door Z2N » di 27 jul 2021, 15:39
In de
internationale treinplanner van NS International kan de optie 'geen hogesnelheidstreinen' geselecteerd worden, daarmee zijn de reistijden te vinden. In Nederland en België is er een ticket nodig voor de fiets,
NS international legt per treincategorie uit wat de tarieven en voorwaarden zijn. In Frankrijk mag de fiets in de regel gratis mee in regionale treinen, in de regio Parijs/Île-de-France alleen in de daluren.
De tarieven zijn afhankelijk van de verbinding, met losse kaartjes is het verstandig de prijzen op te knippen in de stukken Nederland - Kortrijk, Kortrijk - Lille, Lille - Parijs en Parijs - Orléans. Het is waarschijnlijk gemakkelijker om een Interrail-kaart te kopen, die kost momenteel 221 euro voor een volwassene voor 4 reisdagen, en kan gebruikt worden voor de gehele reis zonder verdere toeslagen (behalve voor de fiets).
In alle gevallen moet er wel gekeken worden naar de overstap in Parijs, treinen uit het noorden eindigen op het station
Paris-Nord en treinen naar Orléans vertrekken vanaf station
Paris-Austerlitz. Daartussen kan met de fiets gebruik gemaakt worden van de RER (lijn D stopt aan de overkant van de Seine op station
Paris-Gare de Lyon), anders is het 20 minuten fietsen door het Parijse verkeer (de kortste route is op de Place de la Republique zelf na volledig voorzien van fietspaden).
In de [url=https://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nl?protocol=https:&L=vs_nsint#top]internationale treinplanner[/url] van NS International kan de optie 'geen hogesnelheidstreinen' geselecteerd worden, daarmee zijn de reistijden te vinden. In Nederland en België is er een ticket nodig voor de fiets, [url=https://www.nsinternational.com/nl/voorbereiding-thuis/fiets-meenemen-in-de-trein#]NS international[/url] legt per treincategorie uit wat de tarieven en voorwaarden zijn. In Frankrijk mag de fiets in de regel gratis mee in regionale treinen, in de regio Parijs/Île-de-France alleen in de daluren.
De tarieven zijn afhankelijk van de verbinding, met losse kaartjes is het verstandig de prijzen op te knippen in de stukken Nederland - Kortrijk, Kortrijk - Lille, Lille - Parijs en Parijs - Orléans. Het is waarschijnlijk gemakkelijker om een Interrail-kaart te kopen, die kost momenteel 221 euro voor een volwassene voor 4 reisdagen, en kan gebruikt worden voor de gehele reis zonder verdere toeslagen (behalve voor de fiets).
In alle gevallen moet er wel gekeken worden naar de overstap in Parijs, treinen uit het noorden eindigen op het station [station=Parijs Noord]Paris[/station]-Nord en treinen naar Orléans vertrekken vanaf station [station=Parijs Noord]Paris[/station]-Austerlitz. Daartussen kan met de fiets gebruik gemaakt worden van de RER (lijn D stopt aan de overkant van de Seine op station [station=Parijs Noord]Paris[/station]-Gare de Lyon), anders is het 20 minuten fietsen door het Parijse verkeer (de kortste route is op de Place de la Republique zelf na volledig voorzien van fietspaden).