Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Begin oktober zijn twee patiënten per traumaheli overgeplaatst van Almere naar Münster, dat is zelfs verder dan van Zürich naar Freiburg. Met een helikopter lijken me die kilometers niet zo'n enorm probleem eigenlijk?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Of ik nu een patient met de heli van Almere naar Münster vlieg of van Zürich naar Stuttgart, dat maakt qua afstand bijna geen verschil.

Edit: Tom was iets sneller. Maar in het voorjaar zijn patienten ook per heli van Lorraine (Metz of Nancy geloof ik) naar het Ruhrgebiet gevlogen. Dus afstand speelt geen rol.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er zijn tijdens onze tweede golf twee patiënten naar Duitsland gegaan, die zijn per helicopter van Almere naar Münster gevlogen. Dat kan toch ook tussen Zwitserland en bijvoorbeeld Freiburg?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vandaag wordt ook hier bij ons een "coronawet" besloten in aanvulling tot het huidige Infektionsschutzgesetz. Er is wel grote kritiek, want in tegenstelling tot NL kon de bondsdag het voorstel niet uitgebreid discuteren en ook is er geen tijdelijke beperking.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Of ik droom, of NS heeft EINDELIJK de uitzondering voor mensen die om medische redenen geen mondkapje kunnen dragen op de site staan :shock:
Afbeelding
https://www.ns.nl/uitgelicht/corona/mon ... tions.html

*O* *O* *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Het is goed dat het nu op de site staat. Maar ik mis wel wat je moet doen als je om medische reden of handicap geen mondkapje mag / kan dragen. Als ik het nu zo lees loop je dan nog de kans om beboet te worden.

En wat mij betreft worden spatschermen ook voor reizigers toegestaan :idea: .
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mjah alles rondom Corona staat in het teken van vaagheid, en het is ook wel opmerkelijk dat de tekst op de site van de Rijksoverheid niet is veranderd en NS daarvan eerder nog zei: Als je uitlegt waarom je geen mondkapje kan dragen kunnen wij je nog steeds mét boete, de trein uit zetten.

Dus heel veel vertrouwen heb ik er nog niet in, maar laat ze maar boetes gaan schrijven. Dan mag de rechter zich er, eindelijk, eens over buigen. *O*

En wat betreft de spatschermen, als je om medische redenen geen mondkapje kan dragen mag je nu dus volgens mij een spatscherm dragen. Als je namelijk niets hoeft te dragen, kun je er zelf alsnog voor kiezen om een spatscherm, indianentooi of roze hoedje te dragen. Dat is namelijk niet verboden ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Oostenrijk en het oosten van Zwitserland zijn dergelijke gezichtsschermen tegenwoordig verboden als alternatief voor een mond-neus-masker, omdat ze slechts zeer beperkt beschermen. In Zwitserland is dit gebeurt omdat er ondanks het dragen van een gezichtsscherm toch besmettingen optraden. Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~baa37a93/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik betwijfel of ze het kunnen verbieden als jij er zelf voor kiest om in plaats van géén mondkapje of iets een spatscherm te dragen, maar het kan goed dat het als alternatief voor een mondkapje (en dus voor mensen die wel een mondkapje kunnen dragen) niet toegestaan wordt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: wo 18 nov 2020, 13:55 In Oostenrijk en het oosten van Zwitserland zijn dergelijke gezichtsschermen tegenwoordig verboden als alternatief voor een mond-neus-masker, omdat ze slechts zeer beperkt beschermen. In Zwitserland is dit gebeurt omdat er ondanks het dragen van een gezichtsscherm toch besmettingen optraden. Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~baa37a93/
@Suus: Heb je ook een bericht over dit onderwerp dat niet achter een betaalmuur zit :s ?
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dan had ze die wel gepost gok ik, maar... Misschien kan Google je verder helpen ;) :pos:
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Als je geen mondneusmasker draagt heb je het risico dat je een ander besmet, ik snap dat je dan niet welkom bent in de Bijenkorf of in de trein.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Ondertussen blijken de commerciële teststraten ook niet zo fijn te werken; https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/211245 ... gheid.html. Zo gaan die cowboys dus om met een meldingsplichtige ziekte in de categorie A.
en-es
Berichten: 4591
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Het verbaast me inderdaad dat allerlei cowboys een teststraat kunnen opzetten en runnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Reizigers uit Nederland hoeven niet meer in quarantaine in Zwitserland, omdat Zwitserland voortaan alleen nog landen waar het aantal besmettingen per 100.000 inwoners minstens 60 hoger is dan in Zwitserland en die niet direct aan Zwitserland grenzen code rood geeft. De toestand in Zwitserland is vrij hopeloos op het moment, dus reizigers uit Zwitserland gaan in Nederland wel tien dagen in thuisquarantaine.

Ik weet niet wat er met die verstandige Zwitsers is gebeurd, maar het beleid lijkt er inmiddels door een Zwitserse variant van Viruswaanzin bepaald te worden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8946
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Dat zijn best slappe criteria voor quarantaineplicht. Het aantal besmettingen per 100.000 ligt bijna vijf keer zo hoog als Nederland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5578
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

KM46 schreef: wo 18 nov 2020, 15:51
Suus schreef: wo 18 nov 2020, 13:55 In Oostenrijk en het oosten van Zwitserland zijn dergelijke gezichtsschermen tegenwoordig verboden als alternatief voor een mond-neus-masker, omdat ze slechts zeer beperkt beschermen. In Zwitserland is dit gebeurt omdat er ondanks het dragen van een gezichtsscherm toch besmettingen optraden. Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~baa37a93/
@Suus: Heb je ook een bericht over dit onderwerp dat niet achter een betaalmuur zit :s ?
Ik heb het artikel even opgezocht. Er wordt o.a. verwezen naar dit onderzoek waaruit blijkt dat een mondkapje ongeveer 50% van de kleine deeltjes tegenhoudt terwijl dat bij een gezichtsscherm maar 2% is. Ook wordt er verwezen naar een uitbraak in een Zwitsers hotel waarbij de besmette werknemers allen een gezichtsscherm droegen, terwijl de medewerkers met een mondkapje geen van allen besmet bleken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5419
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

In Tsjechië weten de patissiers anders wel raad met corona, volgens deze foto die ik pas ontving. :mrgreen:
Afbeelding
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

:roll:

Mag men van de Tsjechen Tsjechië alweer in? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nee. Alleen Australiërs, Denen, Esten, Finnen, IJslanders, Ieren, Japanners, Zuid-Koreanen, Noren, Nieuw-Zeelanders, Grieken, Singaporezen, Thai en Vaticaanstedelingen zijn welkom in Tsjechië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus ik kan geen virus kopen? -0-

Welke landen in Europa laten wel kaaskoppen toe trouwens? Van Koekel wordt ik niet veel wijzer namelijk :roll:
en-es
Berichten: 4591
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het kan trouwens altijd nog gekker: in delen van Schotland worden komende vrijdag nieuwe regels van kracht. Het reizen van, naar en tussen gemeentes (local authority areas) met hoogste niveau-beperkingen wordt verboden. Maar naar het buitenland gaan wordt niet verboden, dus mogen inwoners van bijvoorbeeld Glasgow wél op vakantie naar het buitenland, terwijll ze niet van Glasgow naar de luchthaven van Glasgow mogen (Glasgow Live). :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

en-es schreef: do 19 nov 2020, 12:37 Al gekeken op http://nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
Daar staat alleen het advies van Nederland, en vaak niet hoe het betreffende land over het ontvangen van Nederlanders denkt.

Bij bijvoorbeeld Polen lees ik:
"Door de hoge coronabesmettingen in Polen heeft het land kleurcode ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Reis niet naar Polen voor toeristische reizen. Na een verblijf in Polen gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine. Zie voor deze informatie, ook over inreisbeperkingen, de rubriek ‘Coronavirus’. "

Of ik van de Polen naar Polen mag reizen lees ik daar niet terug.
cassie127
Berichten: 6641
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

In het Reisadvies van Duitsland staat dan wel weer op je Duitsland in mag reizen.... Maar dat lijkt inderdaad een uitzondering te zijn ten opzichte van de informatie bij de andere landen.

Alleen je mag NRW of Niedersachsen wel in voor maximaal 24 uur, maar moet bij terugkomst in Nederland direct 10 dagen in quarantaine. Ook als het klein grensverkeer betreft en je slechts 10 minuten boodschappen hebt gedaan of getankt hebt over grens.

Echter is een bezoek aan een Duitse McDrive of andere (fastfood) drive dan wel weer geoorloofd, aangezien je dan niet uit de auto geweest bent. Ook een treinreis door deze deelstaten mag mits je op het station blijft. En als je bijvoorbeeld van Bad Nieuweschans naar Oldenzaal moet kan een reis over Leer en Rheine best logisch zijn (vooral met meerdere personen en kijkend naar de prijs en reistijd)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten