Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Nitein-Repart schreef: do 26 aug 2021, 22:38 En nee, het zijn geen gereformeerden of allochtonen.
Wat zijn het dan wel? Wappies zoals je ze noemt in je vorige bericht?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Welk eufemisme zou jij het liefst lezen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Je weet niet altijd de reden waarom mensen zich nog niet hebben laten prikken. Naast de wappies die nog altijd geloven dat vaccins niet werken of zelfs gevaarlijk zijn is er een grote groep mensen die bang is voor prikken of liever nog even wachten tot de werking wat beter uitgezocht is vanwege onderliggende aandoeningen. Ook zwangere vrouwen komen lang niet altijd hun prik halen. De laatste groep is de groep mensen die laaggeletterd zijn en/of de Nederlandse taal niet goed genoeg begrijpen. Voor deze laatste groepen heeft het ministerie momenteel nog de prikbussen rijden, waarin een grote horde voor deze groep wordt weggenomen, omdat iedereen die nog wil daar zonder afspraak heen kan (uiteraard wel rekening houdend met de vijf weken interval bij Pfizer en Moderna).
Wij hebben sowieso al geluk dat onze vaccinatiegraad zonder veel kunst- en vliegwerk al hoog uitkomt vergeleken met andere EU-lidstaten. Daarom kan ons maatregelenpakket zich richten op maatwerk dat de achterblijvende groepen op het gemiddelde niveau brengt, waar Duitsland en Frankrijk nog veel verder moeten gaan met maatregelen die de vrijheid van de niet-gevaccineerden stevig aantasten. Dat leidt in Frankrijk inmiddels ook te wekelijkse protesten en Berlijn moet ook keer op keer grote demonstraties sussen en verbiedt ze regelmatig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik ken helaas wel een aantal mensen die menen dat hun afweersysteem voldoende in staat is om een besmetting te doorstaan. Sommigen willen zelfs graag besmet worden want dat zou beter helpen tegen (her)besmetting dan een vaccin.

Dat laatste lijkt waar te zijn, maar er zijn genoeg mensen die vinden dat ze een gezond afweersysteem hadden en toch in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Ik geef toch genoeg om deze mensen dat ik dat liever niet zie, maar het is een hopeloze discussie aan het worden. Ik vrees dat zachte drang vanuit de overheid daar ook niet tegen werkt :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Heel lullig, maar buiten de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden vind ik het toch echt hun probleem. Al moet ik het ook zeggen dat ik het met de huidige vaccinatiecijfers een non-discussie vind. We praten over 5-10 procent dat zich bewust niet laat vaccineren. Als we die een contract laten tekenen dat ze dan niet het ziekenhuis in komen is het ook opgelost. Ja, het zal doden geven, nee als ze er zo over denken heb ik er geen medelijden mee.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Een tijdje geleden zag ik op tv iemand van de GGD in Amsterdam. Die zei dat veel mensen in de oude wijken zich niet laten inenten omdat er allerlei indianenverhalen over inenten rondgaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:Als we die een contract laten tekenen dat ze dan niet het ziekenhuis in komen is het ook opgelost. Ja, het zal doden geven, nee als ze er zo over denken heb ik er geen medelijden mee.
Zo werkt de wereld niet. Zorg is een sociaal stelsel, we kunnen dat niet zomaar aan mensen ontzeggen omdat ze anders over vaccinaties denken dan jij en ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Maar het werkt ook niet om maar beperkt te blijven omdat mensen niet verder komen dan hun Facebookonderwijs
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Denemarken schrapt op 10 september de laatste coronamaatregelen, omdat het Covid-19 niet meer ziet als een 'Maatschappelijk kritieke ziekte' (DR.dk).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Overal zijn versoepelingen alleen in Duitsland worden de maatregelen weer aangescherpt. Langzamerhand vraag ik me echt of het virus als het de Duitse grens oversteekt automatisch gevaarlijker wordt.... :N
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Het Duitse ras is er veel vatbaarder voor denk ik. (A)

Voor de duidelijkheid: dit is dus een geintje he. Niet serieus bedoeld. Ik ben geen racist...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het engelse begrip van de "German Angst" is er immers niet voor niets! :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Deze week is men begonnen met de afbraak van de XL-teststraat bij de Brabanthallen in Den Bosch, zonder dat deze ooit is gebruikt. Het massaal testen voor toegang lijkt dus begraven.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Ik heb laatst anders wel getest in de Brabanthallen. Is dat een andere locatie dan?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik merk nu al dat het virus steeds minder in het nieuws is. De liveblogs worden steeds korter en nu.nl heeft deze zelfs al enkele weken stopgezet. In de Nederlandse samenleving merk ik steeds meer dat corona bijna niet meer lijkt te bestaan voor de meesten. Weinig mondkapjes en afstand houden is er nu, drie weken voor de beoogde datum voor het schrappen van deze regel, al niet meer bij.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

waldo79 schreef: vr 27 aug 2021, 15:02 Ik heb laatst anders wel getest in de Brabanthallen. Is dat een andere locatie dan?
De XL teststraat is die tent die op het parkeerterrein staat, de teststaat is een eindje verderop op het terrein, toch?
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Ah, nu kan ik het me herinneren. Testen voor toegang is ook vrij kansloos als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Ik merk nu al dat het virus steeds minder in het nieuws is. De liveblogs worden steeds korter en nu.nl heeft deze zelfs al enkele weken stopgezet. In de Nederlandse samenleving merk ik steeds meer dat corona bijna niet meer lijkt te bestaan voor de meesten. Weinig mondkapjes en afstand houden is er nu, drie weken voor de beoogde datum voor het schrappen van deze regel, al niet meer bij.
De regel voor anderhalve meter wordt niet half september al afgeschaft, men kijkt naar november.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Zonder bron is dat alleen maar geroeptoeter Suus, kun je daar nog een bron bij geven?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Bij de laatste persconferentie had het kabinet zelf de datum van 20 september expliciet genoemd als ijkpunt. Als het kabinet dat nu subiet zou ontkennen gaat het laatste beetje draagvlak evenredig mee ten onder.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Als die anderhalve meter hetzelfde blijft als nu, zal dat voor niemand een probleem zijn. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Zijn er serieus nog mensen die die regel volgen, ja?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Hugo de Jonge. :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Zijn baard is aardig op weg. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten