Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Gefeliciteerd Umbusko! Interessant onderwerp en Berlijn is zeker een leuke stad!

Ik ben nu anderhalve week geleden begonnen in mijn nieuwe functie en begin langzaam een beetje mijn draai te vinden. Ik heb vanwege mijn gezondheid iets anders moeten zoeken maar ben wel heel dankbaar hoeveel steun ik daarbij gekregen heb binnen de organisatie. Hoewel ik het eigenlijk niet wil toegeven omdat ik mijn oude werk heel leuk vind, denk ik dat ik voor mijn gezondheid nu wel echt op een goede plek zit en met fijne mensen om me heen die gelukkig ook kijken naar wat ik allemaal nog wèl kan.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Bedankt allemaal! En fijn om te horen, Daantje. Jij ook veel succes op je nieuwe plek!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef: do 08 dec 2022, 12:30 Hoewel ik het eigenlijk niet wil toegeven omdat ik mijn oude werk heel leuk vind, denk ik dat ik voor mijn gezondheid nu wel echt op een goede plek zit en met fijne mensen om me heen die gelukkig ook kijken naar wat ik allemaal nog wèl kan.
Goed om te horen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cas »

Veel plezier en succes, umbusko! Volgens de planning behalen we dan tegelijkertijd een PhD, ik ben deze zomer begonnen ;)

Salaris in Duitsland is helaas vaak nog wel een dingetje. De salarisschalen zijn op zich niet slecht, maar toen ik naar PhDs in Duitsland keek was het gewoonte om een 65%-contract aan te bieden, wat neerkwam op zo'n 1600 euro netto. Je wordt natuurlijk wel geacht om fulltime te werken, zo niet meer dan fulltime. Misschien zit het anders in de geesteswetenschappen, of misschien verdien je daadwerkelijk bij in de rest van de tijd ofzo.
請勿靠近車門
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik krijg inderdaad zo'n 65%-contract, dat is vrij gebruikelijk. Sommige kleine vakgebieden bieden zelfs 50%-contracten, 100% krijg je eigenlijk alleen in engineering of in andere hippe vakgebieden. Het verschilt dan wel per plek hoe zo'n functie ingevuld wordt. In mijn geval kan ik gewoon fulltime aan mijn PhD werken tegen dat salaris, maar soms word je geacht voor 65% je "baan" uit te voeren (oftewel: allerlei klusjes doen voor anderen op de afdeling, mogelijk ook lesgeven) en heb je dan in de 35% resterende tijd het privilege om onbetaald aan je eigen werk te werken... Het is geen vetpot, maar het is in ieder geval iets.

Normaal is 3 of 4 jaar in Duitsland (in Nederland eigenlijk altijd 4 jaar). Ze hadden het liefst een 4-jarige plek aangeboden, maar omdat het geld gebonden zit aan de looptijd van een groter project moesten ze er in dit geval 3,5 jaar van maken.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Dus dat worden vaker reisjes in het Duitsland die we hier op het forum gaan zien? Succes, in elk geval. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Milco schreef: do 08 dec 2022, 08:35 Berlijn is een leuke stad!
Kwestie van smaak. Door mijn landgenoten (of tenminste diegene welke buiten deze stad, vooral in West-Duitsland, wonen) wordt Berlin vaak gezien als "failed city"...... Daarom, Umbusko: Sterkte! ;)
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Veel succes in Berlijn Umbusko!
Ik hoop dat je het ook mede als een mogelijkheid ziet om te promoveren van VBB/BVG-kenner naar expert.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

umbusko schreef: wo 07 dec 2022, 21:58 ... dat ik na een hoop sollicitatie-ellende de komende 3,5 jaar mijn geluk in Berlijn mag gaan beproeven. *O* Beetje spannend wel, maar ik heb er toch ook wel zin in.
Veel werk, woon en ov - reis plezier gewenst in Berlijn :pos: ;) .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: do 08 dec 2022, 12:30 Ik ben nu anderhalve week geleden begonnen in mijn nieuwe functie en begin langzaam een beetje mijn draai te vinden. Ik heb vanwege mijn gezondheid iets anders moeten zoeken maar ben wel heel dankbaar hoeveel steun ik daarbij gekregen heb binnen de organisatie. Hoewel ik het eigenlijk niet wil toegeven omdat ik mijn oude werk heel leuk vind, denk ik dat ik voor mijn gezondheid nu wel echt op een goede plek zit en met fijne mensen om me heen die gelukkig ook kijken naar wat ik allemaal nog wèl kan.
Succes met je nieuwe baan :pos: ;) .
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 09 dec 2022, 08:35 Zelf ben ik blij dat ik daarnaast ook in de praktijk werk, tegen een (voor mijn werkveld) wat normaler salaris.
Uit interesse: doe jij ook een PhD?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Yep.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Gisteren voor het eerst sinds drie jaar weer op een kerstmarkt in Duitsland geweest. Wat een leuke ervaring was dat in Aken. Het was koud maar dat past wel bij een kerstmarkt. Ik hoorde er ook veel Nederlands praten en er liep ook een politie-agent in Nederlands uniform rond.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Leuk! Ik was in Münster gisteren. Glühwein en Glühbier en flammkuchen en currywurst, jammie! Ook daar heel veel Nederlanders, de trein naar Enschede reed tot Gronau met drie stellen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

My Chemical Romance staat in de Top 2000! De lijst der lijsten heeft voor de eerste keer de meest stereotype Emo-band van de jaren '00 erin. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Stond die band er nog nooit in? :o
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Morgenmiddag transplantatie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Hainje schreef: ma 12 dec 2022, 14:23 Stond die band er nog nooit in? :o
Verrassend inderdaad. Welk nummer?
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Z2N schreef: ma 12 dec 2022, 14:22 My Chemical Romance staat in de Top 2000! De lijst der lijsten heeft voor de eerste keer de meest stereotype Emo-band van de jaren '00 erin. *O*
:O *O*

Ik luister zelf naar te veel emo muziek dus voor mij is dit goed nieuws. Op welke plek staat die? (Ik wilde ook vragen welk nummer, maar dat nummer is bijna gegarandeerd Welcome to the Black Parade).
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Waar welk nummer staat weten we aanstaande donderdag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

isadora schreef: ma 12 dec 2022, 16:48 Morgenmiddag transplantatie.
Spannend! Maar wel goed nieuws dan toch?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

isadora schreef: ma 12 dec 2022, 16:48 Morgenmiddag transplantatie.
Sterkte.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

isadora schreef: ma 12 dec 2022, 16:48 Morgenmiddag transplantatie.
Succes vandaag!
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten