Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ja, hoe dúrven ze. Een beetje lopen te liggen fuseren om wat andere partijen tevreden te stellen en daarmee een snelle coalitievorming waarschijnlijker te maken.

SKANDE!!elféénuitroepteken!
diederickx
Berichten: 1645
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

Het bezwaar van Bemined tegen de gang van zaken doet denken dat hij een fusie tussen politieke partijen voor ogen heeft zoals tussen kerken: Naast het fusieproduct blijven de (restanten van) de afzonderlijke constituenten bestaan zodat de kiezer mag uitmaken wie hoeveel voorkeur heeft. Evenwel leert de geschiedenis (CDA; GL) dat dat zo niet gaat.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Het is vooral selectieve verontwaardiging, ongetwijfeld ingegeven door een afkeer van alles wat naar links riekt. En nu een eventuele fusie een coalitie over links waarschijnlijker maakt, breekt het zweet natuurlijk uit.

Dan is het ineens een SCHANDE dat linkse partijen ná de verkiezingen gaan fuseren. Mij als GL-stemmer en voormalig PvdA-stemmer boeit het eigenlijk weinig. De thematiek komt goeddeels overeen en de verschillen zitten vooral in de accenten. Laat die fusie maar komen.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

PHS schreef: do 19 aug 2021, 21:53 GroenArbeid
Ik dacht meer aan de Partij van de Links :lol:
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Nieuwe Sociale Duurzame Arbeids Partij.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

No you didn't.
🍉
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Samen Sterker?

Nieuw Sociaal Bondgenootschap?

Sociaal En Duurzaam?

Partij van de Linkse Ondernemer, om Rutte overstag te laten gaan?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

:') :')
🍉
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Lilianne Ploumens Fusiepartij, met Jesse "Fusie-energie" Klaver als fractieleider *O*
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ik vind de fusie tussen GroenLinks en de PvdA vooral een onlogsiche fusie. De kiezer wil denk ik duidelijk weten waar een partij echt voor staat: voor een 'groene' politiek of voor een 'sociale' politiek. Als er gefuseerd moet worden zou ik eerder denken aan een fusie tussen de PvdA en de SP. Die kunnen dan met één heldere boodschap en één kleur de straten in. GroenLinks kan beter met Partij voor de Dieren fuseren. Dat is ook duidelijk waar die partij voor staat: Groene planten en bonte dieren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

En zullen de achterbannen van PvdA en SP niet net zoveel verschillen als die van GroenLinks en de PvdA?
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Vinny schreef: do 19 aug 2021, 22:28 Ik vind de fusie tussen GroenLinks en de PvdA vooral een onlogsiche fusie. De kiezer wil denk ik duidelijk weten waar een partij echt voor staat: voor een 'groene' politiek of voor een 'sociale' politiek.
'Groen' en 'sociaal' sluiten elkaar niet uit hè, in veel gevallen gaan ze zelfs hand in hand ;)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Vinny houdt het politieke landschap op links graag overzichtelijk, en bij voorkeur zo onaantrekkelijk mogelijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Als ze nou eerst eens splitsten: GroenLinks in Groen en Links; PvdA in Partij van en De Arbeid. Dan fuseren er weer twee, want met name Partij van is op zoek naar richting (Partij van, ja, van wat eigenlijk?), en dat wordt dan Partij van Groen (ook voor de hardwerkende tuinman!).

Dan kun je als linkse kiezer kiezen uit Links, De Arbeid en Partij van Groen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Ik vind de fusie tussen GroenLinks en de PvdA vooral een onlogsiche fusie. De kiezer wil denk ik duidelijk weten waar een partij echt voor staat: voor een 'groene' politiek of voor een 'sociale' politiek.
Dit argument blijkt voor miljoenen mensen geen bezwaar om op de VVD te stemmen, die in hun campagne niet veel verder kwam dan “Mark Rutte”, alsof dat is waar een partij echt voor staat…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4087
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

Die kiezers hebben gewoon geen actieve herinnering aan waar hun partij voor staat (A)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

De VVD staat toch voor "Normaal. Doen."? Of "Samen sterker verder" dat zijn toch hele duidelijke richtingen?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

"Rotmaatregel." staat mij bij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dat denk jij, maar als de VVD daar echt voor stond hadden ze er wel campagne mee gevoerd ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

PHS schreef: vr 20 aug 2021, 08:32 Wat een onzin, VVD-kiezers weten wel degelijk waar de partij voor staat, waaronder ondergetekende. Lagere belastingen, hypotheekrenteaftrek, fijn autorijden, minder milieumaatregelen, niet te veel immigratie en niet te veel EU. Dat is misschien niet waar jij veel mee ophebt, maar het is wel een boodschap waar de VVD al een decennium lang mee de grootste wordt.
De VVD is inderdaad de ideale partij voor degenen die beter af zijn - al dan niet bij geboorte - en zich verder weinig gelegen willen laten liggen aan anderen.

Hoewel ik het in welvaartsopzicht ook prima voor elkaar heb, wil ik zo niet zijn. Dus blijf ik links stemmen. Een bredere linkse partij die voortkomt uit een fusie tussen GL en PvdA vind ik daarbij het meest voor de hand liggend. De SP vind ik te populistisch en te 'tegen'.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: vr 20 aug 2021, 08:32
Suus schreef:
Vinny schreef:Ik vind de fusie tussen GroenLinks en de PvdA vooral een onlogsiche fusie. De kiezer wil denk ik duidelijk weten waar een partij echt voor staat: voor een 'groene' politiek of voor een 'sociale' politiek.
Dit argument blijkt voor miljoenen mensen geen bezwaar om op de VVD te stemmen, die in hun campagne niet veel verder kwam dan “Mark Rutte”, alsof dat is waar een partij echt voor staat…
Wat een onzin, VVD-kiezers weten wel degelijk waar de partij voor staat, waaronder ondergetekende. Lagere belastingen, hypotheekrenteaftrek, fijn autorijden, minder milieumaatregelen, niet te veel immigratie en niet te veel EU. Dat is misschien niet waar jij veel mee ophebt, maar het is wel een boodschap waar de VVD al een decennium lang mee de grootste wordt.
Op basis van de laatste verkiezingscampagnes heb ik het idee dat de VVD vooral voor Mark Rutte staat. (A)

Maar, zonder gein: als Rutte stopt als lijsttrekker heeft de partij een groot probleem. Er is geen duidelijke toekomstige leider en waar de partij voor staat is wellicht voor de VVD-kiezer dan wel duidelijk, maar voor potentiële nieuwe kiezers allesbehalve.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik vond de ook de rest van de gevestigde orde tijdens de laatste verkiezingscampagne niet bepaald verder komen dan het laaghangend fruit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten