Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

SLToilet schreef:Gisteren op Amf zag ik D66 prominent maar ook de SP en GroenLinks zijn langsgeweest, de SP getuige de kontgattomaten van de "Pak de Macht"-campagne in blauw op het asfalt.
PvdA was vanmorgen ook nog enigszins onopvallend aanwezig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MarkNL
Berichten: 486
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MarkNL »

MarkNL schreef:D66, PvdA en vooral GroenLinks waren (te) vertegenwoordigd op Leiden Centraal vanmorgen. Hoop wel dat onze groene vrienden hun zooi opruimen :').
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat later op de dag de boel keurig was opgeruimd :pos: .
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

GroenLinks is fanatiek in Gelderland, heb ze vandaag gespot in Arnhem, Ede en Zevenaar. Geen andere partijen gezien vandaag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door groningen »

Het blijkt dus dat Groen Links in Groningen van de eerste tot de laatste trein aanwezig is op het station. Ja tot 2.15 in de ochtend en dat dus 4 dagen lang. Oh ja; 1 dag was Partij van de Dieren ook aanwezig en vandaag een appel van D66 gekregen. Niet zo zeer om op hun te stemmen, maar dat ik ing stemmen. Ja, ja; het kan natuurlijk waar zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

MarkNL schreef:
MarkNL schreef:D66, PvdA en vooral GroenLinks waren (te) vertegenwoordigd op Leiden Centraal vanmorgen. Hoop wel dat onze groene vrienden hun zooi opruimen :').
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat later op de dag de boel keurig was opgeruimd :pos: .
Maar is dat ook door hun gedaan? Of hebben ze dat gewoon aan de schoonmaakturrek overgelaten?
MarkNL
Berichten: 486
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MarkNL »

Dat durf ik je niet te zeggen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6060
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef:Van deze partijen lagen er gisteren diverse folders in de Rotterdamse metro :? .
Dat ligt niet aan deze partijen maar omdat mensen te beroerd zijn spullen die ze niet meer nodig hebben in prullenbak te gooien of mee te nemen naar huis.
Goh.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SLToilet »

Het was gisteren weer lekker moddergooien tijdens het debat, wat ik zelf altijd leuk vind om te zien, maar er vielen mij een aantal zaken in ernstige mate op:

- Rutte versus Segers over energie.

Wat heb ík staan vloeken voor de tv! Rutte durft bij hoog en laag te beweren dat zijn beleid met een bijna nonexistente verschuiving naar schone energie uiteindelijk de beste oplossing zou zijn, pffft! En Rutte vond dat Segers een groene muur zou optrekken waarbij Rutte zei dat hij totaal geen rekening hield met andere landen die vervuilen. Maar zoals Segers al zei: wij zitten in de STAARTgroep en WIJ zijn juist de vervuilers waarvoor onze buurlanden nog het liefst een groene muur zouden optrekken! En dan durft Rutte ook nog eens aan te halen dat omwille van die transitie kolencentrales hier sluiten maar dan een bruinkoolveld in Polen opent terwijl wij ook veel meer belasting zouden gaan betalen (wij betalen dan inderdaad meer belasting, maar die gaat naar windmolens voor onze toekomst). En dan zou Rutte's plan op den duur goedkoper zijn? Alleen op de korte termijn, maar als wij dadelijk de enige zijn waarvoor nog olie moet worden gepompt uit de Arabische wereld en we één gigantisch zinkgat hebben in Groningen gaat het ons miljarden kosten. Oh ja en die import uit Arabische landen de afgelopen 40 jaar bleek ook al een belangrijke inkomstenbron voor het financieren van terrorisme. Maar daarbuiten: ik hoorde vanuit Rutte's mond een ordinair staaltje Shellpropaganda waarmee we onze toekomstige generaties opzadelen.

- Wilders over de islam:
Hij zei iets waarvan hij had moeten weten dat dat niet waar is. Want één ding is zeker: Jezus staat wél in de koran.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
waldo79
Berichten: 7692
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Het is duidelijk dat je geen fan bent van Rutte. Ik vond het bepaald geen spetterend debat. Geen uitgesproken hoogvliegers noch dieptepunten.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SLToilet »

Ronaldussen schreef:
KM46 schreef:Van deze partijen lagen er gisteren diverse folders in de Rotterdamse metro :? .
Dat ligt niet aan deze partijen maar omdat mensen te beroerd zijn spullen die ze niet meer nodig hebben in prullenbak te gooien of mee te nemen naar huis.
Dan zijn er twee dingen mogelijk:
- Mensen in het algemeen zijn lui en laten troep rondslingeren in de trein ongeacht politieke kleur.
- Mensen hebben een bepaalde politieke opvatting over de betreffende partij, lezen het graag of juist niet en laten deze min of meer bewust achter. Waarachter je dan een politieke opvatting zou kunnen vinden. Misschien laten aanhangers van Groenlinks wel al dat papier rondslingeren, wie weet (jaha, dat zou gek zijn natuurlijk!)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10655
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

SLToilet schreef:- Wilders over de islam:
Hij zei iets waarvan hij had moeten weten dat dat niet waar is.
:shock:

Geert liegt anders nóóit!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51008
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dankzij de gemeente Rotterdam kan je nu in Rotterdam, Utrecht en Groningen live de opkomst volgen, en na 21:15 de uitslagen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 486
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MarkNL »

SLToilet schreef:En dan durft Rutte ook nog eens aan te halen dat omwille van die transitie kolencentrales hier sluiten maar dan een bruinkoolveld in Polen opent terwijl wij ook veel meer belasting zouden gaan betalen (wij betalen dan inderdaad meer belasting, maar die gaat naar windmolens voor onze toekomst).
Het spijt mij te zeggen voor je, maar Rutte heeft hier gewoon een goed punt. Bij een versneld sluiten van kolencentrales zullen betrouwbare alternatieven aanwezig moeten zijn. Wegens de aversie tegen kernenergie komt de rekensom snel uit bij fossiele brandstofcentrales zoals gas en kolen.

Dat is een trend die momenteel afspeelt in Duitsland. In een paniekreactie na Fukushima hebben de Duitsers besloten de kerncentrales versneld af te schakelen. Dat geeft echter problemen op windstille koude winterdagen bijvoorbeeld. Vanuit windenergie is er dan nauwelijks productie en je duurzame productie is gesloten. Dat betekend dus dat de Duitse (en omliggende landen want Europees net) centrales flink harder moeten werken. Laten dat in Duitsland en Polen nou net onder andere die vervelende bruinkoolcentrales zijn. Zodoende was er in 2016 al toename van CO2 uitstoot in Duitsland.

Dat is waarom Rutte een goed punt heeft op dit vlak. Zulke zaken moet je op Europees vlak aanpakken en daarbij zorgen voor goede alternatieven. Dat is meer dan het land volplempen met windmolens en per direct kolen/gascentrales sluiten. Als wij dat doen komt onze prut simpelweg uit de enorme bruinkoolgroeven net over de grens bij Limburg. En juist het allesverslindende Tagesbau is hetgeen wat mijn inziens zo snel mogelijk moeten stoppen.

NB: wat betreft olie uit het Midden-Oosten, het lijkt erop dat Amerika een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de productie. De OPEC zit met flinke voorraden over doordat Amerika (en Canada) steeds meer zelf produceren (link).
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Gekko123 »

Rutte heeft deels gelijk. Betere oplossing is wat mij betreft juist investeren in zonne-energie en windenergie en naar gelang de capaciteit toeneemt de kolencentrales langzaam sluiten. En dat zal dan een oplossing worden dat over meerdere kabinetten uitgesmeerd zal moeten worden. Maar goed, dat is in ons democratisch stelsel natuurlijk utopisch waarin partijen alles in 4 jaar proppen en zaken waarvoor uitsmeren over meerdere kabinetten nodig is juist vooruitschuiven.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door groningen »

Je verzint het niet; een bus van Klaver fietsparkeren bij station Groningen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6060
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Zojuist voor het eerst mijn stem uitgebracht in mijn nieuwe gemeente *O* Wel een beetje jammer dat een aantal partijen zonodig verkiezingsborden bij de ingang van het stembureau moesten plaatsen :N
Goh.
Jonkervoort
Berichten: 324
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jonkervoort »

SLToilet schreef:En dan durft Rutte ook nog eens aan te halen dat omwille van die transitie kolencentrales hier sluiten maar dan een bruinkoolveld in Polen opent
en doet Nederland het ongeveer even goed op het gebied van hernieuwbare energie als Polen :?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door groningen »

Volgens mij kun je Polen gewoon ruiken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10655
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

:Y Net zoals Nederland, dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51008
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Kunnen we niet zoiets als dit tussen twee waddeneilanden bouwen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterkrachtcentrale_Rance
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Gaat de Waddenzee daarvan niet naar de vinkentering?

Maar als je zo'n sluis aanlegt dan lijkt het stuk tussen Den Helder en Texel mij wel interessant. Weg er overheen en er kan een rechtstreekse verbinding tussen Texel en station Den Helder worden geboden. :P
🍉
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Groens
Berichten: 23
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 16:00

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Groens »

Op de Oosterscheldekering wordt op het moment een proef gedaan met turbines die draaien door de stroming van het water, een soort windmolens maar dan niet zo hoog :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Ronaldussen schreef:Wel een beetje jammer dat een aantal partijen zonodig verkiezingsborden bij de ingang van het stembureau moesten plaatsen :N
Nouja, dat waren in elk geval wel slimmere campagnevoerders dan in Amersfoort. Daar stonden ze bij de uitgang van het stembureau op het station te flyeren :P

De hogere opkomst was wel te merken, stond rond 8.15 uur nog even in de rij terwijl dat in het verleden niet echt vaak voorkwam. (Hoewel ik dan wel vaak pas 's middags stemde)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ik heb daarnet mijn stem uitgebracht op de piratenpartij.
Gaat de Waddenzee daarvan niet naar de vinkentering?
Dat zal ook wel weer meevallen. De aanleg van de afsluitdijk heeft ook niet tot de ecologische ineenstorting van Nederland geleid. Wel in de afname van de visserij trouwens. Er vinden nu wel experimenten plaats om hier ook wat te doen aan stroomopwekking door gebruik te maken van interactie tussen zout- en zoet water.

Wat een heel belangrijk aspect is met betrekking tot duurzame energie is, en dat heeft Mark_NL hier boven mij goed verwoord, is de opslag van energie. Zon en wind kunnen wel in energiebehoefte voorzien, maar de verdeling er van levert (vaak) grote transportverliezen op en je kunt de energie niet zo goed effectief opslaan. Je hoort er helaas in het publieke debat er heel weinig over. Als hier doorbraken worden bereikt dan is dat wel heel belangrijk voor de duurzame energievoorziening. En bovendien kan dan de gaswinning in Groningen ook eerder stoppen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten