Korte vragen

Plaats een reactie

Smilies
:) :( ;) :o :s :D :p :cry: :| :') :6 :lol: :oops: :@ (A) :X :shock: 8-) :x :evil: :twisted: :roll: :mrgreen: :Y :N :pos: :neg: :!: :?: :arrow: :idea: *O* -0- _O_ _O- :trein: *bus* :geek: :ugeek:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Korte vragen

Re: Korte vragen

door Daniel » wo 22 mei 2024, 16:08

Aan m'n reishistorie te zien ook het instaptarief (met een abonnement geldig in Amersfoort Centrum kom ik qua kilometers nooit aan de ritprijs van € 1,62 naar Vathorst immers)

Re: Korte vragen

door tjoektjoek » wo 22 mei 2024, 14:09

Als je een met een regio/sterabonnement reist naar een zone buiten je afgekochte zones, betaal je alleen het kilometertarief of ook het instaptarief?

Re: Korte vragen

door teun » wo 22 mei 2024, 09:54

Volgens ProRail waren er in 2023 zo’n 1500 treinen tussen Sas van Gent (grens) en Sluiskil Aansluiting, toch wel vier à vijf treinen per dag dus.

Re: Korte vragen

door Lijn 45 » wo 22 mei 2024, 08:53

Volgens mij meerdere keren per week of vaker.

Re: Korte vragen

door Plutona » wo 22 mei 2024, 02:28

Weet iemand hoe vaak de goederenlijn Gent - Terneuzen gebruikt wordt? Slechts heel sporadisch of toch wel meerdere keren per maand?

Re: Korte vragen

door Jultar » di 21 mei 2024, 10:37

Er ligt een TSB van Hoofddorp tot de ingang van de Tunnel Groene Hart van 120 km/u, waarvan twee blokken een TSB van 80 km/u hebben. Voor de rest zijn er geen TSBs op de HSL.

Re: Korte vragen

door DDietzen » di 21 mei 2024, 10:25

Er zijn zoveel berichten geweest over de snelheidsbeperkingen van de HSL-Zuid dat ik door de bomen heipalen het bos de fundering niet meer zie. Waar zitten momenteel de snelheidsbeperkingen, wanneer gaat welke eruit, en waar kan nu nog 200 of harder worden gereden?

De basisbeheerkaart van ProRail is niet erg behulpzaam, die beweert een maximumsnelheid van 140 over de gehele lijn (ja, tot aan de Belgische grens). Dit terwijl 'ie op delen van de Hanzelijn wel 160 of 200 aangeeft.
OpenRailwayMap toont enkel de TSB van 80 in viaduct Zuidweg bij Rijpwetering.

Re: Korte vragen

door MaartenD » za 18 mei 2024, 08:25

Tom024 schreef: vr 17 mei 2024, 16:21 Ik heb een Super Sparpreis voor vandaag, maar trein valt uit --> Zugbindung vervalt. Maar om nou om 23.30 op mijn bestemming aan te komen heb ik ook weinig trek in.

Mag ik met dit ticket ook morgen reizen? Ticket is geldig van vandaag tot 19.05, 00:00, dus lijkt me wel? Of ik dien 'm gewoon in bij Fahrgastrechte.
Als je de volgende dag voor 10 uur aankomt dan mag het zonder meer. In andere gevallen zul je het met DB moeten afstemmen.

Re: Korte vragen

door waldo79 » vr 17 mei 2024, 18:43

Ik zou de conducteur zoeken en de situatie uitleggen.

Re: Korte vragen

door TffpaA » vr 17 mei 2024, 18:08

En vergeet niet: beter tien in de hand dan eentje die een kuil graaft voor wie het laatst lacht en de kruit in het lontvat gooit *O*

Re: Korte vragen

door Hainje » vr 17 mei 2024, 16:47

Nooit geschoten is altijd mis. En als ze je met een kluitje in het riet sturen dan kun je hier altijd nog aan de bel trekken.

Re: Korte vragen

door Tom024 » vr 17 mei 2024, 16:21

Ik heb een Super Sparpreis voor vandaag, maar trein valt uit --> Zugbindung vervalt. Maar om nou om 23.30 op mijn bestemming aan te komen heb ik ook weinig trek in.

Mag ik met dit ticket ook morgen reizen? Ticket is geldig van vandaag tot 19.05, 00:00, dus lijkt me wel? Of ik dien 'm gewoon in bij Fahrgastrechte.

Re: Korte vragen

door Daniel » wo 15 mei 2024, 22:29

Houd wel rekening met een stukje lopen, want als de bussen daar op de rotonde keren stopt 428 op de halte richting Doetinchem en C7 op de reguliere halte. Beide liggen echter redelijk dicht op de rotonde.

Re: Korte vragen

door Milco » wo 15 mei 2024, 21:50

Ah, dan heb ik daar mooi overheen gekeken… :oops: Dank!

Re: Korte vragen

door Tochjo » wo 15 mei 2024, 21:33

Umleitung für die Linie C7; halte Weg naar De Heurne lijkt door beide lijnen te worden bediend.

Re: Korte vragen

door Milco » wo 15 mei 2024, 21:31

Door werkzaamheden in Dinxperlo lijken de lijnen 40 en 428 tot de halte Weg naar De Heurne te rijden en daar terug te keren. Welke omleiding rijdt lijn C7 en bij welke haltes kan ik eventueel overstappen (zaterdag) tussen 428 en C7?

Waarschijnlijk kijk ik niet goed, maar op de website van Stadtbus Bocholt kan ik geen inleiding vinden…

Re: Korte vragen

door gpvos » ma 13 mei 2024, 16:23

Blijkbaar is dit recent veranderd, een paar maanden geleden moest ik op Amersfoort C bij hetzelfde NS-paaltje meer dan een minuut wachten tot ik weer kon inchecken (dus bijv. xx:23:58 uitchecken, wachten tot xx:25:01 met inchecken). Één minuutgrens was niet genoeg, ik heb dat meerdere keren gecontroleerd.

Wat wel werkte was uitchecken bij een poortje, het poortje niet doorlopen, en dan op het perron kort daarna inchecken.

Re: Korte vragen

door John Hill » ma 13 mei 2024, 15:14

cassie127 schreef: zo 12 mei 2024, 15:29 Bij regionale vervoerders kun je niet uit- en weer inchecken binnen dezelfde minuut. Ook bij poortjes/paaltjes (leuk als je van Gronau naar Hengelo reist bijvoorbeeld). Maar check je om ××:59:59 uit dan kun je om ××:00:00 weer inchecken.

Bij NS kun je ook niet uit- en weer inchecken binnen dezelfde minuut, maar alleen bij hetzelfde paaltje.
Ik kon dit maar moeilijk geloven en heb daarom net even de proef op de som genomen.

Bij de NS-kaartlezers op het perron van Arnhem Centraal kon ik gewoon binnen dezelfde minuut inchecken en deze incheck annuleren (met dezelfde kaart, zonder andere acties tussendoor) als hier meer dan 15 seconden tussenzat (ongeacht de tijd op de kaartlezer). Bij 14 seconden werkte het nog niet.

Re: Korte vragen

door cassie127 » zo 12 mei 2024, 15:29

Dionysusnu schreef: vr 10 mei 2024, 17:22
Hainje schreef: vr 10 mei 2024, 14:49 Vaak hoef je niet eens een minuut te wachten, als je om (bijv.) 11:58:58 uitcheckt, kun je om 11:59:02 alweer inchecken. B-)
Dus bij grofweg 1 op de 30 dubbeluitcheckpogingen werkt de waarschuwing niet effectief? :|
Bij regionale vervoerders kun je niet uit- en weer inchecken binnen dezelfde minuut. Ook bij poortjes/paaltjes (leuk als je van Gronau naar Hengelo reist bijvoorbeeld). Maar check je om ××:59:59 uit dan kun je om ××:00:00 weer inchecken.

Bij NS kun je ook niet uit- en weer inchecken binnen dezelfde minuut, maar alleen bij hetzelfde paaltje. Bij een ander paaltje kun je direct weer inchecken, maar ook als er één andere kaart tussendoor geweest is bij hetzelfde paaltje kun je daarna weer inchecken. Je kunt daardoor bijvoorbeeld ook zelf met een andere kaartje met NFC Chip (zoals rijbewijs/ID) een foutmelding maken en daarna kun je weer inchecken bij hetzelfde paaltje.

Re: Korte vragen

door Meltrain » zo 12 mei 2024, 12:54

Bedankt. :pos:
De Reisplanner van NS International gaf die opties niet, maar dat komt wellicht omdat de 3x zo dure Eurostar er "tussendoor" rijdt.

Re: Korte vragen

door Cas » zo 12 mei 2024, 12:50

En volgens de NS Reisplanner ook. Die app doet het prima van en naar België, kent het Nederlandse OV voor je voor- en nareis, en je kan er treinen met reservering uitzetten.
Voor real time info over je reis is de internationale app vaak net wat betrouwbaarder, dat wel.

Re: Korte vragen

door dennistd » zo 12 mei 2024, 12:33

Volgens bahn.de kun je beide dagen gewoon om 9:33 al in Gent zijn:

6:40-6:53 SPR 5123 Rotterdam
7:11-8:16 ICD 9212 Antwerpen
8:36-9:33 IC 708 Gent

Re: Korte vragen

door Meltrain » zo 12 mei 2024, 12:26

ik zit eraan te denken om komend weekend één dag vanaf Delft naar Gent te gaan (en weer terug).
Als ik op zondag kijk, kan ik "al" om 10:33 in Gent zijn, maar op zaterdag pas om 11:33 (als ik niet met de Eurostar wil reizen).
Hoe kan dit?
Of verschijnt die optie niet omdat er met Eurostar een snellere optie is, waarvoor je 3x zo veel betaalt?

Re: Korte vragen

door Anoniem5986 » za 11 mei 2024, 20:16

Dank voor je reactie. Maar de Citaro G's dan? Zouden die niet ook vervangen worden?

Re: Korte vragen

door Lijn 45 » za 11 mei 2024, 20:14

Het was de bedoeling dat de Crossways uit Haarlem-IJmond naar Veluwe Zuid zouden gaan, die zouden dan de Volvo's vervangen. Of de Citaro's ook door de Iveco's worden vervangen weet ik niet.

Omhoog