Kortste treinperron

Plaats een reactie

Smilies
:) :( ;) :o :s :D :p :cry: :| :') :6 :lol: :oops: :@ (A) :X :shock: 8-) :x :evil: :twisted: :roll: :mrgreen: :Y :N :pos: :neg: :!: :?: :arrow: :idea: *O* -0- _O_ _O- :trein: *bus* :geek: :ugeek:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Kortste treinperron

Re: Kortste treinperron

door iamthedutchdude » do 20 okt 2022, 13:34

Ja, in de andere richting wordt inderdaad zo'n 25 m aangegeven, aangezien dwergsein 164 daar niet van invloed is. Overigens vind ik het wel opvallend dat het bestand wel een perronlengte aangeeft voor 3a en 3b gecombineerd, terwijl het perron niet doorloopt.

Re: Kortste treinperron

door Bemined » do 20 okt 2022, 13:29

De fysieke lengte is wel langer, maar richting een dwergsein gaat er 15 meter zichtafstand van af voor de nuttige lengte. De andere kant op is de nuttige lengte daarom 25 meter omdat het sein daar voorbij het perron staat. Net genoeg voor een DH1 dus :trein:

Re: Kortste treinperron

door iamthedutchdude » do 20 okt 2022, 13:24

Ik denk het inderdaad ook, want ook het bestand dat ik heb staan spreekt hier over een spoor 3b met een fysieke perronlengte van 11 meter :trein:

Re: Kortste treinperron

door Bemined » do 20 okt 2022, 08:40

Ik zit nog even naar Venlo te kijken, tussen 3a en 3b zit een overpad en dat perron is dus onderbroken. Ik denk dat we dit dus als twee aparte perrons kunnen beschouwen ipv twee perronfases. En dan is 3b de winnaar, voor sein 164 is de nuttige lengte maar liefst 10 hele meters :D

Re: Kortste treinperron

door Daniel » do 20 okt 2022, 05:18

Ik had dat bestand niet meer, maar had even gemeten op Google Maps. Dat is natuurlijk minder nauwkeurig (en een fysieke lengte die geen rekening houdt met seinen en dergelijke).

Re: Kortste treinperron

door Bemined » wo 19 okt 2022, 23:11

Den Helder spoor 1 zou een nuttige perronlengte van 71 meter hebben, al moet je dan naar mijn idee heel erg strak op het juk halteren.

Re: Kortste treinperron

door JothamvW » wo 19 okt 2022, 22:56

Volgens mijn bestand uit 2016 ook.

Re: Kortste treinperron

door iamthedutchdude » wo 19 okt 2022, 22:50

Daniel schreef: ma 03 okt 2022, 19:53 ... spoor 1 in Den Helder (maar die blijkt een meter langer dan het Zwolse spoor 13).
Is daar sinds eind 2018 iets veranderd dan? Volgens een bestand dat ik nog op de pc had staan, had spoor 1 in Den Helder een fysieke perronlengte van 50 meter. Dat bestand dateert echter van oktober 2018 :oops:

Re: Kortste treinperron

door cassie127 » ma 17 okt 2022, 00:07

Zuidhorn spoor 3 zou het kortste perron hebben met effectief 62 meter

Re: Kortste treinperron

door ovVeluwe » za 08 okt 2022, 12:59

De overweg van spoor 3 staat ook volledig afgezet om te voorkomen dat iemand daar het spoor op gaat. Dus naar Aachen zou dan de enige optie zijn. Begrijpelijk ook bij zo'n mensenmassa dat de overweg continu open blijft. De overweg naar spoor 2 is juist continu gesloten. Voor reizigers naar Kerkrade staan er stewards die de spoorbomen omhoog houden, en zo de reizigers naar het perron begeleiden.

Re: Kortste treinperron

door DDietzen » za 08 okt 2022, 07:28

Je zou nu inderdaad tweemaal zoveel pendeltreinen Hrl-Lg kunnen laten rijden, waarbij de toegevoegde treinen afwisselend keren op spoor 2 (wanneer de Ahbf-pendel op 3 staat) en 3 (wanneer de Krd-pendel op 2 staat). Al kan ik me wel voorstellen dat Arriva liever niet wisselende vertrekperrons wilt bij grote mensenmassa's, want de Hrl-pendels vertrekken dan van 3 verschillende perrons.

Hoe dan ook hoef je in elk geval niet meer de dienst naar Ahbf op te heffen. Tenzij de seinen op spoor 3 niet toestaan om te keren natuurlijk, maar dat zou wel een beetje knullig zijn.

Re: Kortste treinperron

door trolly » za 08 okt 2022, 06:56

Wellicht omdat spoor 3 vroeger niet lang genoeg was?

(A)

Re: Kortste treinperron

door ovVeluwe » za 08 okt 2022, 03:11

De Pinkpoppendel vertrekt altijd vanaf spoor 1. Tijdens Pinkpop wordt spoor 2 gebruikt voor een pendel naar Kerkrade en is spoor 3 buiten dienst.

Re: Kortste treinperron

door Tom024 » vr 07 okt 2022, 15:27

DDietzen schreef: vr 07 okt 2022, 12:50
Gast schreef: do 06 okt 2022, 11:58
Gamma schreef: ma 03 okt 2022, 20:39 Landgraaf is verbouwd toch?
Ja, voorjaar 2022. Spoor 3 heeft een compleet nieuw perron gekregen van 130 meter lang.
130 meter maar liefst? :shock: Wil Arriva ritten van de Drielandentrein graag met dubbele stellen gaan uitvoeren of zo?
Zou die verlenging niet speciaal voor Pinkpop kunnen zijn?

Re: Kortste treinperron

door umbusko » vr 07 okt 2022, 13:19

Pin me er niet op vast, maar volgens mij is Edn niet verlengd. Dat gaat ook niet zo 1-2-3, kijk maar op Google Maps op de satelliet, daar is geen ruimte voor tussen de sporen. Volgens mij was dat een van de redenen dat Edn dicht moest toen de Maastricht-Brussel-Express kwam: te kort perron en verlengen geen optie.

Re: Kortste treinperron

door DDietzen » vr 07 okt 2022, 12:50

Als het gaat om korte langste perrons (dus stations waar het langste perron erg kort is) bied ik nog Edn en Kmw met pakweg 100 meter. Of is Edn verlengd toen het perron werd vernieuwd een tijdje terug?
Gast schreef: do 06 okt 2022, 11:58
Gamma schreef: ma 03 okt 2022, 20:39 Landgraaf is verbouwd toch?
Ja, voorjaar 2022. Spoor 3 heeft een compleet nieuw perron gekregen van 130 meter lang.
130 meter maar liefst? :shock: Wil Arriva ritten van de Drielandentrein graag met dubbele stellen gaan uitvoeren of zo?

Re: Kortste treinperron

door dennistd » do 06 okt 2022, 12:42

gkw1969 schreef: do 06 okt 2022, 08:20 Ik dacht dat alle perrons minimaal 4 bakken moest kunnen huisvesten. Dat lukt je met 69 dus niet.
Hier, vijf bakken en toch nog geen 53 meter (A)

Re: Kortste treinperron

door Gast » do 06 okt 2022, 11:58

Gamma schreef: ma 03 okt 2022, 20:39 Landgraaf is verbouwd toch?
Ja, voorjaar 2022. Spoor 3 heeft een compleet nieuw perron gekregen van 130 meter lang.

Re: Kortste treinperron

door Bemined » do 06 okt 2022, 10:21

Meltrain schreef: di 04 okt 2022, 18:04 Hoe lang is 5b van Amersfoort eigenlijk?
130 meter

Re: Kortste treinperron

door gkw1969 » do 06 okt 2022, 08:20

Ik dacht dat alle perrons minimaal 4 bakken moest kunnen huisvesten. Dat lukt je met 69 dus niet.

Re: Kortste treinperron

door Z2N » di 04 okt 2022, 18:19

Lang genoeg voor vier bakken, dus sowieso meer dan 100 meter.

Re: Kortste treinperron

door Meltrain » di 04 okt 2022, 18:04

Hoe lang is 5b van Amersfoort eigenlijk? Dat deel is ook niet al te lang.

Re: Kortste treinperron

door VIRM » di 04 okt 2022, 12:24

trolly schreef: ma 03 okt 2022, 20:31 Het kortste perron is een meter of 70, maar het lijkt niet al te lang geleden verlengd te zijn. Uiteraard zonder de blindengeleidelijn ook te verlengen, want je moet wel blind zijn om niet te zien waar je naartoe moet.
Ga met mij mee! *O*

Re: Kortste treinperron

door Bemined » di 04 okt 2022, 08:00

Als je perronfases meeneemt heb je Venlo 3b met een nuttige lengte van 25 meter, kijk je naar hele sporen dan Zuidhorn spoor 3 met 62 meter. Al is dat perron wel iets langer maar voorbij het stootjuk is geen nuttige lengte.

Re: Kortste treinperron

door Joey » di 04 okt 2022, 05:07

In dat geval is het wel interessant welk perron dan nu de kortste is sinds die verbouwing. Is dat dan inderdaad spoor 13 in Zwolle met naar schatting 69 meter, alsnog spoor 3 in Landgraaf met 70 meter of nog een ander perron op een ander station?

Omhoog