Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat de opening van deze lijn de eerste officiële handeling wordt van de nieuwe wethouder, dan heb je gewoon binnen een week je eerste doelen bereikt :D
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Extra glans voor de VVD als het een VVD-wethouder is?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Als ze er net zo lang over gaan doen in Rotterdam als de vorige keer, opent een GroenLinks-wethouder de verlenging van de metro in Hoek van Holland :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1685
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Bedoel je met "net zolang doen als de vorige keer" de collegevorming of het uiteindelijk voor de reiziger beschikbaar komen van de metrolijn voor de reiziger?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De collegevorming. Dat duurde de vorige keer 11 weken, al kwam dat ook omdat Joost Eerdmans tot drie weken na de verkiezing Thierry Baudet een toffe peer bleef vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Eerdmans is lijstduwer van Leefbaar Rotterdam dit jaar, op plek 49. Op plek 50 staat Ronald Sørensen, ook lid van JA21.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag liep ik even een ommetje in de buurt terwijl ik aan het bellen was met een collega. Opeens zag ik een vliegtuig met een reclamesleep overvliegen: "Stem VVD Hillegom". Ik heb nog even gekeken op het stembiljet, maar de partij "VVD Hillegom" kon ik niet vinden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

De VVD is blijkbaar bang veel stemmers te verliezen dit jaar. Op weg met de bus naar huis kwam ik in Leusden een tekstkar tegen met "heeft u al VVD gestemd?" en bij m'n uitstaphalte in Amersfoort stond er ook eentje met "VVD Stemmers: maak VVD de grootste in Amersfoort".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

In Zeist lijkt de lokale GroenLinks-fractie niet gestraft te worden voor het nepprofiel-incident in 2021, de partij lijkt de grootste te worden met stabiel 7 of mogelijk 8 zetels (dan +1 tegenover 2018), en ook D66 doet het in de voorlopige uitslag goed. Verliezers lijken hier VVD (6 zetels, -2) en NieuwDemocratischZeist (2 zetels, -2). Op mijn eigen stembureau was Groenlinks met circa 20% duidelijk de grootste, de nummer 2 haalde al 10% van alle uitgebrachte stemmen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Mochten jullie het potlood meenemen? Ik niet namelijk. -0-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Mocht hier ook niet nee.

Amersfoort gaat linksaf: vooral de groene partijen met een duurzaam programma deden het goed.
GroenLinks en D66 behouden hun 6 zetels, Partij voor de Dieren haalt er uit het niets 2 binnen en Amersfoort 2014 gaat van 3 naar 4.

VVD, CDA, SP en BPA zijn de verliezers. Met 20 van de 39 zetels behoudt het huidige college (D66, GL, CU, VVD) nipt de meerderheid. Maar qua standpunten denk ik dat de kans klein is dat de VVD terugkeert in het college, ook al omdat ze 33% van de zetels verloren hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

In Dordrecht was de lokale partij Beter voor Dordt de grote verliezer. Tussen deze gemeenteraadsverkiezingen heeft het ook flink gerommeld binnen BvD. Dit is hoofdzakelijk ten gunste van de VVD en GroenLinks, die beide 6 zetels bemachtigen. Omdat de Dordtse gemeenteraad uit 39 zetels bestaat zijn voor een coalitie minimaal vier partijen nodig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1812
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

In Wierden weinig veranderen. 1 zetel van CDA naar NEW, dat laatste was al de grootste. Verder CU eentje minder, SGP als nieuwkomer 1 zetel -0- . Ik verwacht zelfde coalitie als vorige keer
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

umbusko schreef: do 17 mar 2022, 00:49 Mochten jullie het potlood meenemen? Ik niet namelijk. -0-
Ja hoor *O*



Was alleen wel de helft korter dan dat van vorig jaar -0-




Ben benieuwd waar ze ons volgend jaae mee gaan laten stemmen :X

Schande! Dictatuur!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

In thuisbasis Oss verliest de SP volgens de voorlopige uitslag drie zetels, daarmee is zij niet meer de grootste partij. Dat is nu de lokale partij VDG, die al jarenlang in de coalitie zit. GL en D66 gaan er beide een zetel op vooruit, VVD raakt er eentje kwijt. FVD komt met één zetel in de raad.

De opkomst was nog geen 50%. -0-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

In Barendrecht heeft Echt Voor Barendrecht met 20 van de 29 zetels de absolute meerderheid behaald.
In 2018 behaalde EVB 14 zetels waarna alle andere partijen een coalitie vormden. De "coalitie" is dus nu precies het omgekeerde. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Mochten jullie het potlood meenemen? Ik niet namelijk. -0-
Wij hadden maar 25 potloden op het stembureau. Twee zijn er meegenomen, de rest is zorgvuldig na elk gebruik gedesinfecteerd en opnieuw uitgereikt aan de stemmers, samen met de stembiljetten en het administratieformulier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1528
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

In Helmond heeft niet bepaald een aardverschuiving plaatsgevonden maar er zijn wat interessante trends. GroenLinks is opnieuw de grootste, met één zetel meer dan in 2018 (nu 7). Ik acht de kans vrij groot dat mijn oud klasgenoot dus in de raad mag gaan plaatsnemen. *O*
DENK komt ook in de raad met één zetel. De winst van die partijen lijkt ten koste te gaan van de SP die van 5 zetels terug naar 3 gaat.
Aan de andere zijde van het spectrum zien we in het CDA een evenbeeld van de SP, er gaan twee zetels verloren van 5 naar 3. Een van die zetels komt waarschijnlijk vrij rechtlijnig als de 6e zetel van de VVD terecht die vorige verkiezingen nog slechts 5 zetels wisten te behalen. De grootste winnaar in Helmond is het meer populistische Helder Helmond, met twee zetels erbij van 3 van 5. Waarschijnlijk dat men voor een deel ook van het verlies van het CDA geniet. Lokalen partijen Plan! en Helmond Aktief verdwijnen uit de raad en ook 50 PLUS levert één zetel in en komt op 2 uit daar komen Forum en de nieuwe partij MÌ HELLEMONDERS met beide één zetel nog voor terug.

Bij mijn stembureau was de uitslag gister (zoals ik eigenlijk wel verwachtte) wat linkser dan gemiddeld in Helmond. Als het als enige verantwoordelijk zou zijn geweest voor de raad zou GL 8 zetels gehaald hebben, helder Helmond 5, de SP en VVD allebei 4, het CDA, D66, PvdA, 50 PLUS, Lokaal Sterk en de FvD allemaal 2, en de CU, DENK, Plan! en MÌ HELLEMONDERS 1.

De potloodjes bij ons mochten overigens gewoon mee, al hadden de meeste mensen daar niet zo’n behoefte aan.
tsov
Berichten: 4087
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

In Amsterdam mocht ik mijn potlood meenemen *O*
Ik kreeg er bijna twee, omdat ik ook een volmachtstem had, en de meneer van het stembureau al stapeltjes had gemaakt met de twee stembiltjetten (één voor de gemeente en één voor het stadsdeel) met een potlood erbovenop.
En ik heb op een oud-collega gestemd, kijken of die met voorkeursstemmen in de raad komt ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
TffpaA
Berichten: 3454
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Met mijn stem is GroenLinks in Arnhem op 7 zetels uitgekomen; met de stem van mijn vriendin op de Partij voor de Dieren is die partij naar 2 zetels gegroeid.

Zo zie je maar: iedere stem telt. De potloden moesten ingeleverd.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

In mijn gemeente is de Partij voor Ouderen en Veiligheid (POV) de grootste geworden met 6 zetels (was 4). De coalitie, waar de POV niet in zit, heeft helaas de meerderheid behouden. Het zou mij benieuwen hoe de coalitievorming gaat, want de POV heeft met de wijze van politiek bedrijven geen vrienden gemaakt.

Als ik het goed lees, heeft de SP landelijk een flinke tik opgelopen. Zou Marijnissen opstappen?
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Gegeven de omstandigheden doet Volt het eigenlijk helemaal niet zo slecht, ze komen toch in verschillende steden in de raad.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Ik begrijp echt niet hoe Volt Maastricht 2 zetels heeft kunnen krijgen. Die hebben domme dingen gezegd... -0- En dan ook nog een zetel voor FvD. -0- Het is daar allemaal dichter bij elkaar gekropen: 39 zetels en we hebben 1 partij met 5, 4 met 4, 2 met 3, 3 met 2 zetels en nog 6 losse partijen met elk 1 zetel.

Gelukkig is in Nijmegen (waar ik gestemd heb) FvD niet in de raad gekomen. :mrgreen:
PatrickM
Berichten: 1981
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PatrickM »

Hier op Schouwen-Duiveland is er weinig interessants gebeurd qua uitslag: de PvdA heeft er één zetel bij gekregen (van 1 naar 2), ten koste van de SP (van 2 naar 1). Verder is er niks veranderd qua aantal zetels per partij :')
Potlood heb ik wel mogen houden trouwens, in tegenstelling tot vorig jaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten