Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Als ik de verschillende politici, deskundigen en de media tot nu toe goed begrepen heb zijn gevaccineerden toch geen gevaar meer voor anderen, dus mogen deze hun virussen lekker verspreiden..... :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Nederland doet niet aan 3G. Wij gebruiken gewoon keer op keer hetzelfde valse dilemma (niet vaccineren is corona krijgen) om de al hoge vaccinatiegraad nog verder proberen op te krikken. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Overigens, trefwoord vaccinatiegraad: Inmiddels is uitgelekt, dat zelfs het RKI geen exacte cijfers heeft hoe veel mensen in ons land nu al daadwerkelijk gevaccineerd zijn. Terwijl bij hun officiele cijfers sprake is van 59 percent gevaccineerden in de leeftijdsgroep 18 tot 59 levert een aparte, evenals door het RKI doorgevoerde onderzoek een waarde van 79 percent voor deze groep....

https://www.tagesschau.de/inland/innenp ... e-101.html
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: wo 18 aug 2021, 19:44 Als ik de verschillende politici, deskundigen en de media tot nu toe goed begrepen heb zijn gevaccineerden toch geen gevaar meer voor anderen, dus mogen deze hun virussen lekker verspreiden..... :X
Klopt dat wel?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Nee, dat klopt uiteraard niet. Eerder zou ik met de poster in discussie zijn gegaan over dergelijke suggestieve en onjuiste berichten, maar dat heeft weinig zin als zulke tegenspraak wordt verwijderd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Naar verluidt staan de PM-boxen van de roodjassen open :idea:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Waarom zal dat niet kloppen? Er zijn inmiddels meerdere studies welke verklaren dat geinficeerde gevaccineerde dezelfde hoeveelheid virussen kunnen verspreiden als iemand die niet geprikt is. Gesteld dat de infectie symptoomloos is wordt deze door de voor verschillende gelegenheiden verplichte test voor niet-gevaccineerden toch vastgesteld. Ertegenover mag de gevaccineerde bij voorbeeld het restaurant zonder test bezoeken en kan het virus als hij ondanks prik geinficeerd is daar verspreiden. Want zonder klachten zal hij zeker geen test maken. Begrijp je nu wat ik bedoel?
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ook de Volkskrant heeft er vandaag een artikel over achter hun abonneemuur, als je het liever in het Nederlands leest: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7eb2e94/

De werking van Pfizer lijkt dus in de loop der tijd af te nemen. Vlak na de tweede prik ben je uitstekend beschermt en dat kalft met meerdere procenten af in de loop der tijd, waarbij het na 3 maanden eigenlijk amper nog verschilt van de bescherming van AstraZeneca, dat wel eens als inferieur wordt gezien.

Er zijn nog wel wat haken en ogen: in Israel zijn de mensen die ondanks in de vaccinatie in het ziekenhuis komen de mensen die het langst geleden zijn gevaccineerd. Maar dat zijn ook de mensen die toch al de meest broze gezondheid hadden, want zeer oud of toch al verminderde weerstand door allerlei ziekten. Dus het is niet met zekerheid te zeggen of de vaccins in de loop der maanden hun volledige werking verliezen of dat het een groep is waar de vaccins toch al niet zo goed werkten als bij gezonde mensen van middelbare leeftijd (de testgroep).

Maar het raakt inderdaad aan de discussie of je nu de maatschappij toch weer langdurig op slot wil houden of het accepteert dat gevaccineerden een veel lager maar nog steeds aanwezig risico mogen lopen op een besmetting met het coronavirus met alle gevolgen van dien. Het is ook de vraag hoe je dan om moet gaan met de in Nederland circa 700.000 personen waarbij de vaccins geen werking hebben. En natuurlijk de nu nog circa 1,8 miljoen bewust onbeschermde Nederlanders die als ze in een keer massaal besmet worden opnieuw een zeer zware belasting voor de zorg kunnen gaan vormen. Antwoorden waarvoor het misschien handig is dat er een kabinet is dat niet alleen bezig is met goed nieuws en zich laat overvallen door slecht nieuws.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1645
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

Goed lezen. Dat gevaccineerde geïnfecteerden dezelfde mate van besmettelijkheid kunnen hebben als niet-gevaccineerde geïnfecteerden, betekent niet dat alle gevaccineerde geïnfecteerden dezelfde mate van besmettelijkheid zullen hebben als niet-gevaccineerde geïnfecteerden. De kwantificatie is onbekend en er dus is meer onderzoek nodig; omgekeerd is er geen bewijs voor de stelling dat beide groepen in exact dezelfde mate besmettelijk zijn.

Dus zonder bewijs van het tegendeel mogen we uitgaan van de premisse dat vaccineren veiliger maakt, zowel voor jezelf als voor anderen. En niemand heeft ooit gegarandeerd dat die veiligheid 100% bedraagt. Alles draait om waarschijnlijkheden en statistieken.

Edit: Ik reageer op PHS en voorgangers, niet op het antwoord van Suus.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Suus schreef: do 19 aug 2021, 12:06 [...] Antwoorden waarvoor het misschien handig is dat er een kabinet is dat niet alleen bezig is met goed nieuws en zich laat overvallen door slecht nieuws.
Ik heb liever géén kabinet dat zich laat overvallen door slecht nieuws.

Maar we hebben inmiddels een beproefde toolkit om het aantal besmettingen binnen proporties te houden, nietwaar? Als ze weer oplopen, kun je weer denken aan anderhalve meter afstand, sluiten van scholen en horeca, thuiswerken en het dragen van een mondkapje op openbare plekken. En als het echt ernstig wordt, kun je de avondklok nog inzetten.

Van corona raken we niet meer af. Beter leren we ermee leven in plaats van te hopen op inmiddels onrealistisch gebleken scenario's (zero covid, volledige bewegingsvrijheid).
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

diederickx schreef: do 19 aug 2021, 12:12 Dus zonder bewijs van het tegendeel mogen we uitgaan van de premisse dat vaccineren veiliger maakt, zowel voor jezelf als voor anderen.
De situaties in Israel en Ijsland, waar de besmettingen ondanks hoge vaccinatiegraden momenteel omhoog schieten zijn duidelijk. En in Ijsland heeft de regering al bekend, dat het een fout was dat gevaccineerden niet meer hoefden te testen.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: do 19 aug 2021, 12:06 En natuurlijk de nu nog circa 1,8 miljoen bewust onbeschermde Nederlanders die als ze in een keer massaal besmet worden opnieuw een zeer zware belasting voor de zorg kunnen gaan vormen. Antwoorden waarvoor het misschien handig is dat er een kabinet is dat niet alleen bezig is met goed nieuws en zich laat overvallen door slecht nieuws.
Het is makkelijk op te lossen lijkt me, alleen durft de politiek dat niet aan: een maximumaantal coronapatiënten per ziekenhuis, op een x% van de maximale normale capaciteit. Is dat aantal bereikt worden alleen nog coronapatiënten opgenomen die gevaccineerd zijn of zich om medische reden niet kunnen laten vaccineren. Wie zich uit vrije wil niet heeft laten vaccineren kan dan niet meer terecht in het ziekenhuis. Maar dat is niet erg voor ze: het is immers niet meer dan een griepje toch?
Laatst gewijzigd door dennistd op do 19 aug 2021, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het is inderdaad maar goed dat de politiek dat niet 'aandurft'.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Maar maximale veiligheid is niet het doel, men zoekt een balans tussen veiligheid en leefbaarheid.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Alargule schreef: do 19 aug 2021, 08:53 Naar verluidt staan de PM-boxen van de roodjassen open :idea:
Dat is me bekend, maar ik zie er geen brood in permissie aan een roodjas te vragen om suggestieve opmerkingen van een forumgenoot te weerleggen. Iets met meningsuiting, JWZ.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik snap het wel: dit forum moet een veilige plek zijn voor iedereen. Als jij hier suggestieve opmerkingen komt weerleggen, creëert dat een gevoel van onveiligheid.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Tsja, dat zit er wel in inderdaad. Gelukkig kunnen dergelijke meningen hier gerust zonder tegenspraak geventileerd worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In zeven weekenden hebben zo'n 2200 mensen zich laten vaccineren op drie verschillende markten in Rotterdam. Het Erasmus MC, dat deze actie samen met twee huisartsen organiseerde, is erg tevreden over het resultaat. De doelgroep waren de mensen met sociaaleconomische problemen en met een migratieachtergrond. Deze groepen kunnen met witte jassen op de markt beter bereikt worden dan met de post.

Artikel: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1367162/ ... er-vervolg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: wo 18 aug 2021, 19:44 Als ik de verschillende politici, deskundigen en de media tot nu toe goed begrepen heb zijn gevaccineerden toch geen gevaar meer voor anderen, dus mogen deze hun virussen lekker verspreiden..... :X
ICE11 schreef: do 19 aug 2021, 09:24 Waarom zal dat niet kloppen? Er zijn inmiddels meerdere studies welke verklaren dat geinficeerde gevaccineerde dezelfde hoeveelheid virussen kunnen verspreiden als iemand die niet geprikt is.
Dus vormen gevaccineerde mensen nu wel of geen gevaar?
Beul van de blindegeleidelijn
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Ze vormen wel een gevaar. De kans dat je besmet raakt is kleiner, de kans dat je zware klachten krijgt is kleiner, maar je kunt nog steeds corona krijgen.
En aangezien je corona ook kunt verspreiden zonder klachten snap ik ICE11 zijn verbazing over het toegangsbeleid wel.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

En hop! Met beide benen in het frame gestapt dat door onze sympathieke buitenlandse medeforummer-die-niet-persoonlijk-aangevallen-mag-worden is neergezet.

Ongevaccineerden hebben een forse kans op een stevige infectie, en zullen daarmee ook een flinke hoeveelheid viraal materiaal verspreiden. Bij gevaccineerden is dat veel minder het geval, maar helaas niet volkomen uitgesloten. De tweede categorie levert voor de omgeving dus veel minder risico. Een gevaar is het verspreiden van tendentieuze desinformatie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Pas op trolly, met dit soort persoonlijke aanvallen maak je de situatie op dit forum onveilig.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

trolly schreef: vr 20 aug 2021, 13:11 En hop! Met beide benen in het frame gestapt dat door onze sympathieke buitenlandse medeforummer-die-niet-persoonlijk-aangevallen-mag-worden is neergezet.

Ongevaccineerden hebben een forse kans op een stevige infectie, en zullen daarmee ook een flinke hoeveelheid viraal materiaal verspreiden. Bij gevaccineerden is dat veel minder het geval, maar helaas niet volkomen uitgesloten. De tweede categorie levert voor de omgeving dus veel minder risico. Een gevaar is het verspreiden van tendentieuze desinformatie.
Ik ben in geen enkel frame gestapt en ik zou het waarderen als je mij daar ook niet in probeert te duwen. Ik ben mij namelijk bewust van het feit dat de risico's na vaccineren veel kleiner zijn, maar er zijn risico's. Of de risico's aanvaardbaar zijn levert voor mij een ander antwoord op dan voor jou trolly of voor ICE11. Maar om daarom zijn opmerkingen over het gekozen beleid belachelijk te maken vind ik te makkelijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten