door Meltrain » do 27 feb 2020, 22:17
door umbusko » do 27 feb 2020, 20:59
door JordiBrabant » do 27 feb 2020, 20:29
door Aking » za 15 feb 2020, 02:14
door JordiBrabant » vr 14 feb 2020, 22:33
Aking schreef:Als ik het verhaal zo lees probeert NS die overstap juist nog extra om zeep te helpen door de trein anders de positioneren.
door Durashift » vr 14 feb 2020, 20:35
door umbusko » vr 14 feb 2020, 19:05
door reisthijs » vr 14 feb 2020, 18:51
Reiziger Delft schreef:Vroeger stond er op de oude CTA bakken in Maastricht: ''voor Nijmegen voorin instappen''.
door umbusko » vr 14 feb 2020, 15:39
Reiziger Delft schreef:Wordt die overstap in de praktijk ook meestal gehaald? Vroeger stond er op de oude CTA bakken in Maastricht: ''voor Nijmegen voorin instappen''.
door Aking » vr 14 feb 2020, 15:00
door Reiziger Delft » vr 14 feb 2020, 14:40
door Aking » vr 14 feb 2020, 14:05
door umbusko » vr 14 feb 2020, 12:07
door Z2N » vr 17 jan 2020, 21:07
door DDietzen » vr 17 jan 2020, 16:49
door dennistd » vr 17 jan 2020, 15:32
door Jultar » vr 17 jan 2020, 13:33
door Tom024 » vr 17 jan 2020, 13:27
door Mikos » do 16 jan 2020, 12:05
door en-es » do 16 jan 2020, 11:54
door reisthijs » do 16 jan 2020, 11:01
door Wijkhoven » do 16 jan 2020, 10:26
asw-nl schreef:In mijn studententijd reed ik regelmatig met de trein. Dat was rond 1990. Als de IC Gvc --> Gn zoals gebruikelijk weer eens een minuut of 6 te laat was en binnenliep op Ut 12a, kreeg vrijwel direct daarna de stoptrein Ut-Asd op 14a vertreksein. Vaak zag je dan na een flinke sprint alsnog nog net de sluitseinen en kon je een half uur wachten op de volgende trein (naar Mas). Maar als de trein niet uit ICM bestond maar mat'54, kon je bij het binnenrijden langs het perron de deuren al openen. Bij de tunnel met een sprongetje eruit, snel door de tunnel van 12a naar 14a, in de stoptrein springen die dan ook vrijwel direct wegreed. Een onmogelijke overstap als je netjes in de trein bleef totdat die stilstond. Vroeger was dit heel gebruikelijk overstapgedrag met het oude materieel, dagelijkse reizigers wisten maar al te goed hoe ze zo tijd konden winnen. Ook als je snel de roltrap wilde hebben en niet achterin een enorme rij voor de roltrap terecht wilde komen, dan was het bij de roltrappen snel uit de nog langzaam rijdende trein springen. Heel veel mensen deden het, en er gebeurde hoegenaamd nooit wat. Tegenwoordig kan dit dus niet meer.
door reisthijs » do 16 jan 2020, 09:01
en-es schreef:Ik had op zaterdag 4 januari een overstaptijd van 44 minuten op Brussel Zuid naar de Eurostar. Moet er wel bij zeggen dat ik met de Thalys aankwam en dus dicht bij de Eurostar-terminal zat.
door gpvos » do 16 jan 2020, 00:27
door en-es » wo 15 jan 2020, 19:28
Omhoog