Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
erjeebee
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

PPV deed niet mee dus dat is niet zo gek.
PHS schreef: do 23 nov 2023, 21:42 Na gisteren is overduidelijk dat de Nederlandse kiezer minder immigratie wil en met name minder asielzoekers.
Wat een rare conclusie.
In mijn opinie is een stem op de PVV een proteststem. Een stem TEGEN de coalitiepartijen.
Niet perse een stem VOOR de asieldenkbeelden van de PVV.

Dat terzijde heeft grofweg 25% van de opgekomen kiezers op de PVV gestemd.
25% van de opgekomen 70% is 17.5% van de Nederlandse kiezers.
Om dat nou te generaliseren tot "De Nederlandse kiezer wil....." is volslagen misplaatst
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8927
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De PVV is er wel het meest extreem in, maar lang niet de enige partij die wat wil doen aan de instroom van asielzoekers. Het kabinet is er begin dit jaar juist op gevallen. De VVD en CDA kregen D66 en ChristenUnie niet mee in de Spreidingswet die asiel juist al enigszins moest gaan indammen voor Nederland. Nu zijn minstens PVV, VVD en NSC, samen een mogelijke kabinetsmeerderheid, voor het invoeren van een beperking op de instroom van migranten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef: do 23 nov 2023, 23:04
Meltrain schreef: do 23 nov 2023, 22:52 Maar dat is nou net een onderwerp waar je als land vrijwel niks kunt doen.
Dat is regelrechte onzin. Neem het door mij aangehaalde voorbeeld Denemarken: in de jaren tot en met 2015 liep het aantal asielzoekers fors op tot meer dan 21.000 in 2015 - heel veel voor zo'n klein land. In 2015 voerde Denemarken opnieuw grenscontroles in (The Guardian). Sindsdien zijn er nog maar een paar duizend asielaanvragen per jaar.
Migratie is natuurlijk meer dan alleen asielzoekers. Volgens mij is het grootste deel afkomstig uit andere EU-landen. Daar kun je niet zo heel veel aan doen.

Daarnaast gaat het om asielzoekers alleen om aantallen, maar niet om achterliggende redenen. Westers geklooi in bijvoorbeeld Afrika en het Midden-Oosten van de afgelopen anderhalve eeuw heeft in diverse landen niet zo heel veel goeds gedaan voor economische en politieke stabiliteit.
Daarnaast zou het heel solidair zijn als je de vluchtelingen onder de EU-lidstaten verdeelt, zodat enkele zuidelijke lidstaten niet de grootste aantallen personen hoeft op te vangen. Maar ja, dat wil dan weer niet iedereen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

erjeebee schreef: vr 24 nov 2023, 05:06 PPV deed niet mee dus dat is niet zo gek.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ons PHS gisteravond na het feest van de democratie nog een stevige afterparty had, en daarbij iets van zijn gebruikelijke scherpte ingeleverd heeft.

Verder eens met je conclusie. Wat de kiezer, het volk of de mensen willen is niet gelijk met het even ongelezen als onrealistische programma van een uiterst dubieuze partij waar een minderheid op gestemd heeft. Dat is een even beperkte als demagogische karikatuur van democratie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3460
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Eens, maar toch zul je ze de kost geven die minder immigranten willen. Mij intrigeert dan vooral het waarom. Als je als autochtoon in Ter Apel of Nieuw-West woont kan ik me nog iets bij dat sentiment voorstellen, maar kijkend naar de kaart met grootste partij per gemeente zitten er ook genoeg gebieden bij waar het met een loep zoeken is naar bruine mensen.

Misschien dat 'immigratie' hier dan een manifeste uiting is van een latent probleem, namelijk dat men zich niet gehoord voelt, waar 'de immigrant' wel gehoord wordt?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21506
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: do 23 nov 2023, 23:04
Meltrain schreef: do 23 nov 2023, 22:52 Maar dat is nou net een onderwerp waar je als land vrijwel niks kunt doen.
Dat is regelrechte onzin. Neem het door mij aangehaalde voorbeeld Denemarken: in de jaren tot en met 2015 liep het aantal asielzoekers fors op tot meer dan 21.000 in 2015 - heel veel voor zo'n klein land. In 2015 voerde Denemarken opnieuw grenscontroles in (The Guardian). Sindsdien zijn er nog maar een paar duizend asielaanvragen per jaar.
Het scheelt wel dat Denemarken een veel kortere grens heeft dan Nederland.
Heb je de rest van mijn bericht overigens gelezen?
Gezien de klimaatverandering zal het aantal vluchtelingen alleen maar toenemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dennenboom
Berichten: 1685
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Hier wat meer info over de Deense uitzonderingssituatie. Die kunnen we niet zonder meer overnemen:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -migranten
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Het bij elkaar vliegen afvangen mag wat minder, dank u :')
TffpaA
Berichten: 3460
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

TffpaA waardeert bovenstaand bericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

We zitten nu met bijna 18 miljoen mensen in een stukje van deze planeet opgescheept dat we Nederland noemen, en ik zou het fijn vinden als we vooral niet mensen als oorzaak van de problemen blijven aanwijzen maar eens een keer wat gaan doen. Want dat is de afgelopen jaren blijven liggen en ik ben zeer sceptisch dat de PVV daar ook wat aan gaat doen, die waren nog veel te druk de oorzaak aan een groep toe te kennen, terwijl het probleem dieper zit.

Immigratie wordt ergens door veroorzaakt, een weeffout in onze economie dat wij alle vleesverwerkers in Europa en alle webwinkels in West-Europa in ons land moeten huisvesten, die heel veel goedkope werknemers nodig hebben. Daarover had de linke combinatie zeker wat staan in het programma, maar dat sneeuwt onder bij het geschreeuw van een zeemeeuw dat de immigratie wordt opgelost. Tja, ik heb er een hard hoofd in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ah, Yesilgöz geeft het nu al op. TffpA, open maar alvast een poll voor 2024…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3460
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Het is maar goed dat ik de popcorn in kiloverpakkingen heb ingeslagen.

Ik zou het bovendien niet te snel opgeven: met de Coalitievormer van de NOS is het nog prima mogelijk een meerderheidskabinet over rechts te formeren, met wat christelijke tintjes:

Afbeelding

(A)
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Zie ik nou goed in die meerderheidszoeker dat je de (great) reset kunt aanvinken als coalitiepartij?!?!?!?1 :lol:
TffpaA
Berichten: 3460
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Jazeker! En Klaus Schwab is ook al gevraagd als schaduwpremier :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: vr 24 nov 2023, 09:07 Ik geloof dat vooral jij nog niet helemaal scherp bent (if ever), want erjebee regeerde op een post van huibf en niet op mij :')
Daar wil ik je dan graag mijn excuses voor aanbieden. En ik geef je in overweging dat ook te doen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Suus schreef: vr 24 nov 2023, 10:00 We zitten nu met bijna 18 miljoen mensen in een stukje van deze planeet opgescheept dat we Nederland noemen, en ik zou het fijn vinden als we vooral niet mensen als oorzaak van de problemen blijven aanwijzen maar eens een keer wat gaan doen. Want dat is de afgelopen jaren blijven liggen en ik ben zeer sceptisch dat de PVV daar ook wat aan gaat doen, die waren nog veel te druk de oorzaak aan een groep toe te kennen, terwijl het probleem dieper zit.

Immigratie wordt ergens door veroorzaakt, een weeffout in onze economie dat wij alle vleesverwerkers in Europa en alle webwinkels in West-Europa in ons land moeten huisvesten, die heel veel goedkope werknemers nodig hebben. Daarover had de linke combinatie zeker wat staan in het programma, maar dat sneeuwt onder bij het geschreeuw van een zeemeeuw dat de immigratie wordt opgelost. Tja, ik heb er een hard hoofd in.
Vergeet niet dat het alleen de lagelonenmigranten uit andere delen van de EU zijn.
Er zijn ook best wel wat hoogbetaalde banen die expats hier naartoe halen omdat er te weinig Nederlandse medewerkers zijn.
Daarnaast hebben Westerse landen in het verleden willekeurig grenzen getrokken in het MIdden-Oosten en AFrika. Het is nie tdirect een oorzaak, maar heeft wel mede geleid tot de nodige oorlogen. Er zitten in de Westerse buitenlandpolitiek ook de nodige weeffouten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

TffpaA schreef:Het is maar goed dat ik de popcorn in kiloverpakkingen heb ingeslagen.

Ik zou het bovendien niet te snel opgeven: met de Coalitievormer van de NOS is het nog prima mogelijk een meerderheidskabinet over rechts te formeren, met wat christelijke tintjes:

Afbeelding

(A)
CDA heeft de PVV uitgesloten, en van de CU verwacht ik het ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3460
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

De CU heb ik er dan ook niet tussen zitten. Verder wel een beetje verwonderd dat er nog serieus op dit voorstel ingegaan wordt :shock:

(A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8927
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De coalitiebouwer toont wel keihard aan dat nu de VVD zichzelf buitenspel heeft gezet alle rechtse partijen maar nipt een meerderheid vormen.
Oh, en ik zie SGP van zijn lang zal ze leven niet in een kabinet met Forum stappen. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: vr 24 nov 2023, 14:03 coalitiebouwer
Als het toch zó simpel was :roll:

NOS noemt het tooltje niet voor niks meerderhedenzoeker...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3460
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: vr 24 nov 2023, 10:33 Ah, Yesilgöz geeft het nu al op. TffpA, open maar alvast een poll voor 2024…
Van der Plas vindt het bizawww, Timmermans snappeniksfaaan:

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/24/tw ... r-a4182138

Gaaf landje.
umbusko
Donateur
Berichten: 5408
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Wat is dat toch met kranten en andere nieuwsmedia die geen ş durven/kunnen/willen schrijven? Zo lastig is het toch niet om een naam gewoon op de juiste manier te schrijven?
TffpaA
Berichten: 3460
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ja, dat vond Grzegorz Brzęczyszczykiewicz nou ook.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1517
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Vroeger, toen je poep nog met een lange oe, schreef hadden kranten die letter misschien niet fysiek als mal of loodje.
Tegenwoordig zouden de corporate lettertypes (AD Arial o.i.d.) natuurlijk kortzichtig geen ş kunnen hebben. Of de redacteur weet niet hoe hoe eraan moet komen of boeit het niet. Attent is het allemaal niet.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten