Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

lossen jullie weleens een Rubik's cube op trouwens?

Binnen een minuut :Y
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Ik dacht eens leuk mijn verjaardag op Twitter te zetten voor mijn blauwevogelvrienden, wordt mijn account prompt geblokkeerd en straks verwijderd omdat ik volgens de huidige maatstaven te jong was toen ik 9 jaar geleden een account aanmaakte. -0-

Dat wordt dan maar een nieuw account. Heb geen behoefte om m'n ID-kaart naar ze op te sturen, dank je de koekoek.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: zo 14 mar 2021, 22:29
Hainje schreef: zo 14 mar 2021, 21:18 Waar staat "OD" eigenlijk voor?

Over dose lijkt me namelijk niet heel waarschijnlijk.
diederickx schreef: zo 14 mar 2021, 22:11 Mogen we raden? Ik gok "Op De Rail".
@diederickx: Je antwoord is helaas fout.

De letters OD in ODRAIL is de officiële spoor afkorting van voormalig station Oudewater.

De station stond van 1855 tot 1936 langs de spoorlijn Utrecht - Gouda - Rotterdam in het plaatsje (lees gehucht) Papekop. En in Papekop hebben vroeger mijn opa en oma gewoond.

Dus de naam ODRAIL is zorgvuldig gekozen (kijk ook eens naar mijn avatar) ;) .
Hainje schreef: zo 14 mar 2021, 23:11 Aaahhh!! :mrgreen:
Klinkt logisch, dank voor je uitleg. :)
Graag gedaan.

Mijn vorige nickname (KM46) was in het jaar 2005 eigenlijk bij toeval op een (inmiddels opgeheven) forum over goederentreinen ontstaan. En veel mensen op dat voormalige forum wisten bij die naam wie ik was.

Later heb ik de nickname ook een ander (inmiddels opgeheven) forum gebruikt En aangezien ik de afgelopen periode besloten heb om mijn online verleden achter mij te laten (heb eind vorig jaar mijn verouderde website offline gehaald) werd het dus ook tijd voor een andere nickname.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Maar door er nu naar te refereren kunnen demense je alsnog achterhalen toch? (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat klopt ja. Maar dat is niet erg hoor ;) .

De vorige nickname was een beetje bij toeval geboren (en niet helemaal vrijwillig gekozen destijds) en de huidige is bewust gekozen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Fles schreef: zo 14 mar 2021, 19:41 Jullie nog leuke sneeuwfoto's gemaakt vorige maand?
11 februari, terwijl ik sneeuw aan het scheppen was op het dak van de Zaak kon ik een blauw met witte trein vastleggen op een blauw met witte achtergrond :pos:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Het is de kleine boekhandel hier in de buurt ook dit jaar weer gelukt om het dikke Spoorwegen-boek te bestellen. :trein:
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

En toen was er opeens een stroomstoring. Nog nooit eerder gezien dat alle straatverlichting uit is. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nou, oma vertelt...

Vroeger was er nog geen verlichting. Toen gingen we tegelijk met de kippen rond zonsondergang op stok en als de haan kraaide met zonsopkomst was het tijd om op te staan. We hadden toch niets te doen als het donker was, want niemand kon lezen en het enige wat licht gaf waren dure kaarsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Neuken!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Voor het eerst in tijden zit ik weer eens in een buurtbus, dat is net een straalvliegtuig tegenwoordig. De afzuiging maakt best veel lawaai.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Dat laatste zeg je hopelijk niet tegen je vriendin.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Moet jij ook niet eens met iemand gaan praten? Het lijkt net of je wat dwarszit (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Op zich trek ik het nog wel hoor.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Weinig keus, neem ik aan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

't Is aardig ruk, ja.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Wat een lullige woordspelingen. :|
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:Y


Als Aking niet gezegd had dat 't niet mag, dan zou ik "kutje" zeggen. Maar daar gaat het hier niet echt over.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Het woord 'kutje' doet me steeds denken aan Wilhelmina Kutje. VPRO-kind I guess.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

trolly schreef: wo 17 mar 2021, 18:56 Als Aking niet gezegd had dat 't niet mag, dan zou ik "kutje" zeggen. Maar daar gaat het hier niet echt over.
Zei ik dat dat niet mag? :shock: daar ga ik toch helemaal niet over meid, ik ben van de verkeerde kleur kind :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat ik het, ondanks de avondklok, aardig druk vind onderweg :shock:

Er zaten meerdere mensen in de sprinter van Colmschate naar Deventer en de IC naar Utca had ook een mannetje of 10 aan boord. En als kers op de roos zit ik nu met 8 man in de trèm.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

"Ja ik ben onderweg om te kijken naar het tellen van de stemmen" is al genoeg om vanavond geen boete te krijgen als je op straat bent.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Tom024 schreef: wo 17 mar 2021, 09:14 Voor het eerst in tijden zit ik weer eens in een buurtbus, dat is net een straalvliegtuig tegenwoordig. De afzuiging maakt best veel lawaai.
Dat hoorde ik vrijdag ook ja toen ik in Nijverdal even met de chauffeur stond te praten. En dan is er al een behuizing omheen gebouwd om het geluid enigszins te dempen...
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Nijverdal! Mooiste dorp van Nederland! <3
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Alleen jammer dat er zo weinig mensen met de bus mee wouden... Heb zelfs nog een trein met +5 uit Zwolle afgewacht, maar ook daaruit geen enkele overstapper :cry:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten