Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Zugführer »

Volgend jaar A. King (PVV), Beograd (RS) op de lijst?
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Dan richt ik wel de Partij voor Bullshit op ofzo, aansluiten bij een al bestaande partij zal ik niet snel doen denk ik (A)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13686
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Daantje schreef:Ik ben ook niet voor het nationaal zorgfonds maar ik vind wel dat we de kosten die gemaakt worden, eerlijker kunnen verdelen. Ik ben chronisch ziek en kan gelukkig nog werken maar voor dit soort dingen zou het soms financieel gunstiger zijn om niet te werken en dat lijkt me ook niet de bedoeling. En dat er altijd een grijs gebied blijft snap ik ook.
In zo'n geval zie ik liever dat de (relatief beperkte) groep chronisch zieken een extra vergoeding krijgt dan dat voor iedereen het eigen risico wordt afgeschaft.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Vinny schreef:In zo'n geval zie ik liever dat de (relatief beperkte) groep chronisch zieken een extra vergoeding krijgt
Dat was er, de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten, maar die is per 1 januari 2016 afgeschaft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Suus schreef:
Vinny schreef:In zo'n geval zie ik liever dat de (relatief beperkte) groep chronisch zieken een extra vergoeding krijgt
Dat was er, de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten, maar die is per 1 januari 2016 afgeschaft.
Volgens mij heeft het UWV daar nu een potje of regelingetje voor.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Klopt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door gebruiker77 »

Vinny schreef:
Daantje schreef:Ik ben ook niet voor het nationaal zorgfonds maar ik vind wel dat we de kosten die gemaakt worden, eerlijker kunnen verdelen. Ik ben chronisch ziek en kan gelukkig nog werken maar voor dit soort dingen zou het soms financieel gunstiger zijn om niet te werken en dat lijkt me ook niet de bedoeling. En dat er altijd een grijs gebied blijft snap ik ook.
In zo'n geval zie ik liever dat de (relatief beperkte) groep chronisch zieken een extra vergoeding krijgt dan dat voor iedereen het eigen risico wordt afgeschaft.
Waarom zou je het eigen risico niet afschaffen? De vraag is of je zieken of iedereen laat betalen voor de zorg. Ik kies dan liever voor het laatste. Anders gaan mensen zorg mijden, dat kan niet de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6502
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daantje »

VIRM schreef:
Suus schreef:
Vinny schreef:In zo'n geval zie ik liever dat de (relatief beperkte) groep chronisch zieken een extra vergoeding krijgt
Dat was er, de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten, maar die is per 1 januari 2016 afgeschaft.
Volgens mij heeft het UWV daar nu een potje of regelingetje voor.
Maar ook weer alleen als je een laag inkomen hebt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Gemeenten hebben vaak ook een regeling hiervoor.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

VIRM schreef:
Suus schreef:
Vinny schreef:In zo'n geval zie ik liever dat de (relatief beperkte) groep chronisch zieken een extra vergoeding krijgt
Dat was er, de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten, maar die is per 1 januari 2016 afgeschaft.
Volgens mij heeft het UWV daar nu een potje of regelingetje voor.
Moet je wel een uitkering krijgen via het UWV lijkt mij. Zelf zit ik in de bijstand en dat word via de gemeente geregeld. Mocht dat niet uitmaken, dan hoor ik graag van jullie hoe dat potje heet. Dan ga ik namelijk eens kijken of ik dat leeg kan trekken en zo weer verder kan investeren in mijzelf.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Je hebt er alleen recht op als je een uitkering volgens de WIA (specifiek in de regeling WGA of IVA), WAO*, WAZ** of Wajong (met 35% of meer arbeidsongeschiktheid) hebt. Vroeger had iedereen er recht op die onder een bepaald inkomen had, of dat nu uit werk of uitkering was.

* Geen nieuwe instromers meer sinds 29 december 2005
* Geen nieuwe instromers meer sinds 1 augustus 2004
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Kudt.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Als je langdurig in de bijstand zit kun je vaak via de gemeente extra (langdurigheids) toeslagen krijgen :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Je hebt er alleen recht op als je een uitkering volgens de WIA (specifiek in de regeling WGA of IVA), WAO*, WAZ** of Wajong (met 35% of meer arbeidsongeschiktheid) hebt. Vroeger had iedereen er recht op die onder een bepaald inkomen had, of dat nu uit werk of uitkering was.

* Geen nieuwe instromers meer sinds 29 december 2005
* Geen nieuwe instromers meer sinds 1 augustus 2004
Je kunt nog wel instromen in een aantal uitkeringsregelingen maar dan wel volgens vernieuwde regels.

(Suus verteld weer niet alles)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Je kan niet meer in de WAO of WAZ komen, alleen als je er voor de "sluitingsdatum" al in zat kan je deze uitkering nog krijgen. De wetten bestaan nog wel totdat iedereen dood is, weer gezond is of in de AOW zit, wat er ook eerder komt.

Voor de WAZ wordt ook geen premie meer afgedragen, de WAO-premie is nu de WIA-premie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

En voor de Wajong zijn er ook twee regelingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ja, maar ongeacht welke regeling maak je aanspraak op compensatie, dus verdere detaillering is overbodig. Het mierentopic is een paar deuren verderop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Hoor je mij over mieren :wink: ?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Als je langdurig in de bijstand zit kun je vaak via de gemeente extra (langdurigheids) toeslagen krijgen :idea: :wink: .
Dat weet ik, maar de vraag is of ik daar ooit recht op ga hebben. Heb dat al wel eens uitgezocht, maar volgens mij was de kans klein tot uitgesloten. Ik zit sinds januari 2015 in de bijstand, daarvoor in de WW en ZW. Ik kreeg bij WW/ZW ook geen kwijtschelding van gemeentelijke belastingen, dus ik neem aan dat ik dan wel boven de 110% bijstandsnorm zat. Geloof dat je 5 jaar onder de 110% bijstandsnorm moet zitten om die langdurigheidstoeslag te krijgen. Je weet nooit hoe het gaat lopen in het leven, maar het moet toch wel heel erg tegen zitten wil ik nog 3 jaar afhankelijk zijn van de bijstand. Dus daarom was ik benieuwd of er niet misschien nog andere potjes waren waar ik recht op heb.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

De poll geeft aan dat niemand hier op DENK gaat stemmen. :o
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Voor zover ik weet zitten hier dan ook geen Tüürken :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6061
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

CDA en 50PLUS doen het ook niet best :wink:
Goh.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door frankberg19 »

Ouderen zitten hier dan ook niet veel. GL doet het het best, niet gek op een OV-forum. Heb er zelf ook op gestemd.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door groningen »

Als je het station van Frankfurt am Main binnen rijdt, dan zit achter de ingang van de S-Bahntunnel (vanaf het westen dus) een stuk beton met daarop gespoten DENK. Coordinaten: 50.103383, 8.652447
Mr-W
Berichten: 3076
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Dit stukje uit BILD.de gaat wilders nog wat stemmen opleveren verwacht ik
Afbeelding
frankberg19 schreef:Ouderen zitten hier dan ook niet veel. GL doet het het best, niet gek op een OV-forum. Heb er zelf ook op gestemd.

Verklaard ook wel de nummer 2 D66.
In mijn omgeving is juist de VVD de populairste partij.
groningen schreef:Als je het station van Frankfurt am Main binnen rijdt, dan zit achter de ingang van de S-Bahntunnel (vanaf het westen dus) een stuk beton met daarop gespoten DENK. Coordinaten: 50.103383, 8.652447
Is daar ook het logo van Denk aangebracht?
regenmaker schreef:De poll geeft aan dat niemand hier op DENK gaat stemmen. :o
Denk gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat de PVV kleiner wordt, nog aardig wat allochtonen stemde in 2012 op Wilders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten