Op m'n reis huiswaarts vandaag had ik te maken met een situatie waarvan ik al weet dat ik geld terug zou moeten krijgen, maar ik zie zo gauw even niet hoe ik het nu aan moet vragen. Dus voor de experts hier: hoe?
M'n reis was als volgt: RE20 van Bamberg naar Würzburg, ICE 722 naar Düsseldorf, ICE 124 naar Utrecht en daarvandaan naar Amersfoort.
Probleemgeval was ICE 722 die het tweede stel miste en ik had een reservering in rijtuig 33. Actie die ik daarop zelf hem ondernomen is terwijl ik aan m'n ontbijt zat maar gauw een nieuwe reservering te maken op een van de laatste vrije plaatsen in rijtuig 23 (en gezien de drukte blij dat ik dat gedaan had)
Als het goed is kan ik dan geld terugvragen voor een van die dubbele reserveringen. Maakt het daarbij dan nog uit dat ik die samen met de reservering voor de
124 geboekt heb? (Dus maar één keer € 5,20 betaald heb voor de reservering die bij de oorspronkelijke boeking hoorde).
Wanneer ik echter via m'n DB-account een fahrgastrechte-aanvraag start heb ik alleen de keuze uit meer dan 60 minuten vertraging, reis afgebroken of teruggereisd naar het vertrekpunt. En geen van die opties is van toepassing, want heb m'n reis gewoon kunnen maken en slechts een kwartier vertraging (door andere oorzaken) opgelopen.
Maar waar moet ik dan wel zijn om dit in te dienen?
[station=Opheusden]Op[/station] m'n reis huiswaarts vandaag had ik te maken met een situatie waarvan ik al weet dat ik geld terug zou moeten krijgen, maar ik zie zo gauw even niet hoe ik het nu aan moet vragen. Dus voor de experts hier: hoe? ;)
M'n reis was als volgt: RE20 van Bamberg naar Würzburg, ICE 722 naar Düsseldorf, ICE 124 naar Utrecht en daarvandaan naar Amersfoort.
Probleemgeval was ICE 722 die het tweede stel miste en ik had een reservering in rijtuig 33. Actie die ik daarop zelf hem ondernomen is terwijl ik aan m'n ontbijt zat maar gauw een nieuwe reservering te maken op een van de laatste vrije plaatsen in rijtuig 23 (en gezien de drukte blij dat ik dat gedaan had)
Als het goed is kan ik dan geld terugvragen voor een van die dubbele reserveringen. Maakt het daarbij dan nog uit dat ik die samen met de reservering voor de [trein=ICE|100|2025|(Basel SBB) - Frankfurt Hbf - Amsterdam Centraal]124[/trein] geboekt heb? (Dus maar één keer € 5,20 betaald heb voor de reservering die bij de oorspronkelijke boeking hoorde).
Wanneer ik echter via m'n DB-account een fahrgastrechte-aanvraag start heb ik alleen de keuze uit meer dan 60 minuten vertraging, reis afgebroken of teruggereisd naar het vertrekpunt. En geen van die opties is van toepassing, want heb m'n reis gewoon kunnen maken en slechts een kwartier vertraging (door andere oorzaken) opgelopen.
Maar waar moet ik dan wel zijn om dit in te dienen?