Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door GroeneRuiter »

......dat ik me vanmiddag rot schrok doordat een oude vrouw met fiets aan de hand het een goed idee vond over te steken terwijl ik met 80 km/u aan kwam rijden. Volgens mijn bijrijder keek ze niet eens. :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dus bonuspunten? *O*
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door GroeneRuiter »

Gelukkig niet. :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21493
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Was het bij een zebrapad en/of stonden er verkeerslichten?
Durashift schreef: Een goed exemplaar, zeker ONK wat mij betreft, is toch wel weer in waarde aan het stijgen. Aanbod is schaars natuurlijk.
Wat is ONK?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Durashift schreef:Netjes toch, voor een 2 liter (TCT?)

Een goed exemplaar, zeker ONK wat mij betreft, is toch wel weer in waarde aan het stijgen. Aanbod is schaars natuurlijk.
Nee, geen turbo. Wel met automaat. De officiële score volgens de fabriek is iets van 1 op 9,5 dus het valt nog reuze mee.

Schaars zijn ze zeker. Wij XM-rijders zijn al in het stadium beland dat we naar elkaar zwaaien ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Meltrain schreef: Wat is ONK?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

ONK, dat staat voor Origineel Nederlands Kenteken.

Dat betekent kort gezegd dat de auto nieuw in Nederland is verkocht. Waarom dat bijzonder zou moeten zijn? Nou, veel klassiekers en liefhebbersauto's worden uit het buitenland gehaald, omdat het aanbod daar groter is en/of omdat de kans groter is om een exemplaar te vinden waar geen vermogen aan laswerk in moet.

Dan krijg je dus een oudere auto met een kenteken uit een veel nieuwere serie, of een klassieker met kenteken uit een speciale serie voor oldtimers. Dan zie ik, en ik denk Durashift en andere liefhebbers met mij, toch iets liever een oude auto met een ONK, want die is sinds nieuw in Nederland en dat vinden wij toch een stukje specialer en waardevoller.

Dus als je dacht dat alleen bus- en treinfappers van die neuroten waren - think again!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Au! 't is me wat! *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21493
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Aking schreef:
Meltrain schreef: Wat is ONK?
Uiteraard heb ik op Google gezocht, maar ik kon het niet (meteen) vinden.

@nvdw: Bedankt voor de uitleg. Ik heb weinig met auto's (afgezien van het feit dat ze handig zijn), dus ik zou hier nooit aan gedacht hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Meltrain schreef:
Aking schreef:
Meltrain schreef: Wat is ONK?
Uiteraard heb ik op Google gezocht, maar ik kon het niet (meteen) vinden.
Ja sorrie ik heb het gestartpaged (A)

En soms helpt het om iets meer (steek)woorden toe te voegen, "ONK auto" deed bij mij de truukje *O*
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door GroeneRuiter »

[quote="Meltrain"]Was het bij een zebrapad en/of stonden er verkeerslichten?

Nee, het was op een provinciale weg vlak bij de bebouwde kom, maar ik hoefde nog niet af te remmen. Er was verder geen oversteekplaats o.i.d. Ze stak dus blind de weg over op een plek die daar ook niet voor bedoeld is.

EDIT: Ik zie dat ik heel goed kan quoten. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je mist de [/quote] op het einde (A)
en-es
Berichten: 4566
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik heb gisteren een exemplaar van Spoorwegen 2020 kunnen kopen in een boekhandel. In het voorwoord schrijft de schrijver Richard Latten dat het boek wat beknopter is geworden. Dat klopt wel, 696 bladzijden tegenover 832 bladzijden die Spoorwegen 2019 heeft.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8923
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb de edities 2015, 2017 en 2018 op mijn plank liggen en overweeg 2020 binnenkort te bestellen. Ik denk dat het compacter maken van het boek zijn vruchten slechts voor korte termijn afwerpt. Door de nog steeds behoorlijke omvang van het boek is het risico op een vertraagd afgesloten manuscript groot.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5305
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Hij zal in ieder geval niet snel zo klein worden als de editie uit 1978 die hier op de plank staat. :mrgreen:
en-es
Berichten: 4566
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Die had 88 bladzijden en er werden 8 landen behandeld. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Toch vind ik de gedetailleerdheid van recentere jaargangen erg fijn. Als je in oudere jaargangen iets gaat opzoeken is de informatie soms erg summier en pak ik er toch nog eens een (anderstalige) Wikipedia-pagina bij.

De Nederlandse Wikipedia is qua spooronderwerpen vaak een bondige samenvatting van de jaarboeken, totdat een paar jaar geleden de klad er is ingenomen. Veel ontwikkelingen besproken in recente jaargangen vind je er niet meer terug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4566
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Als ik naar alle delen vanaf de eerste uitgave in 1978 kijk dan zie ik dat t/m 1994 het boek een handzaam formaat had. Daarna werd het dikker en vanaf 2006 werd het minder handzaam. En er was een tijd dat de boeken voor sinterklaas al in de winkels lagen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Kroatische snackbar in de straat staat in lichterlaaie :cry:

https://twitter.com/mediatvnl/status/12 ... 98817?s=21

https://twitter.com/mediatvnl/status/12 ... 79905?s=21

Update: Er is een evacuatiebus van de RET onderweg, dit is geen klein brandje meer.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 08 mar 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

De spoorwereld was vroeger natuurlijk een stuk overzichtelijker dan nu met alle particuliere spoorvervoerders, zowel reizigers- als goederen-.

Tel daarbij op dat het wordt samengesteld door één man met een fulltime baan, die ook nog een goed deel van zijn vrije tijd zelf achter al die treinen aangaat om ze op de plaat te zetten, en dan is het begrijpelijk dat het wel even kan duren. Als ik zo'n boek zou uitgeven zou ik graag compleet zijn en zo actueel als maar kan in een jaarboek, dus zou ik zelf de ingang van de nieuwe dienstregeling nog even afwachten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

NLAlert ondertussen. Met een verkeerde straatnaam erin #fail
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

En de metro mag niet meer stoppen op station Delfshaven. Reisadvies van de RET: Stukje lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1979
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Ook lijn 4 en 8 rijden daar nu niet.

Bij beide lijnen staat op de RET-site de volgende info:
Stremming. Tram 4 en tram 8 omgeleid. Extra reistijd tot 15 min.
Door een stremming Schiedamseweg is er op tramlijn 4 in beide richtingen en tramlijn 8 in beide richtingen een omleiding ingesteld via Nieuwe Binnenweg, Mathenesserlaan, Mathenesserdijk. De volgende haltes zijn vervallen: Delfshaven, Zeilmakersstraat, Van Duylstraat en Ruilstraat. Houd rekening met een extra reistijd tot 15 min. Advies: maak zoveel mogelijk gebruik van metro A, B of C.
Voor lijn 8 begrijp ik dit niet want dan zou die vanuit de Spanjaardstraat rechtsaf naar de Nieuwe Binnenweg moeten; maar als daar de tram mag rijden hoeft het metrostation toch niet dicht?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Volgens mij kan lijn 8 prima keren op de Pelgrimsstraat, maar in plaats daarvan lijkt op het Eendrachtsplein rechtsaf de Nieuwe Binnenweg opgereden te worden om zo naar Spangen te rijden.

Edit: Er wordt gekeerd op de Pelgrimsstraat, maar een wagen is naar Spangen gestuurd om Marconiplein - Spangen te gaan pendelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8019
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Vandaag in de lijst met dronken aankopen: Vliegtickets naar Finland. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten