Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Daar snij je een interessant punt aan. Het is nl. zeer de vraag of de risico's voor mij, jou of zekere buitenlander (die ik niet persoonlijk aanval) verschillend zijn, en dus op individueel niveau anders uitpakken. Het leuke van zo'n virus is juist, dat het individu erbij gebaat is, het virus niet in de omgeving te hebben. De eenvoudigste manier om dat te bewerkstelligen is, om die omgeving uit een percentueel zo groot mogelijk aantal gevaccineerde personen te laten bestaan, en bovendien zelf ook gevaccineerd te zijn.

De gevaccineerde is dus geen probleem, maar een oplossing. Een andere oplossing is de hele boel weer op slot te gooien, maar dat beleid werd juist door bepaalde forumgenoot belachelijk gemaakt. Ik snap dat je geen zin hebt om van dit forum verwijderd te worden, maar anders zou ik zeggen: je blaft tegen de verkeerde boom.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Vaccineren is zeker de oplossing, maar zolang niet iedereen gevaccineerd is, al dan niet uit overtuiging, zijn mensen die gevaccineerd zijn ook een risico. En dat risico zou je kunnen verkleinen door iedereen te laten testen, zelf ben ik daar geen voorstander van maar ik snap de gedachtegang wel.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Volgens mij draai je het hier om. Degenen die gevaccineerd zijn, hebben in ieder geval de (kleine) moeite genomen om zich te laten vaccineren, en daarmee niet alleen voor zichzelf maar ook voor hun omgeving een veel kleiner risico te vormen. Op een gegeven moment kom je als maatschappij op een punt waarop iedereen die dat kón, zich ook daadwerkelijk zou hebben moeten láten vaccineren. Degenen die nog overblijven zijn ofwel degenen met een medische indicatie, ofwel degenen die uit een voor mij onbegrijpelijke 'overtuiging' zichzelf niet laten vaccineren.

Ik meen dan dat je de consequenties van die keuze bij de groep moet neerleggen die hem maakt. Eenieder heeft immers de vrijheid om die prik wel of niet te laten zetten. Zet je hem wel, dan is dat je 'testbewijs' waarmee je de maatschappij weer in mag. En zet je hem niet, dan zul je ofwel een negatieve test moeten kunnen overleggen, of weg moeten blijven van locaties waar anderen komen. Voor jezelf, want als jij niet op de IC wilt belanden, doe je er als ongevaccineerde beter aan even tenminste anderhalve meter afstand van anderen te houden. Zoals we inmiddels al bijna anderhalf jaar met zijn allen (proberen te) doen.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Alargule schreef: vr 20 aug 2021, 15:10 Op een gegeven moment kom je als maatschappij op een punt waarop iedereen die dat kón, zich ook daadwerkelijk zou hebben moeten láten vaccineren.
Volgens mij zijn we nog niet zover, maar het zal niet lang meer duren inderdaad.

De vraag is echter welke risico's je wilt nemen, er gaan binnenkort 75.000 man naar Zandvoort. Zelfs als die allemaal gevaccineerd zijn is er een kans dat er corona word verspreid, die kans kun je verkleinen door te testen. Is dat overdreven misschien, maar dat is een mondkapje bij 1,5 meter ook en dat hebben we toch ook vrij lang volgehouden.

Daarnaast is de situatie in Nederland dat je niet verplicht bent je te laten vaccineren, ik vind die vrijheid mooi, maar dit betekent ook dat we rekening moeten houden met die groep. (Die gelukkig relatief klein is)
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Virussen verspreiden zich vooral door druppeltjes die vrijkomen bij hoesten en niezen, maar ook bij schreeuwen. Hoesten en niezen doe je vooral als je symptomen hebt, maar juichen en schreeuwen bij sportwedstrijden als jouw team scoort doet een gevaccineerde net zo hard. Dus dan is er wel iets voor te zeggen iedereen te testen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Post schreef: vr 20 aug 2021, 15:23 [...]

Daarnaast is de situatie in Nederland dat je niet verplicht bent je te laten vaccineren, ik vind die vrijheid mooi, maar dit betekent ook dat we rekening moeten houden met die groep. (Die gelukkig relatief klein is)
Grappig. Ik weet nog hoe hier velen (jou heb ik dat overigens niet zien doen) te hoop liepen tegen de 'draconische' coronamaatregelen, en dat allemaal om een klein groepje ouderen en zwakkeren te beschermen.

Maar nu de bewust ongevaccineerden ineens in de hoek dreigen te komen waar de klappen vallen, zijn maatregelen om hun te beschermen ineens geen probleem.

Op een gegeven moment zul je als maatschappij - vertegenwoordigd door de overheid - toch een grens moeten trekken. Het vaccin maakt wel degelijk heel veel verschil, dat is ook in het buitenland te zien. Alle paniekverhalen dat het allemaal niks uitmaakt ten spijt. Dan meen ik dat we kunnen accepteren dat de bewust ongevaccineerden tóch nog corona oplopen, al dan niet door een gevaccineerd iemand verspreid. Die mensen moeten dan alle zorg krijgen die ze nodig hebben. Maar we moeten als maatschappij niet meer allerlei verregaande inperkende maatregelen in stand gaan houden om dat kleine groepje weigeraars maximaal te beschermen.

Al was het maar omdat ik een grote overlap vermoed tussen antimaatregeldemonstranten en bewust ongevaccineerden...
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Hugo de Jonge en Ferd Grapperhaus vinden dat de voetbalfans onvoldoende op hun kont blijven zitten tijdens wedstrijden. Totaal onverwacht, normaal zijn voetbalfans de rust zelve.

https://www.nu.nl/voetbal/6152383/de-jo ... itten.html
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Het viel me wel op dat in een aantal stadions de toeschouwers niet verspreid waren. Je zag lege maar ook volle tribunevakken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Alargule schreef: vr 20 aug 2021, 15:33 Grappig. Ik weet nog hoe hier velen (jou heb ik dat overigens niet zien doen) te hoop liepen tegen de 'draconische' coronamaatregelen, en dat allemaal om een klein groepje ouderen en zwakkeren te beschermen.

Maar nu de bewust ongevaccineerden ineens in de hoek dreigen te komen waar de klappen vallen, zijn maatregelen om hun te beschermen ineens geen probleem.
Uiteindelijk hebben we er allemaal baat bij, wel of niet gevaccineerd, als het virus zich ook niet al te veel onder ongevaccineerden verspreidt. Dus ja, de vraag is, hoe krijg je een compromis tussen leefbaarheid en veiligheid? Ik kan me voorstellen dat we "gevaccineerd" (de komende tijd) goed genoeg gaan vinden voor de normale kleine dingen in het leven maar dat voor hele massale evenementen (zeg >50.000 mensen, ik zeg maar wat) "iedereen testen" het credo blijft om het risico op hele grote besmettingshaarden nog wat kleiner te houden. Moet dat? Geen idee. Maar ik kan me er iets bij voorstellen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

en-es schreef: vr 20 aug 2021, 16:55 Het viel me wel op dat in een aantal stadions de toeschouwers niet verspreid waren. Je zag lege maar ook volle tribunevakken.
Klaarblijkelijk heeft dat gekund;

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... aats-bleef
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

trolly schreef: vr 20 aug 2021, 13:11 onze sympathieke buitenlandse medeforummer
_O_

Overigens heb ik er geen moeite mee als iemand van tegengestelde mening is, zolang dit in een fatsoenlijke atmosfeer gebeurt. Waar ik echter een hekel aan heb is als er een bepaalde mening als de "enige echte" wordt aangezien en alles wat ervan afwijkt verdwijnt achter oogkleppen (maar dit ziet men hedendaags niet alleen rondom dit !"§$%& virus maar ook bij andere onderwerpen zoals klimaat, migratie, etc.).
Punt uit.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Nee, de volledige titel luidt
trolly schreef: vr 20 aug 2021, 13:11onze sympathieke buitenlandse medeforummer-die-niet-persoonlijk-aangevallen-mag-worden
Waar ik een hekel aan heb is dat sommige meningen meer getolereerd worden dan andere meningen, en zelfs zodanig dat deze laatste verwijderd worden. Dat is onze sympathieke buitenlandse medeforummer-die-niet-persoonlijk-aangevallen-mag-worden ook naar mijn mening in dit geval niet persoonlijk aan te rekenen.

Wat mij betreft staan meningen per definitie ter discussie. Het systematisch ondergraven van medische of epidemiologische feiten is mijns inziens niet hetzelfde als een mening, maar voor zover dat wel zo is moet deze uiteraard ook weerlegd kunnen worden. Zonder dat is dit forum weinig meer dan een wildplakplek voor dubieuze ideeën.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Huh, deze forum was toch om te fappen op busnummertjes en kapotte lampen op het perron enzo? :shock: -0-
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee deze forum is een veilige plek voor iedereen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De voors en tegens van vaccinatiedrang, en de onweerstaanbare neiging 'wappies' onderuit de zak te geven:

https://www.trouw.nl/binnenland/twitter ... ~b79db966/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef: ma 16 aug 2021, 09:39 Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst weer een "lange" treinreis gemaakt, Hilversum-Heerenveen v.v.
De conducteur, alsmede beveiligingspersoneel groetten me allen vriendelijk, zonder een enkele opmerking over het ontbreken van het kapje.
En datzelfde gold voor alle chauffeurs op de vier bussen die ik heb gebruikt.
Ook ik heb afgelopen zaterdag weer in de trein gezeten. Dit was voor het eerst sinds de coronacrisis. Een retour van Waddinxveen Triangel naar Amersfoort. Het was prima uit te houden in de trein met een FFP2 masker :pos: ;) .
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De bondsregering heeft overeenstemming bereikt dat de incidentie als meetlaat voor maatregelen vervalt. Nieuwe meetlaat zal de zo genoemde "Hospitalisierung" zijn, dus de aantal corona-patienten in ziekenhuizen. *O*

https://www.welt.de/politik/deutschland ... twert.html
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ten aanschouwen van de nieuws uit Israel en Ijsland, dat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn, is het laatstgenoemde een verstandige keuze.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

We reproduceren weer boven de één, zandzakken voor de deur. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Mondkapjes inslaan!
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Niet-gevaccineerde buren aangeven!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Drie kuub handgel inslaan!!
🍉
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Vergeet het WC papier niet :o
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten