Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Suus schreef: zo 16 jul 2023, 21:30 (..) ik ben erop uit om mensen uit te nodigen eens te laten reflecteren waarom ik hun reactie niet begrijp.
Met welk doel? Dat jij hun reactie gaat begrijpen of dat zij, na reflectie, hun reactie bijstellen aan jouw zienswijze?
huibf schreef:(..) Ik miste dat eigenlijk wel in haar reden van vertrek.(..)
Zij schrijft zelf:
(..)Velen van jullie hebben me gevraagd de verantwoordelijkheid van het politiek leiderschap nogmaals op me te nemen. Jullie steun en aanmoediging raken me. Voor mij ging de afgelopen periode naast liefde en waardering ook gepaard met haat, intimidatie en bedreiging. Dat trok een zware wissel op mijn gezin. Voor mij was het soms moeilijk, maar te dragen. Voor mijn gezin is dat anders, te meer een nieuwe periode van verantwoordelijkheid nemen nog vele jaren zou duren.

Alles afwegend heb ik besloten mij niet te kandideren voor het lijsttrekkerschap van de partij. Ik dank jullie allen, ook de kiezer, maar ook diegenen die zich tegen intimidatie uitspraken om de stille meerderheid een stem te geven. Dat geeft me hoop. (..)
https://d66.nl/nieuws/sigrid-kaag-ziet- ... schap-d66/

Alles afwegend kan op meerdere aspecten duiden, lijkt mij.
Ik lees ook dat mevrouw Kaag zelf niet alleen de haat etc. ervaren heeft.. maar ook liefde en waardering. Gelukkig (voor haar). Zij kiest duidelijk voor haar gezin en dat lijkt mij, in haar situatie, verstandig en zeer begrijpelijk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

@AppleMoose: Goed verwoord, vind ik. (man, wit, hetero: privilege? Neuh, het leven vind ik zwart.)
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

PvdA en GroenLinks met één lijst de verkiezingen in, leden stemmen massaal voor - https://nos.nl/l/2483155

PvdA en GroenLinks gaan als één lijst deelnemen aan de Tweede Kamerverkiezingen in november 2023. Nu maar hopen dat PvdA/GroenLinks een goede lijsttrekker kiezen en niet met Timmermans aan komen zetten, want als Timmermans de lijsttrekker van PvdA/GroenLinks wordt dan kunnen we Dilan Yesilgöz feliciteren met het premierschap.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Hopelijk gewoon Jesse Klaver inderdaad. Laat Fransie maar lekker in Brussel zitten.
🍉
Cas
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Ik hoop juist dat Timmermans de lijsttrekker wordt, en volgens sommige peilingen zou de combinatie met hem de grootste worden, dus blijkbaar ben ik niet de enige: klik.
Klaver heb ik zelf wel wat mee, maar ik denk dat zijn populariteit breed genoeg reikt, en denk ook niet dat een van de lijsttrekkers overnemen een goed idee is.
請勿靠近車門
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Ik geloof nooit dat Timmermans van Yesilgöz kan winnen. Timmermans is nogal van de oude stempel, nogal drammerig en de "stem op een vrouw"-stemmen gaan naar Yesilgöz. Attje Kuiken is ook geen hoogvlieger, maar ten opzichte van Timmermans toch nog een betere keuze.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Timmermans is inderdaad geen vrouw, maar ik geef hem een grote kans van slagen. Hij heeft een visie, diepe vakkennis op alle belangrijke dossiers en blijft soeverein tijdens smerige campagnes. Bovendien heeft hij uitstekende connecties om de machtspositie die Rutte voor Nederland in de EU veroverd heeft te behouden. Marjolein Moorman zou ik secondant maken, om het sterke vrouwelijke sociale gezicht ook een plek te geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Het probleem is ook dat Timmermans verder van het volk afstaat dan Rutte. Timmermans komt meer over als een soort Kaag-light. Partijen als de BBB zijn juist groot geworden omdat veel Nederlanders vinden dat de politici ver buiten de maatschappij staan. Zeker bij Timmermans is dat het geval.

Marjolein Moorman zou dan wellicht een betere keuze zijn boven Timmermans. Ze is buiten Amsterdam om nog vrij onbekend en dat heeft ook als voordeel dat je haar moeilijker kan aanvallen. Verder kun je eventueel denken aan Mei Li Vos, de voormalige fractievoorzitter van de PvdA in de Eerste Kamer en dus toch redelijk bekend of anders Lisa Westerveld die wellicht wat dichter bij het volk staat dan andere PvdA/GroenLinks-politici, alleen het gebrek aan bestuurlijke ervaring is een probleem.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nadat Timmermans al bijna vijf jaar uit de Haagse politiek weg was heeft hij een van de grootste verkiezingswinsten in moderne tijden op zijn conto geschreven: 19% van de stemmen bij de laatste Europese Verkiezingen in 2019. Verdubbeling van het aantal stemmen en zetels van de PvdA. Hoezo willen kiezers Timmermans niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement is de opkomst veel lager ten opzichte van de opkomst bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer en is dus de uitslag tussen beide soorten verkiezingen totaal onvergelijkbaar. Bovendien was Timmermans de enige bekende op de kieslijst. Dat Timmermans de verkiezingen voor het Europees Parlement ruimschoots gewonnen heeft, zegt helemaal niets over het mogelijke succes bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben niet helemaal bekend met de visie van Timmermans, maar als hij genoeg kiezers ermee weet te overtuigen kan de samenwerking GL-PvdA wel eens een sterk links blok gaan vormen, net als in de Eerste Kamer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Nitein-Repart schreef: ma 17 jul 2023, 19:59 Het probleem is ook dat Timmermans verder van het volk afstaat dan Rutte. Timmermans komt meer over als een soort Kaag-light. Partijen als de BBB zijn juist groot geworden omdat veel Nederlanders vinden dat de politici ver buiten de maatschappij staan. Zeker bij Timmermans is dat het geval.
Wat is 'ver weg staan van het volk'? Je hebt 150 gekozen volksvertegenwoordigers voor 17 komma nogwat miljoen mensen, dus dan staat elk Kamerlid ver van het volk af. Het gemiddeld Kamerlid is wO-opgeleid, waardoor je daarmee ook ver af van het volk staat. Volgens mij woont en komt het merendeel uit de randstad...
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Nitein-Repart schreef: ma 17 jul 2023, 19:59 het volk
Kun je die term eens van een specifiekere duiding voorzien?
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Toen Jesse Klaver aangaf geen lijsttrekker te willen worden van de gecombineerde PvdA-GL-lijst, dacht ik wel dat er een grote naam zou oppoppen. Frans Timmermans wil het gaan doen. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Timmermans ... die man is een ramp voor de Nederlandse en Europese politiek.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Vertel, waarom zou dat zo zijn?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Je bewust zijn van privilege staat niet gelijk aan jezelf uit moeten sluiten op basis van privilege. (A)

On-topic: ik ben niet verbaasd, maar zie die wel als positief nieuws. In combinatie met de peilingen die de combi PvdA/GL op 1 zetten zie ik nog wel een kans voor wat anders na 13 jaar rechtse politiek. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat met Timmermans niet alleen een stemmenkanon wordt binnengehaald, maar ook iemand met een bewezen groene agenda met belangrijke connecties in het Europese.

Als je als klein Nederland wat gedaan wilt krijgen, lijkt mij dat toch wel een mooie pré.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Ik wil het graag omdraaien: Timmermans zal alleen van Brussel naar Den Haag willen gaan als er grote kans is op een goed resultaat/invloedrijke positie, omdat hij anders een mooie functie weg zou gooien voor een hoop onzekerheid. Zijn contacten zijn een pre in tijden dat een hele politieke generatie afzwaait.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Z2N schreef: do 20 jul 2023, 12:19 Je bewust zijn van privilege staat niet gelijk aan jezelf uit moeten sluiten op basis van privilege. (A)
Precies. Maar dat concept is heeeeel lastig te begrijpen voor een hoop wittecisheteroheren (en zelfs voor sommigen buiten die groep). Gelukkig weerhoudt dat onbegrip PHS er niet van die stropop van vermeende hypocrisie maar weer eens uit de kast te trekken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: do 20 jul 2023, 13:02PHS
Heb ik nou per abuis zijn twitter ontdekt?

Afbeelding
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Ben benieuwd. Krijgen we dan toch revolutie?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Marjolein Moorman en Ahmed Aboutaleb hebben zich afgemeld voor het lijsttrekkerschap van de Links&Groen combinatie. Nou, dan zijn we er wel uit denk ik *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: do 20 jul 2023, 12:40 Ik wil het graag omdraaien: Timmermans zal alleen van Brussel naar Den Haag willen gaan als er grote kans is op een goed resultaat/invloedrijke positie, omdat hij anders een mooie functie weg zou gooien voor een hoop onzekerheid. Zijn contacten zijn een pre in tijden dat een hele politieke generatie afzwaait.
Dat kan best een rol spelen. Volgend jaar zijn natuurlijk weer de Europese verkiezingen: hoe groot is dan de kans dat hij kan doorgaan als Eurocommissaris?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten