Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: wo 22 nov 2023, 21:07 *O* *O* *O* Op de tranen van links kan ik weer vier jaar vooruit *O* *O* *O*
De partij waarvan je vaak verkondigt aanhanger te zijn heeft een forse afstraffing gekregen. Een ondemocratische partij met standpunten die zich tegen de grondwet keren heeft een forse overwinning behaald. Ook jou gun ik graag je feestje, maar dat het enige dat telt de zorgen van je vermeende politieke tegenstanders zijn geeft toch een enigszins parasitaire indruk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1510
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Ik feliciteer de heer Wilders en zijn PVV van harte voor zijn behaalde resultaat. Het is hem goed gelukt de ontevreden kiezer toch naar de stembus te krijgen ondanks de lagere opkomst dan 2017 en 2021. Het is goed dat die mensen toch hun stem laten horen.
Wilders moet toch al ook bekend genoeg zijn in Den Haag, dat hij met zijn gratis-bier-en-buitenlanders-eruit-programma niet zo ver komt. Ik durf te wedden dat bij onderhandelingen de oude VVD'er Wilders weer naar boven komt. Dan verdwijnen zaken waar zijn achterban echt wat aan heeft; zoals huurverlaging, stijging minimumloon en afschaffen eigen risico, geruisloos van tafel.
We gaan het zien.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Ben inderdaad benieuwd wat voor kabinet zich met deze uitslag laat formeren. Wilders zal geen premier willen worden,Yesilgoz/de VVD zou wel gek zijn als ze de premier leveren want dan doen ze het voor de PVV toch nooit goed en Omtzigt is maar wat blij dat hij de grootste niet is.

Zou wel prettig zijn als we nu weer eens een kabinet krijgen dat de vier jaar uitzit, ik ben benieuwd.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik sla de popcorn alvast in!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik weet niet zo goed wat ik van de huidige uitslagen moet vinden. Met 98% geteld staat de PVV op 37 zetels, waarmee zij nagenoeg onvermijdelijk zijn in de coalitievorming. Ik krijg wel de indruk dat Wilders dat ook beseft en daarom zo veel mogelijk andere partijen mee moet krijgen. Ik verwacht dan ook dat hij enkele idealen zal laten sneuvelen in de onderhandelingen, maar dat ze wel onderdeel zijn van het volgende kabinet.

Maar goed, ik zal me alvast beginnen verdiepen in de papierwinkel die ik nodig heb bij een emigratie naar Duitsland, hoewel extreemrechts daar met de nog radicalere AfD ook een serieuze bedreiging vormt voor de politiek.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

TffpaA schreef: wo 22 nov 2023, 21:31 Ieder volk krijgt het kabinet dat het verdient. Hier past slechts popcorn bij, want ik denk dat dit nog vele malen 'lolliger' gaat worden dan de formatie van Rutte IV.
Ik was gisteravond ook -o- door de uitslag. Maar aan de andere kant is het wel duidelijk en logisch: kiezers zijn erg Rutte-moe en willen een kabinet dat zaken oplost.
Hainje schreef: do 23 nov 2023, 00:11
huibf schreef: do 23 nov 2023, 00:05 ook het verminderen van vliegverkeer doe ik zelf niet aan mee, sterker nog.
De gewone burger hoeft ook niet perse minder te gaan vliegen. Het is toch vooral de miljardairs en grote bedrijven die de grote uitstoot doen. Door het op de burger af te schuiven is enkel een manier om de verantwoordelijkheid te duiken.
Tja, kijk maar naar de grote uitstoters. Dat zijn volgens mij bedrijven, landbouw, maar ook zaken zoals auto's. Mopperen dat Nederland de problemen in de wereld moet oplossen op het gebied van klimaat is onterecht, want ook heel veel andere landen hebben bijvoorbeeld het klimaatakkoord van Parijs ondertekend. Maar goed: groot nadeel van de klimaatproblemen is dat de echt serieuze effecten op langere termijn merkbaar zijn.
ArrivaBas schreef: do 23 nov 2023, 07:08 Ik weet niet zo goed wat ik van de huidige uitslagen moet vinden. Met 98% geteld staat de PVV op 37 zetels, waarmee zij nagenoeg onvermijdelijk zijn in de coalitievorming. Ik krijg wel de indruk dat Wilders dat ook beseft en daarom zo veel mogelijk andere partijen mee moet krijgen. Ik verwacht dan ook dat hij enkele idealen zal laten sneuvelen in de onderhandelingen, maar dat ze wel onderdeel zijn van het volgende kabinet.
Dat gaat denk ik ook gebeuren. Hij sloeg gisteren tijdens zijn toespraakje een hele andere toon aan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

22 november 15:30. Het stembureau had iets meer dan 500 stemmen gehad, en shift 2 waarvan ik ook onderdeel was zou de boel overnemen. Ik was plaatsvervangend voorzitter, en had geen voorzitter. Gemeente gebeld, die zouden iemand sturen.

16:15. Nieuwe voorzitter arriveert. Nooit voorzitter geweest en kan niet inloggen op de iPad ter vervanging van voorzitter 1. Dus na tien minuten gepruts ben ik zelf maar ingelogd op de iPad want ik had wel toegang, soort van voorzitter geworden en gaan met de banaan.
17:15. Voorzitter van de wijkraad komt langs. Staan op dat moment op 900 uitgebrachte stemmen. Stembus A zit zo vol dat de stembusstamper ook niets meer aanricht. Laat de stembussen omdraaien.
17:30. Ik had nog maar drie stapeltjes stembiljetten over. Bericht naar de gemeente gestuurd, kom wat brengen.
18:15. Heb nog maar een stapel stembiljetten, schiet eens op alsjeblieft.
18:30. Ik wijs de personen aan waarvoor ik nog stembiljetten heb, en vraag mijn collega om mensen naar andere stembureau's te gaan sturen.
18:45. Er worden 8 pakken nieuwe stembiljetten bezorgd. We gaan weer door met stemmen.
20:40. Volgnummer 1000 wordt op de stempas geschreven.
21:00. Laatste stemmer. 1216 stembiljetten zouden er uitgereikt moeten zijn (ik had twee telverschillen, dus kwam uit op 1213) :X
21:15. De impact van de uitslag wordt duidelijk. Er komen mensen het wijkcentrum binnen die vragen hoe dat nu moet. Wij kunnen er ook niet aan doen.
21:30. Na alle voorbereidingen gedaan te hebben gaan de stembussen eindelijk open.
00:45. We hebben een uitslag en sturen die in via de iPad. Er is wel een klein verschil tussen stembiljetten en stempassen, maar het nieuwe beleid is dat wij niet meer gaan zoeken naar het verschil. De grootste partij was Denk met 490 stemmen.
01:30. Onze stembussen zijn opgehaald, en wij vertrekken naar Ahoy.
01:50. Proces-Verbaal wordt ingenomen op het hoofdstembureau in Ahoy.
02:20. Thuis. Teleurgesteld in het land, blij met de vele wijkgenoten die zijn komen stemmen en de wachtrij voor lief namen.

Yesilgöz en Omtzigt bedankt, die het signaal hebben gegeven dat de PVV wel eens acceptabel kon zijn. Een eenmansshow die de schuld van problemen bij een specifieke groep neerlegt heeft tot op heden nog nooit welk land dan ooit nog niet verder geholpen. Escapisme heeft geen zin. Onze democratie en rechtsstaat verdienen nu verdediging, maar het wordt een lange en harde tocht door de duisternis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

ArrivaBas schreef: do 23 nov 2023, 07:08 Ik weet niet zo goed wat ik van de huidige uitslagen moet vinden. Met 98% geteld staat de PVV op 37 zetels, waarmee zij nagenoeg onvermijdelijk zijn in de coalitievorming. Ik krijg wel de indruk dat Wilders dat ook beseft en daarom zo veel mogelijk andere partijen mee moet krijgen. Ik verwacht dan ook dat hij enkele idealen zal laten sneuvelen in de onderhandelingen, maar dat ze wel onderdeel zijn van het volgende kabinet.

Maar goed, ik zal me alvast beginnen verdiepen in de papierwinkel die ik nodig heb bij een emigratie naar Duitsland, hoewel extreemrechts daar met de nog radicalere AfD ook een serieuze bedreiging vormt voor de politiek.
Ik denk dat het beste is dat links en centrum (met name CDA) door de zure appel heen moeten bijten en moeten accepteren dat de PVV een hard-rechtse coalitie gaat vormen. In het buitenland zien we dat rechtspopulisme gewoon niet werkt en rechtspopulistische regeringen worden de volgende verkiezingen keihard afgestraft, dat zagen we in de VS, in Slovenië en in Polen, enkel Hongarije is zo door en door corrupt en de hoofdstad-rest van het land verhouding is daar zo scheef dat ze onmogelijk van Orbán afkomen.

Wel denk ik dat Timmermans met pensioen moet. Timmermans heeft de PvdA-GroenLinks meer kwaad dan goed gedaan. Ze zijn weliswaar de tweede partij, maar andere linkse partijen als Volt, PvdD en SP hebben hierdoor flink ingeleverd. Laat Lisa Westerveld maar tijdelijk fractievoorzitter worden van PvdA-GroenLinks.

Ik denk niet dat Wilders premier wordt. Wilders is in het buitenland nog altijd te controversieel voor het premierschap. Ik zet mijn kaarten op Dilan Yesilgöz, Fleur Agema of Martin Bosma als premier. Of iemand van buitenaf wie wij nog niet kennen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Liep vanochtend door de supermarkt; alle azijn uitverkocht.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef: do 23 nov 2023, 07:29 Yesilgöz en Omtzigt bedankt, die het signaal hebben gegeven dat de PVV wel eens acceptabel kon zijn. Een eenmansshow die de schuld van problemen bij een specifieke groep neerlegt heeft tot op heden nog nooit welk land dan ooit nog niet verder geholpen. Escapisme heeft geen zin. Onze democratie en rechtsstaat verdienen nu verdediging, maar het wordt een lange en harde tocht door de duisternis.
Zo'n beetje alle partijen hebben gefaald. De D66-campagne van 'stem tegen Wilders' was gewoon koren op de molen geweest voor de PVV. Elkaar in een negatief daglicht zetten werkt niet in Nederland, dat zagen we al met de 'Hans Brusselmans'-campagne van de SP.

Ik denk vooral dat de massale PVV-stem een massale anti-Timmermans-stem is geweest. Een stem op de VVD of NSC werd vaak gezien als een stem op een coalitie met Timmermans (een VVD-NSC-PvdA-Groenlinks-coalitie) en de enige gegarandeerde stem op een rechts kabinet was een stem op Wilders.

Timmermans is buiten linkse en progressieve kringen zeer impopulair en PvdA-GroenLinks heeft er echt geen goed aan gedaan om Timmermans van Brussel naar Den Haag te halen. Dat PvdA-GroenLinks nog de tweede partij is komt puur door strategisch stemmen aangezien Volt, PvdD en SP zijn leeggezogen.

Laat Timmermans echt met pensioen gaan, ik denk dat dat voor PvdA-GroenLinks een heel stuk beter is. Een gezamenlijke lijst was een heel goed idee. Timmermans naar Den Haag halen was een heel slecht idee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Denk jij dat deze overwinning van extreem rechts ons bespaard was gebleven als Jesse Klaver de kar had getrokken?

Ik waag het te betwijfelen. Wilders heeft zijn stemmers bij Yeşilgöz weggehaald, niet bij Timmermans.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

isadora schreef: do 23 nov 2023, 07:51 Liep vanochtend door de supermarkt; alle azijn uitverkocht.
_O- Wilders als winnaar is bepaald niet mijn keus.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

...en ik denk ook niet zijn eigen keus. Leuk, zo'n eclatante overwinning, maar het sluit niet echt lekker aan bij de rol van oppositieblaffer die hem inmiddels als gegoten zit. Nu moet-ie zelf gaan leveren. Immers: de PVV is Wilders en vice versa, wie je verder ook naar voren schuift als plaatsvervangende kop van jut.

Dat is dan maar de silver lining die ik aan deze donkere donderwolk zie: bij de volgende verkiezingen is het hoe dan ook Schluss voor de PVV/Wilders.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: do 23 nov 2023, 08:22 Wilders heeft zijn stemmers bij Yeşilgöz weggehaald, niet bij Timmermans.
Klopt. En andersom zijn de eerdere PVV-stemmers de partij heel trouw gebleven:

Afbeelding
MaartenD
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MaartenD »

Ik heb gisteren mee geholpen de stemmen te tellen in een stembureau in mijn gemeente. Net geen 1000 stemmen, maar vanwege de verdeling van de partijen was het beste een klus.
Uiteindelijk hebben we lijst 4 (PVV) meerdere keren moeten tellen:
- 1e telling op lijstniveau
- 2e telling op kandidaatniveau, aantal klopt niet met 1e telling.
- 3e telling op lijstniveau, klopte met 1e telling
- 4e telling op kandidaatniveau, aantal klopt niet met 1e en 2e telling
- stembiljetten opgesplitst in Wilders (enkele honderden) en de rest (tiental) en zo geteld: 5e telling Wilders voorkeurstemmen klopte niet met 2e en 4e telling, "de rest" klopte met telling 4, niet met telling 2. Maar het was wel duidelijk dat telling 4 hier klopte.
Gelukkig waren bij deze telling de biljetten nu met 25 bij elkaar gelegd, want bij
- 6e telling voorkeurstemmen Wilders bleek dat niet alle stapeltjes 25 biljetten hadden.
Eindelijk was er aansluiting op lijstniveau en kandidaatniveau. Telling 1 (en 3) bleek te kloppen, 2, 4 en 5 niet.

We zagen ook wel een paar opvallende dingen:
Veel PVV stemmers onderin de bak (conclusie, werkvolk dat voor het werk snel even naar de stembus gaat?)
Een aantal keren een groepering van stembiljetten voor een splinterpartij. Huishouden? Ronselen?
Een stempas uit een ander deel van het land en een stem op een gereformeerde partij waar hier niemand op stemt.
Geen stemmen op lijstduwers. Wel eentje op een kandidaat 5 plaatsen van onder
Tweede telbiljet voor een partij nodig omdat er een lokale kandidaat die wat lager stond voorkeurstemmen kreeg (telformulier begint met 250 posities voor #1, 150 voor #2, 100 voor #3 en #4 en 50 voor de rest.
Een stemmer die met de slogan "politiek is bedrog" een ongeldige stem indiende.

Algemene gedachte bij het afscheid van de tellers: tot volgende zomer.
Laatst gewijzigd door MaartenD op do 23 nov 2023, 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

TffpaA schreef: do 23 nov 2023, 09:03 bij de volgende verkiezingen is het hoe dan ook Schluss voor de PVV/Wilders.
Je ziet een Pim Fortuyntje aankomen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Probeer alles wat ik daaraan vooraf heb geschreven in diezelfde post eerst te begrijpen voor je met dit soort smerige insinuaties aan komt zetten, isadora.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Suus schreef: do 23 nov 2023, 07:29 02:20. Thuis. Teleurgesteld in het land, blij met de vele wijkgenoten die zijn komen stemmen en de wachtrij voor lief namen.
Dank voor het bemensen van een stembureau Suus! Belangrijk werk.

(En MaartenD, je verhaal kwam net binnen toen ik deze tegel aan het bakken was)

Wat de uitslag betreft: de democratie in dit land heeft naar mijn bescheiden waarneming een redelijk functionerend zelfreinigend vermogen. Tot de Kamer is geïnstalleerd, een coalitie is gesmeed en een kabinet is gevormd is de wijn al water en de soep al lauw, en hebben we er ongetwijfeld weer een paar fracties bij die niet op het stembiljet stonden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

MaartenD schreef: do 23 nov 2023, 09:30 Geen stemmen op lijstduwers. Wel eentje op een kandidaat 5 plaatsen van onder
Dat zou Wahhab Hassoo wel eens kunnen zijn, de #40 van NSC.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik stem per definitie altijd op een vrouw en ik wilde ook stemmen op iemand met een technische achtergrond. Daarom heb ik gebruik gemaakt van de website https://vinddebetaopdelijst.nl/
Ik zie nu alleen wel dat ik het nummer verkeerd heb onthouden, want ik heb op nummer 45 van PvdA-GL gestemd, terwijl het nummer 43 had moeten zijn. :oops:
huibf schreef: do 23 nov 2023, 00:05
Meltrain schreef: wo 22 nov 2023, 23:22
huibf schreef: wo 22 nov 2023, 23:15 Ik denk dat mensen dat 'groene gedram' en gigantische kosten daarbij de doorslag geven. Bij mij iig wel !
Ik hoop dan maar dat deze mensen ook een oplossing hebben als het straks echt mis gaat. :)
Wat gaat er mis dan. Opwarming zal echt wel bestaan. Klimaatproblemen ook. Maar ik kom er ook wel achter dat Nederland dat niet gaat oplossen.
Op grote schaal niet, maar er komen wel problemen aan waar we mee om moeten leren gaan, zoals drogere zomers, meer piekbuien, stijgende waterpeilen, verlies van biodiversiteit, meer migranten uit landen waar hongersnood dreigt.
Ik hoop dus vooral dat daaraan gedacht is.
Trouwens, als lid van het Reizigersoverleg Brabant zou jij toch juist moeten pleiten voor meer geld naar het OV? Ik denk niet dat je dat van de PVV gaat krijgen....
Nitein-Repart schreef: do 23 nov 2023, 07:54 Timmermans is buiten linkse en progressieve kringen zeer impopulair
Waarom dan?
Als er iemand is die ons land goed kan vertegenwoordigen is het Timmermans wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MaartenD
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MaartenD »

nvdw schreef: do 23 nov 2023, 09:49
MaartenD schreef: do 23 nov 2023, 09:30 Geen stemmen op lijstduwers. Wel eentje op een kandidaat 5 plaatsen van onder
Dat zou Wahhab Hassoo wel eens kunnen zijn, de #40 van NSC.
Nee en nee ;) Ik weet wel nog welk nummer en het was een partij met een laag nummer.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

TffpaA schreef: do 23 nov 2023, 09:33 Probeer alles wat ik daaraan vooraf heb geschreven in diezelfde post eerst te begrijpen voor je met dit soort smerige insinuaties aan komt zetten, isadora.
Hoe dan ook komt mij vrij inclusive over.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Klaasje
Berichten: 7130
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Meltrain schreef: do 23 nov 2023, 09:55
Nitein-Repart schreef: do 23 nov 2023, 07:54 Timmermans is buiten linkse en progressieve kringen zeer impopulair
Waarom dan?
Als er iemand is die ons land goed kan vertegenwoordigen is het Timmermans wel.
Het is waarschijnlijk meer beeldvorming van de rechterflank dan dat er echt iets is. En verder zijn er natuurlijk mensen die vooral bang zijn voor maatregelen t.b.v. klimaat en natuur terwijl dat op langere termijn voor economie en bestaanszekerheid enorm relevant is.
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Meltrain schreef: do 23 nov 2023, 09:55
Nitein-Repart schreef: do 23 nov 2023, 07:54 Timmermans is buiten linkse en progressieve kringen zeer impopulair
Waarom dan?
Als er iemand is die ons land goed kan vertegenwoordigen is het Timmermans wel.
Ik had wel op de nummer 43 van PvdA-GroenLinks gestemd, ik hoop dat ze alsnog via voorkeurstemmen de Kamer in kan komen, maar ik ben bang dat ze het net niet redt. Wou eerst op Lisa Westerveld stemmen, maar de kans dat Westerveld in de Kamer komt is 99,9%. Dan kun je beter op iemand onderaan de lijst stemmen.

Vrijwel iedereen die ik spreek vind Timmermans verschrikkelijk. Timmermans wordt als arrogant, elitair en drammerig gezien. Dat schrikt potentiële stemmers af.
Laatst gewijzigd door Tom024 op do 23 nov 2023, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Nitein-Repart schreef: do 23 nov 2023, 10:13 Vrijwel iedereen die ik spreek vind Timmermans verschrikkelijk. Timmermans wordt als arrogant, elitair en drammerig gezien. Dat schrikt potentiële stemmers af.
Je pet peeve met Frans Timmermans is hier inmiddels wel genoeg uitgevent, lijkt me. Dit land heeft een ruk naar rechts gemaakt, en niet omdat Timmermans, maar omdat het breed gedeelde sentiment is dat de bestaande politiek niet meer in staat is te leveren wat de burger verwacht. Dan wordt degene die daar het beste uiting aan weet te geven op het schild gehesen als de volgende verlosser.

En dat was dan niet Omtzigt, wat in demedia en door allerlei andere mensen die met verstand van zaken spraken werd uitgesproken, maar een veel oudere bekende die de rol van criticaster van het establishment al jaren met aardig succes vervult.

Ik zie zelf niet hoe dit tot een stabiel kabinet kan gaan leiden als de PVV niet heel veel water bij de wijn gaat doen, omdat anders geen andere partij erop zal zitten te wachten in de Wildersboot te stappen. Waarmee Wilders als de zoveelste loot van het politieke establishment zijn rol in de marge mag gaan vervullen, en het electoraat weer massaal op de volgende roeper gaat stemmen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten