Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TffpaA
Berichten: 3498
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ons Fransoosje heeft dan óf heule lange armen, óf een selfiestick, óf het is zijn reisgeno(o)t(e).

Ik ga voor de laatste optie.
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

VIRM schreef: do 16 feb 2023, 10:11
AppleMoose schreef: wo 15 feb 2023, 20:58
dennistd schreef: wo 15 feb 2023, 09:48
AppleMoose schreef: wo 15 feb 2023, 07:08 Enige post wat ik gisteren heb gekregen is een bericht van het UWV voor de vorige bewoner van mijn woning. Ach, ik woon hier pas zeven jaar, dus kan gebeuren... :lol: Heb ook slechts vier keer gebeld naar het UWV en zes keer post teruggestuurd in de afgelopen jaren om aan te geven dat die persoon hier niet meer woont, dus ik snap wel dat het nog niet verwerkt is :X
Gaat post van het UWV niet gewoon naar het adres wat bij de overheid bekend is? In dat geval staat diegene mogelijk ook nog op jouw adres ingeschreven, iets wat je niet moet willen...
Blijkbaar is hun adressenbestand daar niet aan gekoppeld. De woning is van de woningbouwvereniging en ook bij de gemeente sta ik geregistreerd als eenpersoonshuishouden, dus ik denk niet dat die persoon hier nog ingeschreven staat. Ik vermoed dat wat nvdw zegt het geval is. Mogelijk was die persoon te lui om adreswijzigingen door te geven, of het staat nergens meer ingeschreven. Zeker in de eerste twee, drie jaar vielen ook nog wel wat aanmaningen van incassobureaus voor die persoon in de brievenbus, dus mogelijk staat die persoon nergens meer ingeschreven om daarvoor weg te duiken. Een telefoontje of retourpost was trouwens voor hen genoeg om te begrijpen dat die persoon hier niet meer woont. De ING was wat hardnekkiger, maar uiteindelijk hebben ze het ook doorgekregen. De UWV-post verdwijnt nu in de oudpapierbak. Na zeven jaar vind ik het wel welletjes :Y
UWV heeft volgens mij een koppeling met de BRP. Dus als een adreswijziging bij de gemeente wordt doorgegeven, zou het UWV dat ook moeten weten.
Klopt. Bij mijn vriendin is post van het UWV automatisch naar ons nieuwe adres verstuurd nadat we onze verhuizing hadden doorgegeven bij de gemeente.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6061
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Maar waarom krijg ik dan alleen nog post voor die persoon van het UWV, en niet van de gemeente of van de belasting?
Goh.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

TffpaA schreef: do 16 feb 2023, 11:30 Ons Fransoosje heeft dan óf heule lange armen, óf een selfiestick, óf het is zijn reisgeno(o)t(e).

Ik ga voor de laatste optie.
Het was optie 4: een andere reiziger. Ik wil liever geen contact met mensen die schoenen uitdoen in de trein. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Leuk een nieuwebouwhuis waarbij oude huisnummers hergebruikt zijn....
Eerder had een kinderopvang ons adres en die hadden bij PostNL een geslotenverklaring, zodat pakketjes alleen tijdens openingstijden bezorgd worden. In plaats van gisteren wordt daarom een pakketje pas maandag bezorgd :X
dennistd
Berichten: 5578
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Handig _O-

Kan me ze uit mijn tijd als pakketbezorger nog wel herinneren ja. Ook handig als er geen geslotenverklaring was en je wel wist dat het bedrijf dicht zat... Moest je eerst lullen als Brugman om de pakketjes achter te mogen laten op het depot :')

Maar je schijnt er via de klantenservice vanaf te kunnen komen: https://www.postnl.nl/klantenservice/za ... -gesloten/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Klopt, 3 dagen geduurd, sinds gisteren 17:00 is de verklaring eraf.
Daarom kwam het pakketje dat gisteren zou komen en niet kwam vandaag alsnog :trein:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Goed. Ik wil volgende maand een weekendje naar Kopenhagen.
Bahn.de. Heen met de trein. Sparpreis Europa, nog best te doen. Je kunt blijkbaar alleen niet meer met internetbankieren betalen. Hmm laat dan nu maar, ik wacht wel even een paar dagen op vriendlief met de creditcard. Trein was wel 30 euro goedkoper dan toen ik een paar dagen geleden keek :')

Okee, dan terug. Vliegtuig. Heel schappelijke prijsjes. Hee, een vlucht via Stockholm... kan ik daar met een lange overstap nog een flitsbezoekje aan brengen?

Wil ik niet gewoon een weekendje naar Stockholm in plaats van Kopenhagen? Ik wil het allebei. Nachtje in de ene, nachtje in de andere?


Nou weet ik helemaal niet meer wat ik wil en heb nog niks geboekt. Hele avond bezig geweest :') :')
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5419
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik was in september een weekend in Kopenhagen samen met mijn beste vriendin, die vanuit Parijs met de kettermachine kwam. Oorspronkelijk had ik een plan verzonnen met twee nachttreinen maar het werden twee dagtreinen, donderdag heen, zondag terug. :X Wel een beetje slopend, maar Deventer is al dichterbij dan Maastricht en we zijn van die FFP2-ellende af, dus dat kan best. :Y Het was zeker de moeite waard en we hebben de Deense koningin gezien. (A)

Ik had nog graag een uitstapje naar Malmö gemaakt, maar dat kwam er niet van, er was genoeg te doen. Voor alleen een weekendje vond ik het een uitstekende bestemming. (Wel een beetje duur, maar ja, dat heb je verder noordwaarts ook.) Eén nachtje en dan door voor nog één nachtje zou ik niet doen, dan ben je alleen maar aan het reizen. Dan zou ik twee reisjes inplannen, of een iets langere reis.

Oh, en neem gewoon een (goedkope) creditcard. Daar doe je jezelf een enorm plezier mee, heb ik ervaren.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6061
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Beide steden zijn te mooi om slechts een of anderhalve dag te bezoeken, plus dat er veel tijd verloren gaat aan reizen. Kun je inderdaad beter een langere reis plannen of eerst de ene stad en op een ander moment de andere stad bezoeken :Y

En of het duur is, tja, het is ook een beetje wat je wil, natuurijk :Y
Goh.
jjasloot
Donateur
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

Als je geen creditcard hebt kun je je bij de DB ook aanmelden voor een incassomachtiging. Duurt even om in te stellen maar daarna werkt dat prima
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik heb als ik lang op een plek ben juist vaak geen idee wat ik wil doen, en dan ga ik alsnog dagtripjes maken naar compleet andere plaatsen. :') Ik ben niet zo'n museumganger, ik vind het vooral leuk om gewoon rond te slenteren en ik haal ook altijd supermarkteten ipv dat ik tijd in restaurants spendeer. Dan ga je alleen in een vrij hoog tempo door een plaats heen.

Maar ik ben nu tot woensdagavond in Stockholm, dus ik hoor graag aanbevelingen. :p
jjasloot
Donateur
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

https://sl.se/en/in-english/help-contact/art-walks/ Kunst met uitleg in de metro? (en gratis :p )
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6061
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Jammer dat je geen museumganger bent, Stockholm heeft echt wel een paar mooie musea :Y Sowieso zijn de rijksmusea daar gratis, dus om de prijs hoef je het niet te laten. Skansen is een openluchtmuseum en dierentuin (met alleen Scandinavische dieren), misschien kan je dat wel bekoren. (Is wel betaald).

Gamla Stan is uiteraard mooi om te zien, maar ook Södermalm is mooi. Daar heb je ook het Kungsleden-pad met een paar mooie uitzichtpunten over de stad. In Södermalm heb je ook de Skinnarviksberg, wat het hoogste punt van Stockholm is en ook een mooi uitzicht geeft. Het kan daar wel wat glad en modderig zijn nu. Je hebt in en rondom Stockholm ook mooie natuurparken, o.a. bij Djurgarden (zelfde eiland waar Skansen en het Abba-museum zijn).

Wil je Stockholm uit, kun je ook een van de vele veerverbindingen naar eilandjes in de buurt nemen. Vaxholm is wel een leuk dorpje (en eiland). Niet echt groot, je bent er zo doorheen. Is een uurtje varen en je kan eventueel met de bus weer terug, als je per se een rondje wil maken. Uppsala schijnt ook leuk te zijn (zelf nog nooit geweest), prima te bereiken met de trein of pendeltåg (wel extra kaartje nodig, je gaat over de SL-grens)

Östermalmshallen is een recent gerenoveerde overdekte markt. De wijk zelf heeft ook wel wat.

Je hebt in Stockholm ook de Roslagbanen en de Saltsjöbanen. Leuke (smal)spoorbanen naar voorstadjes. SL-ticket is daar gewoon geldig.

Stockholm is een mooie stad waardoor je prima kunt rondslenteren of met de bus leuke rondjes kan maken. Het is wel een stad waar je echt dingen moet doen, zoals musea bezoeken. Anders heb je het vrij snel gezien, denk ik :Y O, en Stockholm heeft best wel betaalbare restaurantjes, zeker als je het buiten Gamla Stan zoekt en geen (of niet te veel) alcohol drink :Y
Goh.
umbusko
Donateur
Berichten: 5419
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Geen (of niet te veel) alcohol? :') Je hebt het wel tegen Chrysa. (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

umbusko schreef: zo 19 feb 2023, 22:10 Oh, en neem gewoon een (goedkope) creditcard. Daar doe je jezelf een enorm plezier mee, heb ik ervaren.
Als tipje daarvoor (ik was zelf ook nooit zo van de creditcard): via de website van ICS kan je een Go card aanvragen. Dan heb je wel de voordelen van een creditcard, maar die is prepaid dus je hebt geen gedoe met kredietchecks en BKR registraties enzo. Je zet er gewoon zelf via iDeal geld op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dergelijke creditcards kan je echter niet gebruiken bij offline transacties en soms ook niet bij pre-autorisaties.

Oh, en die prepaid-creditcard is ook nog eens duurder dan een echte creditcard van de ING, waarvoor ik overigens geen BKR-registratie heb want het bedrag wordt maandelijks in een keer afgeschreven van mijn rekening :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik heb zelf een creditcard bij Bunq, kost ongeveer van 6 euro per maand voor creditcardrekening én betaalrekening. Werkt voortreffelijk zolang er (voldoende) geld op de rekening(en) staat.

Het voordeel van deze rekeningen is ook dat je je kaarten kunt activeren en deactiveren in de app. Voor een gedeactiveerde kaart hoef je ook niet te betalen. Nadeel van Bunq vind ik wel dat de klantenservice heel moeilijk te bereiken is. Het telefoonnummer heb ik nog niet kunnen vinden, je kunt alleen schriftelijk vragen stellen via de app.
🍉
dennistd
Berichten: 5578
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Ik heb een kaart van N26, gratis en werkt perfect :Y

Je krijgt dan een Duitse bankrekening (met Duitse IBAN dus twintigduizend cijfers) en je maakt daar gewoon geld naar over, wat je kunt gebruiken om met je Mastercard Debit (die in de meeste gevallen gewoon geaccepteerd wordt) te betalen. Ze doen ook aan instant payment, dus wat je overmaakt staat er ook direct op. Zie wel dat een fysieke pas eenmalig €10 kost nu, maar de digitale pas is wel gratis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nederlandse banken starten dit jaar ook met MasterCard Debit en Debit Visa, aangezien de uitgifte van Maestro en V-pay passen per 1 juli stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6061
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

umbusko schreef: ma 20 feb 2023, 00:53 Geen (of niet te veel) alcohol? :') Je hebt het wel tegen Chrysa. (A)
Dat is waar :lol: Maar in de supermarkt kun je alleen drank kopen met een heel laag alcoholpercentage. Voor bier en andere dranken die we hier in de supermarkt kunnen kopen, moet je daar naar de systembolaget (staatsslijterij) en kost het je ook flink wat geld :Y Maar dat zal zij wel weten, ze is er immers vaker geweest.

Ik heb er zelf geen last van, want ik drink nauwelijks *O*

En over creditcards gesproken, je kunt daar ook als het goed is gewoon met je pin betalen (sowieso betaal je in Zweden, en Stockholm in het bijzonder vrijwel contantloos). Tip: reken ook met je bankkaart/creditkaart af in kronen in plaats van Euro's. Anders betaal je dubbele kosten.
Goh.
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

In Zweden is contactloos betalen de gewoonste zaak ter wereld. En tijdens een tussenstop op het centraal station van Kopenhagen heb ik twee chococroissants ook contactloos betaald. :Y
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

umbusko schreef: ma 20 feb 2023, 00:53 Geen (of niet te veel) alcohol? :') Je hebt het wel tegen Chrysa. (A)
Ik heb eigenlijk al een tijd niet meer dan twee drankjes per week op. :@ Met de studentenkortingen hier zit ik wel liters koffie te tanken. :')

Systembolaget vond ik nog best goedkoop, in Zwitserland betaal ik meer in de supermarkt.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Ik heb een gratis rekening en virtuele creditcard bij de Litouwse online bank Revolut. Dat werkt prima! Zolang ik er geld naar overboek.
Zo'n virtuele creditcard kan ik gewoon koppelen aan Google Pay zodat ik er contactloos me kan betalen indien nodig.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

De carnavalsoptocht in Köln steekt vandaag ter gelegenheid van zijn 200-jarig bestaan voor de eerste keer de Rijn over. Tot nu toe vond hij steeds alleen op het linkeroever plaats.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten