Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Komt die grafiek van "De Speld"?
🍉
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nee, van "de Wervelwind". Da zieje toch? :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

JordiBrabant schreef:Alleen op basis van een aantal overleden per inwoner kun je vergelijkingen maken.
Overledenen per (bijvoorbeeld) miljoen inwoners van een land geeft juist een bizarre vertekening. In dat kader scoort San Marino met in totaal 41 coronaslachtoffers waanzinnig hoog, terwijl de VS met 1800 doden per dag niet boven Nederland uitkomt. Gewoon, vanwege het totaal aantal inwoners, en omdat een uitbraak in grotere landen meestal min of meer lokaal is.

Bij veel statistische zaken is er een duidelijk verband tussen totale bevolking en verschijnsel (kinderen per inwoner, OV-gebruik per inwoner), maar die relatie is er in dit geval eigenlijk niet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Hainje schreef:Komt die grafiek van "De Speld"?
Ik zie er meer de hersenen van ons orakel in eigenlijk.
huibf
Donateur
Berichten: 4125
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

trolly schreef:
JordiBrabant schreef:Alleen op basis van een aantal overleden per inwoner kun je vergelijkingen maken.
Overledenen per (bijvoorbeeld) miljoen inwoners van een land geeft juist een bizarre vertekening. In dat kader scoort San Marino met in totaal 41 coronaslachtoffers waanzinnig hoog, terwijl de VS met 1800 doden per dag niet boven Nederland uitkomt. Gewoon, vanwege het totaal aantal inwoners, en omdat een uitbraak in grotere landen meestal min of meer lokaal is.

Bij veel statistische zaken is er een duidelijk verband tussen totale bevolking en verschijnsel (kinderen per inwoner, OV-gebruik per inwoner), maar die relatie is er in dit geval eigenlijk niet.
Volgensmij is een cijfer tov de bevolkingsdichtheid per m2 een veel logischer verhouding.
Maar ook dat is niet heel nauwkeurig.
Je ziet het al in NL. Het zuiden is een stuk erger getroffen dan het noorden.
ovforens
Berichten: 325
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door ovforens »

Het antwoord op deze brief gaat bepalend zijn voor het openbaar vervoer de komende maanden en jaren, het voortbestaan van bedrijven en of er uberhaupt iemand in gaat schrijven op nieuwe concessies.

https://www.ov-nl.nl/wp-content/uploads ... ng-OV-.pdf
wouter15
Berichten: 1158
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

'Verplicht mondkapjes in trein, bus en tram, anderhalve meter is onwerkbaar' - https://nos.nl/l/2332447
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Dus kan NS het 'experiment' tussen Groningen en Zwolle maar beter opdoeken?
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat besluiten ze uiteraard pas na het experiment :Y *O*
ovforens
Berichten: 325
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door ovforens »

Soms moet je eerst iets uit proberen zodat je je vooraf gestelde hypothese "dat gaat toch niet werken" ook kan onderbouwen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Gisteren heb ik de beelden ervan gezien, en eigenlijk vond ik het wel tonend. De Spanjaarden zijn duidelijk op de teentjes getrapt, maar als ze het echt meenden zouden ze wel overleggen met de Nederlandse regering. Dat doen ze niet, en dus doen ze dit vooral voor de eigen bühne.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik snap geloof ik niet helemaal waar dat "Spanje is boos op Nederland" vandaan komt in dit geval. Dit is toch gewoon een kribbige reactie van een Spaanse minister op een betweterige vraag van een buitenlandse journalist? Elke Europese regering krijgt een spervuur van kritiek over e aanpak van de coronacrisis over zich heen, het maakt niet uit wat de aanpak is. Dus als er weer eens iemand vindt dat je het niet goed doet kan ik me best voorstellen dat zo'n man even uit z'n slof schiet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

En ondertussen wordt daar wel een hoop van ons Openbaar vervoer materieel gebouwd

63x CAF Urbos Trams en 30x CAF Inneo Metro’s voor het GVB (met optie om nog 30 metro’s extra te bestellen), weet even niet hoeveel trams zijn geleverd, metro’s zijn in aanbouw
49x CAF Urbos Trams voor U-OV, waarvan 35 geleverd
206x CAF Civity Treinen voor de NS, waarvan er nu 100 van rond rijden in Nederland

Dus mijn mening is, dat Spanje even ophoudt met hun propaganda tegen Nederland, tis namelijk al een aantal weken bezig nu, eerst over geld, nu over de ‘lockdown’, als ze zo stoer zijn om het tegen hun pers te zeggen, laat het ze dan ook net zo stoer tegen onze regering doen. Maar nee, dat durven ze niet. We zijn een zelfstandig land, die ook zijn eigen regels heeft en daar heeft Spanje niks over te zeggen
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat laatste vast, en dat eerste ook zeker. Zoutberg is geslachtofferd voor binnenlands politiek gebruik, maar dat risico nam hij wel enigszins met zijn vraag, lijkt me. Zo'n strovuurtje lijkt me niet echt een conflict tussen naties, hooguit wat vlagvertoon.

Wat in dit verband wel aardig is, is dat burgemeester Halsema voorstelt een aantal Amsterdamse publiekstrekkers open te stellen voor bepaalde doelgroepen, verwijzend naar het Spaanse voorbeeld.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Voor reizen met Thalys is het dragen van een gezichtsmasker per vandaag verplicht. Thalys zal geen boete uitschrijven als je geen masker draagt, maar de Belgische autoriteiten kunnen dat wel doen. Thalys rijdt dagelijks een retour naar Brussel waarbij steeds gemiddeld 50 mensen in de trein zitten.

De Nederlandse vervoerders hebben ook nieuwe gedragsregels opgesteld voor de trein- en metrostations:
- Houd 1,5 meter afstand
- Houd zoveel mogelijk rechts
- Raak zo weinig mogelijk aan
- Houd 4 treden afstand op een roltrap
- Gebruik een lift met maximaal 2 personen tegelijk
- Houd op perrons 5 tegels afstand
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1158
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Dit zijn de nieuwe regels om treinreizen ‘coronaproof’ te maken

https://www.ad.nl/binnenland/dit-zijn-d ... ~a690caf1/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Suus schreef: De Nederlandse vervoerders hebben ook nieuwe gedragsregels opgesteld voor de trein- en metrostations:
- Houd 1,5 meter afstand
- Houd zoveel mogelijk rechts
- Raak zo weinig mogelijk aan
- Houd 4 treden afstand op een roltrap
- Gebruik een lift met maximaal 2 personen tegelijk
- Houd op perrons 5 tegels afstand
Waarbij het belangrijkste natuurlijk is dat je alleen moet reizen als het strikt noodzakelijk is.
huibf
Donateur
Berichten: 4125
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Ik wacht op de gratis NS mondkapjes eerlijk gezegd.
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ik wil dan wel een Koploper op mijn NS-mondkapje.

Maar mag ik op het perron of in het station zelf handhaven als mensen te dicht bij mij in de buurt komen? Mijn blindenstok is ietsje langer dan anderhalve meter. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Heel goed knul, prik ze lek. Dat zal ze leren.

Enne... waarom eigenlijk geen mondkapje op je NS-koploper? Ik heb al een Thalys met zo'n ding langs zien komen :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Wat doe je als een bewaker jouw vrouw aanspreekt op de maskerplicht? Juist, je vermoordt hem.
http://ntd.com/family-dollar-security-g ... 62427.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Triest.
🍉
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Murica... :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten