door marvinkok » wo 10 jul 2019, 10:05
Ik spreek wel vanuit de Eurobahn-Flirt, maar die is technisch gelijk aan die van Abellio. Enkel kunnen procedures iets anders zijn.
Wat je mogelijk ook nog kunt horen zijn de compressoren van de trein die zorgen dat het hoofdreservoir tussen de 9 en 10 bar lucht houdt. Het is nogal een lawaaiige trein wat dat betreft.
De trein heeft inderdaad ook meerdere snelremkleppen, voor de verschillende systemen. De al aangestipte Sifa, PZB en ETCS, maar ook de Noodslagknop kunnen een "gat in de treinleiding trekken" om zo een snelremming af te dwingen. Als het lukt zal ik eens proberen een opname te maken tijdens de remproef om te vergelijken of dat is wat je hoort.
Eventueel nog handig om te weten: hoor je het vooral als de trein net binnen staat, als de machinist net aan de andere kant is, of als ie al een tijdje staat? En dan in de buurt van de cabines of verderop aan de trein?
Ik spreek wel vanuit de Eurobahn-Flirt, maar die is technisch gelijk aan die van Abellio. Enkel kunnen procedures iets anders zijn.
Wat je mogelijk ook nog kunt horen zijn de compressoren van de trein die zorgen dat het hoofdreservoir tussen de 9 en 10 bar lucht houdt. Het is nogal een lawaaiige trein wat dat betreft.
De trein heeft inderdaad ook meerdere snelremkleppen, voor de verschillende systemen. De al aangestipte Sifa, PZB en ETCS, maar ook de Noodslagknop kunnen een "gat in de treinleiding trekken" om zo een snelremming af te dwingen. Als het lukt zal ik eens proberen een opname te maken tijdens de remproef om te vergelijken of dat is wat je hoort.
Eventueel nog handig om te weten: hoor je het vooral als de trein net binnen staat, als de machinist net aan de andere kant is, of als ie al een tijdje staat? En dan in de buurt van de cabines of verderop aan de trein?