Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5819
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mikos »

Ik heb trouwens één vraag aangepast om te zien hoeveel invloed dat zou hebben (en omdat ik een mening gevormd heb over die vraag):

1. 50Plus
2. PvdA
3. SP
4. PVV
5. Partij voor de Dieren
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Hendrik
Berichten: 2554
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hendrik »

Wat een linkse rakkers hier! :shock: :P
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Ja, dat dacht ik ook al. :P

Ik ben toch niet de enige hier die Groenlinks helemaal niets vind? :|
SP is een stuk beter, maar sommige dingen heb ik nog steeds vraagtekens bij.
Laatst gewijzigd door Chrysa op ma 06 feb 2017, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Hmm... deze had ik ook niet helemaal verwacht...

1. DENK
2. PvdA
3. Vrijzinnige Partij
4. Piratenpartij
5. Artikel 1

Maarja, toch denk ik dat het geen van deze vijf gaat worden. Ik zit ook altijd weer met dat dilemma dat ik in een hoekje van het politieke spectrum zit waar eigenlijk geenenkele partij voorkomt. Ook nu weer haal ik nergens meer dan 65% overeenkomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Hier nog een linkse rakker!

1. GroenLinks 63%
2. D66 60%
3. Artikel1 60%
4. PvdA 57%
5. ChristenUnie 57%

Onderste 5 is ook leuk:

20. VNL 33%
21. GeenPeil 20%
22. Niet Stemmers 20%
23. Forum voor Democratie 17%
24. PVV 13%
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Daniel schreef:Ik zit ook altijd weer met dat dilemma dat ik in een hoekje van het politieke spectrum zit waar eigenlijk geenenkele partij voorkomt. Ook nu weer haal ik nergens meer dan 65% overeenkomt.
Maar je denkt wel dat er mensen bestaan die 100% achter de standpunten van één partij kunnen staan?

Hm. Nou ik er eens over nadenk schiet me opeens één naam tebinnen -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
baladid
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door baladid »

Geert W. uit V. in de provincie L.?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door gebruiker77 »

Nog een progressief - linkse:
1. GroenLinks
2. D66
3. PvdA
Van de grotere partijen..
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Ik vind het wel moeilijk, bij mij kwam ChristenUnie eruit. Ik had mij voorgenomen om GroenLinks te stemmen, maar ben toch op een heel aantal punten niet met hun eens, oa dat bindend referendum.

Ik heb een excel-sheet gemaakt met een overzicht waar partijen het wel en niet mee eens zijn, dat maakt het allicht overzichtelijker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12541
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Geert »

Over politiek gesproken: de hofstad heeft een nieuwe burgemeester gekozen, Pauline Krikke die voorheen burgemeester van Arnhem was. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen :)

Bij mij deed de stemwijzer raar dus ik heb maar de slechtziendenversie ingevuld, maar dit ging eigenlijk sneller dan de normale versie :P
Mijn lijstje:

1. D66: 23
2. GroenLinks: 22
3. DENK: 22
4. ChristenUnie: 22
5. PvdA: 21

Eigenlijk maar weinig verschillen in de top 5. De partij waarop ik waarschijnlijk ga stemmen zit er wel tussen, en op Denk en de Christenunie ga ik in ieder geval niet stemmen.

Thierry Baudet staat bij mij nog lager dan de PVV, ik vind het een prestatie :')
baladid
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door baladid »

Geert schreef:Over politiek gesproken: de hofstad heeft een nieuwe burgemeester gekozen, Pauline Krikke die voorheen burgemeester van Arnhem was. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen :)
Burgemeesters worden in Nederland niet gekozen, maar benoemd ;) Zolang ze dus niet benoemd is is nog niks zeker...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ze worden - als ik het goed onthouden heb - gekozen door de gemeenteraad en beëdigd door De Kroon, d.w.z. een afgevaardigde van de Koning of de Koning zelf.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13686
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Ja, dat dacht ik ook al. :P

Ik ben toch niet de enige hier die Groenlinks helemaal niets vind? :|
SP is een stuk beter, maar sommige dingen heb ik nog steeds vraagtekens bij.
Jesse Klaver is een aardige vent, maar zijn programma is een bloedbad voor mensen die ruim boven modaal verdienen, die kunnen tot 8% koopkracht inleveren om zijn plannetjes te betalen. Ik denk niet dat je zo meer empathie in de samenleving krijgt, eerder verbittering.

Ik zie verder bij jouw de piratenpartij hoog staan (bij anderen ook), ik overweeg in sterke mate daarop te gaan stemmen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hendrik
Berichten: 2554
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hendrik »

Hainje schreef:Ze worden - als ik het goed onthouden heb - gekozen door de gemeenteraad en beëdigd door De Kroon, d.w.z. een afgevaardigde van de Koning of de Koning zelf.
Je hebt het niet helemaal goed onthouden. :wink:
De gemeenteraad doet 'slechts' een aanbeveling aan de minister van BZK. Die aanbeveling moet in principe twee namen bevatten. Normaliter volgt de minister die aanbeveling, inclusief de volgorde van de namen. Vervolgens doet de minister van BZK (zoals dat gaat in ons stelsel met ministeriële verantwoordelijkheid) een voordracht aan de koning. De koning benoemt vervolgens de burgemeester bij koninklijk besluit. De desbetreffende persoon wordt beëdigd door de Commissaris van de Koning.
Zie bijvoorbeeld Rijksoverheid.nl en wetten.nl.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12541
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Geert »

baladid schreef:
Geert schreef:Over politiek gesproken: de hofstad heeft een nieuwe burgemeester gekozen, Pauline Krikke die voorheen burgemeester van Arnhem was. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen :)
Burgemeesters worden in Nederland niet gekozen, maar benoemd ;) Zolang ze dus niet benoemd is is nog niks zeker...
Officieel heb je gelijk, maar in de praktijk heeft de gemeenteraad voor haar gekozen en gaat ze benoemd worden ;) Men was overigens erg bang voor lekken, alle raadsleden moesten hun telefoon inleveren voordat ze de vergadering in gingen.

Overigens is Stemwijzer blijkbaar nogal lek maar hadden de developers wel de tijd om een beveiligingsonderzoeker uit te schelden. :roll:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5819
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mikos »

Maar hoeveel daarvan is dan weer waar? Kijk naar wat we met Amerika net achter de rug hebben, waarbij de verkiezingen eigenlijk volledig door de media gedomineerd werden en er achteraf allerlei zaken niet waar bleken te zijn. Ik denk dat ik me vanaf vandaag niks meer van heel die verkiezingen aan ga trekken (dat deed ik sowieso al niet echt), met al dat zogenaamde nieuws dat 'De PVV en PvdA populair zijn', hoeveel daarvan is list en bedrog?

En het duurt nog anderhalve maand... :X
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Hendrik
Berichten: 2554
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hendrik »

Geert schreef: Officieel heb je gelijk, maar in de praktijk heeft de gemeenteraad voor haar gekozen en gaat ze benoemd worden ;) Men was overigens erg bang voor lekken, alle raadsleden moesten hun telefoon inleveren voordat ze de vergadering in gingen.
Er is alsnog gelekt, want De Gelderlander wist vlak vóór de officiële bekendmaking de naam van Krikke al te noemen.
Geert schreef: Overigens is Stemwijzer blijkbaar nogal lek maar hadden de developers wel de tijd om een beveiligingsonderzoeker uit te schelden. :roll:
Volgens het bericht is nog niet bekend of developers dat in de code hebben gezet. Er is ook een site die claimt de stemwijzer te hebben 'gemanipuleerd'.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Ook een leuke: hoe reageert een partij op een simpele vraag...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Mijn top 5 ziet er toch iets anders uit dan die van jullie

1/2: VVD, D66
3: Ondernemers partij
4: christen unie
5: Vrijzinnige partij

Wat redelijk overeenkomt met mijn voorkeur, dus in mijn geval werkt de stemwijzer best goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Voor mijn huis staat overigens een aanplakbord voor de verkiezingen. Ik zag vanavond dat er nu ook een poster van Jezusleeft hangt, dus het trekt ook de wat exotischere partijen aan *O*

Hier nog de update van afgelopen zaterdag :Y
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Wat zijn die 100 jaar vrouwenkiesrechtposters? :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Partij voor de Dieren, als je goed kijkt zie je Marianne Thieme :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Ik denk dat ik de link mis tussen vrouwenkiesrecht en de Partij voor de dieren. :oops:
Ze zien er wel leuk uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ze is dit jaar de enige vrouwelijke lijsttrekker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Voor mij was het al een tijdje duidelijk, maar de stemwijzer bevestigde het voor mij: het wordt deze lente vooral stemmen op jonge progessief-linkse mannen. An sich heeft het ook wel voordelen om alle verkiezingen nu achter elkaar te krijgen... :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten