Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Niemand kan in de portemonnee van de Van Haga's kijken, nee, al doet een woning in Vijfhuizen en een beroep als uroloog niet vermoeden dat het armoedzaaiers waren. En dat laatste lijkt Van Haga wel beoogd te hebben door alleen zijn geboorte in de Schilderswijk te benoemen en te stellen dat hij met 'helemaal niets' is begonnen.

Al valt niet uit te sluiten dat pa hem inderdaad op een gegeven moment op straat heeft geschopt - ook ik krijg hier toch de indruk uit dat Van Haga het verhaaltje iets meer richting from paperboy to millionaire wil drukken dan in werkelijkheid het geval is geweest. Maar daar hebben er meer last van die menen hun huidige welvarendheid enkel en alleen aan zichzelf te danken te hebben.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

De bronnen zijn geen smoking gun nee, maar vormen wel een interessant contrast met het beeld dat Van Haga in de V van zijn afkomst probeert te schetsen.

Verder allemaal geen halszaak hoor - van politici die de werkelijkheid enig geweld aandoen, zeker wat betreft het slag van Van Haga, kijk ik al enige tijd niet meer op.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13686
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Vijfhuizen en een villawijk vind ik ook wat vreemd. De villa's die er gebouwd zijn, werden eind jaren '90 gebouwd voor de Floriade. Dit is een sfeerbeeld uit het dorp:
https://maps.app.goo.gl/eTNCq7XNnyCgYre47

Zoals alle andere dorpen in de Haarlemmermeer: deprimerend, troosteloos en verlaten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Het is een kwestie van smaak uiteraard, maar in de buurt van Haarlem zijn bepaald wel chiquere plekjes te vinden dan Vijfhuizen. Hoewel het evengoed nog steeds erg weinig met de Haagse Schilderswijk van doen heeft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5722
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

umbusko schreef: do 28 sep 2023, 00:12 Dat verschilt per column, maar ik ken weinig columnisten waar ik het zo vaak hartgrondig mee oneens ben. :X

In dat licht is deze column (en toevallig jouw oude reactie erop (A) ) ook nog wel interessant:
Durashift schreef: di 28 mei 2019, 23:00 Ik ben het, warempel, eens een keer eens met mevrouw Hertzberger.
(...)
Onze democratie heeft geld nodig en mankracht en extra zetels, dat staat voor mij als een paal boven water. Maar onze democratie schreeuwt ook om goede mensen met goede ideeën. Het is treurig maar waar: juist die mensen kunnen beter niet de politiek in gaan.

Bron:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/29/ni ... n-a3962063
Benieuwd hoe ze zich daar uitgedraaid heeft op haar sollicitatiegesprekken. Of zou die column bij de achtergrondcheck ook niet omhoog gekomen zijn? Voor kandidaten zou die toch strenger zijn dan voor tijdelijke woordvoerders, volgens Omtzigt zelf.
Nu haal jij de laatste regels van haar column aan. Ik heb deze column even opnieuw gelezen..want ik wist nu niet meer precies waarmee ik het in 2019 met haar eens was. ;) Voor wie dat ook wil:

http://archive.today/2019.05.29-211556/ ... n-a3962063

Ik lees daarin vooral een oproep tot een bredere ondersteuning van Tweede Kamerleden, wellicht een uitbreiding van het aantal Tweede Kamerleden maar vooral ook het stoppen met het verlammende kader van een coalitieakkoord / meestemmen met de coalitie.
Column Rosanne Hertzberger schreef:(..) Het gebeurt niet alleen in de politiek. Mensen met ideeën zijn een zeldzaamheid en ik zie steeds hoe ze de mond worden gesnoerd door krampachtige organisaties en in het gareel moeten van autoritaire leiders. Degene die promotie maakt is degene die het best kan inschikken en inslikken, niet degene met de beste ideeën. (..)
Ach, ik hoorde dat Frénk van de Linden het wel met mij eens is omtrent de persoon mevrouw Hertzberger (50% dan) ;)

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/spr ... der-linden

Vanaf minuut 9:10
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: di 10 okt 2023, 07:57 Dat Suus niet op haar post is teruggekomen vind ik dan ook enigszins teleurstellend.
Je beklaagde je nog geen minuut eerder tegen mij dat ik zou proberen de discussie in MIEK uit de hand te laten lopen. Maar in blijven zuigen richting Suus zie je geen risico dat de discussie uit de hand kan lopen?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

It takes one to know one :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het blijft de leugen van Van Haga, niet van mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

In alle eerlijkheid zie ik in de aangehaalde bron(nen) ook geen direct bewijs dat wat Van Haga in de Volkskrant debiteerde niet klopt. Wel dat hij bewust zaken heeft uitvergroot en andere heeft weggelaten om op die manier het beeld van rags to riches neer te zetten. Ik denk dat die soep ook bij lange na niet zo heet gegeten wordt, en vooral bedoeld is om een bepaald sentiment bij een deel van het electoraat op te roepen.

Het geloof dat je alles kunt bereiken als je er maar hard voor werkt is immers pervasief in onze maatschappij, waarbij gemakshalve voorbij wordt gegaan aan alle aspecten die bepalend zijn voor succes waar het individu geen invloed op uitoefent. En dat geldt dan zowel voor degenen die succes hebben als voor degenen die dat niet hebben.

Je ziet echter dat we degenen met succes op het schild hijsen omdat zij het zo goed gedaan hebben, en degenen die dat niet hebben straffen, bijvoorbeeld door ze allerlei regeltjes op te leggen of zelfs van fraude te verdenken zonder dat daar echt hard bewijs voor is.
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Het afbouwen van fossiele subsidies - zelfs als het in dit geval maar om onderzoek daarnaar gaat - is een voorzichtige maar mooie eerste stap:

https://nos.nl/artikel/2493572-kamermee ... acties-a12

Hopelijk houdt men deze lijn ook vast, maar dat hangt denk ik ook in belangrijke mate af van de uitkomsten van de komende verkiezingen. Als daar een NSC of BBB als grote winnaar uit de bus komt rollen wordt het natuurlijk niks.
April064
Berichten: 743
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Wij zullen zien hoe het in de toekomst gaat, maar het is wel fijn dat de motie nu in ieder geval is aangenomen.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hoewel ik het ideologisch toejuich, zitten er natuurlijk wel haken en ogen aan.

Zo wordt het vanaf 2025 onaantrekkelijker gemaakt om aardgas te gebruiken, met een hogere belasting bij verbruik boven 800 m3 per jaar. Maar als je fossiele subsidies afschaft, kan je dat goedkopere instaptarief in de energiebelasting over de eerste 799 m3 aardgas ook niet meer hanteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dionysusnu
Berichten: 667
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

En de motie is inderdaad aangenomen.

Ook een aantal aangenomen moties op het gebied van HRN-concessie 2025:
- 4 ICs per uur naar Groningen
- Na 22.30 nog steeds 2 keer per uur op Alkmaar-Den Helder
- Geen spitstoeslag
- Onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren over reizigersspreiding in de spits
- Ook bedieningseisen voor 5:00-6:00 en 24:00-01:00 in de concessie opnemen
- IC Brussel gelijktrekken met binnenlandse eisen (o.a. toegankelijkheid, GTBV)
- Eerste 24 uur gratis fiets stallen in alle stallingen die NS beheert
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Dat laatste is toch al?
🍉
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Dionysusnu schreef: di 10 okt 2023, 16:47- 4 ICs per uur naar Groningen
En zo te zien heeft men ook een motie aangenomen om juist ruimte over te laten in de concessie en in gesprek te gaan met Arriva over het aanbieden van hun voorgestelde extra treinen naar Groningen. En in een derde aangenomen motie wil men dat de NS de extra sprinters naar Groningen/Leeuwarden die Arriva voorstelde gaat rijden. Wordt een drukke boel daar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Wat veranderingen in de politiek in Utrecht en Utrecht, de provincie en gemeente welteverstaan.

In de provincie stappen alle fractieleden van JA21 uit deze partij en gaan samen met een van de twee fractieleden van de PVV samen verder als Utrecht Nu! In de gemeenteraad van Utrecht gaat het enige fractielid van de PVV ook over naar deze nieuwe partij.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/364398 ... uwe-partij
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dionysusnu
Berichten: 667
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

Hainje schreef: di 10 okt 2023, 18:36 Dat laatste is toch al?
Veel wel, maar (nu dus nog) niet overal.
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: di 10 okt 2023, 19:24 Wat veranderingen in de politiek in Utrecht en Utrecht, de provincie en gemeente welteverstaan.

In de provincie stappen alle fractieleden van JA21 uit deze partij en gaan samen met een van de twee fractieleden van de PVV samen verder als Utrecht Nu! In de gemeenteraad van Utrecht gaat het enige fractielid van de PVV ook over naar deze nieuwe partij.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/364398 ... uwe-partij
Goodness me - is dat "Utrecht Nu!" een folkband ofzo?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13686
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ook een aantal aangenomen moties op het gebied van HRN-concessie 2025:
Detailgeneuzel van de Tweede Kamer. Beter zouden ze gewoon het ministerie van Verkeer en Waterstaat uitbreiden met een klankbord, dat de prestaties van de NS nauwgezet in de gaten houdt en een goede bonus/malusregeling opzetten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Een aantal moties was nog wel nodig om de te zwakke eisen in de concessie bij te sturen. Liever in één keer goed dan allemaal reparatiewerk achteraf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Dionysusnu schreef: di 10 okt 2023, 16:47
Ook een aantal aangenomen moties op het gebied van HRN-concessie 2025:
- 4 ICs per uur naar Groningen
- Na 22.30 nog steeds 2 keer per uur op Alkmaar-Den Helder
- Geen spitstoeslag
- Onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren over reizigersspreiding in de spits
- Ook bedieningseisen voor 5:00-6:00 en 24:00-01:00 in de concessie opnemen
- IC Brussel gelijktrekken met binnenlandse eisen (o.a. toegankelijkheid, GTBV)
- Eerste 24 uur gratis fiets stallen in alle stallingen die NS beheert
Daar hebben we ook een concessie-topic voor. ;)

Maar goed, de extra 3000 in de avonduren kan NS misschien realiseren door een SLT tussen Alkmaar en Den Helder te laten rijden i.p.v. een grote VIRM.
En wat voegt een derde en vierde IC naar Groningen toe? Waar moet die in Zwolle op aansluiten? Dan kun je beter kijken naar de materieelinzet en lengte in de bestaande 500/700.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Het gaat om een 3e en 4e IC naar de Randstad in de motie, dus niet alleen tussen Zwolle en Groningen. Maar ik verwacht niet dat men die motie overneemt eerlijk gezegd, zoiets vraagt veel meer tijd om uit te werken. Maar de concessie omvat een artikel dat het volume over enkele jaren geactualiseerd wordt dus dit is meer iets om dan mee te nemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten