Zo, het is weer eens tijd voor de maandelijkse statistiekjes!
Ik had de maand
juni nog voor jullie tegoed:
De maand juni had nog zo zijn leuke reisjes. Drie keer op en neer naar Venlo gegaan, eerst omdat de bussen staakten en ik noodgedwongen het huis van mn ouders moest verlaten om 7.10, en de tweede keer met Iceman van Somda met de 1939 Gvc-Vl en dan Nm, de derde keer idem, alleen dan naar Rm ipv Nm. Eveneens bezocht ik mn maat uit Hm, waarmee ik erg vaak de 1900 heb bezocht... Verder gebeurde er erg weinig die maand (zie de box hieronder, alsmede de grafiek hierboven). Leukste momentum was: post openen in Vierlingsbeek
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)
.
Aangezien ik me niet zoveel meer kan herinneren wat er in juni bij mij gebeurde, valt er verder niks te vertellen... De box spreekt voor zicht. Opgesomd:
Totaal aantal ritten:
48
Totaal aantal km:
2072,77
- Langste rit: 429,99 (Db-Gvc-Vl-Nm e.v.) op 11 juni
Op tijd binnen 3 minuten:
85,42%
Op tijd binnen 5 minuten:
93,75%
Gecontroleerd:
37,50%
Code: Selecteer alles
Datum % 3-5 % >5 %contr n ∑n Km ∑Km C NC
-----------------------------------------------------------------------
02.06 100,00 100,00 020,00 5 05 266,45 0266,45 1 4
10.06 077,78 088,89 011,11 4 09 102,04 0368,49 0 4
11.06 085,71 092,86 028,57 5 14 429,99 0798,48 3 2
13.06 088,24 094,12 023,53 3 17 085,36 0883,84 0 3
16.06 090,48 095,24 033,33 4 21 169,89 1053,73 3 1
18.06 088,89 096,30 040,74 6 27 203,94 1257,67 4 2
20.06 087,50 096,88 040,63 5 32 112,33 1370,00 2 3
25.06 087,88 096,97 042,42 1 33 021,29 1391,29 1 0
27.06 083,78 091,89 043,24 4 37 288,61 1679,90 2 2
28.06 085,71 092,86 040,48 5 42 131,17 1811,07 1 4
29.06 084,09 093,18 040,91 2 44 090,90 1901,97 1 1
30.06 085,42 093,75 037,50 4 48 170,80 2072,77 0 4
Legenda
%3-5: aantal ritten op tijd binnen 3 minuten in % (cumulatief)
% >5: aantal ritten op tijd binnen 5 minuten in % (cumulatief)
%contr: aantal keer gecontroleerd in % (cumulatief)
n: aantal ritten
∑n: aantal ritten cumulatief
Km: totaal aantal gereden kilometers bij benadering van die dag
∑Km: totaal aantal gereden kilometers bij benadering cumulatief
C: aantal keer gecontroleerd
NC: aantal keer niet gecontroleerd
Juli
Een ander verhaal betreft juli. Voor het eerst in de hele geschiedenis van mijn spottersbestaan (en dat is nauwelijks 2 jaar), heb ik een 5-minuten punctualiteit van 100%. De 3-minuten punctualiteit is wel wat minder, maar niettemin nog hoger dan 10. Hoewel men graag beweert dat studenten immobiel zijn in de zomervakantie, bewijs ik graag het tegendeel. Dat komt ook wel doordat ik nog uitwonende beurs kreeg, voor dat ik thuiswonend was. Althans voor het grootste gedeelte van deze maand. Een andere factor die er in meespeelt is mijn verhuizing van Zeist naar mijn ouders in Zwijndrecht door omstandigheden. Ik heb daardoor meer geld over voor wat tripjes.
Ik opende de maand met een rondrit met Iceman wederom, dit keer naar het oosten des lands, waar we Mark hadden verrast op zijn werk in Hglo, nadat we eerder via Apd-Zp-Hglo waren gegaan, en later naar Es zijn gegaan. Nog geen week later ben ik naar Helmond gegaan, en de dag erna gelijk naar Asd. En een week later zat ik weer te treinen rondom Gv met m'n vriend. En afgelopen dinsdag weer (-waar nog een verdacht pakketje was gevonden op Gv, dat bleek loos te zijn, aldus de nieuwsbrief van OV-Website). Vandaag voor nop naar Amf geweest. En zo kwam de maand dus al gauw vol!
Hieronder de grafiek, de box en de beknopte statistieken.
In feite komt het erop neer dat ik met minder reisdagen, slechts 470 meter minder heb gereisd dan juni. Natuurlijk blijft dat altijd frappant, omdat het aantal kilometers wat je reist bij benadering is. En wat zijn de meetpunten immers? Dus die decimalen altijd met een korreltje zout nemen...
Totaal aantal ritten:
43
Totaal aantal km:
2072,30
- Langste rit: 446,13 (Zwd-Rtd-Ut-Mt-Ehv-Zwd) op 15 juli
Op tijd binnen 3 minuten:
93,02%
Op tijd binnen 5 minuten:
100,00%
Gecontroleerd:
34,88%
Code: Selecteer alles
Datum % 3-5 % >5 %contr n ∑n Km ∑Km C NC
-----------------------------------------------------------------------
01.07 100,00 100,00 057,14 7 07 392,82 0392,82 4 3
02.07 100,00 100,00 062,50 1 08 021,29 0414,11 1 0
04.07 100,00 100,00 050,00 2 10 144,12 0558,23 0 2
07.07 100,00 100,00 045,45 1 11 021,29 0579,52 0 1
08.07 100,00 100,00 038,46 2 13 079,90 0659,42 0 2
15.07 095,00 100,00 035,00 7 20 446,13 1105,55 2 5
17.07 090,48 100,00 038,10 1 21 104,17 1209,72 1 0
18.07 091,30 100,00 034,78 2 23 123,56 1333,28 0 2
19.07 092,00 100,00 036,00 2 25 106,21 1439,49 1 1
21.07 089,66 100,00 034,48 4 29 102,82 1542,31 1 3
22.07 090,00 100,00 036,67 1 30 017,77 1560,08 1 0
23.07 090,32 100,00 035,48 1 31 016,28 1576,36 0 1
26.07 090,91 100,00 033,33 2 33 109,71 1686,07 1 1
27.07 091,43 100,00 034,29 2 35 106,21 1792,28 1 1
29.07 092,31 100,00 030,77 4 39 088,86 1881,14 0 4
31.07 093,02 100,00 034,88 4 43 191,16 2072,30 3 1
Legenda
%3-5: aantal ritten op tijd binnen 3 minuten in % (cumulatief)
% >5: aantal ritten op tijd binnen 5 minuten in % (cumulatief)
%contr: aantal keer gecontroleerd in % (cumulatief)
n: aantal ritten
∑n: aantal ritten cumulatief
Km: totaal aantal gereden kilometers bij benadering van die dag
∑Km: totaal aantal gereden kilometers bij benadering cumulatief
C: aantal keer gecontroleerd
NC: aantal keer niet gecontroleerd
Totaal
Overigens ben ik nu ook bezig geweest met totalen. Het totaalplaatje hieronder laat zien dat de controle nochtans op 1:3 blijkt te zijn. Dit is dus na 213 dagen / 7 maanden het geval.
Let ook op de punctualiteit die zich langzaamaan stabiliseert. Nogmaals is enige voorzichtigheid geboden: wat niet mee is geteld zijn uitgevallen ritten. Dit valt onder een andere categorie naar mijn mening.
Totaal aantal ritten:
410
Totaal aantal km:
16841,46
Op tijd binnen 3 minuten:
25 x - 88,05%
Op tijd binnen 5 minuten:
24 x - 94,15%
Gecontroleerd:
146 x - 35,61%
Top 5 meest genomen series in de afgelopen 7 maanden:
1. s5100: 57x (voornamelijk trajecten Zwd-Rtd, Rtd-Zwd, Ddr-Zwd en Zwd-Ddr)
2. s2800: 39x (voornamelijk Rtd-Ut v.v.)
3. s800 (inclusief de s20800): 29x (voornamelijk Asd-Ut v.v.)
4. s1900: 27x (erg diffuus, valt niet zo te zeggen, meerendeel lijkt Ddr-Ehv te zijn)
5. s2000: 24x (voornamelijk Db-Ut v.v.)
5. s500 (inclusief de s12500 Rtd-Amf v.v. en s20500 Rtd-Ut v.v.): 24x (voornamelijk Rtd-Ut v.v.)
5. s1700 (inclusief de s12700 Rtd-Amf v.v. en s21700 Rtd-Ut v.v.): 24x (voornamelijk Rtd-Ut v.v.)
Er was dus een tie-break op de 5e plaats. Als ik de gehele serie samen zou nemen, dan zou de Noordoost vanaf Rotterdam dus op 48x uitkomen (2e plaats). Ook niet geheel eerlijk, het gebeurde wel eens dat ik de 1700 Aml-Ut immers nam. De s5100 blijft vooralsnog een lokaal fenomeen bij mij, veel keus heb ik immers niet vanaf Zwd (aangezien de s5000 haast nergens aansluiting geeft op Ddr-Rtd).
Tot zover mijn lange verslag
![Steekt tong uit :p](./images/smilies/toungue.gif)
.