Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Maar dan gaat dat tegen omikron opboosteren toch niet werken? Als het gisteren al 25% was tegen 12% maandag, dan is het morgen 50% en zondag 100%. Gezien het feit dat omikron 70% besmettelijker is dan delta zal in de komende weken iedereen corona krijgen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Daniel schreef: do 16 dec 2021, 20:24 Die zullen wel omhoog gaan. Voor wat betreft de besmettingen dan. De rest moeten we nog maar zien.

Hoewel, zou je niet een afremming in de daling verwachten als het nu al zo hard gaat in Amsterdam?
Paniekmodus is al uitgebroken. Al zie ik in Zuid-Afrika bemoedigende signalen in de ziekenhuizen. Dat het voornamelijk bijvangst zou zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21507
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Dennenboom schreef: do 16 dec 2021, 19:43 Vergelijk het met een balk over een waterbassin waar een aantal mensen op staan. Als je elke seconde met een voetbal de mensen belaagt zal het effect op het aantal mensen dat in het water valt groter zijn dan wanneer je een paar keer per minuut met een skippybal gooit.
Ja, maar het continu gooien met een pingpongbal heeft juist weer minder effect.
We weten alleen nog niet met wat voor bal we te maken hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7131
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

De berichten uit het VK duiden op een voetbal, de berichten uit Zuid-Afrika op een tennisbal: goed genoeg om een deel van de ouderen en zwakken om te stoten, verder weinig interessant. Even afwachten dus.
diederickx
Berichten: 1646
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

WSM schreef: do 16 dec 2021, 21:55 Maar dan gaat dat tegen omikron opboosteren toch niet werken? Als het gisteren al 25% was tegen 12% maandag, dan is het morgen 50% en zondag 100%. Gezien het feit dat omikron 70% besmettelijker is dan delta zal in de komende weken iedereen corona krijgen.
Haal nou eens een paar maal diep adem, denk even goed na wat je wil zeggen en of het eigenlijk wel het zeggen waard is.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Klaasje schreef: vr 17 dec 2021, 08:30 De berichten uit het VK duiden op een voetbal, de berichten uit Zuid-Afrika op een tennisbal: goed genoeg om een deel van de ouderen en zwakken om te stoten, verder weinig interessant. Even afwachten dus.
Dat dus. Ik ben blij vandaag de kerstinkopen al te hebben gedaan. Dat zal vanaf dinsdag ook niet meer kunnen denk ik.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
huibf
Donateur
Berichten: 4125
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Dan maar naar Belgie. Daar gaan sowiso zondag al heen om op restaurant te gaan. In antwerpen. :-)
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op vr 17 dec 2021, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ow wacht, ik had verkeerde link gekopieert. :oops:

Ik had namelijk bij twee bronnen gelezen en het heb ik die van de AD gekopieert terwijl ik daarvoor de juist bron pakte. _O- _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Gelukkig hebben we een aantal maanden geleden een korte, snelle klap uitgedeeld aan het virus. :Y

Maar, zoals Suus een tijdje terug ook al aangaf (ik kan het bericht niet vinden): het wordt een lange winter, denk een beetje aan de ander maar zeker ook aan jezelf.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8946
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Aan de ene kant denk ik 'Laat omikron maar komen, nu Bloomberg meldt dat het aantal patiënten die in het ziekenhuis belanden met 91% minder is', maar toch moeten we omikron wel enigszins in toom moeten houden om de zorg niet te blijven overvragen, ook al halen we daar enorm veel maatschappelijke onrust mee op de hals. Uiteraard heeft een zorgsysteem ondanks een 91% lagere kans op ziekenhuisopnames een limiet, die dan gelukkig wel iets hoger ligt qua positieve testen. De onrust zal zich dit keer vermoedelijk alleen niet beperken tot de standaard groepen die elke week demonstraties organiseren, omdat ze fel gekant zijn tegen elke maatregel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21507
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Er is ook een advies dat alleen de boosterprik helpt om Omikron voldoende af te remmen. Dat advies begrijp ik echter niet helemaal.
Ofwel raken de huidige vaccinaties uitgewerkt (wat gewoon klopt) en dan is er een nieuwe vaccinatie nodig, maar dan ligt dat niet aan Omikron.
Ofwel helpen de huidige vaccinaties helemaal niet tegen Omikron (wat op zich mogelijk is), mar dan is het niet nuttig om exact hetzelfde vaccin nogmaals in te spuiten. Of is het vaccin inmiddels aangepast?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De EU heeft gisteren een omicron-specifiek vaccin besteld mij Pfizer (Reuters).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Meltrain schreef: za 18 dec 2021, 10:23 Er is ook een advies dat alleen de boosterprik helpt om Omikron voldoende af te remmen. Dat advies begrijp ik echter niet helemaal.
Ofwel raken de huidige vaccinaties uitgewerkt (wat gewoon klopt) en dan is er een nieuwe vaccinatie nodig, maar dan ligt dat niet aan Omikron.
Ofwel helpen de huidige vaccinaties helemaal niet tegen Omikron (wat op zich mogelijk is), mar dan is het niet nuttig om exact hetzelfde vaccin nogmaals in te spuiten. Of is het vaccin inmiddels aangepast?
Nog niet, ze proberen hetzelfde en verwachten dan een ander resultaat.
Boosterprik voor boosterprik je vrijheid terug zeg maar.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12912
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

PHS schreef: za 18 dec 2021, 11:27 ook Van Dissel van het RIVM gaat spreken.
Dan is er echt stont aan de knikker. -0-
🍉
TLP
Berichten: 1610
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronavirus

Bericht door TLP »

In Amstelveen vertaalt de aankomende persconferentie zich naar ouderwetse files voor de parkeergarages van het Stadshart, die ongetwijfeld zullen gaan terugslaan op de snelweg. Ook de bussen die het busstation via de Keizer Karelweg (zowel noord als zuid) moeten bereiken of verlaten komen er amper meer door.
en-es
Berichten: 4591
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Net terug van de kapper. Blij dat ik nog een afspraak had. :pos:
en-es
Berichten: 4591
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vanavond om 19.00 persco!
dennistd
Berichten: 5578
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik hoop toch dat ze de mondkapjesplicht ook aan gaan scherpen eigenlijk: alleen nog FFP2/KN95 en voor iedereen vanaf 6 jaar. En ja, in Duitsland kan het ook, dus waarom bij ons niet?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik had het hier toevallig met een paar Duitse collega's over, het verbaasde ze echt dat we in Nederland eigenlijk geen kwaliteitsstandaarden hebben afgesproken voor mondkapjes. Het zou naar mijn idee al heel wat helpen als we af zouden spreken dat alleen wegwerpmondkapjes (naar Duitse standaarden dan OP-maske of KN95/FFP2) toegelaten zouden zijn, en voor mensen die die niet kunnen dragen er aparte standaarden zouden zijn voor gelaatsschermen (bijvoorbeeld vanaf het voorhoofd tot zoveel centimeter onder de kin, en max 1 centimeter van de neus). Maar in Nederland hebben we eigenlijk geen publiek debat gevoerd over mondkapjesstandaarden, dat verbaast mij eigenlijk wel. Zelf loop ik permanent met FFP2 rond op het moment, die heb ik laatst nog voor 20 cent per stuk op de kop weten te tikken. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21507
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Zou dat zo veel helpen dan?
Het lijkt me belangrijker dat iedereen de mondkapjes op de juiste manier gaat dragen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten