Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: za 23 sep 2023, 11:13 “Maar in België is alles duur, behalve auto's en huizen. Ze vinden Albert Heijn daar een goedkope supermarkt.”
Na een weekje België weet ik nu wel dat de boodschappen duur zijn en de benzine goedkoop is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Daantje schreef: za 23 sep 2023, 17:50 Ik heb in maart stap budget verkregen voor een studie. Tip van mijn ergotherapeut was om op meerdere devices in te loggen, op tijd klaar te zitten en maak ook screenshots want bij mij was het eerst goedgekeurd en toen afgewezen terwijl ik wel op tijd was en dat kon ik bewijzen omdat ik een screenshot gemaakt had waarop de tijd zichtbaar was. Toen is het alsnog toegekend.
Waarom een op zich zinvolle en gewaardeerde subsidie als het STAP-budget als loterij uigevoerd zou moeten worden is me een raadsel. Geldt overigens ook voor een aantal andere subsidies bedoelt voor particulieren, zoals voor electrieke auto's en fotovoltaïsche panelen. Je voert als regering een regeling in die succesvol is, en die je daarna doelbewust aan het eigen succes ten onder laat gaan — alsof je wil bewijzen dat je als overheid onberekenbaar wil zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PatrickM
Berichten: 1981
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Suus schreef: za 23 sep 2023, 11:13 “Maar in België is alles duur, behalve auto's en huizen. Ze vinden Albert Heijn daar een goedkope supermarkt.”
Sterker nog: na de Colruyt is AH naar mijn idee de goedkoopste super in BE. Voor een redelijk aantal artikelen nog goedkoper dan in de Nederlandse AH zelfs, daar heb ik mezelf ook nog over verbaasd.
TffpaA
Berichten: 3420
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik denk bij dit soort nieuws dan altijd aan de ene kant: tragisch; aan de andere kant: darwin.

https://nos.nl/artikel/2491655-dode-en- ... j-valencia
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12888
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Het komt niet vaak voor dat er dodelijke slachtoffers vallen bij stierenrennen.
Jammer, het zou standaard moeten zijn dat er een paar personen een hoorntje door hun buik krijgt. -0-
🍉
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Risico van het vak.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

trolly schreef: za 23 sep 2023, 18:37
Daantje schreef: za 23 sep 2023, 17:50 Ik heb in maart stap budget verkregen voor een studie. Tip van mijn ergotherapeut was om op meerdere devices in te loggen, op tijd klaar te zitten en maak ook screenshots want bij mij was het eerst goedgekeurd en toen afgewezen terwijl ik wel op tijd was en dat kon ik bewijzen omdat ik een screenshot gemaakt had waarop de tijd zichtbaar was. Toen is het alsnog toegekend.
Waarom een op zich zinvolle en gewaardeerde subsidie als het STAP-budget als loterij uigevoerd zou moeten worden is me een raadsel. Geldt overigens ook voor een aantal andere subsidies bedoelt voor particulieren, zoals voor electrieke auto's en fotovoltaïsche panelen. Je voert als regering een regeling in die succesvol is, en die je daarna doelbewust aan het eigen succes ten onder laat gaan — alsof je wil bewijzen dat je als overheid onberekenbaar wil zijn.
Ja, eens. Ik vind het stap budget op zich een goed iets maar de manier waarop kan echt zoveel malen beter.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

PatrickM schreef: zo 24 sep 2023, 00:48
Suus schreef: za 23 sep 2023, 11:13 “Maar in België is alles duur, behalve auto's en huizen. Ze vinden Albert Heijn daar een goedkope supermarkt.”
Sterker nog: na de Colruyt is AH naar mijn idee de goedkoopste super in BE. Voor een redelijk aantal artikelen nog goedkoper dan in de Nederlandse AH zelfs, daar heb ik mezelf ook nog over verbaasd.
Toen ik in België woonde schrok ik ook wel hoe duur boodschappen waren vergeleken met in Nederland. Nou spreek ik wel over twintig jaar geleden en toen was de AH nog niet in België.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Dat doen ze anders zelf ook met die stier.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

PHS schreef: zo 24 sep 2023, 20:43 Gast, serieus: dat je tegen het stierenrennen bent, betekent niet dat je mensen die daar anders over denken publiekelijk de dood moet toewensen :')
Ze denken er niet alleen anders over, ze nemen bij hun volle verstand (nou ja, bij wijze van spreken...) het door Hainje aangestipte risico. Kennelijk wensen ze zelf dus hun leven te riskeren, en Hainje moedigt dat aan. Waarom is dat opeens zó moreel verwerpelijk dat jij het vingertje denkt te moeten heffen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Over dat laatste denkt de NOS heel anders — waarschijnlijk op goede gronden. En de beste manier om zo'n spektakel te overleven is uiteraard om er niet aan deel te nemen. Als iedereen dat doet lost het probleem vanzelf op, en dan hoef jij Hainje ook niet meer lastig te vallen met pseudomoralistische verwijten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12888
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Dat betekent niet dat het dan ethisch oké is.

Wat vind jij trouwens van het redden van bootvluchtelingen in de Middellandse Zee? 🙃
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hainje schreef: zo 24 sep 2023, 22:02 Dat betekent niet dat het dan ethisch oké is.
Huh? Hoezo niet? Stier = OK na flink getreiterd te zijn zodat ie achter een heleboel erg domme mensen aan is gaan rennen, dus case closed. Dat die stier vlak daarna alsnog aan zijn einde komt is uiteraard een betreurenswaardig toeval dat niks met het geren te maken heeft. En ga jij je schamen, want foei.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Hainje schreef: zo 24 sep 2023, 22:02
Wat vind jij trouwens van het redden van bootvluchtelingen in de Middellandse Zee? 🙃
Zo lang ze maar hoorns hebben, waar je ze handig mee op kan hengelen.
En dan uiteindelijk..........dood........net zoals ons allemaal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TffpaA
Berichten: 3420
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

isadora schreef: ma 25 sep 2023, 07:43 Zo lang ze maar hoorns hebben
Velen komen uit de Hoorn van Afrika - telt dat ook?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Weet iemand hoe land de "postzegels" geldig zijn, welke op het postkantoor uitgeprint worden? Op de site van post.nl konde ik dergelijke informatie alleen over thuis geprintte zegels vinden.
PatrickM
Berichten: 1981
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

In principe worden die enkel direct opgeplakt op de brief die je meebrengt en niet meegegeven. Als ze dat wel doen zijn ze waarschijnlijk alleen op de dag zelf en de dag daarop geldig.
Als alternatief kun je via de website een postzegelcode kopen (die je op de brief of kaart schrijft), die zijn 5 dagen geldig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

ICE11 schreef: ma 25 sep 2023, 11:02 Weet iemand hoe land de "postzegels" geldig zijn, welke op het postkantoor uitgeprint worden? Op de site van post.nl konde ik dergelijke informatie alleen over thuis geprintte zegels vinden.
Wat PatrickM schrijft klopt.

Hierbij nog een kleine aanvulling: De op het postkantoor uitgeprinte zegel / brief mag alleen vanaf het postkantoor waar de zegel is uitgeprint verzonden worden op dezelfde dag van printen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5378
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Maar je kunt natuurlijk wel nog gewoon een velletje postzegels kopen, en sinds daar geen prijs meer op staat maar een 1 of een 2 blijven die eeuwig* goed.

(* garanties tot de voordeur)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: zo 24 sep 2023, 21:49
trolly schreef: zo 24 sep 2023, 21:36 Over dat laatste denkt de NOS heel anders — waarschijnlijk op goede gronden.
O ja?
NOS schreef:De stieren worden na het stierenrennen omgebracht door professionele stierenvechters.
Precies wat ik zeg: de stieren worden niet gedood tijdens het stierenrennen, maar komen later om, bij een stierengevecht.
Dat de stieren worden gedood door professionele stierenvechters wil niet per de zeggen dat dat tijdens een stierengevecht is. Misschien worden ze wel direct na het rennen gedood?
isadora schreef: ma 25 sep 2023, 07:43
Hainje schreef: zo 24 sep 2023, 22:02
Wat vind jij trouwens van het redden van bootvluchtelingen in de Middellandse Zee? 🙃
Zo lang ze maar hoorns hebben, waar je ze handig mee op kan hengelen.
En dan uiteindelijk..........dood........net zoals ons allemaal.
Is dit een poging tot humor?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TffpaA
Berichten: 3420
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Meltrain schreef: ma 25 sep 2023, 16:00 Dat de stieren worden gedood door professionele stierenvechters wil niet per de zeggen dat dat tijdens een stierengevecht is. Misschien worden ze wel direct na het rennen gedood?
Het stierenrennen eindigt in de arena, alwaar de stieren worden omgebracht. Maar goed, semantiek.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

umbusko schreef: ma 25 sep 2023, 15:57 Maar je kunt natuurlijk wel nog gewoon een velletje postzegels kopen, en sinds daar geen prijs meer op staat maar een 1 of een 2 blijven die eeuwig* goed.

(* garanties tot de voordeur)
Die garantie is inderdaad tot de voordeur.

Want de zegels met de beeltenis (eurowaarde) van koningin Beatrix hebben per 1 januari 2015 hun geldigheid verloren.

En de permanente zegels die op 2 januari 2014 zijn uitgegeven (zie onderstaande link) verliezen met ingang van 1 januari 2025 hu geldigheid (dit omdat er begin september 2023 hiervoor een andere serie is verschenen).

https://www.postbeeld.nl/snep31401-dutc ... ls-10v-s-a
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 95 gasten