OVer je reiservaringen in november 2016
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Daar zitten gepland 2 3'en in, maar die tweede drie is er vandaag dus niet. Mogelijk door het landelijk tekort ook aan ICM.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Het valt mij sowieso al jaren op dat de NoordOost-treinen die met ICM worden gereden eigenlijk altijd wel te krap zijn, regelmatig losse drietjes of viertjes op tijden die dan wel dal heten, maar waarop er toch veel reizigers zijn. De treinen die met VIRM worden gereden zijn daarentegen vaak juist veels te ruim, om middernacht nog eens met twaalf bakken van Amersfoort naar Enschede knallen is wel lekker want privécoupé maar niet bepaald nodig.Daniel schreef:Gokje: het is een (12)500? Die rijden in de daluren vrijwel altijd opmerkelijk kort ja.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Er werd nog wel enige tijd soms gesplitst en gecombineerd in Amersfoort met de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie], maar dat is ook alweer een tijd verdwenen. Blijkbaar toch te vertragingsgevoelig, helaas heeft het wel twee jaar nodeloos gesleep met VIRM over de Veluwe opgeleverd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Nu je het zegt, de laatste keer dat ik in Amersfoort schreeuwende geelhesjes zag die je naar het voorste treinstel dirigeerden is alweer een hele tijd geleden..
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Vrij recent nog gehad hoor, zo'n trein. Maar dat was een [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] rond de tijd dat de superdal uitdunning ingaat en er dus op de weg terug niet meer gesplist hoefde te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ik had zo'n twee weken geleden nog dat het Rotterdamse deel van de 1758 pas in Amersfoort begon.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
In oktober had dit ook een keer. Dus het is niet helemaal nieuw.
-
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Dit komt steeds vaker voor, omdat op de nieuwe TBP-schermen niet staat dat het achterste treinstel onderweg ergens achterblijft. Op de CTA's oude stijl stond dit wel altijd, waardoor meer mensen meteen in het goede gedeelte van de trein instappen. Ik begrijp niet dat dit niet meer wordt vermeld, terwijl je zou zeggen dat je met de nieuwe schermen juist meer kan dan vroeger met de flapjes. De data is er ook gewoon, in de app staat het wel vermeld. Nu kost het aftrappen van treinen vaak veel tijd omdat veel mensen verkeerd zitten.Ardan schreef:Nu je het zegt, de laatste keer dat ik in Amersfoort schreeuwende geelhesjes zag die je naar het voorste treinstel dirigeerden is alweer een hele tijd geleden..
Mikos, weet jij waarom hiervoor gekozen is?
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Het is niet zo zeer een 'keuze'. InfoPlus is een gigantisch mooi systeem met ontelbaar veel mogelijkheden. In het begin moest het echter samenwerken met Bepac (dat achter de CTA's zat als software) en dat leverde heel rare dingen op, waarna er toen uit nood aanpassingen zijn gedaan. Toen alle CTA's volledig vervangen waren, bleken er nog de nodige technische problemen in het systeem te zitten die voor beperkingen hebben gezorgd. Zoiets als onder een Intercity van Zwolle naar Den Haag "Stopt ook in Duivendrecht", terwijl Duivendrecht ook gewoon in de via-lijst wordt genoemd heeft een lagere prioritering gekregen om te verhelpen, omdat men eerst op het nieuwste project wilde zitten: Verstoringsinformatie. Dat is er nu in de vorm van Tuffy die automatisch omroept dat er een verstoring is en wat de alternatieven zijn. Nu kan men zich dus focussen op allerhande andere zaken.Reiziger Delft schreef:Mikos, weet jij waarom hiervoor gekozen is?
Momenteel is men bezig om onder andere die regel "Stopt ook in Duivendrecht" er uit te krijgen, de Via-lijst zo volledig mogelijk in één keer in beeld te krijgen (in plaats van in stappen een regel met 2 of 3 tussenstops), maar ook het tonen van nuttige informatie als "Achterste treinstel blijft achter" wat al wel in het systeem zit maar er nog niet overal op de juiste manier uit komt. Heel langzaamaan vordert dat en men had het over het laatste kwartaal van 2016 waarin dat uitgerold zou worden, maar ga er maar vanuit dat dat ergens in 2017 wordt. Wordt aan gewerkt!
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ik duim met je mee dat het 1e kwartaal 2017 uitgerold wordt. Scheelt een hoop, vooral redundante flauwekul op de treinaanwijzers :)
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Huh, 'achterste treinstel blijft achter' staat er toch gewoon op? Dat een bepaald stel slechts tot x meerijdt zie ik inderdaad nooit.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Van mij mogen ze eerst die verstoringsinformatie wel eens verbeteren. Wat een onzin komt daaruit zeg, lijkt niet helemaal goed te gaan met de trajectbepaling en daarmee de geraakte reizigersstromen. Voorbeelden daarvan staan er genoeg op dit forum.Mikos schreef:Zoiets als onder een Intercity van Zwolle naar Den Haag "Stopt ook in Duivendrecht", terwijl Duivendrecht ook gewoon in de via-lijst wordt genoemd heeft een lagere prioritering gekregen om te verhelpen, omdat men eerst op het nieuwste project wilde zitten: Verstoringsinformatie. Dat is er nu in de vorm van Tuffy die automatisch omroept dat er een verstoring is en wat de alternatieven zijn. Nu kan men zich dus focussen op allerhande andere zaken.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ook dat wordt nog geoptimaliseerd. Is het je trouwens opgevallen dat die vreemde adviezen meestal als eerste worden genoemd, net nadat de verstoring is ontstaan? Het klinkt mij alsof een script dan alternatieven verzint en die de wereld in worden gegooid, waarna er meer duidelijkheid ontstaat over de situatie en de goede adviezen alsnog komen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Nee, ze komen ook regelmatig ver na het begin van de verstoring, en zijn ook regelmatig op geen enkele manier logisch (een script zou enige vorm van logica toepassen, daar is het tenslotte een script voor ;-)).
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Tramlijn 24 richting De Esch van de RET die vandaag om 18:03 van Marconiplein moest halteren had een vertraging van zes minuten. Omdat de 21 van 7 minuten later er direct achter reed haalde lijn 21 de tram bij het Marconiplein in door achter het metrostation langs te rijden zodat lijn 21 de drukte zou opvangen. Veel effect had het niet, want de Mathenesserbrug ging vlak voor tram 21 open :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Volgens mij staat dit er nu alleen op een begin station: bijvoorbeeld de situatie in Den Haag waar een stel niet naar opstel gaat maar blijft. Dan moet handmatig die boodschap ingevoerd worden. Echter wordt de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] bijvoorbeeld bijna altijd in Deventer ingekort. Dat zie je nergens op een scherm.Ardan schreef:Huh, 'achterste treinstel blijft achter' staat er toch gewoon op? Dat een bepaald stel slechts tot x meerijdt zie ik inderdaad nooit.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Het gaat inderdaad met gecombineerde treinen waarvan later een treinstel achter blijft fout, oftewel, de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] uit Rotterdam die in Utrecht het achterste stel van een [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] wordt. Het stel uit Rotterdam rijdt meestal niet verder dan Deventer, en OBIS noemt dit ook gedurende de gehele rit. In Rotterdam Centraal, Rotterdam Alexander en Gouda staat de trein echter aangekondigd als trein naar Enschede en vanaf Utrecht is er steeds geen bericht over dat het achterste stel tot Deventer gaat, tot Deventer zelf.
Enerzijds snap ik de keuze om in Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander Enschede als bestemming te tonen want reizigers zoeken hun trein vaak op eindbestemming, maar anderzijds zorgt het wel voor verwarring van reizigers die verder willen dan Deventer (zal niet veel zijn, maar toch). Dat in Gouda Enschede op de borden staat is natuurlijk wel onzin, want het treindeel naar Enschede vertrekt daar drie minuten later. Dat is ook de handigste plek voor reizigers uit Rotterdam die naar Twente willen om over te stappen, want daar staan de treindelen naast elkaar in plaats van achter elkaar. Maar ook dat moet de reiziger maar net zelf ontdekken.
Enerzijds snap ik de keuze om in Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander Enschede als bestemming te tonen want reizigers zoeken hun trein vaak op eindbestemming, maar anderzijds zorgt het wel voor verwarring van reizigers die verder willen dan Deventer (zal niet veel zijn, maar toch). Dat in Gouda Enschede op de borden staat is natuurlijk wel onzin, want het treindeel naar Enschede vertrekt daar drie minuten later. Dat is ook de handigste plek voor reizigers uit Rotterdam die naar Twente willen om over te stappen, want daar staan de treindelen naast elkaar in plaats van achter elkaar. Maar ook dat moet de reiziger maar net zelf ontdekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Wie zei hier nou trouwens laatst dat er in Deventer geen materieel staat 's nachts, was jij dat Suus? Nu de blaadjes van de bomen donderen kan ik het emplacement weer beter zien, er staan toch echt treinen hier hoor. Deventer is dan wel geen standplaats voor 'normale' machinisten maar er zijn wel rangeermachinisten.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Het is nog geen einde dienst. ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
En ik was degene die het zei. Kijk om een uurtje of 1 nog eens zou ik zeggen ;-)
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Hoor jij dan niet te slapen Jongentje? :o :o
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten