Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Er waren recent wel wat proefballonnetjes om carnaval naar de zomer te verplaatsen, maar niet in de politiek voor zover ik weet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het is een voorstel geweest van de burgemeester van Breda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nou, hèhè, dat heeft lang geduurd maar: Emmanuel Macron is nu officieel kandidaat voor de Franse presidentsverkiezingen in april: https://www.lemonde.fr/election-preside ... 59010.html

Op dit moment geven alle grote peilingen aan dat hij de meeste stemmen zal halen in de eerste ronde (rond de 25%) en elke mogelijke tegenstander zal verslaan in de tweede ronde. Op dit moment lijkt de tegenstander in de tweede ronde Le Pen te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4087
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan, ik krijg hier op het forum een banner van Leefbaar Almere _O-
Ik kan alleen niet op ze stemmen vanuit de hoofdstad -0-
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1510
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Ik kreeg gisteren op Facebook ook meermaals gesponsorde berichten van PvdA Culemborg te zien. Een beetje ver van mijn bed is dat én verspilling van advertentiebudget is dat wel.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik krijg ze van een lokale partij uit Soest. Hoe komen die aan het budget om in Zeist te adverteren? :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Ach. Iemand van Forum voor Democratie had een poster in Zaandam geplakt. Terwijl ze helemaal niet eens meedoen in Zaanstad...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: do 03 mar 2022, 16:06 Er waren recent wel wat proefballonnetjes om carnaval naar de zomer te verplaatsen, maar niet in de politiek voor zover ik weet.
Vervolgens moet pasen dan aan het begin van de herfst zijn.....want het carnavalsweekeind is steeds de zevende zondag voor pasen! :Y

Overigens wordt de carnavalsoptocht in Düsseldorf dit jaar daadwerkelijk in Mei plaatsvinden (natuurlijk vanwege dat vieze c-woord)!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

VIRM schreef: zo 06 mar 2022, 18:44 Ach. Iemand van Forum voor Democratie had een poster in Zaandam geplakt. Terwijl ze helemaal niet eens meedoen in Zaanstad...
Hier idem. Nog maar gezwegen over het feit dat de meeste posters gaan over zaken waar de gemeente helemaal geen zeggenschap over heeft. Maar ja, je moet je diarree toch kwijt in de toiletpot die we het publieke debat noemen...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Zeker. Want de gemeente gaat ook echt over lockdowns..
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

ICE11 schreef: zo 06 mar 2022, 22:22
ArrivaBas schreef: do 03 mar 2022, 16:06 Er waren recent wel wat proefballonnetjes om carnaval naar de zomer te verplaatsen, maar niet in de politiek voor zover ik weet.
Vervolgens moet pasen dan aan het begin van de herfst zijn.....want het carnavalsweekeind is steeds de zevende zondag voor pasen! :Y

Overigens wordt de carnavalsoptocht in Düsseldorf dit jaar daadwerkelijk in Mei plaatsvinden (natuurlijk vanwege dat vieze c-woord)!
Het tijdstip van de kruisiging van Jezus is historisch gedocumenteerd. Als je echt wat wil veranderen moet je kerst in de zomer vieren: naar alle waarschijnlijkheid is de Zoon des Heren niet geboren in de winter.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

ICE11 schreef:
ArrivaBas schreef: do 03 mar 2022, 16:06 Er waren recent wel wat proefballonnetjes om carnaval naar de zomer te verplaatsen, maar niet in de politiek voor zover ik weet.
Vervolgens moet pasen dan aan het begin van de herfst zijn.....want het carnavalsweekeind is steeds de zevende zondag voor pasen! :Y

Overigens wordt de carnavalsoptocht in Düsseldorf dit jaar daadwerkelijk in Mei plaatsvinden (natuurlijk vanwege dat vieze c-woord)!
Ik ken een stad waar ze carnaval op de laatste zaterdag van juli vieren ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Klopt.

Maar daar snappen ze wel meer niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Van de nummer drie op de kieslijst van Denk in Vlaardingen is het voorarrest vandaag met 90 dagen verlengd. De man zit vast voor drugshandel, witwassen en het vervalsen van coronabewijzen. Eigenlijk zou de man vanavond meedoen aan het verkiezingsdebat op Rijnmond.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1474760/ ... rugshandel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

De huidige Duitse minister voor familiezaken, Anne Spiegel, moet zich voor de commissie van onderzoek van de watersnoodramp in juli verantwoorden. Toen was Mvr. Spiegel nog minister voor milieu in Rheinland-Pfalz en daarmee ook aansprakelijk voor het "Landesamt für Umwelt", de overheidsdienst welke voor de informatie over het waterpeil verantwoordelijk is. Nu blijkt uit onderzoek dat de minister zich meer zorgen maakte over haar imago dan over de gevolgen van de overstromingen: https://www.welt.de/politik/deutschland ... .B_quality
Laatst gewijzigd door ICE11 op wo 09 mar 2022, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Ik heb het vonnis gelezen, maar het handelen van het bestuur van Volt is best gênant te noemen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Te veel profileringsdwang lijkt mij. Te snel en te daadkrachtig willen handelen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Van dik hout zaagt men planken blijkt maar weer. Als Volt de integriteit die ze zelf keihard nastreven niet wilde schaden, dan hadden ze dit conflict in samenspraak met Gündoğan moeten oplossen en was al die commotie rondom de partij in de afgelopen vier weken niet nodig. Nu kost het ze geld (en waarschijnlijk ook kiezers, afgaande op de peilingen van de onvolprezen Maurice de Hond).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Naast tenenkrommend slecht Engels voor iemand in zijn positie, spreekt onze premier schijnbaar ook Frans

Nou is mijn Frans ook niet 100%, maar hier valt grammaticaal ook wel wat op af te dingen volgens mij. :X Rutte wil gezien worden als een wereldleider?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Een wereldleider praat altijd in zijn eigen taal, kijk maar naar Biden, Poetin of Xi. Hij kan dus beter altijd in het Nederlands zijn persconferenties houden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Tussen alle nieuwsberichten rond Corona en de oorlog in Oekraïne raakt het in Nederland wat ondergesneeuwd, maar vandaag over precies één maand is de eerste ronde van de Franse presidentsverkiezingen. Momenteel staat Macron zeer comfortabel aan kop in de peilingen voor de eerste ronde, met 33,5% in de meest recente peiling voor RTL, ruim het dubbele van de nummer twee in de peilingen (Marine Le Pen, RN). En dat leidt tot voor Frankrijk ongewone nieuwsberichten, de president wil namelijk in een tweede termijn de pensioenleeftijd verhogen van 62 naar 65 jaar (Franceinfo). Zulke uitspraken vlak voor een verkiezing doen, dat toont wel vertrouwen in de peilingen. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef: wo 09 mar 2022, 15:48 Gündoğan heeft het door haar aangespannen kort geding gewonnen: Volt moet haar terugnemen in de fractie en 5.000 euro schadevergoeding betalen. Nieuwsbericht op NOS.nl, en uitspraak op Rechtspraak.nl.
Ik heb de uitspraak niet gelezen, maar kun je als rechter in een vonnis een partij dwingen iemand terug te nemen in de fractie?
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4087
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

Ja en nee. De rechter heeft geconcludeerd dat de schorsing op juridisch onjuiste gronden is gebaseerd, dus heeft die feitelijk nooit plaats kunnen vinden. Daardoor zit ze dus nog "gewoon" in de fractie, bijna alsof er niets gebeurd is.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef: wo 09 mar 2022, 16:19 Ik heb het vonnis gelezen, maar het handelen van het bestuur van Volt is best gênant te noemen.
Ik zou het paniekvoetbal noemen. Betreurenswaardig, maar goed; hopelijk leren betrokkenen ervan.
Tom024 schreef:Naast tenenkrommend slecht Engels voor iemand in zijn positie, spreekt onze premier schijnbaar ook Frans
Ik vind dat altijd wel een beetje flauw. Niet iedereen is een talenwonder en voor de Nederlandse ministers ligt de lat klaarblijkelijk erg hoog. Als je ooit een Franstalige Belg op de televisie iets hebt horen bazelen dat in de verste verte iets wegheeft van Nederlands, dan leer je waarderen dat de meeste premiers nog wel een aardig woordje over de grens kunnen. (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 32 gasten