Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als ik de kaart bekijk zou het misschien nog gekund hebben (dat niemand op Schiermonnikoog positief test is nog wel begrijpelijk), maar voor dit soort momenten hebben we tegenwoordig het zevendaags gemiddelde op het dashboard. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Suus schreef:STORING! De cijfers van vandaag zijn onvolledig, meer dan dertig gemeenten zouden geen nieuwe besmettingen hebben, wat statistisch niet kan kloppen.
Het is de statistiek die zich aan de werkelijkheid moet aanpassen, niet andersom (!). Als het aantal besmettingen in een gebied al een tijdje laag is, dan kan je met wat geprik en ongunstige omstandigheden voor virusverspreiding heel makkelijk op 0 uitkomen. Met wat rondklikken op de kaart kom ik heel veel gemeentes met fors minder dan 10 besmettingen tegen. 0 valt dan niet heel hard uit de toon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Gilze-Rijen had in de zeven dagen voor vandaag 73 besmettingen. Vandaag 0. Apeldoorn had in de zeven dagen voor vandaag 238 besmettingen. Vandaag 6. De besmettingscijfers dalen, maar niet zo hard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef: ma 17 mei 2021, 16:08 De besmettingscijfers dalen, maar niet zo hard.
Bron?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het coronadashboard meldt dat er inderdaad sprake is (geweest) van een storing bij enkele GGD's.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Aking schreef:
Suus schreef: ma 17 mei 2021, 16:08 De besmettingscijfers dalen, maar niet zo hard.
Bron?
Oh, je wil niet dat ze dalen? Binnenkort weer allemaal in snoeiharde lockdown. Niet van jouw gewend :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hoe is dat een antwoord op mijn vraag?

Maar vooruit: het zal me allemaal aan m'n reet roesten ondertussen, ik ben ujtgezonderd van de beflapplicht, van de avondklok en weet m'n feestjes wel te vinden.

Dus laat iedereen die dat wil zich lekker volspuiten en we zien wel of jullie eerder bezwijken aan de bijwerkingen van deze dierproeven of dat ik eerder bezwijk aan Cojona danwel suïcide by the cops *O*
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik zou het ironisch vinden als je op weg van een van die feestjes onder een trein zou lopen :trein: *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mjah Mikos wilde z'n diensten niet geven een tijdje terug dus ik vrees dat je pech hebt *O*
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

-0-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar ik acht de kans alsnog ongeveer een triljoen keer groter dat ik bezwijk aan het onder de trein van Mikos lopen dan dat ik bezwijk aan de directe gevolgen van een besmetting met het Cojonavirus, dus er is nog hooop voor je! *O*
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: ma 17 mei 2021, 15:39 STORING! De cijfers van vandaag zijn onvolledig, meer dan dertig gemeenten zouden geen nieuwe besmettingen hebben, wat statistisch niet kan kloppen.
Zullen er morgen dus weer 1500-2000 extra zijn. Wat ook weer logisch is en in lijn zou zijn met de afgelopen dagen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De cijfers in Nederland zijn nog steeds dusdanig slecht dat we door Oostenrijk zijn ingedeeld bij de vieze vijf.

https://nos.nl/l/2381220#UPDATE-container-53183367
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Leuk stukje framing Suus! (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Die :') doet vermoeden dat je er niets in ziet. Waarom niet?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

PHS schreef: di 18 mei 2021, 13:51 In een college pleitte net een student (niet ik) voor het strafbaar stellen van het doen van uitspraken die iemand zou kunnen weerhouden van het zich laten vaccineren tegen corona.
Dat is het niveau tegenwoordig van een universitaire master rechten :')
Juridisch een hartstikke ingewikkeld vraagstuk. Dat niveau zit niet op het onderwerp, maar op de juridische implicaties daarvan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: di 18 mei 2021, 18:01
Alargule schreef: di 18 mei 2021, 15:01 Die :') doet vermoeden dat je er niets in ziet. Waarom niet?
Het zou zomaar eens in strijd kunnen zijn met artikel 9 EVRM - de vrijheid van meningsuiting. Dat je daar niet aan denkt is een beetje pijnlijk in een virtuele collegezaal.
"Zou zomaar eens [...] kunnen zijn" != "Is". Dus de vraag is dan voor wie het pijnlijk is. Vrijheid van meningsuiting kent ook zo zijn grenzen. Als ik nu overal ga rondbazuinen dat de beheerders van dit forum het geld van de stichting achterover aan het drukken zijn en donateurs uitpersen, denk ik dat ik op den duur ook een aanklacht jegens laster aan mijn broek kan verwachten. En hoewel ik hier niet de jurist ben, is dat naar mijn weten een strafbaar feit binnen onze landsgrenzen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik kan je hier niet in je stelligheid volgen. Op dit forum loopt ook zo'n figuur rond die meermaals heeft herhaald dat het vaccin niet werkt. Daar heb ik op een gegeven ook een bericht over gestuurd naar het beheer om daar eens tegen op te treden. En ik heb ook tegen jou al eens gezegd dat ik het ongegrond in twijfel trekken van de werkzaamheid van het vaccin een kwalijke zaak vind.

Dat zal het bezigen van dergelijke uitspraken nog niet strafbaar maken. Maar ik zou erachter kunnen staan dat als een huisarts patiënten gaat vertellen dat zij geen vaccin moeten nemen, daar op zijn minst het tuchtrecht bij om de hoek komt kijken. Het lastigste zal natuurlijk vooral zijn om in individuele casussen genoeg bewijslast op tafel te krijgen dat dit soort uitspraken van een huisarts ertoe hebben geleid dat mensen het vaccin niet hebben genomen, zeker als zij daarna besmet en ernstig ziek zijn geraakt of zelfs overleden.

Dat is inderdaad een juridisch moeras, waar men ook in de zaak-Jomanda nooit uit is gekomen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Maar ik stel in mijn vorige post dan ook dat een dergelijke uiting op dit forum wat mij betreft niet strafbaar is?

Verder heb ik die posts aangegeven als punt van orde. Als iemand keer op keer aantoonbare desinformatie ('de vaccins werken niet') komt uiten, zonder onderbouwing, en zonder in te gaan op vragen waarom ze dan niet werken, maar alleen maar exact hetzelfde gaat herhalen een tijdje later, vind ik dat storend en ook een beetje respectloos.

Als vrijheid van meningsuiting inderdaad slechts zijn grenzen bij strafbaarheid zou hebben, zou het beheer van dit forum het een stuk rustiger hebben.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

5400 Besmettingen, wat een heerlijke dag op het terras.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Vlaanderen is klopjacht bezig op een beroepsmilitair die met een raketwerper, machinepistool en een normaal vuurwapen onderweg zou zijn naar de bekende viroloog Marc Van Ranst.

Van Ranst is nu ondergedoken, de federale politie maakt jacht op de man die vandaag ook op de Belgische terroristenlijst is geplaatst.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/18 ... poldsburg/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten