Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Nee, dit komt door de oorlog. Europa had altijd een dieseltekort en kon dat rechttrekken door de import van diesel uit Rusland, maar dat gaat niet meer. En het ontzwavelen van diesel om aan de milieunormen te voldoen vereist waterstof. Waterstof wordt gemaakt met aardgas en, nouja, ik denk dat het verhaal bekend is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Zowel automobilisten als fietsers lijken ook totaal niet door te hebben dat "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" ook van toepassing is voor voetgangers.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In het kader van vreemde bordcombinaties twee voorbeelden bij fietspaden in Kijkduin.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
En in Delft weten de kabelboeren het ook niet meer als beide voetpaden zijn opengebroken.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In deze situatie is duidelijk behoefte aan een vierkant blauw bord dat een opgestoken middelvinger toont, eventueel met onderbord "geldt niet voor motorvoertuigen".
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Man is boos op het nieuwe verkeerscirculatieplan binnen de vijfhoek van Brussel en rijdt met zijn bestelbus wild om zich heen door de stad: zes gewonden
https://nos.nl/l/2442183
Het nieuwe circulatieplan is sinds twee weken in werking en heeft de stad in secties opgedeeld waartussen mensen zich alleen met de fiets en te voet kunnen bewegen, auto’s moeten via de kleine ring. Daarmee volgt het steden als Gent, Utrecht en Houten.
https://nos.nl/l/2442183
Het nieuwe circulatieplan is sinds twee weken in werking en heeft de stad in secties opgedeeld waartussen mensen zich alleen met de fiets en te voet kunnen bewegen, auto’s moeten via de kleine ring. Daarmee volgt het steden als Gent, Utrecht en Houten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
En natuurlijk Groningen. De pionier op dit gebied:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verkeer ... _Groningen
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verkeer ... _Groningen
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Bestemmingsverkeer op de fiets mag niet?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Moet je nou brommen als je hier met je brommer inrijdt?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geen idee, maar je hoeft geloof ik niet te zitten als je loopt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De korting op benzine is er nu in Duitsland weer af. Dat merkten we dinsdagavond aan de pomp in Xanten, er stond een beste wachtrij om 22 uur om nog even de tank vol te gooien met benzine voor wel al 1,77.
Ik heb vorige week nog voor 1,68 getankt. Dat was vóór ik in de rij aansloot nog 1,65, en tijdens het kwartier in de rij staan versprong de prijs. In Nederland worden de prijzen de dag van te voren bepaald, maar in Duitsland verspringt de boel dus gedurende de dag. Meende het al eens eerder te hebben gezien toen ik langs een prijzenbord reed ("versprong dat nou?") en het gebeurt dus inderdaad.
Ik heb vorige week nog voor 1,68 getankt. Dat was vóór ik in de rij aansloot nog 1,65, en tijdens het kwartier in de rij staan versprong de prijs. In Nederland worden de prijzen de dag van te voren bepaald, maar in Duitsland verspringt de boel dus gedurende de dag. Meende het al eens eerder te hebben gezien toen ik langs een prijzenbord reed ("versprong dat nou?") en het gebeurt dus inderdaad.
Ik doe ook maar wat
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Hier in Slovenië is het 1.491 voor euro 95. Dat is net wat goedkoper als belastingparadijs Livigno waar ik 1.497 betaald heb.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Een van de BP's aan de Provincialeweg hier in Dordrecht verspringt ook nogal eens gedurende de dag. Ik kom er gedurende de dag vrij vaak meermaals langs, en het is wel voorgekomen dat er in twee uur twee cent bij kwam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In Gronau was het laagste vandaag tot nu toe 2,109. In Enschede vandaag al 1,949 gezien. Benieuwd of de pomphouders nu weer gaan klagen dat alle Duitsers hier komen ipv andersomArdan schreef: ↑do 01 sep 2022, 10:24 De korting op benzine is er nu in Duitsland weer af. Dat merkten we dinsdagavond aan de pomp in Xanten, er stond een beste wachtrij om 22 uur om nog even de tank vol te gooien met benzine voor wel al 1,77.
Ik heb vorige week nog voor 1,68 getankt. Dat was vóór ik in de rij aansloot nog 1,65, en tijdens het kwartier in de rij staan versprong de prijs. In Nederland worden de prijzen de dag van te voren bepaald, maar in Duitsland verspringt de boel dus gedurende de dag. Meende het al eens eerder te hebben gezien toen ik langs een prijzenbord reed ("versprong dat nou?") en het gebeurt dus inderdaad.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Diesel is gewoon duurder dan benzine momenteel bij meeste pompen
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Klopt, hier veranderen de prijzen tot wel 20-30 keer per dag ofzo.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik heb het vandaag nog bij de Shell bij mij in de wijk ook zien gebeuren dat de prijs gedurende de dag veranderde. Toen ik naar het werk ging was een liter Euro 95 €1,999 en toen ik terug naar huis ging €2,019
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Nu worden ook de boetes duurder vanwege de inflatie: https://nos.nl/artikel/2443408-minister ... t-inflatie
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Met de personeelstekorten is de pakkans ook lager dus dat heft elkaar mooi op.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Misschien een hint voor iedereen wie plant in Belgie te gaan tanken: Gisteren had ik vooraf de brandstofprijzen via www.carbu.be nagekeken. Ik dacht dat deze bron betrouwbaar was omdat in Belgie de prijzen de hele dag onveranderd blijven. Ter plaatse bleek dat niet, daar was het ineens 10 cent duurder dan op de website stond. Gelukkig was enkele honderd meters verder nog een andere pomp welke juist 10 cent minder vraagde.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Wie op de kaart kijkt ziet boven Apeldoorn een heel lange rechte streep kilometers lang door het landschap gaan. Wat kan het zijn? De oude spoorlijn van Apeldoorn naar Zwolle is het niet, die ligt twee kilometer oostelijker.
Nee, dit is een mooi voorbeeld van wat de concullega's bij het Wegenforum een SNUP zouden noemen, een spoor van een nooit uitgevoerd plan.
In de jaren 1930 was het plan om een nieuwe rijksweg aan te leggen van Apeldoorn naar Zwolle, omdat de oude overbelast begon te raken. Een echte snelweg zou het nog niet worden, maar wel een doorgaande expressweg met ongelijkvloerse kruisingen en men begon met het bouwen van de grondwerken. Maar in de buurtschap Wenum-Wiesel loopt het tracé pal langs het landgoed van Paleis het Loo, en Wilhelmina zou de bouw daarom hoogstpersoonlijk hebben gestopt. Zo gaat het verhaal tenminste. Het zou ook heel goed kunnen dat de oorlog de oorzaak was van de bouwstop. In ieder geval is men na de oorlog niet meer verder gegaan met bouwen. In de jaren 1970 kwam de expresweg van Apeldoorn naar Zwolle er alsnog, maar dan in de vorm van de echte snelweg A50, en ligt een heel stuk oostelijker.
En nu? Het tracé van de oorspronkelijk geplande rijksweg is nu 80 jaar later nog steeds goed zichtbaar in het landschap als een lange streep zonder bomen.
De Wieselse Kampweg buigt op het punt van deze foto naar links, maar had naar rechts moeten gaan lopen en het er nu liggende pad gaat een dijk op.
Bij het tracé van de rijksweg aangekomen houdt de dijk eventjes op, er had hier een viaduct moeten komen over de rijksweg maar dat is er nooit gekomen.
Nog verder naar het noorden is aan de vorm van de veldjes bij de Elburgerweg te zien dat hier ook een viaduct en T-splitsing had moeten komen. In de jaren 1950 en 1960 zijn ook hier grondwerken te zien op de topografische kaart, maar die zijn weer verwijderd.
Een niet gebouwde snelweg, eens wat anders dan wandelen over oude spoorlijnen Mooie en heerlijk rustige wandelomgeving hier ook. En huizen met tuinen van het kaliber 'als ik toch eens rijk was...'
Nee, dit is een mooi voorbeeld van wat de concullega's bij het Wegenforum een SNUP zouden noemen, een spoor van een nooit uitgevoerd plan.
In de jaren 1930 was het plan om een nieuwe rijksweg aan te leggen van Apeldoorn naar Zwolle, omdat de oude overbelast begon te raken. Een echte snelweg zou het nog niet worden, maar wel een doorgaande expressweg met ongelijkvloerse kruisingen en men begon met het bouwen van de grondwerken. Maar in de buurtschap Wenum-Wiesel loopt het tracé pal langs het landgoed van Paleis het Loo, en Wilhelmina zou de bouw daarom hoogstpersoonlijk hebben gestopt. Zo gaat het verhaal tenminste. Het zou ook heel goed kunnen dat de oorlog de oorzaak was van de bouwstop. In ieder geval is men na de oorlog niet meer verder gegaan met bouwen. In de jaren 1970 kwam de expresweg van Apeldoorn naar Zwolle er alsnog, maar dan in de vorm van de echte snelweg A50, en ligt een heel stuk oostelijker.
En nu? Het tracé van de oorspronkelijk geplande rijksweg is nu 80 jaar later nog steeds goed zichtbaar in het landschap als een lange streep zonder bomen.
De Wieselse Kampweg buigt op het punt van deze foto naar links, maar had naar rechts moeten gaan lopen en het er nu liggende pad gaat een dijk op.
Bij het tracé van de rijksweg aangekomen houdt de dijk eventjes op, er had hier een viaduct moeten komen over de rijksweg maar dat is er nooit gekomen.
Nog verder naar het noorden is aan de vorm van de veldjes bij de Elburgerweg te zien dat hier ook een viaduct en T-splitsing had moeten komen. In de jaren 1950 en 1960 zijn ook hier grondwerken te zien op de topografische kaart, maar die zijn weer verwijderd.
Een niet gebouwde snelweg, eens wat anders dan wandelen over oude spoorlijnen Mooie en heerlijk rustige wandelomgeving hier ook. En huizen met tuinen van het kaliber 'als ik toch eens rijk was...'
Ik doe ook maar wat
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Interessant! In Almere Buiten heeft men ook ruimte gecreëerd voor het verlengen van de A27 naar het Markermeer, wat uiteindelijk nooit is uitgevoerd. Kijk maar eens op de kaart, in het verlengde van de huidige A27 is het allemaal onbebouwd en ligt er gras en staan er bomen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Jep, zo heb je daar ook nog het tracé van de A30 dat helemaal van het Horsterwold naar Almere is vrijgehouden.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten