Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Stefan schreef: za 26 feb 2022, 09:12 Ik zit ook verplicht 7 dagen thuis.. hoewel het bij mij slechts hele lichte verkoudheidsymptomen zijn (lichte kriebelhoest en een verstopte neus).

En beterschap Z2N!
Ik denk dat we een OVNL-besmettingsgolf hebben... Hier ook verkoudheidsklachten, die ondertussen gelukkig afnemen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vaccinatie is inmiddels een erg politiek gevoelige thema geworden: De CEO van een grote Duitse zorgverzekeraar liet de gegevens van acht miljoen verzekerden analyseren om meer te ervaren over mogelijke bijwerkingen van de vaccinatie. Het bleek dat aanzienlijk meer patiënten werden behandeld voor bijwerkingen dan officieel geregistreerd door het Paul-Ehrlich-Institut (overheidsdienst welke in Duitsland verantwoordelijk is voor de veiligheid van vaccins). Vervolgens schreef hij een brief aan de PEI en vroeg om de gegevens met de database van het PEI te vergelijken, wat het PEI ook wil doen.
Maar blijkbaar is de raad van bestuur niet eens darmee - er mag immers geen twijfel aan de veiligheid van de vaccinatie ontstaan - en dus heeft men de CEO ontslagen al voordat de resultaten van de gegevensvergelijking bekend werden... :N

https://www.welt.de/politik/deutschland ... ndigt.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je had er wel even mogen bijzetten dat deze zorgverzekeraar de werving in het bijzonder richt op vegetariërs en veganisten en dat doet met vergoedingen voor homeopathie en osteopathie. Twee alternatieve geneeswijzen die wetenschappelijk onzin zijn. Kortom, een verzekeraar die ontzettend goed past bij de vleugel van de Groenen die je zo verafschuwt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Daar moet men even nuanceren. De CEO zelf is van de "BKK pro vita", welke inderdaad de genoemde aanvullende vergoedingen aanbied (overigens is dit bij ons vrij gebruikelijk en ook gewenst dat zorgverzekeraars zich onderscheiden door middel van individuele aanbiedingen), maar de gegevens van de acht miljoen verzekerden die hij analyseerde komen uit de datapool van alle BKK's in Duitsland. Elke andere CEO van een BKK had deze brief aan het PEI dus ook kunnen schrijven, toch mag er natuurlijk van worden uitgegaan dat deze CEO door zijn misschien iets "groenere" houding meer belangstelling voor dit onderwerp heeft (wat per se niet verkeerd is).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het aantal mensen in mijn nabije omgeving dat in de afgelopen 24 uur een positieve testuitslag heeft gekregen is net naar vier gestegen. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En. hoe gaat het met jezelf?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Symptomenvrij, morgen weer de wijde wereld in! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Maar tegelijkertijd is het landelijke aantal besmettingen met de totale van ruim 58.000 de afgelopen 24 uur behoorlijk toegenomen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Z2N schreef: do 03 mar 2022, 17:59 Symptomenvrij, morgen weer de wijde wereld in! *O*
Top! :pos:

En met je long-covid?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Stefan
Berichten: 4311
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Ik heb net ook even een testje gedaan, ben ook negatief getest. Morgen nog maar een keer voor het 'frei testen'. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb voor het eerst een positief nauw contact. Zelf heb ik nog geen klachten en hoef ik niet in quarantaine omdat ik geboosterd ben. Zelftest negatief. Morgen op werk pcr laten testen. Hopelijk kom ik er zonder kleerscheuren vanaf. Ik maak me ook wel zorgen om mijn vriendin die een kwetsbare gezondheid heeft. Vriendin nummer twee zit in quarantaine.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

isadora schreef: do 03 mar 2022, 18:51 En met je long-covid?
Dat ging eigenlijk heel goed, de actieve behandeling is al een tijdje gestopt, en ik doe nu alleen nog groepstrainingen met lotgenoten en periodiek nog een controle bij de behandelend arts. Ik merk echter dat ik wel wat meer last heb gekregen aan de longen door de meest recente besmetting, morgen ga ik merken hoe het gaat als ik actief beweeg, en na het weekend moet ik weer eens een afspraak plannen bij de longarts voor een controle van de longen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

DDietzen schreef: zo 27 feb 2022, 14:36 Nou, gisteren had ik urenlang contact met iemand die nu net een positieve zelftest heeft en verkouden en grieperig is. Gisteren voor onze ontmoeting had 'ie nog een negatieve sneltest, maar ja, die doet men nog altijd niet in de keel bij de meeste Testen voor Toegang-locaties :roll: :|

Wordt dit 'm dan toch voor mij, na twee jaar lang corona te hebben ontweken?
De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier...

Dinsdag begonnen m'n keelklachten. Ben toen naar een TvT-locatie gegaan halverwege de dag: negatief, maar dat was met enkel een neusswab. Ik vroeg nog expliciet of ze ook de keel konden swabben, maar: "nee, dat mag niet van het protocol". :X Dat terwijl een andere testlocatie iets verderop - die helaas dicht was die dag - juist wél steevast keelswabs bij de toegangstesten doet, "want dat moet van het protocol" :')
's Avonds wilde ik toch maar een PCR-test doen, op een dystopisch aandoend tentencomplex in een modderveld buiten de stad (wát een ervaring!). Die was ook negatief, maar ze deden zelfs dáár geen keelswab, alleen een paar lichte aaien over het midden van m'n tong.

Gisteren werden m'n klachten erger en vandaag was het helemaal goed mis: naast de keelpijn nu ook pijnlijk hoesten en niezen, flink snotteren, en een verhoging / lichte koorts. Voelde me echt goed belabberd vandaag. Heb uit nieuwsgierigheid net nog een zelftest gedaan, en ja hoor: binnen een minuut doemde het streepje bij de T al op. Positief! *O*
Het lijkt me nu wel zeker dat het corona is, al helemaal omdat m'n klachten bijna 1 op 1 overeenkomen met die van het nauwe contact van zaterdag.

Wanneer leren ze nou eindelijk dat coronatesten geen zin (meer) hebben zonder een keelswab? Dit lijkt wel heel erg op schijnveiligheid, zeker bij Testen voor Toegang waar het gros van de aanbieders nog altijd enkel neuspeutert, zelfs maanden nadat bekend is geworden dat omikron zich in de keel schuilhoudt. En als zelfs de GGD de keel met rust laat... :roll:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Waarom ga je met klachten naar testen voor toegang en niet gelijk naar de GGD?
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

De avond van tevoren had ik nog een negatieve zelftest gedaan (inclusief keelswab). En die dag zelf kon ik voor een PCR bij de GGD toch pas 's avonds terecht, maar een toegangstest kon wel zowat meteen, dus ik dacht 'beter dan niets'.
Stefan
Berichten: 4311
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Wat fijn, ik mag officieel weer naar buiten... Net nog een keer laten testen, negatief. *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Mijn antigeen sneltest en pcr zijn negatief maar omdat dag 5 pas morgen is moet ik me dit weekend nog een keer laten testen. Ze deden uitgebreid zowel neus als keel
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens de Duitse minister van gezondheid Karl Lauterbach moeten we rekening houden met meer besmettingen in de zomer en wat hem betreft komen er na 20 maart helemaal geen versoepelingen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De heer Lauterbach is een zwartkijker par excellence en met zijn sombere prognoses zat hij tot nu toe meestal in de fout. En men mag ook niet vergeten dat hij zonder dat §$%-virus nooit minister zou zijn, dus..... Bovendien zal Lauterbach niet eerder rustig worden zolang er geen wettelijk verplichte vaccinatie voor iedereen in dit land is. :roll:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

België schaft maandag ook alle coronaregels af (maar net als bij ons, uitgezonderd de mondkapjesplicht in het OV. En ook in ziekenhuizen en verpleeghuizen moet je ze nog blijven dragen)
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Je ziet het in steeds meer landen ontstaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: za 05 mar 2022, 10:08 En men mag ook niet vergeten dat hij zonder dat §$%-virus nooit minister zou zijn, dus.....
Ik heb zeer ernstige twijfels of Ernst Kuipers zonder dat virus ooit minister zou zijn geworden, maar hij staat (er op dit moment) heel anders in dan Lauterbach.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ik heb carnaval dit jaar bewust vermeden en dat lijkt een goede zet: van de 5 vrienden met wie ik anders zou zijn gaan vieren zijn er inmiddels 3 ziek en positief getest. -0-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Lauterbach is naast zijn politieke activiteiten opgeleid als epidemioloog. Kuipers heeft medische ervaring als arts. Dat is alvast één verschil, Daarnaast heeft Duitsland langer een strategie aangehangen waarbij op besmettingen werd gestuurd. Nederland heeft hoofdzakelijk de capaciteit van de ziekenhuizen als uitgangspunt genomen.

Heel houdbaar is de strategie van Lauterbach overigens niet bepaald meer sinds Omikron. Populaire tabloids zoals BILD hebben hem al meer dan eens uitgemaakt voor Angst-Minister door de relatief strenge aanpak ten opzichte van alle buurlanden met verplicht 2G+ en FFP2-maskers overal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Bild is sowieso meer op de hand van de wappies heb ik het idee. Niet echt serieus te nemen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 89 gasten