 'sochtends en 'smiddags in de spits (blijkbaar) als pendelbus Amersfoort-Hoevelaken, 'smiddags gaat er tenminste 1 naar Harderwijk, rijdt de 104 van 17:15 vanaf Harderwijk, om vervolgens in Apeldoorn de 108 van 18:26 te rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Nee hoor, op die pendel Amersfoort - Hoevelaken rijden nogsteeds Volvo's :wink: (Recent althans er nog op gezien)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door MdJ »

Twee volvo's in het dal inderdaad, maar in de spits wordt er versterkt met 2 MAN's in de spits (want Lijn 101 komt er in Hoevelaken erbij, evenals de 102 die dan twee maal per uur rijden) gereden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Lijn 101 rijdt sinds de huidige dienstregeling toch niet meer naar Amersfoort?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door MdJ »

Nee, de 101 rijdt nog wel naar Hoevelaken, verwacht ik:

9292 geeft een reisadvies naar met de 101 met als bestemming "Hoevelaken", maar als ik een reis naar Hoevelaken (halte "De Tweede Steeg/chauffeurscafe" kent 'ie niet, evenals andere haltes in Hoevelaken) plan, gaat ie niet verder dan Hooglanderveen, Van Tuijlstraat. De Actuele Vertrektijden van 9292 geven ook de 101 de eindbestemming "Hoevelaken", op zowel de Van Tuijlstraat als Nijkerk NS.

Sowieso raar, aangezien volgens Syntus de 102 niet meer is aangepast, terwijl het nogsteeds overstappen is in Hoevelaken...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Hmm ja, volgens de dienstregeling op de Syntus-site zijn er nog gewoon ritten Amersfoort - Nijkerk (echter nooit doorgaand van/naar Harderwijk), maar op onze wiki (daar had ik 't langs zien komen) staat dat 'ie ingekort is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Xanland »

Mjah, dat is gewoon een letterlijke kopie van de dienstregelingtabel van Syntus Gelderland in de wiki. Zal eens vragen of hij nou daadwerkelijk wel of niet is ingekort. ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door MdJ »

Lijn 101 is geknipt, dat is correct. Lijn 101 rijdt overdag tussen Nijkerk-Harderwijk. In Nijkerk wordt er in regel doorgereden als 103 naar Amersfoort.

In de spits rijdt er een "snelle" 101 tussen Amersfoort-Hoevelaken-Nijkerk. Echter door de provincie mochten deze twee lijnen "101" niet worden samengevoegd tot 1 doorgaande lijn.

Door werkzaamheden zijn de lijnen 101/102 geknipt in Hoevelaken, chauffeurscafe "De Tweede Steeg". Tussen Amersfoort-Hoevelaken rijden pendelbussen (volgens Syntus zijn deze werkzaamheden er niet meer, maar in praktijk moet er nogsteeds overgestapt worden). Er rijdt dus een 101 Amersfoort-Hoevelaken, 101 Hoevelaken-Nijkerk en een 101 Nijkerk-Harderwijk.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker... Ownee, toch niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Xanland schreef:Mjah, dat is gewoon een letterlijke kopie van de dienstregelingtabel van Syntus Gelderland in de wiki.
Nou niet letterlijk, in de maandag t/m vrijdag-tabel zijn de ritten Amersfoort - Nijkerk toch redelijk aanwezig. Maar zodra de pendeldienst weer voorbij is kan ik weleens kijken hoor, de 101 rijdt hier op 5 minuten loopafstand langs :wink:

@MdJ: rijdt die pendelbus niet nogsteeds onder lijnnummer 102, dat deed 'ie althans altijd. Volgens de website van de gemeente Amersfoort duren de werkzaamheden rond de Hogeweg trouwens tot 29 februari, daarna zal de normale situatie wel weer hersteld worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door microshit »

Kijk, dat conducteurs wel van een grapje houden is helemaal prima, houd ik ook wel van. Maar vanavond de zoveelste gehad, op de terugweg van m'n werk die "Bonuskaart?" vroeg... Volgende keer reageer ik maar met "Nee, Studentenkaart" :P

(ter informatie: van en naar m'n werk reis ik meestal in m'n AH bedrijfskleding ;))
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door MdJ »

Vandaag zag ik op lijn 2 (Helmerhoek-Deppenbroek) de 8171. Deze is nu weer groen, in plaats van rood...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door marvinkok »

Dat was ooit de demobus voor twents, ook te zien op twents.nl ;) daarvoor is hij rood sticker geweest. heeft sowieso de laatste 2 jaar altijd met totaalreclame gereden, maar zal wel even geen reclame hebben en is daarom weer groen. Sowieso heeft het grootste deel van de bussen met totaalreclame gewoon groene lak, ook te zien aan de stangen die groen zijn in de bus. De 1834 en 1844 zijn uitzondering, dat waren witte Hermes bussen. de 9106 met groene stangen is rood gespoten evenals de 83xx bussen. De andere geledes zijn gestickerd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door STF »

Een buschauffeur vertelde me vanmiddag dat hij aan het begin van zijn werkdag buiten gesloten was;

Hij had de instapdeur geopend, motor gestart zodat die luchtdruk kan opbouwen e.d. Ondertussen was hij even koffie gaan drinken in de kantine van de stalling, bij terugkomst was de busdeur ineens dicht? Hmm vreemd, maar wat nog vreemder was; het knopje aan de buitenzijde werkte niet meer, haha deur ging niet open.
Hij naar een collega toe; snap jij dat nou? De deur is ineens dicht en het knopje doet niets?
Ja dat klopt, na zeven minuten sluit automatisch de deur en het knopje aan de buitenzijde is niet actief als de sleutel in het contactslot zit!
Shit, hoe kom ik nou in hemelsnaam me bus in dacht die chauffeur...
Samen met een aantal collega's in het pikkedonker (5.00 uur 's morgens) en de vrieskou lagen ze aan een nood-ontluchtingsventieltje te draaien dat achter een van de rubberranden van de deur verstopt zit, niet open te krijgen dat ventieltje... Een rode noodkraan zit er ook niet aan de buitenzijde naast de deuren, alleen maar aan de binnenzijde.
De monteurs waren nog lang niet aanwezig dus werkplaats was op slot, een tang voor dat ventieltje halen was dus ook niet mogelijk, een ladder was ook niet beschikbaar dus via het dakluik erin klimmen ging niet.
Toen kwamen ze op het idee om het chauffeursraampje open te wrikken, de vergrendeling sprong zonder veel moeite los. Raampje open geschoven, een van de chauffeurs door het raam gekropen tot hij bij de rechterkant van het stuur kon, deurknopje ingedrukt; OPEN.
Plankgas naar het beginpunt met die bus! :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Tape Service Nederland is weer bezig geweest... beide deur-open-knopjes bij de achterste deur van de Connexxion 9238 hingen met plakband aan de paal :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Ik was al nooit de grootste fan van Den Haag CS, maar nu met de zijkanten eraf met dit koude winterse miezerweer is het echt afzien in wat over is van de hal, en dan nog even natgeregend worden naar veel van de sporen.

Vandaag weer naar schiphol in een (vind ik) wat typische combinatie: 2 x 4 bakken DDAR met een 1700 in het midden. Ik had de voorste 4 bakken zowat voor mezelf omdat de deuren in eerste instantie niet open gingen. We waren dan ook maar net op tijd weg en in Leiden stonden we met +2 aangegeven terwijl we 2 min voor de vertrektijd aankwamen. We waren wel wat laat op schiphol en daar met +2 weer weg net terwijl de thalys arriveerde.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Klaasje »

Morgenmiddag mag Connexxion mij weer van Amsterdam naar Almere vervoeren. Mijn reis, vandaag in de avondspits, is mij niet bepaald goed bevallen.

Mijn fiets stond in Almere op station Centrum en ik moest vanaf metrostation Weesperplein naar Almere. Gezien het tijdstip was het het aantrekkelijkste om dit via Duivendrecht te doen. Met een beetje geluk zou ik trein t4361 nog kunnen halen. Dit onder de voorwaarde dat GVB een beetje zou meewerken. Op metrostation Weesperplein kwam metrolijn 53 aan. Het is even afwachten of de overstap op Van der Madeweg op de 50 werkt in de avondspits maar het is het proberen waard. Onderweg kwam ik langs het Amstelstation en twijfelde of ik zou uitstappen en bus 322 of 327 zou pakken. Dat zou betekenen dat ik de fiets later op zou moeten halen bij het station. Daar had ik geen zin in. Tussen Spaklerweg en Van der Madeweg zag ik een paar rode lampjes bij het perron van Van der madeweg. Het leek erop dat ik de overstap zou gaan halen, daar eenmaal aangekomen lukte het! :D Gezien het tijdstip zou ik trein t4361 nog gaan halen. Aangekomen op station Duivendrecht moest ik uit- (bij GVB) en inchecken (bij NS). Omdat het mij niet zo'n goed idee leek om dat bij de roltrap te doen (gister was een chipkaartlezer kapot en meestal staat er een rij) deed ik dat maar bij de andere trap. Daarna liep ik naar beneden.

Precies op dat moment, 17:10 uur, kwam de t4361 het station binnengerold. Mijn verbazing was groot toen ik constateerde dat er een gigantisch lange trein in de vorm van een hele SLT-IV alle reizigers mocht meenemen. Omdat die niet bepaald leeg was bij binnenkomst en alle reizigers op het perron alleen al die trein wel compleet hadden kunnen vullen ging dat natuurlijk niet werken. De meeste reizigers deden geeneens een poging. Toch stond de trein minuten lang stil door de paar trieste zielen die het toch probeerden. -o- Ik besloot mijn hoop te vestigen op intercity t3763 die toch wel redelijk op lengte zou moeten zijn omdat het avondspits was en intercity's meestal voldoende ruim worden ingeplant. Na dik tien minuten te hebben gewacht was de teleurstelling dan ook groot dat er een complete VIRM-IV (inclusief staanplaatsen op de balkons) het station binnen kwam rollen. Nou is staand reizen in een VIRM al niet zo prettig maar omdat het koud was op het station was het het proberen waard. Ik vroeg me af of ik de conducteurs eens zou vragen of de materieeluitverkoop toevallig gister was afgelopen omdat twee extreem korte treinen vlak na elkaar natuurlijk niet echt getuigt van een doelmatige materieelinzet. Gelukkig kon ik me inhouden, ik kon trots zijn. (A) Hij kiest er zelf natuurlijk ook niet voor om het op deze manier te doen. Vervolgens kon ik nog een onhandige staplaats bemachtigen omdat de prettige staplaatsen al op waren. Ik was onderweg.... Morgen mag Cxx bewijzen dat het ook anders kan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Ah daar waren al die reizigers gebleven, ik vond 't al zo rustig in "mijn" t1759... het scheelde slechts een paar minuten of ik had een privé-vierzit gehad, net voor vertrek kreeg ik nog gezelschap. En dat in een trein die ik vorige week nog een keer voorbij liet gaan omdat ik geen zin had me als haring in een tonnetje op het balkon te proppen (wat zo'n beetje al sinds die trein met IRM rijdt dagelijkse kost is, al kan ik in 99,9% van de gevallen zelf wel zitten)

Naar Utrecht Centraal had ik vanmiddag trouwens weereens lijn 47, waarbij het ondertussen wel begint op te vallen dat in die specifieke lijn rond dat tijdstip altijd een geur van een openbaar toilet hangt :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
Thom91 schreef:
KM46 schreef:Het is me opgevallen dat de Smullers op Rta al een tijdje weg is.

Heeft iemand enig idee wat er voor in de plaats komt?
Wordt een grote Ah to go, nu in verbouwing en maandagochtend als het goed is weer open
Bedankt, inmiddels heb ik vanmiddag het briefje op de Ah ook gezien.
En de Ah inmiddels ook bezocht. Toch wel jammer dat de Smullers weg is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Inmiddels reis ik al bijna een week zonder vertraging met de metro in Rotterdam. Ik zal maar denken dat de eerste twee weken een valse start van het ov-jaar was.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Stefan »

Vanmiddag zag ik 14.10u de Arriva 8074 op Zuidplein staan. Scaniaatje dus. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Edwin »

IK zag vanochtend op de A28 richting Amersfoort een Touringcar van Kassing Tours rijden met als lijnnummer achter 687(?). De film voor deed het niet en het regende en was druk en kon vanuit de auto weinig zien. Nu staat er hier niks over een 687, wel over ene 685. Iemand die mogelijk iets meer weet over deze bus, of het echt de 687 was of dat er een fout nummer werd getoond. Op de zijkant van de witte touringcar stond nog wat Provincie Utrecht.

In de buurt van Emmen zag ik deze 300 en 303. Ik dacht, huh R-net hier? O nee, Q-Liners. Weet iemand eigenlijk of alle 3xx-nummer "geclaimd" gaan worden door het R-net-concept?

Verder op de N381 t.h.v. de N854 zag ik omstreeks 15:10 in de richting van Emmen bus 27, met er kort achter op de film 27 Extra rit. Is er een school op de route richting Emmen of is die lijn rond dat tijdstip altijd erg druk? Kon niet zien of er mensen in zaten, helaas.

Terug op de A28 tussen knooppunt Hoevelaken en Amersfoort nog een touringcar van Pouw Vervoer, rond 18:20. Achterop stond 999, maar op het scherm binnenin leek het alsof er gewoon een dienst werd gereden. Of er mensen in zaten kon ik niet zien door de weersomstandigheden. Voor stond er ook niks op de film. Iemand enig idee of die bus ook een lijndienst reed?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten