Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: di 10 okt 2023, 19:52 Goodness me - is dat "Utrecht Nu!" een folkband ofzo?

Afbeelding
Wat is dat nou weer voor framing? Het is gewoom een leuke frisse partij, waarvan de standpunten over diversiteit mooi weerspiegeld worden door de fractiesamenstelling :6
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
erjeebee
Berichten: 1472
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

De heren zouden zo op een affiche van een dixielandband kunnen :) dat ben ik wel met TffpaA eens.
Echter -en daar ben ik het eens met trolly-, laten we politici niet beoordelen op hun uiterlijk, want als we daaraan beginnen blijft er geen politicus meer over.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Bemined schreef: wo 11 okt 2023, 07:27 Het gaat om een 3e en 4e IC naar de Randstad in de motie, dus niet alleen tussen Zwolle en Groningen. Maar ik verwacht niet dat men die motie overneemt eerlijk gezegd, zoiets vraagt veel meer tijd om uit te werken. Maar de concessie omvat een artikel dat het volume over enkele jaren geactualiseerd wordt dus dit is meer iets om dan mee te nemen.
Sowieso gaan de IC's tussen Groningen/Leeuwarden over een paar jaar anders rijden (Rotterdam via Schiphol, Den Haag via Utrecht).
Maar zou je in principe op het traject Utrecht - Groningen om het andere kwartier een extra IC kunnen laten rijden? Dan zit de Sprinter Zwolle - Utrecht wel ergens in de weg lijkt mij, tenzij er inhaalmogelijkheden bij bijvoorbeeld Vathorst of Schothorst zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5722
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

VIRM schreef: wo 11 okt 2023, 07:17
Dionysusnu schreef: di 10 okt 2023, 16:47
Ook een aantal aangenomen moties op het gebied van HRN-concessie 2025:
- 4 ICs per uur naar Groningen
- Na 22.30 nog steeds 2 keer per uur op Alkmaar-Den Helder
(..)
Daar hebben we ook een concessie-topic voor. ;)

Maar goed, de extra 3000 in de avonduren kan NS misschien realiseren door een SLT tussen Alkmaar en Den Helder te laten rijden i.p.v. een grote VIRM.
(..)
Extra 3000? Dat is gewoon de bestaande dienstregeling handhaven.

Je brengt de NS misschien wel.op het idee om een pendel sprinter in te zetten..maar dat 'kost' misschien toch een extra machinist? Want die in Alkmaar dan stopt met de VIRM zal toch terug moeten naar A'dam of verder.

Lekker ook, nog ff overstappen voor het laatste stukje als reiziger 'uit den lande' met eindbestemming de Noordkop. :neg: :twisted:
Durashift
Berichten: 5722
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: di 10 okt 2023, 19:52
Suus schreef: di 10 okt 2023, 19:24 Wat veranderingen in de politiek in Utrecht en Utrecht, de provincie en gemeente welteverstaan.

In de provincie stappen alle fractieleden van JA21 uit deze partij en gaan samen met een van de twee fractieleden van de PVV samen verder als Utrecht Nu! In de gemeenteraad van Utrecht gaat het enige fractielid van de PVV ook over naar deze nieuwe partij.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/364398 ... uwe-partij
Goodness me - is dat "Utrecht Nu!" een folkband ofzo?
(..)
Schandalig eigenlijk dat dit 'zomaar' kan. Ze hadden, kennelijk, het lef niet om die partij direct op te zetten en daarmee zelfstandig proberen de zetels te verdienen.. Nee, nu eerst 'profiteren' van het landelijke 'juk' qua organisatie en naamsbekendheid.. en het dan na een paar maanden verwerpen. :neg: :x

Je zal er je stem maar aan hebben gegeven ...
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

De volgende beurt in de Volkskrant is aan Joost Eerdmans van JA21 - kennelijk gaan we van rechts naar links:

https://archive.ph/eaM8k
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zeer matig interview vanaf de kant van de Volkskrant. De ene na de andere gekozen politici van JA21 stappen op of scheuren af, maar Joost Eerdmans heeft het over een partij rustig opbouwen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Dat 'rustige' viel mij ook al op. Twee derde van je Kamerleden zijn net overgestapt naar de BBB, en er is kritiek op de interne democratie...
Beul van de blindegeleidelijn
Dionysusnu
Berichten: 666
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

Dat is een opvallend contrast met het interview van Van Haga, daar was ik juist onder de indruk van hoe sterk de interviewer was met doorvragen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Vandaag in mensen die vertrekken bij JA21: Leendert Verheij in Hoogheemraadschap Delfland stapt over naar BBB. Teus van Nordennen blijft vooralsnog wel voor JA21 actief.

Eerder deze maand is de tweekoppige fractie van JA21 in het Hoogheemraadschap Rijnland al overgestapt naar de BBB, waaronder oud-Senator Bob van Pareren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik kan me ergens wel voorstellen dat de andere partijen niet zoveel trek hadden in de scoringsdrift van LR, VVD en CU.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Volgens mij komt uit het artikel zeer duidelijk naar voren waarom partijen de raadsvergadering verlieten voorafgaande deze stemming, er werden namelijk afspraken mee geschonden.

Los daarvan zie ik het nut van zo’n motie in de gemeenteraad niet, van geen enkele “spreekt uit” motie eigenlijk. Het lijkt mij ook een taak van de gemeenteraad om de multiculturele samenleving met verschillende opvattingen en standpunten bij elkaar te houden in tijden van groeiende internationale conflicten, in plaats van vanaf een moreel hoogpaard groepen te gaan vernederen en tegen elkaar op te zetten zoals Leefbaar Rotterdam met hun provinciestadpolitiek al jaren stelselmatig doet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: do 12 okt 2023, 22:20 Volgens mij komt uit het artikel zeer duidelijk naar voren waarom partijen de raadsvergadering verlieten voorafgaande deze stemming, er werden namelijk afspraken mee geschonden.
Hmm, dat lees ik er eerlijk gezegd niet in terug.

Voor de rest 100% met je eens. We schieten met dit soort moties niets op, en deze lijkt enkel door de timing bepaald te zijn. Ik heb het niet zo op dat scoren met verontwaardiging.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3053
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Maar dan blijf je in de raadszaal en stem je tegen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nou neuj — want dan stem je dus tegen steun aan Israel en/of de joodse gemeenschap, en dat is bepaald niet de insteek van de partijen die voor het blok gezet werden door de indieners van de motie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dat. Nog eens onderstreept door het feit dat uitgerekend BIJ1 en DENK bleven zitten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3053
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Dan blijf je zitten en stem je niet!

Ja, het is een door emotie ingegeven motie, net zoals er dagelijks honderden worden ingediend in parlement, PS en gemeenteraden. Goed, dat gaat ongetwijfeld over minder beladen onderwerpen, maar dan loopt de boel ook de zaal niet uit.

En als ik dan lees wat er in de motie staat, dan staat er niks in waar je je klauw niet onder kan zetten; je kunt zelfs later nog voor stemmen als er iemand een motie indient waarin de treurnis voor het lot van de bevolking in Gaza wordt besproken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
iamthedutchdude
Berichten: 1085
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door iamthedutchdude »

Het lijkt me in het algemeen handig om erop te wijzen dat aanwezigheid bij een stemming een standspuntinname vereist, aangezien er binnen een stemming slechts "voor" of "tegen" gestemd kan worden en onthouden van stemming niet mogelijk is. Het verlaten van de zaal zorgt ervoor dat je bij die specifieke stemming niet aanwezig bent en dat is dus de enige optie om geen standpunt in te nemen of te onthouden van stemming. Daarmee is het verlaten van de zaal dus een politiek middel (door de derde keuzemogelijkheid te zijn in een stemming). In dit geval hebben dermate veel partijen zich onthouden van stemming (door de zaal te verlaten) dat de stemming daarmee ongeldig werd.

Overigens brengt de pers dit soort zaken vaak (zo niet altijd) als "kijk die partijen eens weglopen voor hun verantwoordelijkheid", terwijl er op de avond zelf regelmatig extra context gegeven wordt aan de keuze om bij de stemming van een specifieke motie weg te lopen (door het te noemen in een stemverklaring). Dat is gisteravond ook gebeurt en is terug te kijken (want de gemeenteraad is in zijn geheel opgenomen, zoals dat tegenwoordig ook gangbaar is). Op de gelinkte pagina zijn ook de moties te zien: motie 15, 22 en 23 van onderdeel 5.2 zijn de moties die het meest aansluiten bij het door PHS gelinkte artikel.

Voor de mensen die alleen de stemverklaringen voorafgaande aan de stemmingen willen zien (en daarmee de onderbouwing om weg te lopen bij de stemming van die moties): dat is vanaf 9:45:06
TffpaA
Berichten: 3499
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

TffpaA waardeert bovenstaande post.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

trolly ook.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er staat een alinea in het artikel van het AD
Zonder Aboutaleb nam de raad zich donderdag voor om geen verbale strijd te voeren over de situatie in Israël en Gaza zelf. ,,We moeten er geen geopolitiek debat van maken", zei Ceulemans. ,,We zitten hier niet bij de VN.”
Om vervolgens met de motie er een geopolitiek debat van te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Maar alsnog zou ik bij zo'n motie "voor" stemmen (want waarom zou je jodenhaat niet veroordelen), om tegelijk een motie in te brengen dat we de onderdrukking van het Palestijnse volk veroordelen (waarbij expliciet niet Hamas bedoeld wordt).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten