Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dat ik vandaag voor het eerst hoor van oliewinning onder de woonwijk Charlois.
De NAM wil de concessie tot 2050 verlengen en zelfs gaan fracken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7565
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ja. Ik vond dat ook een hele rare plek voor oliewinning.
Beul van de blindegeleidelijn
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door WSM »

Hoezo? De winningslocaties zelf zijn in de Waalhaven.

Er is in het verleden ook olie gewonnen in Rotterdam Noord (Bergweg), bij Den Haag en bij Zoetermeer. Daar zijn ook geen problemen ontstaan.

Misschien kan men zich beter druk maken over alle chemische industrie in het havengebied? Als daar iets gebeurt waait alle shit rechtstreeks de stad in.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Rotterdam Charlois is natuurlijk wel interessant omdat de bevolking daar amper geld heeft om fatsoenlijk eten te kopen, laat staan om bedrijven als Shell aan te klagen voor smerige praktijken. Ik denk dat wel ons druk moeten om zowel fracking als de rest van wat er in de havens gebeurd en niet of/of.
🍉
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door WSM »

Fracking ben ik overigens geen voorstander van. Doe dat maar lekker op zee ofzo.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De NAM heeft de winningsmethode in het olieveld onder Charlois ergens in het afgelopen decennium al een keer aangepast zonder de vergunningverleners te informeren en de huidige exploitatievergunning is eind 2019 verlopen maar de winning is niet stilgelegd. Staatstoezicht op de Mijnen is ook erg kritisch over fracking, dus mijn inziens volledig terecht dat bijna de gehele Rotterdamse politiek (behalve PVV en Leefbaar Rotterdam) toedeledokie met je oliewinning zeggen :Y

De winningslocatie aan de Korperweg is op minder dan 50 meter van huizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tsov »

Ze hebben het over "Groningse toestanden", maar met mijn beperkte geologische kennis is de winning van gas wel heel andere materie dan de winning van olie...
Of je het dan binnen 50 meter van woningen moet gaan winnen is natuurlijk een ander vraagstuk.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er zijn drie lagen olie met daarboven een plaat. Bij een plaat wordt de olie gecompenseerd door bodemwater, bij de twee anderen spuit de NAM water in de bodem om de druk onder de platen gelijk te houden. De NAM wil nu extra water onder de platen spuiten om de olie makkelijker te winnen. De hogere druk zal scheuren in de platen veroorzaken, het is niet duidelijk wat daarvan de gevolgen kunnen zijn, maar het zou ernstige vervuiling van grondwater kunnen veroorzaken. Op 4 kilometer afstand van het olieveld wordt ook drinkwater gewonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21258
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 28 jan 2022, 08:53 Het is vooral cru dat de bewoners er alleen maar last van hebben, en niet profiteren van de natuurlijke hulpbronnen. Als in Amerika een olieveld onder jouw grond wordt ontdekt, dan is die olie van jou. In Nederland is het van de Staat :')
Dat is ook maar tot een beperkte diepte. Ik kan me nog een verhaal herinneren van Amerikanen die wel met de overlast zaten, maar er geen geld voor kregen.

Overigens vermoed ik dat de bewoners niet de eigenaar van de grond zijn, dus dan zouden de bewoners er zelf nog geen profijt van hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik zag net een aankondiging in de trein dat er (weer) een groepsticket wordt geïntroduceerd. Zal mij benieuwen voor hoe lang. :')
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Haha is dat een grap of zo. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

🍉
DDietzen
Berichten: 1304
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Dat bestond toch al een tijd, of ben ik nu abuis? Volgens mijn herinnering was het groepsticket in huidige vorm (dus enkele reis met één traject en samenreisplicht) zelfs vóór corona al in zwang. Het oude groepsretour (met enkel één bestemming en zonder samenreisplicht, dus met overvloedig misbruik) was volgens mij nog eerder afgeschaft.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Meltrain schreef: vr 28 jan 2022, 10:30
PHS schreef: vr 28 jan 2022, 08:53 Het is vooral cru dat de bewoners er alleen maar last van hebben, en niet profiteren van de natuurlijke hulpbronnen. Als in Amerika een olieveld onder jouw grond wordt ontdekt, dan is die olie van jou. In Nederland is het van de Staat :')
Dat is ook maar tot een beperkte diepte. Ik kan me nog een verhaal herinneren van Amerikanen die wel met de overlast zaten, maar er geen geld voor kregen.

(..)
Ja, die konden het water uit de kraan laten branden

Heel bizar.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het is (weer) hetzelfde liedje;.. zaak op afstand gezet.. overheid toetst/handhaaft zeer beperkt.. bedrijf kan zijn gang gaan.. :twisted:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op station Deurne zit er op spoor 1 een kleine deur in het geluidsscherm, met daarin de gravering “-ne”. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1304
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Da's ook voor het eerst: ik ben net onwel geworden in de trein. Ik stond op de trap naar de onderste verdieping in de 3964 (omdat de coupé half zitvol was en ik afstand probeer te houden ivm medische omstandigheden in m'n familie), en een kwartier na vertrek uit Ehv werd ik heel misselijk, zweterig en duizelig. Ik ben ook een paar minuten kwijt: de stop in Ht is bijna compleet langs me heen gegaan.

Gelukkig(?) was het niet zo erg dat medereizigers het merkten, maar ik ben wel even flink van slag. :shock:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Heb je je huisarts al geraadpleegd?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Waarschijnlijk combinatie koud buiten, warm binnen, drukte en mondkapje. Ik ben al een paar keer bijna flauw gevallen in een drukke trein of metro.

Pas goed op jezelf.
DDietzen
Berichten: 1304
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Jep, waarschijnlijk combinatie van die factoren, plus:
- vlak voor vertrek 2 pilsjes op, wat ik normaal prima kan hebben maar schijnbaar niet als ik al een paar maanden geen alcohol op had;
- 1 km rennen voor de trein, dus buiten adem;
- meteen daarna een FFP2 op, waar ik toch minder lekker door adem dan de simpele wegwerpmondkapjes;
- warmte en drukte in de trein;
- niet naar buiten kunnen kijken.

Dit is de tweede keer dat ik flauwval, vorige keer was vlak na m'n tweede Pfizerprik dus dat had nog een duidelijke aanleiding. Ik neem aan dat dit een toevalstreffer was, maar let voorlopig wel even goed op.
waldo79
Berichten: 7601
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Gebruik dan liever een mondkapje wat beter ademt dan een FFP2. Het is jouw eigen gezondheid.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Als tip: mij bevallen de type IIR mondkapjes erg goed: goed door te ademen, maar toch net wat meer bescherming dan zo'n simpel wegwerpexemplaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik heb het idee dat de piep in mijn rechteroor wat luider is geworden.
Eerst was het met wat achtergrondgeluid wel te overstemmen, maar nu hoor ik het zelfs daar nog doorheen. -0-
Nu heb ik wel een paar keer mijn koptelefoon iets te hard gehad, maar nooit op vol volume. Ik kan me ook niet voorstellen dat het lang genoeg was om de piep te verergeren. Dus stiekem heb ik de (ijdele) hoop dat de piep door stress komt en dat het op den duur minder wordt.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Heb je je huisarts al geraadpleegd?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3433
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Lijkt me echt gekmakend, sterkte.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten