Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik denk net laat ik het eens proberen, dus ik klik in de app op die treinreis aanmelden knop en de app crasht :')

Nu doet ie het schijnbaar wel en opent ie mn browsert waar ik in moet loggen, dikke doei! *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

En dus ga je niet op reis?
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Hoezo, aanmelden schijnt niet verplicht te zijn. :trein:
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Precies dat dus :Y

Een beetje hetzelfde zoals dat reizen naar het buitenland worden afgeraden, en quarantaine wordt aangeraden. Allemaal niet verplicht *O*
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Daniel schreef: di 10 nov 2020, 22:26 Wie er daarna belandt nog wel, immers als je niet besmet raakt met corona kom je er ook niet door op de IC terecht.
Indirect wel, want als je door corona later je reguliere behandeling krijgt (voor een andere ziekte dus) kan de uitkomst minder goed zijn en kun je dus wel op de IC komen. Waarbij dit niet het geval als je behandeling niet was uitgesteld door corona.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ja, maar dan zorgt jouw opname niet voor een toename van het aantal coronapatiënten op de IC natuurlijk. Op dat cijfer doelde ik juist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Anderhalve dag geen berichten in het coronatopic, is iedereen corona-moe? :shock:

Er is sprake van een proef met een beperkt aantal restaurants, om te zien of en hoe zij op een veilige manier kunnen werken.
Ik vraag me nog steeds af hoe de regering gaat voorkomen dat we in de huidige golfbeweging bljven zitten en op weg gaan naar een derde golf. Economisch en mentaal moeten we dat willen voorkomen, maar van doordacht beleid lijkt geen sprake. Het lijkt alsof onze politici niet weten wat exponentiële groei is...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Interferon-bèta, verwerkt in medicijn SNG001, oorspronkelijk bedacht voor COPD, lijkt zeer effectief in de bestrijding/het voorkomen van longziektes als gevolg van een besmetting door het coronavirus. Al langer werd een heilzame werking van Interferon vermoed, maar bij eerdere proeven werd de Interferon ingespoten dat weinig succesvolle resultaten gaf. SNG001 is echter een vernevelaar en dan lijkt het wel te werken. In een testgroep knapten 11 van de 49 patiënten binnen twee weken zo op dat ze hun oude leven konden oppakken, bij de patiënten die met Interferon werden behandeld waren 21 van de 48 patiënten binnen twee weken weer de oude. Daarbij is het wel belangrijk dat zo snel mogelijk na de opname in het ziekenhuis met de behandeling gestart wordt.

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b885b444/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Tom024 schreef: vr 13 nov 2020, 07:25 Ik vraag me nog steeds af hoe de regering gaat voorkomen dat we in de huidige golfbeweging bljven zitten en op weg gaan naar een derde golf. Economisch en mentaal moeten we dat willen voorkomen, maar van doordacht beleid lijkt geen sprake. Het lijkt alsof onze politici niet weten wat exponentiële groei is...
Dit moeten we als inwoners van Nederland met elkaar doen he. Als mensen niet naar de adviezen luisteren, toch vakanties boeken, toch naar feestjes gaan, dan is niet zo dat je de schuld daarvan 1-op-1 bij de regering kunt leggen. Als iemand te hard rijdt, en zich dus niet aan de regels en adviezen houdt, en een verkeersongeval veroorzaakt, is het ook niet de fout van de regering maar toch echt van die persoon die het ongeval veroorzaakt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Je snapt toch wel dat die 'dringende adviezen' niets uithalen, zulke beslissingen moet je niet aan het individu overlaten. Zolang hetgeen je ervoor moet laten (feestjes, vakantie) gevoelsmatig groter is dan de kans dat je als individu ziek wordt, kiezen mensen toch voor de beloning.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21511
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 13 nov 2020, 09:20 Al langer werd een heilzame werking van Interferon vermoed, maar bij eerdere proeven werd de Interferon ingespoten dat weinig succesvolle resultaten gaf. SNG001 is echter een vernevelaar en dan lijkt het wel te werken. In een testgroep knapten 11 van de 49 patiënten binnen twee weken zo op dat ze hun oude leven konden oppakken, bij de patiënten die met Interferon werden behandeld waren 21 van de 48 patiënten binnen twee weken weer de oude. Daarbij is het wel belangrijk dat zo snel mogelijk na de opname in het ziekenhuis met de behandeling gestart wordt.

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b885b444/
Maar dan is Interferon toch juist succesvoller dan SNG001? Of is bij de proef waarbij 21 van de 48 patiënten binnen twee weken weer de oude was, het Interferon verneveld in plaats van ingespoten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

SNG001 bevat Interferon, maar nu dus verneveld in plaats van als injectie. Bij de testgroep waar 11 patiënten opknapten is geen middel gebruikt waarvan een werkzaam effect werd vermoed (een zogenaamde placebo).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21511
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Pas nu ik het artikel lees, begrijp ik dat Suus met "testgroep" de controlegroep bedoelde, oftewel de groep die ook een vloeistof inhaleerde, maar dan zonder de actieve substantie Interferon-β.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8946
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De overheidscommunicatie in deze crisis blijft erbarmelijk. Een hoop informatie en duiding die van levensbelang kan zijn wordt niet vanuit de overheid gecommuniceerd. Een groepje van drie data-analisten in een interview in de Trouw:
https://www.trouw.nl/binnenland/maar-ho ... ~b3270f64/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In Baden-Württemberg zijn de resultaten van een studie over de gevolgen van de corona-maatregelen tijdens de eerste golf in het voorjaar bekend gemaakt. In die tijd was er zonder betrekking van de corona-doden een oversterfte van 17%, volgens de artsen juist omdat men probeerde zomin mogeljik gewone patienten in de ziekenhuizen te hebben om plaats te maken voor coronapatienten. In vergelijking met een jaar terug had men bij voorbeeld dit voorjaar 40% minder (!) patienten met cardiovasculaire ziekten behandeld. :neg:
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Na 16 november gaat NS meer treinen schrappen. Met name rond Gouda.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Klopt, was het vergeten hier ook te posten maar het gaat om de 2000, 2800 en de 6800 die dan geschrapt worden.

Dat zou echter wel de laatste uitdunning zijn voorlopig, de andere uitdunningen die hier zijn aangekondigd maar nog niet plaatsgevonden hadden zijn voorlopig geschrapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1646
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

Oostenrijk gaat drie weken in lockdown, de avondklok geldt de hele dag (mag het dan nog wel avondklok heten?).
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dagklok?
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De 24 uurs klok?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Gewoon "klok" noemen we dat dan toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Hans Klok? De Klok-bier?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Huisarrest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6502
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Lockdown
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

STOP DE VERAMEREKANESERING VAN DE NEDERLANDSE TAAL! EIGE TAAL EERSDT!!@!@!EEN! :evil:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten