Mag ik even kwijt
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46
Re: Mag ik even kwijt
......dat ik me vanmiddag rot schrok doordat een oude vrouw met fiets aan de hand het een goed idee vond over te steken terwijl ik met 80 km/u aan kwam rijden. Volgens mijn bijrijder keek ze niet eens. :N
Re: Mag ik even kwijt
Dus bonuspunten? *O*
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46
Re: Mag ik even kwijt
Gelukkig niet. :')
Re: Mag ik even kwijt
Was het bij een zebrapad en/of stonden er verkeerslichten?
Wat is ONK?Durashift schreef: Een goed exemplaar, zeker ONK wat mij betreft, is toch wel weer in waarde aan het stijgen. Aanbod is schaars natuurlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Nee, geen turbo. Wel met automaat. De officiële score volgens de fabriek is iets van 1 op 9,5 dus het valt nog reuze mee.Durashift schreef:Netjes toch, voor een 2 liter (TCT?)
Een goed exemplaar, zeker ONK wat mij betreft, is toch wel weer in waarde aan het stijgen. Aanbod is schaars natuurlijk.
Schaars zijn ze zeker. Wij XM-rijders zijn al in het stadium beland dat we naar elkaar zwaaien ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Mag ik even kwijt
Meltrain schreef: Wat is ONK?
KM46 schreef:Google het en je weet het :pos:.
Re: Mag ik even kwijt
ONK, dat staat voor Origineel Nederlands Kenteken.
Dat betekent kort gezegd dat de auto nieuw in Nederland is verkocht. Waarom dat bijzonder zou moeten zijn? Nou, veel klassiekers en liefhebbersauto's worden uit het buitenland gehaald, omdat het aanbod daar groter is en/of omdat de kans groter is om een exemplaar te vinden waar geen vermogen aan laswerk in moet.
Dan krijg je dus een oudere auto met een kenteken uit een veel nieuwere serie, of een klassieker met kenteken uit een speciale serie voor oldtimers. Dan zie ik, en ik denk Durashift en andere liefhebbers met mij, toch iets liever een oude auto met een ONK, want die is sinds nieuw in Nederland en dat vinden wij toch een stukje specialer en waardevoller.
Dus als je dacht dat alleen bus- en treinfappers van die neuroten waren - think again!
Dat betekent kort gezegd dat de auto nieuw in Nederland is verkocht. Waarom dat bijzonder zou moeten zijn? Nou, veel klassiekers en liefhebbersauto's worden uit het buitenland gehaald, omdat het aanbod daar groter is en/of omdat de kans groter is om een exemplaar te vinden waar geen vermogen aan laswerk in moet.
Dan krijg je dus een oudere auto met een kenteken uit een veel nieuwere serie, of een klassieker met kenteken uit een speciale serie voor oldtimers. Dan zie ik, en ik denk Durashift en andere liefhebbers met mij, toch iets liever een oude auto met een ONK, want die is sinds nieuw in Nederland en dat vinden wij toch een stukje specialer en waardevoller.
Dus als je dacht dat alleen bus- en treinfappers van die neuroten waren - think again!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Mag ik even kwijt
Au! 't is me wat! *O*
Re: Mag ik even kwijt
Uiteraard heb ik op Google gezocht, maar ik kon het niet (meteen) vinden.Aking schreef:Meltrain schreef: Wat is ONK?KM46 schreef:Google het en je weet het :pos:.
@nvdw: Bedankt voor de uitleg. Ik heb weinig met auto's (afgezien van het feit dat ze handig zijn), dus ik zou hier nooit aan gedacht hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Ja sorrie ik heb het gestartpaged (A)Meltrain schreef:Uiteraard heb ik op Google gezocht, maar ik kon het niet (meteen) vinden.Aking schreef:Meltrain schreef: Wat is ONK?KM46 schreef:Google het en je weet het :pos:.
En soms helpt het om iets meer (steek)woorden toe te voegen, "ONK auto" deed bij mij de truukje *O*
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46
Re: Mag ik even kwijt
[quote="Meltrain"]Was het bij een zebrapad en/of stonden er verkeerslichten?
Nee, het was op een provinciale weg vlak bij de bebouwde kom, maar ik hoefde nog niet af te remmen. Er was verder geen oversteekplaats o.i.d. Ze stak dus blind de weg over op een plek die daar ook niet voor bedoeld is.
EDIT: Ik zie dat ik heel goed kan quoten. *O*
Nee, het was op een provinciale weg vlak bij de bebouwde kom, maar ik hoefde nog niet af te remmen. Er was verder geen oversteekplaats o.i.d. Ze stak dus blind de weg over op een plek die daar ook niet voor bedoeld is.
EDIT: Ik zie dat ik heel goed kan quoten. *O*
Re: Mag ik even kwijt
Je mist de [/quote] op het einde (A)
Re: Mag ik even kwijt
Ik heb gisteren een exemplaar van Spoorwegen 2020 kunnen kopen in een boekhandel. In het voorwoord schrijft de schrijver Richard Latten dat het boek wat beknopter is geworden. Dat klopt wel, 696 bladzijden tegenover 832 bladzijden die Spoorwegen 2019 heeft.
Re: Mag ik even kwijt
Ik heb de edities 2015, 2017 en 2018 op mijn plank liggen en overweeg 2020 binnenkort te bestellen. Ik denk dat het compacter maken van het boek zijn vruchten slechts voor korte termijn afwerpt. Door de nog steeds behoorlijke omvang van het boek is het risico op een vertraagd afgesloten manuscript groot.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Mag ik even kwijt
Hij zal in ieder geval niet snel zo klein worden als de editie uit 1978 die hier op de plank staat.
Re: Mag ik even kwijt
Die had 88 bladzijden en er werden 8 landen behandeld. :D
Re: Mag ik even kwijt
Toch vind ik de gedetailleerdheid van recentere jaargangen erg fijn. Als je in oudere jaargangen iets gaat opzoeken is de informatie soms erg summier en pak ik er toch nog eens een (anderstalige) Wikipedia-pagina bij.
De Nederlandse Wikipedia is qua spooronderwerpen vaak een bondige samenvatting van de jaarboeken, totdat een paar jaar geleden de klad er is ingenomen. Veel ontwikkelingen besproken in recente jaargangen vind je er niet meer terug.
De Nederlandse Wikipedia is qua spooronderwerpen vaak een bondige samenvatting van de jaarboeken, totdat een paar jaar geleden de klad er is ingenomen. Veel ontwikkelingen besproken in recente jaargangen vind je er niet meer terug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Als ik naar alle delen vanaf de eerste uitgave in 1978 kijk dan zie ik dat t/m 1994 het boek een handzaam formaat had. Daarna werd het dikker en vanaf 2006 werd het minder handzaam. En er was een tijd dat de boeken voor sinterklaas al in de winkels lagen.
Mag ik even kwijt
De Kroatische snackbar in de straat staat in lichterlaaie
https://twitter.com/mediatvnl/status/12 ... 98817?s=21
https://twitter.com/mediatvnl/status/12 ... 79905?s=21
Update: Er is een evacuatiebus van de RET onderweg, dit is geen klein brandje meer.
https://twitter.com/mediatvnl/status/12 ... 98817?s=21
https://twitter.com/mediatvnl/status/12 ... 79905?s=21
Update: Er is een evacuatiebus van de RET onderweg, dit is geen klein brandje meer.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 08 mar 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
De spoorwereld was vroeger natuurlijk een stuk overzichtelijker dan nu met alle particuliere spoorvervoerders, zowel reizigers- als goederen-.
Tel daarbij op dat het wordt samengesteld door één man met een fulltime baan, die ook nog een goed deel van zijn vrije tijd zelf achter al die treinen aangaat om ze op de plaat te zetten, en dan is het begrijpelijk dat het wel even kan duren. Als ik zo'n boek zou uitgeven zou ik graag compleet zijn en zo actueel als maar kan in een jaarboek, dus zou ik zelf de ingang van de nieuwe dienstregeling nog even afwachten.
Tel daarbij op dat het wordt samengesteld door één man met een fulltime baan, die ook nog een goed deel van zijn vrije tijd zelf achter al die treinen aangaat om ze op de plaat te zetten, en dan is het begrijpelijk dat het wel even kan duren. Als ik zo'n boek zou uitgeven zou ik graag compleet zijn en zo actueel als maar kan in een jaarboek, dus zou ik zelf de ingang van de nieuwe dienstregeling nog even afwachten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Mag ik even kwijt
NLAlert ondertussen. Met een verkeerde straatnaam erin #fail
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
En de metro mag niet meer stoppen op station Delfshaven. Reisadvies van de RET: Stukje lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Ook lijn 4 en 8 rijden daar nu niet.
Bij beide lijnen staat op de RET-site de volgende info:
Bij beide lijnen staat op de RET-site de volgende info:
Voor lijn 8 begrijp ik dit niet want dan zou die vanuit de Spanjaardstraat rechtsaf naar de Nieuwe Binnenweg moeten; maar als daar de tram mag rijden hoeft het metrostation toch niet dicht?Stremming. Tram 4 en tram 8 omgeleid. Extra reistijd tot 15 min.
Door een stremming Schiedamseweg is er op tramlijn 4 in beide richtingen en tramlijn 8 in beide richtingen een omleiding ingesteld via Nieuwe Binnenweg, Mathenesserlaan, Mathenesserdijk. De volgende haltes zijn vervallen: Delfshaven, Zeilmakersstraat, Van Duylstraat en Ruilstraat. Houd rekening met een extra reistijd tot 15 min. Advies: maak zoveel mogelijk gebruik van metro A, B of C.
Mag ik even kwijt
Volgens mij kan lijn 8 prima keren op de Pelgrimsstraat, maar in plaats daarvan lijkt op het Eendrachtsplein rechtsaf de Nieuwe Binnenweg opgereden te worden om zo naar Spangen te rijden.
Edit: Er wordt gekeerd op de Pelgrimsstraat, maar een wagen is naar Spangen gestuurd om Marconiplein - Spangen te gaan pendelen.
Edit: Er wordt gekeerd op de Pelgrimsstraat, maar een wagen is naar Spangen gestuurd om Marconiplein - Spangen te gaan pendelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Vandaag in de lijst met dronken aankopen: Vliegtickets naar Finland. :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten